جنگل جیغ مشهد | تجربه حس ترس و وحشت در جنگل

11

اگر نام این جنگل شما را کنجکاو کرده است، باید بدانید که تنها نیستید. شنیدن نام جنگل جیغ مشهد قطعاً هرکسی را کنجکاو می‌کند. همه می‌خواهند بدانند که دلیل این نام‌گذاری عجیب چیست. جنگل جیغ مشهد در حقیقت بر اساس داستان‌های محلی، جنگلی طلسم‌شده و محل زندگی اجنه و شیاطین است. منتها آیا واقعاً این مسئله حقیقت دارد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا هر آنچه را باید درباره راز جنگل جیغ مشهد بدانید به شما بگوییم.

جنگل جیغ مشهد کجاست؟

جنگل جیغ در خراسان رضوی و نزدیکی مشهد قرار دارد. این جنگل در روستایی با نام روستای سربرج از توابع طرقبه واقع شده است. در بین جاهای دیدنی مشهد، این جنگل را حتی با نام جنگل سربرج نیز می‌شناسند. برای دسترسی به جنگل جیغ نیازی به پیاده‌روی طولانی نیست و بازدید از آن برای افراد کم‌توان و میان‌سال مانعی ندارد.

دسترسی به جنگل جیغ مشهد

برای دسترسی به جنگل جیغ باید ابتدا خودتان را به مشهد برسانید. از مشهد به‌سمت غرب بروید و وارد جاده خلج شوید. جاده خلج را تا ۳۱ کیلومتر ادامه دهید و با دیدن تابلوی راهنمایی روستای سربرج، به‌سمت چپ بپیچید تا به این روستا برسید. از روستای سربرج با کمی پرس‌و‌جو به این جنگل خوفناک در مشهد خواهید رسید. فراموش نکنید که این جنگل را با نام جنگل مج نیز می‌شناسند.

هزینه ورودی:رایگان
ساعات دسترسی:۲۴ساعته (شب‌ها!)
آدرس:خراسان رضوی، جنوب مشهد، طرقبه، روستای سربرج

دلیل نام‌گذاری جنگل جیغ مشهد | این جنگل اسرارآمیز

بازدید از جنگل جیغ مشهد

ما در قرن بیست‌ویکم زندگی می‌کنیم و معمولاً به مسائل ماورایی اعتقادی نداریم. منتها باید بدانید جنگل جیغ به‌خاطر صدای عجیبی که شب‌ها در آن می‌پیچد، به جیغ شهرت دارد. افرادی که از این جنگل بازدید کرده‌اند، همگی این صدای جیغ عجیب‌وغریب را تأیید می‌کنند. جالب است بدانید که فقط شب‌ها صدای این جیغ به گوش می‌رسد و روزها جنگل جیغ شبیه به جنگلی معمولی است.

صدای جیغی که به گوش می‌رسد دقیقاً شبیه به صدای جیغ زنی است که انگار در آتش می‌سوزد و از ته دل فریاد می‌کشد!

شنیدن این صدای مخوف و عجیب رعشه بر اندام هرکسی می‌اندازد. با وجود این، بسیاری از کسانی که این مسئله را باور ندارند یا اینکه اهل ماجراجویی‌اند، برای شنیدن این صدای عجیب راهی جنگل جیغ مشهد می‌شوند. جالب است بدانید بسیاری از افرادی که راهی این مسیر می‌شوند، در میانه راه پشیمان می‌شوند و بازمی‌گردند.

باید دل شیر داشته باشید که بتوانید از این جنگل بازدید کنید! در حقیقت بسیاری از افراد ابتدا تصور می‌کنند داستان روستای سربرج در مشهد داستانی تخیلی است و فقط برای جذب گردشگر آن را روایت کرده‌اند؛ اما زمانی که صدای جیغ به گوش آن‌ها می‌رسد، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند!

برای مطالعه بیشتر درباره چگونگی سفر به مشهد، مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

راز جنگل جیغ مشهد | از مسائل ماورایی تا حقایق علمی

راز جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ به یکی از ترسناک‌ترین جنگل های ایران تبدیل شده است و گردشگران بسیاری برای بازدید از آن عازم روستای سربرج می‌شوند. در اینکه چنین صدایی در جنگل جیغ به گوش می‌رسد که هیچ تردیدی وجود ندارد. منتها واقعاً دلیل این صدا چیست؟

بسیاری از کسانی که به دنیای ماورا و این‌طور مسائل اعتقاد ندارند، ترجیح می‌دهند که توجیهی علمی برای این صدای جیغ پیدا کنند و به‌دنبال راز جنگل جیغ مشهد بگردند. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا درباره راز جنگل جیغ مشهد با شما عزیزان همراه صحبت کنیم.

پیش از آغاز بهتر است این موضوع را با شما عزیزان در میان بگذاریم که در روستای سربرج، رودخانه‌ای با همین نام وجود دارد. این رودخانه در دوران گذشته رودی بسیار پرآب بود که متأسفانه برای سالیان سال، خشک باقی مانده بود. نهایتاً در سال ۱۳۹۰، این رودخانه دوباره مثل گذشته پرآب شد. جالب است حتی زمانی که این رودخانه خشک نشده بود نیز حالت فصلی داشت و تنها در برخی فصول سال به جریان درمی‌آمد.

در سال ۱۳۹۰، هم‌زمان با پرآب‌شدن عجیب و شوکه‌کننده این رودخانه، صداهای جیغ در این روستا و جنگل شنیده شد. نکته جالب این است که با به‌وجودآمدن صدای جیغ، آب رودخانه در تمام فصول سال جریان دارد و در هیچ فصلی بی‌آب نیست. همین مسئله باعث شده تا روایات مردم محلی قدرت بیشتری پیدا کند.
  • روایات داستانی درباره جنگل جیغ

خب حالا قصد داریم شما را با تمام داستان‌هایی که درباره این جنگل روایت می‌شود آشنا کنیم. در نگاه اول، جنگل جیغ مشهد جنگلی طلسم‌شده است. برخی تصور می‌کنند در جنگل جیغ اجنه و شیاطین ساکن شده‌اند. برخی دیگر بر این باورند زنی در این جنگل در بین شعله‌های آتش سوزانده شده است و به قتل رسیده و به همین خاطر، همه‌شب با صدای جیغ به‌دنبال یافتن قاتل خود است. شاید قبول این داستان‌ها برای بسیاری از ما کار ساده‌تری باشد تا اینکه بخواهیم درباره دلیل اصلی این صدای جیغ تحقیق کنیم.

تحقیقات بسیاری درباره علت به‌وجودآمدن این صدای جیغ انجام شد. نهایتاً برخی به این نتیجه رسیدند که از سال ۱۳۹۰، ملخ‌ها به این جنگل حمله‌ور شدند. این ملخ‌ها نیز فقط به‌خاطر وجود آب رودخانه به این منطقه حمله کردند و تعداد آن‌ها نیز بسیار است. ملخ‌ها هنگام شب صداهایی از خود درمی‌آورند که باعث به‌وجود‌آمدن این صدای عجیب جیغ شده است.

از طرف دیگر برخی دیگر چنین روایت می‌کنند که باد در بین شاخ و برگ درختان جنگل جیغ می‌پیچد و چنین صدایی را ایجاد می‌کند. منتها در بسیاری از شب‌ها، حتی نسیمی ملایم نیز در جنگل عبور نمی‌کند و بازهم این صدا به گوش می‌رسد. حتی باید این سؤال را مطرح کنیم که چرا ملخ‌ها خسارتی به این منطقه وارد نمی‌کنند؟ یا اینکه آیا پیش از سال ۱۳۹۰، باد در این جنگل به جریان درنمی‌آمد؟

  • پرده‌برداری از راز جنگل جیغ مشهد

وجود صداهای عجیب و جیغ در این جنگل باعث شد تا مسئولان درصدد باشند دلیل به‌وجود‌آمدن این صدا را بیابند. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، این صداها حاصل از نوعی جیرجیرک خاص است. این جیرجیرک عمر کوتاهی دارد و فقط ۴۰ روز عمر می‌کند. دلیل هجوم این جیرجیرک‌ها به روستای سربرج نیز جریان پیدا‌کردن دوباره آب رودخانه داخل این روستاست.

بر اساس تحقیقات، در ۲کیلومتری و امتداد این رودخانه، روی درختان جنگل جیغ شاهد حضور هزاران هزار جیرجیرک خواهید بود. به‌گفته محققان، روی هر درخت حدود ۳هزار جیرجیرک حضور دارند و هنگام شب زمانی که هم‌زمان باهم آواز می‌خوانند، این صدای جیغ ایجاد می‌شود.

خب این جوابی است که مسئولان و محققان به ما داده‌اند. منتها این سؤال مطرح می‌شود که چرا از سال ۱۳۹۰ و زمانی که این رودخانه مجدد به جریان افتاد، دیگر حالت فصلی ندارد و مدام پرآب است؟ یا اینکه اصلاً چرا هیچ‌یک از گردشگران تاکنون این حجم از جیرجیرک‌ها را در نزدیکی رودخانه و جنگل جیغ مشاهده نکرده‌اند؟ این سؤالات هنوز هم بی‌پاسخ باقی مانده‌اند و بسیاری تصور می‌کنند مسئولان بیشتر در تلاش‌اند از ایجاد رعب و وحشت همگانی در این روستا جلوگیری کنند.

در ادامه، قصد داریم شما را با یکی از نمونه‌های خارجی این صدای وحشتناک آشنا کنیم و قضاوت را به خود شما بسپاریم.

جنگل جیغ درینگ وودز انگلستان | قتل‌عام مرموز چندین انسان

درینگ وودز نام جنگلی مرموز و فوق‌العاده ترسناک در انگلستان است. در اکثر روزهای سال در این جنگل مه غلیظی به چشم می‌خورد. ظاهر این جنگل بسیار مرموز و ترسناک است. منتها دلیل رعب و وحشت عمومی از این جنگل مه غلیظ آن نیست.

در حقیقت داخل این جنگل صداهای بسیار وهم‌انگیزی به گوش می‌رسد. برخی افراد صدای ناله یک مرد و برخی دیگر صدای زمزمه در این جنگل می‌شوند. در قرن هجدهم میلادی، یک سرهنگ ارتشی در همین جنگل خودکشی کرد. به همین خاطر، برخی افراد تصور می‌کنند روح این سرهنگ در جنگل درینگ وودز سرگردان است.

نکته جالب‌توجه درباره جنگل جیغ انگلستان این است که تاکنون کسی جسارت ورود به آن را نداشته است. افرادی هم که به آن وارد شده‌اند، به‌طرز عجیبی به قتل رسیده‌اند! در روز اول نوامبر سال ۱۹۸۴، ۲۰ نفر در این جنگل قتل عام شدند که ۱۱ تن از‌ آن‌ها نیز کودکان بودند. ۵۰ سال قبل نیز ۴ دانشجو برای تعطیلات به این جنگل رفتند و به‌صورت عجیبی ناپدید شدند و حتی جسد آن‌ها نیز هیچ‌گاه پیدا نشد و حتی دیگر تحقیقاتی روی این پرونده صورت نگرفت. جالب است بدانید که بر اساس ادعای مردم پلوکلی، چهره‌هایی از نور شبیه به شبکه‌های عنکبوتی در آن روز در آسمان پدیدار شدند و ناگهان از بین رفتند.

تاکنون هیچ محققی جرئت تحقیق درباره این جنگل را نداشته است. بسیاری از محققان و دانشمندان بر این باورند که این جنگل تحت تسلط نیروهای ماورایی یا افراد فرازمینی است. به همین خاطر، هیچ‌کس جسارت تحقیق درباره آن را ندارد و این پرونده هنوز سربه‌مهر باقی مانده است.

اقامت در جنگل جیغ مشهد | جسارت اقامت شبانه

اقامت در جنگل جیغ مشهد؟ واقعاً شوخی می‌کنید؟! خب تاکنون هیچ‌کس جسارت اقامت شبانه در جنگل جیغ را نداشته است. منتها اگر شما می‌خواهید اولین نفر باشید، باید بدانید این جنگل هنگام شب آب‌وهوایی سرد دارد و برای اقامت در این جنگل حتماً باید کیسه‌خواب داشته باشید.

همچنین در مسیر جاده خلج، یک اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد در مناطق ییلاقی طرقبه یک شب را سپری کنید. در ضمن، با توجه به افزایش تعداد گردشگران در روستای سربرج، برخی از مردم روستایی، بخشی از خانه خود را برای اقامت شبانه به گردشگران کرایه می‌دهند.

بهترین زمان بازدید از جنگل جیغ مشهد

از مسائل ماورایی این جنگل که بگذریم، بهترین زمان بازدید از جنگل جیغ، فصل بهار است. در فصل بهار این جنگل ظاهری سرسبز و شاداب دارد و می‌توانید از دیدن مناظر طبیعی آن لذت ببرید. روستای سربرج بخشی از روستای طرقبه به حساب می‌آید و منطقه‌ای ییلاقی محسوب می‌شود. ازاین‌رو، هوای روستای سربرج به‌صورت کلی چند درجه‌ای با مناطق دیگر مشهد تفاوت دمایی خواهد داشت.

بهتر است فصل زمستان و پاییز را برای بازدید خود انتخاب نکنید. تمام افرادی که شجاعت رفتن به جنگل جیغ را پیدا می‌کنند هم اکثراً فصل تابستان را برای بازدید خود انتخاب می‌نمایند. به همین خاطر، حضور گردشگران کنجکاوی همانند شما می‌تواند باعث دل‌گرمی بیشتر بقیه شود. جالب است بدانید نام این جنگل در فهرست ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران آمده است.

توصیه‌های ره‌بال آسمان به شما عزیزان

  • حتماً به‌صورت گروهی از این جنگل بازدید کنید؛
  • افرادی که بیماری‌های قلبی‌ دارند باید از بازدید این جنگل خودداری کنند؛
  • حتی برای ماجراجویی و کنجکاوی، بهتر است نیمه‌شب را برای بازدید خود انتخاب نکنید؛
  • داستان روستای سربرج طرقبه اصلاً افسانه نیست و واقعاً چنین صداهایی به گوش می‌رسد؛
  • اگر احساس می‌کنید که این ترس روی روحیه شما تأثیر می‌گذارد، بهتر است آن را فراموش کنید؛
  • هنوز تحقیقات کاملاً درستی درباره جنگل جیغ انجام نشده است، پس بهتر است کودکان را اصلاً به این جنگل نیاورید.

خب دوستان و همراهان گرامی ره بال آسمان، نظر شما درباره این صدای جیغ چیست؟ به‌نظرتان این جنگل را می‌توان با جنگل جیغ انگلستان مقایسه کرد؟ آیا حاضرید از این جنگل بازدید کنید؟ یا اینکه آیا تا به حال از این جنگل بازدید کرده‌اید؟ اگر تجربه بازدید از جنگل جیغ مشهد را داشته‌اید، ما را با تجربه بازدید خود آشنا کنید. فراموش نکنید بی‌صبرانه منتظر خواندن تجربیات و نظرات شما عزیزان همراه هستیم. راستی اگر دوست دارید با جاذبه‌های ترسناک دیگر هم آشنا شوید، مقاله ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران را از دست ندهید. اینجا برایتان از داستان بیشتر از ۱۵ جای خوفناک دیگر گفته‌ایم.

این جنگل در مشهد در روستای سربرج قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی استان رضوی محسوب می‌شود.

بله، این صدا کاملاً واقعی است.

بله، کودکان اصلاً نباید از این جنگل بازدید کنند.

هنوز دلیل علمی ثابت شده‌ای برای آن وجود ندارد و تنها احتمالات مختلف را بررسی کرده‌اند.

این جنگل را با نام‌های جنگل سربرج و جنگل مج هم می‌شناسند.

3.6/5 (17 نظر)
11 نظرات
  1. سدممد می گوید

    دلیل صدای جیغ دراین جنگل وجود موجودی بنام
    وِندِیگو

    میباشد…

    1. بانو تقیان می گوید

      بله این موضوع دلایل مختلف داره که برخی علمی هستند و برخی تخیلی!

  2. امیرعلی می گوید

    من یک بار رفتم جنگل جیغ مشهد بادوستام 4 نفر بودیم ساعت 3 صبح بود من با دوستام رفتیم وسط جنگل خیلی خیلی ترسیده بودیم یک دوربینم با خودمان برده بودیم از درختا عکس میگرفیم یک دفعه توی 5 تا عکس ج دیدیم لای درختا بود ما داشتیم میدویدیم و فرار میکردم یک دفعه یک صدای جیغ خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی تر شنیدیم واستادیم صدای جیغ قطع شد دوباره فرار کردیم و از جنگل امدیم بیرون. وقتی که توی جنگل بودیم خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی جن دیدیم 24 ساعت اونجا بودیم خیلیییییییییییییی خیلیییییییییییییی جن دیدیم و بد ترین و ترسناک ترین روز و شب زندگیم بود. تا یک ماه از همه جا میترسیدم.

    1. بانو تقیان می گوید

      چه تجربه عجیب و ترسناکی.
      می‌شه لطفا عکساتون رو برای ما هم بفرستید که با نام خودتون توی مقاله منتشر کنیم؟

  3. رها می گوید

    یعنی اسم «جنگل جیغ» قابلیت این رو داره که اسم یه فیلم ترسناک سیاه‌سفید تو فیلموگرافی آلفرد هیچکاک باشه:))) اینکه توی انگلیس هم چنین جنگلی هست حتی ماجرا رو جالب‌تر هم می‌کنه؛ اما بذارین من یه فکت باحال بهتون بگم. ایرلندی‌ها معتقدن یه سری موجودات هستن که در هیبت زن ظاهر می‌شن و معمولاً شب‌ها در جنگل‌ها و جاده‌های جنگلی دیده می‌شن. اون‌ها جیغ می‌زنن و گریه می‌کنن و مردم وقتی چنین صدایی می‌شنون می‌دونن که مصیبتی در پیشه و کسی قراره بمیره.
    اما در کل این رو هم در نظر بگیرین که وقتی همه توقع دارن یه جایی آدم‌ها بمیرن یا هرگز ازش برنگردن اینکه جای جذابی برای قاتلا و جنایتکارایی بشه که مطمئن شن کسی دنبالشون نمی‌ره هم هست؛ پس قتل رایج‌ترین اتفاقه چون بالاخره ممکنه کسایی اونجا پنهان شده باشن که نخوان کسی بدونه:دی

    1. بانو تقیان می گوید

      دقیقاً رهای عزی همین طوره. این جنگل می‌تونه لوکیشن خوبی برای فیلم ترسناک باشه.
      درباره صداها، نمی‌تونم نظر خاصی بگم. همیشه آدم‌ها از اتفاقاتی که علتش رو نمی‌دونن، هزاران افسانه و اسطوره ساختند و فکر کنم اگه نادانستن یه خوبی داشته باشه، تولد همین افسانه‌هاست. 🙂

  4. ناشناس می گوید

    من حدود ۸ سال پیش ۱۶ سالم بود رفتم این جنگل نزدیک ۲۰ ساعت زدم دل جاده تا رسیدم خودم تنها بودم با ماشین گذری رفتم وقتی به سربرج رسیدم و گفتم شب میخام توی جنگل بخابم یه نفر زنگ زد به برادرش برام جی پی اس اورد گفت فردا میایم جنازه‌ت رو پیدا میکنیم منم فهمیدم خودشون میخام اذیت کنن و از روی جی پی اس پیدام کنن دستگاه رو قبل ورود به جنگل قایم کردم شب رو اونجا موندم تابستون بود ولی سرد شد کیسه خواب برده بودم صدای جیغو شنیدم مثله پسری بود که تازه بلوغ رو گذرونده بود صداش شبیه زن نبود دوییدم سمت جیغ وقتی نور انداختم یه حیوون شبیه سگ بود ترقه انداختم سمتش فرار کرد تا دیگه صدایی نشنیدم تا ساعت 5 صبح که باد خیلی ریزی میومد داخل شاخ و برگ ها یک نفر واضح با زبون خودمون که کوردی هست باهام حرف زد کمی ترسیدم ولی نرفتم و ارتباط گرفتم میخاستم جای یه چیزیو بهم بگه گفت هر گرفتنی یه دادنی داره یه کاری ازم خاست که نمیتونستم قبولش کنم خلاصه صبح که رفتم پیش روستایی ها که جی پی اس رو بهشون بدم گفت تا الان کسی تنهایی نیومده اینجا دوشب مهمونشون بودم خیلی ادمای خوب و خون گرمی بودن هروقت رفتید اونجا سراغ آقا مسعود و منصور رو بگیرید بگید سال ۹۳ پسر کورد تنهایی اومد اینجا چجور پسری بود سلامم بهشون برسید بگید متاهل شده و حتما دوباره میاد سر میزنه راستی وقتی برمیگشتم سمت تهران تصادف کردیم دونفر فوت کردن راننده رفت کما یه مرد دیگه تموم استخونای بدنش خرد شد من حتی یه خش به بدنم نیوفتاد فقط لباسام سبز شد چون از شیشه به سمت چمن بغل جاده پرت شدم ،، اطلاعات این سایت کاملا درسته که یک زن سوخته شده و رودخانه سال ۸۹ پر اب شد نه ۹۰ اما جیرجیرک که مسئولان گفتن فقط بخاطر کنترل ترس مردم بوده

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. ممنونیم برای انتقال تجربه‌تون. جالب بود. می‌ذارمش اینجا که بقیه دوستان هم استفاده کنند.

  5. Yassman می گوید

    سلام من به نظرم موجودات زیادی رو دیدم که انسان نبودن چند وقت فال قهوه میگرفتم اما تو گرفتن فال قهوه تخصص نداشتم بیشتر برا سرگرمی و اطلاع از اینده (اینکه تا جایی که مطلع بشم از اینده*)این کارو میکردم بعد چند وقت یه موقع ها یه جا میشینم حتی تو فکرم نباشم صدای یه زن که انگار تو آتیش میسوزه و جیغ میزنه از خودم بیرون میاد بقیه هم شنیدن و گاهی این صدا مرد میشه خونه ما قدیمی نیست ولی من خواهرزادم و گاهی مادرم غیر از این صدایی که از من خارج میشه صداهای دیگه ای از تو خونه میشنویم همین دیشب موقع خواب صدای زنی رو میشنیدم که انگار به من می گفت نرو یه بارتو خونمون از اتاقی که توش نبودیم صدای بلند خوندن اومد که انگار قران بود الان من نمی دونم با این صدایی که تومه وازم خارج میشه وصدا شبیه یه زن و گاهی مرد و گاهی پرندگان چیکار کنم خودمم متوجهش میشم اما مقدارش اوایل بیشتر بود مفاتیح که خوندم یا کافئین خوردنمو کم کردم خیلی کم تر شده.

  6. SMARF می گوید

    به اراجیف این جماعت توجهی نکنین
    من رفتم و دیدم فقط صدای جیرجیرک هست اونم نه به اون شدتی که دوستان تعرف میکنن

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، این اتفاقات همیشه دست‌مایه ساختن خیالات و توهماته و فکر کنم افسانه‌ها هم در طول تاریخ به همین شکل ایجاد شدند؛ پس بهتره ضمن بیان واقعیت، کمی با خیال‌پردازها مهربون‌تر باشیم. 🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.