ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران | ایران گردی در ژانر وحشت

24

کمربندهایتان را محکم ببندید، یک لیوان آب کنار دستتان بگذارید و محکم سرجایتان بنشینید. اگر ترسو هستید یا شب‌ها خواب پریشان می‌بینید، همین الآن صفحه را ببندید و از خیر مطالعه این مقاله بگذرید. اگر هم که اهل هیجان هستید و شنیدن درباره جاهای اسرارآمیز و ترسناک برایتان جالب است، همراه ما شوید. امروز در این مقاله جاذبه های ایران را با چاشنی روح و جن بررسی می‌کنیم. همراهان واقعی‌مان، این شما و این لیست مرموزترین و ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران عزیزمان.

فهرست مطالب

قبرستان سفیدچاه | جایی که مردگان نمی‌پوسند

تصویری از قبرستان تاریخی سفید چاه

پر واضح است که هیج کجای دنیا به اندازه قبرستان‌های عجیب‌وغریب خوفناک نیستند. اصلاً تنهاماندن در قبرستان معمولی هم آدم را دچار توهم می‌کند، چه برسد به اینکه قبرستان کمی هم داستان داشته باشد. به قبرستان سفید چاه که بروید، قبرهای مختلف با چیدمان‌های متفاوت می‌بینید که هر کدام به سمت و سویی ساخته شده‌اند. بعضی از این قبرها نمادهای عجیب دارند. بعضی‌شان به حالت ایستاده ساخته شده‌اند و بعضی مثل قبرهای امروزی هستند.

نکته جالب درباره این قبرستان این است که مرده‌ها در اینجا نمی‌پوسند! البته این اعتقاد مردم محلی است. آن‌ها معتقدند که خاک اینجا بر مرده اثر نمی‌گذارد و بدنش تا سالیان سال دست‌نخورده باقی می‌ماند. البته قسمت وحشتناک داستان، جعبه‌ای طلسم‌شده است که مردم معتقدند کسی نمی‌تواند قفل آن را باز کند و هر که هم تلاش کرده، زندگی‌اش دچار شومی بی‌پایانی شده است. همین داستان‌ها باعث شده است قبرستان سفیدچاه به یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران تبدیل شود.

قنات قصبه گناباد | قنات ساخته دست اجنه

عکس از قنات قصبه گناباد

اسم عمیق‌ترین و طولانی‌ترین و عجیب‌ترین قنات جهان تا‌به‌حال به گوشتان خورده است؟ پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یک‌بار هم که شده به این قنات سری بزنید. قنات قصبه گناباد داستان‌های مرموز و عجیبی دارد که شنیدنشان هم مو به تن شما سیخ می‌کند. فکرش را بکنید چیزی بیشتر از ۲هزار و ۵۰۰ سال پیش، بشر با ابزارهای ابتدایی‌اش بتواند قناتی مارپیچ و بسیار عمیق ایجاد کند. این قنات آنقدر گود است که حتی اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم باور کنیم که آدمی‌زاد بدون کمک فرازمینی‌ها توانسته باشد چنین سازه‌ای را ابداع کند.

عکس چرخ قنات قصبه

نکته جالب‌تر اینکه این اولین قنات جهان است. مگر می‌شود آدمی برای اولین‌بار تصمیم بگیرد چنین پروژه‌ای را اجرا کند و آن هم اینقدر عمیق و اینقدر طولانی؟ بگذار باور کنیم که موجودات فرازمینی روزگاری اینجا کار کرده‌اند و یادگاری‌شان شده قنات قصبه.

کال جنی طبس | تفرجگاه خصوصی شاه پریان

عکس از کال جنی طبس

برای دیدن کال جنی باید وارد شهر طبس شوید. همه می‌دانیم که طبس سرزمینی کویری و بسیار خشک است. آن‌هایی که ماجرای طوفان شن و هواپیمای آمریکایی را یادشان هست می‌دانند که منظور ما از کویر چیست. حالا وسط این بیابان برهوت، بهشت کوچکی دیده می‌شود که حرف و حدیث هم پشت سرش زیاد است. حرف‌ها هم پر بيراه نیست. چطور می‌شود بین آن همه شنزار، یک دره پر از آب و درختان سبز پیدا شود؟ مگر اینکه پادشاه اجنه اینجا را برای خودش ساخته باشد!

منظره های زیبای کال جنی

البته بعید هم نیست که چند مسافر بخت‌برگشته بدون مهارت قبلاً رفته‌اند و نتوانستند برگردند و این بهشت زیبا را بدنام کرده‌اند! این مسیر چیزی از باغ‌های بهشت کم ندارد؛ ولی همان طور که گفتیم برای دیدنش بهتر است کمی محتاط باشید. نه اینکه واقعاً جن داشته باشد. نه، برای اینکه طی‌کردن مسیرش مستلزم داشتن مهارت کوه‌نوردی و دره‌نوردی است.

دره اجنه مشهد | هزارتوی از ما بهتران

عکس از دره اجنه مشهد

دیوارهای بلند و باریک و تودرتو که گاهی طی‌کردنشان بسیار سخت می‌شود، ویژگی دره اجنه مشهد است. این دره بسیار زیبا در مسیر چناران به مشهد قرار دارد و سال‌هاست داستان‌های مختلفی را گوش‌به‌گوش می‌چرخاند. برای دیدن دره باید به روستای اخلمد بروید. اخلمد کوهستانی است که در زمان حمله اعراب به ایران، بعضی از خراسانی‌ها به آنجا پناه بردند و برخی نیز لابه‌لای دیوارهای دره پنهان شدند.

دیوارهای دره همان طور که گفتیم بسیار باریک، کم‌عرض و گاه تاریک و مخوف هستند. خب مسلم است که اینجا حتی صدای نفس‌زدنتان هم توی راهروها بپیچد و خیال برتان دارد که یک جن دارد با احتیاط تعقیبتان می‌کند!

جنگل جیغ طرقبه | زنی که هنوز در آتش می‌سوزد

تصویری از جنگل جیغ مشهد

حالا که تا استان خراسان آمدید، یک توک پا هم تا طرقبه بروید و سری به جنگل جیغ مشهد بزنید. می‌گویند سال‌ها پیش، اینجا زنی خودسوزی کرده و هر شب صدای جیغ‌های این زن، گوش مسافران را کر می‌کند. تراژدی وحشتناکی است که باعث شده این جنگل زیبا و انبوه به یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران تبدیل شود. نظر ما این است که این داستان‌ها را دور بریزید و خودتان را با صدای حیوانات درنده در شب توجیه کنید تا بتوانید یک روز آفتابی با خیال راحت به جنگل وارد شوید.

بازدید از جنگل جیغ مشهد

البته یادتان باشد، چه جیغ زن باشد و چه صدای نعره درندگان، فرقی نمی‌کند. این جنگل برای شب‌مانی اصلاً مناسب نیست؛ پس فکرش را از سرتان بیرون کنید.

باغ سنگی سیرجان | میوه‌هایی که سال‌هاست دست نخورده باقی مانده‌اند

عکس از باغ سنگی سیرجان

فکرش را بکنید، یک باغ پر از میوه باشد و سالیان سال حتی یک دانه از میوه‌هایش خورده نشود و همچنان بر شاخه‌های درخت باقی بماند. باورتان نمی‌شود؟ به باغ سنگی سیرجان سری بزنید. اینجا یک باغ وسیع با درختان کاملاً خشک هست که از هر درختش چند تکه سنگ بزرگ آویزان شده است. می‌گویند این باغ را یکی از زمین‌داران وقت برای بزرگداشت اعتراض به اصلاح اراضی ساخته است. باغ آنقدرها که برایش حرف درآورده‌اند مخوف نیست؛ اما اینکه چرا به سر آدمی بزند این همه وسعت زمین را این‌گونه طراحی کند، کمی ترسناک است.

ریگ جن سمنان | مثلث برمودای ایران

تصویری از شن های طرح دار کویر ریگ جن سمنان

اسم مثلث برمودا که برای همه آشناست. یک جایی در غرب اقیانوس اطلس شمالی، دریا مثل یک زامبی تشنه، از همه انتقام می‌گیرد. می‌گویند هیچ جنبنده‌ای نیست که به این منطقه نزدیک شده باشد و از این سفر بازگردد. برای همین هم هست که لقب مثلث شیطان به این منطقه داده‌اند و آن را یکی از ترسناک ترین جاهای دنیا می‌شناسند.

تصویری از غروب کویر ریگ جن سمنان

البته مردم حق هم دارند. مثلث برمودا، نقطه پایان همه ماجراجویی‌هاست و یکی از همین مثلث‌های اعجاب‌انگیز در استان سمنان خودمان است. این منطقه اعجاب‌انگیز که به ریگ جن مشهور است، جایی در منطقه کویری جا خوش کرده است. گزارش‌های متعددی از ناپدیدشدن مسافران و گردشگران در این نقطه به دستمان رسیده است. مردم محلی معتقدند هر که جسارت کند و پا به این منطقه بگذارد، به قعر زمین و محل زندگی اجنه می‌رود!

دودکش جن | خانه بچه‌جن‌های بازیگوش

عکس از دودکش جن در شب

به شهر  زنجان سفر کنید و سراغ دودکش جن را بگیرید. اینجا هم یکی از مرموزترین و ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران است که بشر به چشم خود دیده است. ساختمان‌های سنگی عجیب‌وغریب که گاهی شبیه قارچ هستند، در کنار هم قد علم کرده‌اند. این بناها که گاهی ارتفاعشان به چندین و چند متر هم می‌رسد، سوراخ‌هایی شبیه پنجره نیز دارند و سقف‌هایی عجیب که به صندلی جن‌ها معروف شده‌اند.

فکرش را بکنید که با ماشینتان از اینجا رد شوید و یک بچه جن تخس از روی بام به طرف شما سنگ پرت کند. مادرش هم پشت پنجره بنشیند و از تماشای ترس شما با صدای بلند بخندد و شما یک ‌«یوهاهاها»ی بند بشنوید. البته خیلی هم خودتان را نترسانید. اینجا در اثر فرسایش سنگ‌ها ایجاد شده و صدا هم صدای زوزه باد است که لای سنگ‌ها پیچیده.

قلعه جنی کیش | تالار عروسی جن‌ها

عکس قلعه جنی

برای قلعه جنی کیش هم قبلاً اقای مشرقی همین جا مقاله‌ای نوشته‌اند و مفصل قصه‌های خوفناکش را تعریف کرده‌اند. یکی از راننده‌ها اینجا عروسی جن‌ها را دیده و چند سرباز دیگر هم از ترس اینجا قالب تهی کرده‌اند. خیلی باید جگر شیر داشته باشید که بخواهید خودتان یک شب دلتان را به بیابان‌های کیش بزنید و وارد قلعه شوید.

اینجا هم یکی از «ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران» است که بازدیدش را به هرکسی توصیه نمی‌کنیم. داستان‌ها درباره این قلعه آنقدر قوی و ملموس بوده است که ساکنان قبلی آنجا، یک‌شبه محل را ترک کرده‌اند و دیگر حتی اگر کلاهشان هم افتاد، برای برداشتنش برنگشتند.

کوه پدری | جاذبه‌ای مافوق تصور

عکس کوه پدری

اسم کوه پدری یا کوه پردیس جم را در همین مجله هم جست‌وجو کنید، مقاله‌اش برایتان بالا می‌آید. اینجا بی‌شک ترسناک نیست؛ اما یکی از مرموزترین جاهای دیدنی ایران است. برخی از وجود موجودات ماورایی در اینجا حرف می‌زنند. بعضی می‌گویند اینجا مغناطیس عجیبی دارد که هر چیزی را به سمت خود می‌کشد.

شایعات درباره ی کوه پدری

بعضی هم برای آزمودن ماجرا، ماشینشان را در جاده منتهی به کوه پارک کرده‌اند و به چشم دیده‌اند که ماشین به سمت کوه عقب‌عقب می‌رود! بعضی هم از خواص ضدسرطانی و درمانگر ایدز در این منطقه می‌گویند. خلاصه که حرف زیاد است و آدمی وقتی دلیل امری را ندارد، ناخودآگاه می‌ترسد!

دره ستارگان | اقامتگاه بومگردی اجنه

عکس از دره ستارگان

خب اجنه هم مثل ما آدم‌ها شب‌ها خسته و کوفته از سر کار برمی‌گردند و در خانه‌هایشان استراحت می‌کنند. گاهی مهمانی می‌گیرند و گاهی به جشن و شادی می‌پردازند. گویا دره ستارگان قشم هم یکی از اقامتگاه‌هایی است که اجنه برای دورهمی‌هایشان انتخاب کرده‌اند. شب‌ها که به اینجا بروید، صداهای عجیب‌وغریب می‌شنوید. شکل صخره‌ها  هم خیلی عجیب است. می‌گویند یک زمانی فضایی‌ها آمده‌‌اند اینجا و پایگاهی برای خودشان درست کرده‌اند که به هیچ پدیده طبیعی در این کشور شباهت ندارد؛ برای همین بی‌خود نیست که اینجا هم یکی دیگر از ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران باشد.

دره ستارگان در شب

البته که این روزها می‌گویند فرسایش خاک و سنگ در اثر باد باعث شده که این مکان ایجاد شود. حالا برای ردگم‌کردن است یا برای تسلای دل ما مسافران، آن را نمی‌دانیم. اگر دوست داشتید، دسته‌جمعی با دوستانتان بروید و از نزدیک آنجا را ببینید. فکر سفر انفرادی را هم از سرتان دور کنید که خونتان پای خودتان است.

غار قاتل کرمانشاه | مسیر بی‌بازگشت مسافران

غار پراو کرمانشاه

غارها همیشه یکی از جاذبه های گردشگری برای همه مردم جهان بوده‌اند. برخی غارها با افسانه‌ها گره خورده‌اند و برخی نیز آنقدر عجیب هستند که گاهی افراد ماجراجو وسوسه می‌شوند آن‌ها را کشف کنند. غار پراو کرمانشاه، سال‌هاست لقب غار قاتل را به خود گرفته است. البته غار بیچاره تقصیری ندارد. این غار عمیق‌ترین غار عمودی جهان است و در ایران به اورست غارها می‌شناسندش. درون غار پرآو بسیار تاریک، سرد و صعب‌العبور است و مجموع این عوامل و موانع باعث شده که تاکنون ۵ نفر را به کام مرگ بکشاند.

غار پراو کرمانشاه

فقط غارنوردهای بسیار حرفه‌ای جرئت و جسارت فتح این غار را دارند. خبر وجود یک جسد از غارنوردهای قدیمی در عمق ۷۰۰متری غار هم دلیل دیگری است که مردم از آن بترسند و لقب غار قاتل به این حفره عمیق زبان‌بسته بدهند.

دره شیطان | دره ای جهنمی و کشنده

عکس از دره شیطان

دره شیطان یا جهنم دره اسم جایی بسیار باصفاست که حقیقتاً لایق این نام استرس‌آور نیست. البته ما محلی‌ها را برای انتخاب چنین اسمی درک می‌کنیم. اینجا هم دیوارهای تیز و بلند و سختی دارد که عبور از آن بسیار مشکل است و چه بسا چند گردشگر را در خود بلعیده. برخی هم می‌گویند اشرار مسلح اینجا کمین می‌کنند و مال و جان مردم را می‌گیرند. برای همین هم اسم دره شیطان را برایش انتخاب کرده‌اند.

عکس جهنم دره

البته بی‌انصاف نباشیم. اینجا در ظاهر نه‌تنها جهنم نیست، بلکه تکه‌ای از بهشت موعود است. خیلی دلمان می‌خواست بگوییم که این مکان را از لیست ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران خارج کنید و در یک روز گرم تابستانی، با خیال جمع به دیدنش بروید و از خنکای هوایش حظ کنید؛ اما فکرش را هم نکنید که خطرناک است.

گورستان جن تیس چابهار | خانه ابدی جنیان

عکس از گورستان جن تیس چابهار

ما نمی‌دانیم جن‌ها چطور می‌میرند. حتی نمی‌دانیم چطور به دنیا می‌آیند. فقط یادمان هست که از بچگی به ما یاد دادند که موقع ریختن آب جوش روی زمین یا روی آتش، حتماً بسم الله بگویید که مبادا جنی در این میان بمیرد و قبیله‌اش برای انتقام سراغتان بیایند! ما نمی‌دانیم از کودکی تا کنون جنی را کشته‌ایم یا نه، فقط می‌دانیم یک جایی در روستای تیس چابهار، قبرستانی پیدا شده که مخصوص جن‌هاست. گویی آنجا مرده‌هایشان را خاک می‌کنند. حالا مجلس ختمی هم در کار هست یا نه را نمی‌دانیم. فقط می‌دانیم که قبرستان جن تیس چابهار اسمش هم خوفناک‌تر از قبرستان‌های معمولی خودمان است و بی‌شک در لیست ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران جای می‌گیرد. محلی‌ها می‌گویند سنگ بعضی از قبرها هم بزرگ‌تر است و هم عجیب‌تر. بعضی شب‌ها هم تا صبح صدای گریه از اینجا می‌آید. احتمالاً اجنه مراسم تشییع و خاکسپاری را شب‌ها انجام می‌دهند!

تالاب ارواح | جایی برای گردهمایی مردگان نوشهر

عکس از تالاب ارواح

یک تالاب پر از درختان مرده و سراسر مه غلیظ خودش بخواهد یا نه، لقب تالاب ارواح را به خود می‌گبرد. فکرش را بکنید حتی اگر یک غورباغه هم در این فضای مخوف و  هولناک هوس کند برای معشوقش یک دهن آواز بخواند، آدمی‌زادی که مثلاً اشرف مخلوقات است از ترس قالب تهی می‌کند که دیدی گفتم اینجا روح هست.

دریاچه ارواح در شمال ایران

حالا تصورش را بکنید که در همان تاریکی و ناپیدا بودن محیط، یک شاخه شکسته به بازویتان برخورد کند یا برگی روی سرتان بیفتد یا جیرجیرکی بخواد پرش با مانع انجام دهد، همه دست در دست هم یک تراژدی در ژانر وحشت می‌سازند برای مهیاکردن یک تپش قلب طولانی و پریدن رنگ رخ. کارگردان‌های ایرانی هم از همین فضا استفاده می‌کنند برای ساختن فیلم‌هایی مثل ماهی و گربه.

دریاچه گنج تخت سلیمان | گنج طلسم‌شده پیامبر بنی‌اسرائیل

عکس دریاجه گنج تخت سلیمان

پدیده‌های تاریخی و باستانی که هزاران سال از تولدشان می گذرد و هنور هم مرموز و ناشناخته هستند، بیشتر از هر پدیده طبیعی دیگری می‌توانند شما را بترسانند. فکرش را بکنید جایی در ایران خودمان هست که اگر به راز و رمزش پی ببرید، می‌توانید ثروتمندترین فرد روی کره زمین شوید. البته که اینجا هم مثل اهرام ثلاثه مصر، نگهبانانی دارد که به محض دست‌درازی، شما را لقمه چپ خود می‌کنند و شاید حتی جسدتان هم دیگر به دست خانواده‌تان نرسد!

عکس دریاچه ارومیه

تخت سلیمان نام مکانی در تکاب آذربایجان غربی است که می‌گویند زمانی جایگاه حکومت حضرت سلیمان بوده و اجنه‌ای که برای ایشان کار می‌کردند، گنج‌های فراوانی در این منطقه مخفی کرده‌اند. اینجا حتی یک عبادتگاه هم هست که رازآلودبودن مکان را بیشتر از پیش می‌کند.

قلعه آدمخوار اردبیل | محل اجتماع زامبی‌ها

عکس از قلعه آدمخوار

یکی دیگر از ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران که در استان اردبیل جا خوش کرده است، قلعه آدمخوارهاست. فکرش را بکنید قلعه‌ای که ۴هزار و ۵۰۰ سال از تولدش می‌گذرد و دیوارهایی با ضخامت گاه ۵ متر و ارتفاع تقریبی ۳۰۰ متر دارد، نمی‌تواند شما را در دهان خود بگذارد و قورت دهد؟ تا امروز ده‌ها نفر خواسته‌اند معمای پیچیده این قلعه را حل کنند؛ اما سفرشان بی‌بازگشت بوده است. برای همین هم هست که بوینی یوغون در نزدیکی دهکده کور عباسلو، سوژه داستان‌سرایی‌های وحشتناک مردم محلی شده است.  به نظر ما که اگر دوست دارید قلعه را ببینید، از همان بیرون نگاهی بیندازید و سر ماشینتان را کج کنید و برگردید. یعنی حتی از ماشینتان هم پیاده نشوید. ما نگران سلامتی و جان شما هستیم خب.

قبرستان ایستاده کودکان در بم | گوری عجیب که زلزله کشفش کرد

قبرستان کودکان ایستاده بم

در پی زلزله مهیبی که سال‌ها پیش در بم رخ داد، خیلی خانه‌ها و آدمیان زیر خروارها خاک و سنگ مخفی شدند. زلزله کارش ویران‌گری است و توقع چندانی‌ نمی‌توان ازش داشت؛ اما این بار در کنار مخفی‌کردن زنده‌های شهر، راز مرده‌هایی را آشکار کرد که هنوز هم معمای تاریخ‌شناسان است. در بخشی از دیوارهای این ارگ باشکوه اسکلت‌هایی کشف شد که قد و اندازه‌شان خبر از سن و سال کم صاحبانش می‌داد. تا اینجای ماجرا چندان عجیب نیست؛ چون در هر دوره‌ای ممکن است کودکی در اثر بیماری یا قتل عام کشته شود. داستان وقتی ترسناک و مرموز می‌شود که بفهمید این قبرها ایستاده هستند. ما که دوست داریم ذهنمان را خوب کنیم و بگوییم یک رسم بوده؛ اما بدبین‌ها می‌گویند این تصویر بیشتر شبیه زنده چال‌کردن افراد لای دیوار است!

گورستان یئری | مجسمه آدم های بی‌دهان

تصویری از گورستان یری

مقاله شهر یئری را بخوانید. درست است که مجسمه‌های این شهر دهان ندارند؛ اما دیدنشان دهان شما را از تعجب باز می‌گذارد. یک حساب سرانگشتی هم بکنید، کافی است. چیزی بیشتر از ۷هزار سال قبل از تولد حضرت مسیح، آدم‌هایی در این سرزمین زندگی می‌کردند. البته ما می‌گوییم آدم که کمی از ترس شما کاسته شود؛ وگرنه وجود ماورایی‌ها هم چندان دور از ذهن نیست. این آدم‌ها با همان ابزار ابتدایی و دم دستی‌شان مجسمه‌های جالب ساخته‌اند که دیدنشان خالی از لطف نیست.

تا اینجای داستان همه چیز عادی است؛ اما چیزی که باعث شده این مکان به یکی از مرموزترین و شاید ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران تبدیل شود، همین مجسمه‌هایی است که دهان ندارند. به نظر شما چرا باید مجسمه‌ای، چشمان به این واضحی داشته باشد؛ ولی دهان نه؟ مگر اینکه حجار ماهر ما تصویر دوست ماورایی یا فضایی‌اش را تراشیده باشد!

دخمه زرتشتیان | جایی که اجساد رها می‌شوند

تصویری از دخمه زرتشتیان

می‌دانید که زرتشتیان به پاکی آب و خاک بسیار معتقد بودند. آن‌ها عناصر طبیعی را مبرای از هر آلودگی می‌دانستند و خوشایندشان نبود که جسد سراسر پلیدی مرده را در خاک دفن کنند. به همین دلیل هم آن را روی تخته سنگی می‌گذاشتند تا به مرور فرسوده و پوسیده شود. این مکان دخمه نام داشت. چند وقت بعد هم استخوان‌های مرده را در محلی به نام استودان می‌ریختند تا طعمه پرندگان و درندگان شود. یکی از این دخمه‌ها و استودان‌ها در اطراف خیابان صفایی یزد وجود دارد. البته که این روزها دیگر کسی مرده‌اش را به این شکل دفن نمی‌کند؛ اما برخی برای اینکه این دخمه را به لیست ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران اضافه کنند، برایش داستان‌هایی پر از جیغ و صداهای مرموز شبانه ساخته‌اند.

کول خرسان | دره‌ای برای ارواح دزفولی

عکس از دره خرسان

آن بالا از یک دره مخصوص جنی‌ها و ارواح در خراسان گفتیم و این پایین از یک دره مخصوص خوزستان. جالب نیست؟ کول خرسان اسم یک دره بی‌نهایت زیبا در دزفول است که سال‌ها سایه ترس و وحشت بر آن افتاده است. این ترس حتی تا پای مرگ هم پیش رفته و این مکان جذاب را بدنام کرده است. محلی‌ها معتقدند هر کس به این دره برود، سفری بی‌بازگشت را پیش روی خود قرار می‌دهد. بعضی علتش را تسخیر دره به دست ارواح خبیث می‌دانند؛ اما ما دلیل بهتری برای این حجم از ترس و نگرانی داریم. این دره بسیار مسیر سخت و گاه غیرطبیعی دارد. حتی جاهایی از مسیر دره بسیار باریک است و حجم آب هم طبیعتاً زیاد می‌شود. فکرش را بکنید در آن سرمای خاص دره مجبور شوید با آب بسیار سرد همسفری کنید. طبیعی است که کمی نابلد باشید، روح شما هم به ارواح دره می‌پیوندد!

کلبه وحشت انزلی | نترس تا پولدار شوی

تصویری از کلبه وحشت انزلی

اگر نترسید، پولدار می‌شوید. تنها انگیزه‌ای که برای برخی وسوسه‌انگیز است و برای برخی ترسناک، وعده رسیدن به ثروت به شرط نترسیدن است. این شعاری است که درباره کلبه وحشت انزلی بسیار شنیده می‌شود. این کلبه در روستای هفت دغنان صومعه سرا و در دل جنگل قرار دارد. معروف است که اگر کسی بتواند بدون ترس یک شب را تا صبح در این کلبه سر کند و زنده بماند، ثروتمند می‌شود. این داستان بیشتر از اینکه ترسناک باشد، شبیه حقه است و به همین دلیل هم کمتر کسی جرئت کرده این شرط نامتعارف را بپذیرد. اندک افرادی هم که با جانشان بازی کرده‌اند و پا در این کلبه نفرین‌شده گذاشته‌اند، هرگز فردا را ندیده‌اند تا برای دیگران تعریف کنند در آنجا چه می‌گذرد. این کلبه جان می‌دهد برای برگزاری جشن هالووین! مگرنه؟!

به پایان آمد این دفتر | حکایت همچنان باقی است

تا اینجای مقاله شما را با معروف‌ترین جاهای دیدنی ترسناک ایران آشنا کردیم. شما تجربه حضور در کدامشان را داشته‌اید؟ واقعا آن طور که می‌گویند ترسناک است یا افسانه‌ای بیش نیست؟ برای ما از حستان بگویید. مجله گردشگری ره بال آسمان با آغوش باز از تجربیات شما استقبال می‌کند و نگارش بقیه مقاله را به دست نازنین شما می‌سپارد. شما هم اگر جای ترسناک دیگری می‌شناسید، به ما معرفی کنید.

24 نظرات
  1. Zahra می گوید

    فکر میکنم اگه این مقاله را نصف شب میخوندم،حتما از ترس تا صبح خوابم نمیبرد،بسیار جالب و در عین حال خوف آور بود،انگار یه رمان ژانر وحشت خوندم?

    1. بانو تقیان می گوید

      زهرای عزیز، از این توصیف زیباتون ممنونم. خوشحالم که تونستم حال‌وهوای سفر رو کمی‌ هیجان‌انگیزتر و متفاوت‌تر کنم.

  2. فرشته می گوید

    خیلی جالب بود. درباره خیلی از این مکان ها تا حالا چیزی به گوشم نخورده بود. تلفظ روستای اخلمد رو میگین؟

    1. بانو تقیان می گوید

      ممنونم از نظرت فرشته عزیز. روستای اَخلَمَد (Akhlamad)، یه بهشت زیبا در خراسانه که دیدنش به همه توصیه می‌شه.
      توی این مقاله درباره اخلمد نوشتیم. اگه دوست داشتی، بخونش.
      https://blog.rahbal.com/akhlamad/

  3. فرشته می گوید

    ممنون. رفتم مقاله رو خوندم،اون هم جالب بود

    1. بانو تقیان می گوید

      ممنون از این همه لطف شما فرشته عزیز.

  4. سمیه می گوید

    این خیلی خوبه که واسه هر جور سلیقه ای مکان های دیدنی رو معرفی می کنید
    خداییش همچین جاهایی رو هیچ کس تا حالا بهمون معرفی نکرده بود???

    1. بانو تقیان می گوید

      سمیه عزیز، خوشحالم که مقاله رو دوست داشتی. اگه موضوعی هم مدنظر شما باشه، ما با کمال میل براتون تحقیق می‌کنیم و درباره‌اش می‌نویسیم.

  5. آرمین می گوید

    من دنبال یه جای خوب واسه خودکشی بودم ممنون که جاهای خوبی معرفی کردین

    1. بانو تقیان می گوید

      آرمین عزیز، ایشالا خدا عمر طولانی و باعزت بهتون بده و از هر پدیده طبیعی لذت ببرید. این جاهایی که معرفی شدند، بسیار زیبا هستند؛ ولی خب حرف و حدیث هم پشت سرشون زیاده. ?

  6. مریم می گوید

    سلام به نظر بنده این مقاله بسیار عالی بود ممنون از شما دوست عزیز لطفا باز هم درباره این مناطق بنویسید. باتشکر

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام مریم عزیز
      خوشحالم که نوشته رو دوست داشتید و ممنونم که نظرتون رو ثبت کردید.
      سایر مقالات مشابه به این موضوع رو هم می‌تونید از مجله گردشگری ره بال آسمان بخونید.

  7. سمیرا می گوید

    چه جاهای خوفی. آدم دلش میخواد سر بزنه.

    1. بانو تقیان می گوید

      سمیرای عزیز، امتحانش ضرری نداره ؛)
      سر بزنید و تجربه‌هاتون رو برای ما بگید. 🙂

  8. محسن می گوید

    من دخمه زرتشتیان رفتم و اصلن هم ترس نداشت ولی نباید شب بری برای اینکه شبا همه جا ترسناکن

    1. بانو تقیان می گوید

      محسن عزیز، فلسفه‌ای که پشت هر ماجرا هست بیشتر از خود ماجرا ترسناکه. بله دخمه زرتشتیان هم مثل گورستان‌های معمولیه که در طول روز عادی هستند و شب‌ها ترسناک می‌شن.

  9. مریم می گوید

    من هیچوقت انگیزه غارنوردا رو درک نکردم . خوب چرا باید برن توی غار؟

    1. بانو تقیان می گوید

      مریم عزیز، پیشنهاد می‌دم مقاله زیباترین غارهای ایران رو مطالعه کنید تا متوجه انگیزه غارنوردها بشید.

      https://blog.rahbal.com/the-most-famous-caves-in-iran/

  10. مصطفی می گوید

    به نظظرم هیچکدومشون ترسناک نبودند
    خیلی هم قشنگ بودند
    چی الکی مردم رو میترسونید
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. بانو تقیان می گوید

      مصطفی عزیز، بحث ترسوندن کسی نبود، می‌خواستیم علت وهم‌آلود بودنشون رو توضیح بدیم که دیگه کسی ازش نترسه.

  11. یه بنده خدا می گوید

    سلام درباره ی کلبه انزلی کلبه انزلی توی شماله نزدیک یه روستا

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، ممنونیم برای توضیحی که دادید.

  12. مهدی می گوید

    سلام خدا قوت من یا اجازه شما از نوشته ها وعکس های شما کپی کردم

    واسم شمارو در اخرش نوشتم موفق باشید

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام مهدی عزیز، می‌تونم بپرسم برای چه کاری؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.