دریاچه کامی کلا | سکوت سبز دریاچه‌ای که از آرامش می‌گوید

0

دریاچه‌ای آرام که درختان جنگلی در آغوشش گرفته‌اند. صدای آرامش‌بخش و نرم آب و البته بوی خوش گیاهان سبز حاشیه دریاچه. این تصویر بهشتی برایتان جذاب نیست؟ دیدن ندارد؟ تصویری که در مقابل چشمانتان مجسم شد، صحنه‌ای از دریاچه کامی کلا بابل است. در این مقاله می‌خواهیم شما را با دریاچه کامی کلا در بابل دوست‌داشتنی آشنا یا شاید هم آشناتر کنیم. با ما همراه باشید.

دریاچه کامی کلا کجاست؟ | بهترین فصل برای سفر

دریاچه کامی کلا در استان مازندران، در بخش بندپی غربی شهرستان بابل قرار دارد. کسانی که اهل شمال‌اند یا بابل را دیده و گشته‌اند، به‌خوبی می‌دانند بندپی دیدنی‌های فراوانی دارد. دریاچه کامیکلا بابل هم در بخش بندپی غربی واقع شده و با کوه‌های البرز همسایه است.

اگر می‌خواهید راهی این دریاچه شوید، یادتان باشد این‌طور نیست که این دریاچه در تمام فصول سال پرآب باشد. بهترین زمان سفر به دریاچه کامیکلا بهار است. در بهار، دریاچه پر از آب می‌شود و در کنار جنگل زیبا چشم‌اندازی دیدنی به‌ وجود می‌آورد. منتها در فصول دیگر، وضعیت آب دریاچه چندان جالب نیست و در ماه مرداد هم که کاملاً خشک می‌شود.

آشنایی با روستای کامی کلا بابل | روستایی جذاب و دیدنی

دریاچه کامی کلا بابل در روستایی به همین نام قرار دارد. شغل مردم این روستا از قدیم، کشاورزی و دام‌داری بوده است. تهیه و فروش زغال و کشت برنج از اصلی‌ترین کارهایی است که برای درآمدزایی در کامی‌کلا انجام می‌شود. کامی‌کلایی‌ها با روستای کاردیلا از شمال همسایه‌اند و در شرق و غربشان هم به‌ترتیب، رودخانه و روستای پلنگ‌دره قرار گرفته است. در جنوب این ده هم جنگل قرار دارد.

مجموعه‌ای از عناصر شاداب و باطراوت طبیعت مانند دریاچه، جنگل و رود در حول و حواشی این روستاهای شمالی هستند و از این مکان‌ها، جاهای دیدنی بابل نازنین را ساخته‌اند.

جاذبه های گردشگری کامی کلا | بسیار ایدئال برای گردشگری

به‌جز دریاچه کامی کلا که بسیار دیدنی و آرام است، در روستا دیدنی‌ها دیگری هم یافت می‌شود. آبشار کیمون و جنگل‌های سبز نزدیک روستا هم گزینه‌های خوبی برای گردشگری‌اند. اگر به دیدن روستای کامی کلا رفتید، از دیگر جاهای دیدنی مازندران در حوالی آن هم دیدن کنید و از وقتتان نهایت استفاده را ببرید. بابل تا ساری و بابلسر هم فاصله‌ای ندارد. می‌توانید در سفرتان به این شهر زیبا، به نقاط دیدنی دیگر شمال ایران مانند دریاچه چورت هم سری بزنید.

اقامت در دریاچه کامی کلا بابل | لذت زندگی در روستایی بکر

برای اقامت در کامی کلا باید یا کمپینگ را امتحان کنید یا سری به خانه‌های روستایی بزنید و ببینید که اجاره‌دادن در کار است یا خیر. با رسیدن به روستا می‌توانید از مغازه‌ها سؤال کنید، حتماً شما را راهنمایی می‌کنند.

بازهم تأکید می‌شود که اگر می‌خواهید برای سفر به کامی کلا برنامه‌ریزی کنید، حواستان باشد در فصل بهار راهی این مکان شوید. اگر تابستان به کامی کلا بروید، دست‌خالی باز خواهید گشت و حسابی توی ذوقتان می‌خورد.

مسیر دسترسی

بابل از آن شهرهای زیبای مازندران است که اگر در دور و اطرافش بچرخید، زیبایی‌های فوق‌العاده‌ای کشف می‌کنید. دریاچه کامیکلا بابل در کنار سد شیاده، جنگل نارنجلو و خیلی دیگر از جاهای دیدنی مازندران مسیرهای ایدئالی برای گردشگری و سفر دارند. برای دسترسی به دریاچه کامی کلا باید به مازندران، شهرستان بابل، روستای کامیکلا، بندپی غربی بروید. دسترسی به این دریاچه با جاده صالحی امکان‌پذیر است.

هزینه ورودی:رایگان
ساعات بازدید:۲۴ساعته
آدرس:مازندران، بابل، بخش بندپی غربی، روستای کامی کلا

ره بال آسمان می‌خواهد به شما مخاطبان عزیزش نشان بدهد دیدنی‌های ایران بسیار بیشتر از آن است که فکر می‌کنید. برای سفرکردن به تمام نقاط دیدنی این کشور باید چندین سال را کنار بگذارید. ایران‌گردی را دست‌کم نگیرید و مطمئن باشید برای هر سلیقه‌ای در کشور عزیزمان مکان گردشگری وجود دارد. اگر بابل را دیده و گشته‌اید، برایمان از مشاهداتتان بگویید.

مازندران، بابل، بخش بندپی غربی، روستای کامی کلا.

 برای دیدن دریاچه کامی کلا بابل باید در فصل بهار به آنجا سفر کنید.

کوه‌نوردی، پیاده‌روی، جنگل‌نوردی، چادرزدن یا همان کمپینگ.

خیر. این‌طور نیست که این دریاچه در تمام فصول سال پرآب باشد.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.