مرکز خرید مگامال تهران | خریدی آسان در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید

0

سال‌ها پیش از آنکه مراکز خرید بزرگ و عظیم‌الجثه‌ای همانند کوروش مال یا ایران مال افتتاح شوند، مرکز خرید مگامال تهران تأسیس شد. این مرکز خرید را می‌توان جزء اولین دپارتمان‌های بزرگ و جامع دانست که در پایتخت تأسیس کردند. امروز قصد داریم این مرکز خرید بزرگ و لوکس را به شما عزیزان همراه بهتر معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

مرکز خرید مگامال کجاست؟

مرکز خرید مگامال یکی از جاهای تفریحی تهران است. پیش از شروع قطعاً باید به این سؤال پاسخ دهیم که مرکز خرید مگامال تهران کجاست؟ این مرکز خرید در غرب پایتخت و فاز دوم شهرک اکباتان واقع شده است. نحوه دسترسی به این مرکز خرید بسیار ساده است و همین مسئله باعث شده تا مشتریان از هر گوشه تهران برای خرید به این پاساژ بیایند.

معرفی مگامال

تصویری از مرکز خرید مگامال

مگامال یک مرکز خرید چندمنظوره است که در زمینی به مساحت 19 هکتار و 200 هزار مترمربع قرار دارد. پروژه ساخت شهرک اکباتان پروژه‌ای بسیار لوکس بود که با موفقیت به پایان رسید. به همین دلیل، مگامال را می‌توان موفقیت دوم این شهرک دانست. در سال 1382، پیش از آنکه تجهیزات و تکنولوژی امروزی وارد کشور شده باشد، ساخت این پروژه آغاز شد. پیش از آن چنین دپارتمانی با طراحی مدرن و چندمنظوره در پایتخت و حتی ایران نیز وجود نداشت.

مگامال دارای بخش‌های متعددی است و بد نیست بدانید که تنها 15درصد از این مجموعه به فضای تجاری اختصاص داده شده است و 85درصد آن به فضای عمومی، ورزشی، تفریحی و فرهنگی اختصاص دارد. به همین خاطر، مراجع‌کنندگان فراوانی نه‌تنها برای خرید، بلکه برای استفاده از خدمات فرهنگی، ورزشی و تفریحی به مگامال مراجعه می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است که در ساخت بازار مگامال از بهترین مواد اولیه استفاده شده است و به طور قطع، تا 9 ریشتر زلزله را می‌تواند تحمل کند.

راهنمای طبقات مگامال

مگامال در ۵ طبقه بنا شده است و مجموعاً 200 واحد صنفی در آن مشغول به کار هستند. در ادامه شما را با طبقات مختلف مرکز خرید مگامال بیشتر آشنا می‌کنیم تا بتوانید به‌سادگی خرید کنید:

  • شهربازی مگامال

در فضایی بالغ بر ۶هزار متر، شهربازی سرپوشیده مگامال وجود دارد. این شهربازی در نزدیکی پردیس سینمایی، در طبقه سوم مگامال واقع شده است. در این شهربازی مجهز، انواع وسایل بازی مکانیکی و ویدئویی وجود دارد. بخشی از شهربازی مگامال به تراسی بزرگ با چشم‌اندازی رو به کوه‌های شمال تهران متصل است که بزرگسالان می‌توانند حین بازی کودکان از آن برای استراحت استفاده کنند.

بد نیست بدانید که شهربازی مگامال تنها شهربازی سرپوشیده در ایران است که سقف آن حدود 13 متر ارتفاع دارد و این ویژگی، فضای کافی برای وجود وسایل مختلف بازی را ایجاد می‌کند. هزینه استفاده از آیتم‌های مختلف شهربازی به‌صورت کارت اعتباری پرداخت می‌شود و هزینه‌ای معقول و منطقی دارد. همچنین لازم به ذکر است که در طبقه اول پاساژ مگامال بخشی با نام سرزمین شنی وجود دارد که بچه‌ها می‌‌توانند در آن شن‌بازی کنند.

نمایی از سرزمین شنی شهربازی مگامال

  • آی تی لند مگامال

در حال حاضر تکنولوژی بخش عمده زندگی همه انسان‌ها را تشکیل داده است و به‌همین خاطر در پاساژ مگامال نیز بخشی اختصاصی با نام آی تی لند یا همان دنیای آی تی و فناوری اطلاعات وجود دارد. در این بخش که دارای مساحتی بالغ بر ۳هزار و 500 مترمربع است، انواع فروشگاه که در زمینه آی تی و تکنولوژی فعالیت می‌کنند، به چشم می‌خورند. به زبان ساده‌تر باید گفت که آی تی لند بورس لوازم کامپیوتری، موبایل، کنسول بازی و لوازم جانبی یا انواع گجت محسوب می‌شود. در این بخش می‌توانید شاهد فعالیت بسیاری از برندهای معروف همانند پاناسونیک، سونی، فراسو یا لاجیک باشید.

  • هایپرمی مگامال

تصویری از هایپرمی مگامال

هایپرمی یک هایپرمارکت بسیار بزرگ همانند برند هایپراستار است که در مرکز خرید مگامال حضور دارد. این هایپرمارکت بخشی وسیع از مگامال با مساحت بالغ بر 11هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است و یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های مگامال محسوب می‌شود. این هایپرمارکت در ۲ طبقه بنا شده است و برای تسهیل در رفت‌وآمد مراجعان، ۶ آسانسور بزرگ، ۲ دستگاه آسانسور باری و ۴ دستگاه پله‌برقی در این بخش قرار داده شده است. در هایپرمی مگامال، بیش از 70هزار قلم کالا وجود دارد و شما هر آنچه نیاز داشته باشید را می‌توانید در آن بیابید. بسیاری از ساکنان غرب تهران و شهرک اکباتان، حتی خرید مایحتاج روزانه منزل خود را نیز از این هایپرمارکت انجام می‌دهند.

  • فضای ورزشی مگامال

همان طور که گفتیم مرکز خرید مگامال تهران یک مجتمع چندمنظوره است؛ به همین خاطر بخش‌های متعددی همانند فضای ورزشی نیز در آن تعبیه شده است. در فضای ورزشی مجموعه مگامال، بخش‌های مختلف و متنوعی به چشم می‌خورد که هر نوع سلیقه‌ای را جوابگو است. شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود از سالن بدنسازی مجهز، سالن فیزیوتراپی، سالن‌های ماساژ درمانی، سالن ریلکسیشن، سونا و همچنین جکوزی استفاده کنید.

سالن بدنسازی مگامال

  • دنیای بانوان

یکی از ابتکارهایی که در طراحی مگامال دیده می‌شود، تخصیص بخشی از مرکز خرید مگامال به دنیای بانوان است. در طبقه اول مجموعه، بخشی مخصوص بانوان وجود دارد که در آن مشاغلی همچون فروشگاه‌های لباس زنانه، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، سالن‌های زیبایی و مد و همچنین تجهیزات بدنسازی وجود دارد. نکته جالب توجه اینجاست که آقایان حق ورود به این بخش را ندارند و بانوان می‌توانند بدون مزاحمت از خرید خود لذت ببرند. لازم به ذکر است که در این بخش یک مهدکودک ساعتی وجود دارد که از فرزندان شما در حین خرید مراقبت می‌کند تا شما بتوانید با خیال آسوده خریدی عالی را تجربه کنید.

  • مگامال نمایندگی سامسونگ

تصویری از مگامال نمایندگی سامسونگ

در طبقه دوم مجتمع مگامال و در بخش آی تی لند، فروشگاهی بزرگ با تابلوی سامسونگ به چشم می‌خورد. همان طور که می‌دانید، برند سامسونگ یکی از پرطرفدارترین برندهای لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی در ایران و جهان محسوب می‌شود. خوشبختانه در طبقه دوم مرکز خرید مگامال، یک نمایندگی بسیار بزرگ و جامع فروش محصولات سامسونگ وجود دارد. شما می‌توانید از این فروشگاه انواع لوازم خانگی، تلفن همراه و یا لوازم صوتی و تصویری را تهیه کنید.

  • پردیس سینمایی مگامال

تصویری از پردیس سینمایی مگامال

پردیس سینمایی مگامال جزء بخش‌هایی بود که از اول در پاساژ مگامال حضور نداشت و پس از مدتی، در اردیبهشت ماه سال 1396، به این مجموعه اضافه شد. پردیس سینمایی مگامال تهران دارای ۷سالن کاملاً مجهز است که ظرفیت میزبانی از هزار و 200 نفر مراجعه‌کننده را دارد. این پردیس سینمایی، یکی از مجهز‌ترین سینماهای تهران محسوب می‌شود و در ساخت آن از بهترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. کیفیت صدا و تصویر تمام سالن‌های سینمای مگامال بسیار مطلوب است و در حد بسیار عالی قرار دارد. همچنین در بخش پردیس سینمایی، امکان برگزاری رویداد‌های مختلف همانند کنفرانس، کنسرت، نمایشگاه، همایش، تئاتر و انواع فعالیت‌های هنری و فرهنگی نیز وجود دارد.

فود کورت مگامال

در طبقه سوم بازار مگامال و درست در نزدیکی شهربازی و سینما، فودکورت مگامال با مساحت ۲هزار و 400 متر مربع وجود دارد که در هزار متر مربع آن، از مهمانان پذیرایی می‌شود و مابقی فضا به بخش فعالیت رستوران‌ها اختصاص یافته است. بخشی از این فودکورت به تراسی بسیار بزرگ متصل شده است که چشم‌اندازی زیبا از کوه‌های شمال تهران را به شما هدیه می‌دهد. همچنین مراجعه‌کنندگان می‌توانند به کافه‌تریاهای بخش شمالی در طبقه همکف دوم، در نزدیکی پارک زیبای مگامال بروند.

بد نیست بدانید که تمامی غرفه‌ها حداقل دارای دو آشپزخانه هستند که یکی در معرض دید مشتریان است و همه افراد می‌توانند شاهد مراحل آماده‌سازی غذای خود باشند و دیگری مخصوص پخت‌وپز است. در طبقه اول مجتمع مگامال نیز رستورانی بین‌المللی در مساحتی بالغ بر 500 مترمربع وجود دارد تا حق انتخاب مشتریان گسترده‌تر باشد. تمامی اصناف مرتبط با خوراک، از استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه‌ای تبعیت می‌کنند و به همین واسطه کیفیت غذاهای فودکورت مگامال در سطح عالی قرار دارد.

برندهای مگامال

در مگامال اکباتان، تنوع گسترده‌ای از اصناف مختلف مشغول به فعالیت هستند. نکته اساسی درباره مگامال این است که اصناف حاضر در این مجموعه، همگی اجناسی باکیفیت و اکثراً برند ارائه می‌دهند. تقریباً باید گفت که در این مرکز خرید، نمی‌توانید مغازه‌ای را بیابید که اجناس بی‌کیفیت و نامناسب را عرضه کند. در بین برندهای موجود در مرکز خرید مگامال، می‌توان به این اسامی معروف اشاره کرد:

برندهای پوشاک آقایان: زیلان، ال آر سی، وادین کوک، آر سی جی، فریولی، ناسکی، نیکوتن پوش، کلایمر و غیره.

برندهای پوشاک بانوان: زیلان، آر سی جی، جوونی، نیونیل، سرژه، جین وست، سیاوود، سارار، مارتین جونز، نیکوتن پوش، لفون، عصر جدید، رومگا و غیره.

برندهای کیف و کفش: مارال چرم، نوین چرم، زیلان، ‌کاتر پیلار و دلسی.

ساعت و زیورآلات: زروان و بته جقه.

برندهای لوازم ورزشی: ریباک، ‌فیلا، پوما، پتزل، اسپورت لند.

آرایشی و بهداشتی: روژا و دونا.

خرید اینترنتی مگامال

اگر قصد خرید مایحتاج خود از فروشگاه هایپر می را دارید، می‌توانید از طریق پلتفرم اینترنت، خرید خود را به‌صورت کاملاً غیرحضوری انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید در خانه بمانید و محصولات را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین را انتخاب کنید.

امکانات مگامال

همان طور که بارها اشاره کردیم، مرکز خرید مگامال تهران فقط یک مجتمع تجاری نیست و در این مجموعه می‌توانید از انواع امکانات تفریحی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی استفاده کنید و همین مسئله باعث جذابیت هرچه بیشتر آن شده است. در طبقه همکف این پاساژ، یک شعبه بانک شهر و یک شعبه بانک ملت نیز وجود دارد تا دادوستد مالی را برای شما و کسبه پاساژ آسان‌تر کنند. در صورتی که فرزند کوچک داشته باشید، امکان استفاده از ماشین‌های مخصوص حمل کودک وجود دارد تا بتوانید به سادگی همراه فرزند خود در این بازار قدم بزنید.

بخشی از مگامال به فودکورت مجموعه اختصاص داده شده است و در این بخش می‌توانید از بین انواع رستوران و کافی‌شاپ، حق انتخاب داشته باشید. برای تفریح کودکان و سرگرمی آن‌ها، شهربازی مجموعه تعبیه شده است که تجهیزات کاملی دارد. اگر به دنبال تماشای فیلم‌های روز ایران هستید، می‌توانید سری به پردیس سینمایی مگامال با چندین سالن مجهز بزنید. سالن ورزشی و هایپرمارکت نیز از امکانات مهم مگامال به حساب می‌آیند.

پارکینگ مگامال

پارکینگ مگامال

مگر می‌شود که چنین مرکز خرید عظیمی فاقد پارکینگ باشد؟ مسئله اصلی اینجاست که پارکینگ مگامال، پارکینگی طبقاتی و سرپوشیده است که در ۳ طبقه بنا شده و حدود 36هزار مترمربع مساحت دارد. این مساحت بزرگ اجازه می‌دهد تا حدود ۲هزار و 800 خودرو و موتور سیکلت در آن جای بگیرند. در تمامی طبقات و بخش‌های مختلف پارکینگ، چند لاین آسانسور تعبیه شده است تا همه افراد بتوانند از پارکینگ، مستقیم وارد پاساژ ایران مال شوند.

تا همین چند سال پیش، استفاده از این پارکینگ رایگان بود؛ اما با توجه به سیاست‌گذاری‌های جدید مدیریت مجموعه، برای ورود باید هزینه ورودی بپردازید و به ازای هر ساعت توقف، هزینه مضاعف پرداخت کنید. در این پارکینگ تجهیزات کامل اطفای حریق وجود دارد و نگهبان‌ها به‌صورت لحظه‌ای از دوربین‌های امنیتی ناظر خودروهای شما هستند.

جاذبه‌ های دیدنی اطراف مگامال

مسیر دسترسی به پاساژ مگامال

آدرستهران، بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی
شماره تماس۰۲۱۴۴۶۹۴۴۷۱
وب‌سایتwww.megamall.ir
ساعات کاری۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • دسترسی به پاساژ مگامال با خودرو شخصی

محل ساخت پاساژ مگامال بسیار دقیق انتخاب شده است و این موضوع دسترسی به آن را آسان می‌کند. این مرکز خرید از شمال، مجاور بزرگراه تهران کرج و از جنوب، مجاور جاده مخصوص کرج و از شرق، مجاور بزرگراه ستاری است. به همین خاطر شما می‌توانید از هر کدام از این بزرگراه‌ها، خودتان را به فاز دوم شهرک اکباتان و مرکز خرید مگامال برسانید. پس از طریق هر یک از بزرگراه‌های شرق به غرب، باید به سمت غرب حرکت کنید و از طریق یکی از بزرگراه‌های نامبرده و دنبال‌کردن تابلوهای راهنما، خودتان را به مگامال برسانید.

  • دسترسی به پاساژ مگامال با مترو

یکی از ساده‌ترین مسیرهای دسترسی به مگامال، استفاده از مترو است. خوشبختانه چند وقتی می‌شود که ایستگاه مترو اکباتان افتتاح شده است. این ایستگاه دقیقاً در فاز دوم شهرک اکباتان و در فاصله بسیار نزدیک از پاساژ مگامال واقع شده است. لازم به ذکر است که از ایستگاه مترو شهرک اکباتان تا طبقه همکف مرکز خرید مگامال، یک مسیر اختصاصی تعبیه شده است. ایستگاه مترو شهرک اکباتان در خط ۴ مترو تهران (خط زرد) قرار دارد.

امیدواریم که با توضیحاتی که دادیم، با مرکز خرید مگامال تهران به‌خوبی آشنا شده باشید. شما معمولاً از کدام مرکز خرید بیشتر خوشتان می‌آید؟ برای ما بنویسید تا در نوشته‌های بعدی ره بال آسمان به بررسی و توضیح آن مرکز بپردازیم.

آدرس مگامال: تهران، بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی

بله، این مجموعه دارای ۳ طبقه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از ۲هزار و 800 خودرو است.

خیر، برای ورود باید هزینه بپردازید و به ازای هر ساعت توقف، مبلغی به آن اضافه می‌شود.

ایستگاه مترو «شهرک اکباتان»، واقع در خط ۴ مترو، به مگامال دسترسی مستقیم دارد.

ساعت کار مگامال همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است.

4/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.