پارک ساحلی میرمهنا | پارکی دنج برای گذران یک عصر متفاوت

0

جزیره کیش به مروارید خلیج فارس شهرت دارد و هرساله افراد زیادی برای تفریح راهی اینجا می‌شوند. البته هر مسافری پیش از آنکه برای خرید بلیط هواپیما کیش اقدام کند، به دنبال جاذبه‌های محبوب شهر می‌گردد. حال اگر شما مسافری هستید که قصد سفر به کیش را دارد، حتماً باید از یک مکان زیبا به نام پارک ساحلی میرمهنا خبر داشته باشید و بازدید از آن را اولویت‌های سفرتان قرار دهید. این پارک ساحلی خاطره‌ای زیبا برایتان می‌سازد و بخشی از جذابیت‌های سفرتان می‌شود. در ادامه به معرفی این مکان دلپذیر پرداخته‌ایم و شما را با تفریحات و دیدنی‌های آن آشنا کرده‌ایم. همراهمان باشید.

پارک ساحلی میرمهنا کجاست؟

پارک میرمهنا در شمال و شمال غربی جزیره کیش و در امتداد آب‌های خلیج فارس قرار دارد. برای رسیدن به این پارک باید تابلوهای بلوار میرمهنا، بلوار لارک و سپس بلوار پیامبر را دنبال کرد.

معرفی پارک ساحلی میرمهنا کیش

تصویری از پارک ساحلی میرمهنا کیش

پارک ساحلی میرمهنا یکی از محبوب‌ترین پاتوق‌های شهر کیش است. این پارک زیبا در امتداد خط ساحلی خلیج همیشه فارس کشیده شده است و چشم‌اندازی تماشایی از دریا را پیش روی مسافران می‌گذارد. البته میرمهنا تنها مقصد گردشگران نیست و بومیان زیادی نیز به این پارک می‌آیند و اوقات دل‌پذیری را در اینجا سپری می‌کنند. پارک ساحلی میرمهنا دیدنی‌های بسیاری را در خود جای داده است و همین طور تفریحات جذابی دارد که هر گردشگری را به سوی خود می‌کشاند. از تفریحات این پارک می‌توان به ماهیگیری، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و باربیکیو، تماشای لاک‌پشت‌ها، دیدن نورپردازی‌های زیبا در شب و … اشاره کرد. در اطراف این پارک نیز مکان‌های جالبی قرار دارد و شورو‌هیاهوی خاصی در جریان است که محبوبیت اینجا را دوچندان می‌کند.

  • فاز 1 و 2 پارک میرمهنا

تصویری از پارک ساحلی میرمهنا

پارک میرمهنا حدود 10 هکتار مساحت دارد و به‌جرئت می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ساحلی جزیره کیش معرفی کرد. این پارک شامل 2 فاز می‌شود و فاز اول آن با مساحت ۴هزار مترمربع، از مسجد خاتم‌الانبیا تا اسکله ماهیگیری امتداد دارد. فاز دوم این پارک نیز ۶هزار مترمربع مساحت دارد و از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک است.

  • اسکله ماهیگیری

تصویری ازاسکله ماهیگیری میرمهنا

مهم‌ترین قسمت از پارک ساحلی میرمهنا، اسکله ماهیگیری آن است که در سال 1385 ساخته‌شده است. این اسکله زیبا 130 متر طول و 9 متر عرض دارد. با وجود این اسکله گردشگران می‌توانند از خط ساحلی تجاوز کرده و درون دریا قدم بگذارند و منظره‌ای زیباتر را در پیش رو داشته باشند. به روی این اسکله 4 منطقه برای تماشای چشم‌انداز دریا تعبیه شده که در شب‌ها نورپردازی‌های جالبی دارند. همین‌ طور 4 پلکان وجود دارد و گردشگران از طریق آن‌ها می‌توانند سوار قایق‌های تفریحی شوند. روزهای اسکله برای تماشای دریا مناسب است و اگر به دنبال شب گردی در کیش هستید، باز هم میرمهنا از گزینه‌های مناسب برای شماست؛ در طول شب‌ها می‌توانید به پیشواز نوازندگان موسیقی و نورپردازی‌های چشم نواز اسکله بروید و در حال‌و‌هوای خوش این نقطه از شهر غرق شوید.

تفریحات پارک ساحلی میرمهنا

  • ماهیگیری

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید در پارک ساحلی میرمهنا انجام دهید ماهیگیری است. کافی است قلابی تهیه کنید و به اسکله میرمهنا بروید. البته توجه داشته باشید که ماهیگیری در ساعات خاصی از روز انجام‌پذیر است و همین طور اگر در فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها به اینجا بروید، این شانس را نخواهید داشت و نباید در این چرخه طبیعی تداخل ایجاد کنید.

  • دوچرخه سواری و پیاده روی

تصویری از دوچرخه سواری و پیاده روی در پارک ساحلی میرمهنا

اگر به روی نقشه به پارک ساحلی میرمهنا نگاه کنید، متوجه یک مسیر بلند می‌شوید که در خط ساحلی امتداد دارد. این مسیر برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ساخته شده است. حال خودتان را تصور کنید که در کنار خلیج همیشه فارس هستید و با دوچرخه خود، این دریای زیبا را دنبال می‌کنید. با این تصور حتماً برای بازدید از اینجا به قدر کافی وسوسه می‌شوید.

  • قایق سواری

در جزیره کیش مکان‌های زیادی برای کرایه قایق و گشت‌زدن درون دریا وجود دارد و یکی از این مکان‌ها پارک ساحلی میرمهنا است. اگر به دنبال قایق‌سواری هستید خودتان را به اسکله این پارک برسانید؛ در آنجا چهار پلکان وجود دارد که شما را به سمت قایق‌های تفریحی هدایت می‌کنند.

  • پیک نیک و ماهی کباب کردن

در پارک ساحلی میرمهنا امکانات خوبی برای گردشگران وجود دارد که فرصت پیک‌نیک کردن و باربیکیو را نیز در اختیارتان می‌گذارد. در چند قدمی این پارک بازار ماهی‌فروشان واقع شده است و شما می‌توانید از این بازار، ماهی تازه تهیه کرده و آن را به پارک آورده و همین جا کباب کنید. اگر هم ماهیگیری در پارک ساحلی میرمهنا را انتخاب کرده باشید، می‌توانید همان ماهی‌های تازه‌ای که خودتان از آب گرفته‌اید را در باربیکیوهای اینجا کباب کنید.

امکانات گردشگری پارک ساحلی میرمهنا کیش

تصویری از اسکله تفریحی پارک میرمهنا

  • مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی؛
  • آلاچیق مسقف؛
  • باربیکیو؛
  • زمین بازی کودکان؛
  • بوفه؛
  • چایخانه؛
  • کتابخانه عمومی؛
  • سرویس بهداشتی؛
  • نمازخانه.

بهترین زمان بازدید از پارک ساحلی میرمهنا

تصویری از اسکله تفریحی پارک میرمهنا

همان طور که حتماً می‌دانید جنوب ایران در بیشتر ماه‌های سال از آب‌وهوایی گرم و مرطوب برخوردار است. به همین خاطر شاید فصل تابستان گزینه مناسبی برای سفر به این منطقه و بازدید از پارک میرمهنا نباشد. معمولاً اواسط پاییز تا اواسط اردیبهشت بهترین آب‌و‌هوا را برای بازدید از جزیره کیش دارد. با این وجود حتماً نام جشنواره‌های تابستان کیش به گوش همه ما خورده است و همگی می‌دانیم که در این فصل از سال، چه شور‌ و غوغایی در جزیره برپاست. پس، در نهایتِ همه این‌ها به این نتیجه می‌رسیم که سفر به کیش به گرما و رطوبت آن می‌ارزد و در هر زمانی از سال می‌توان در اینجا خوش گذراند.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک ساحلی میرمهنا

مسیر دسترسی به پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا در قسمت غربی جزیره واقع شده و رسیدن به آن کار دشواری نخواهد بود؛ چرا که شهرت قابل توجهی دارد. برای رسیدن به این مکان کافی ست راه بلوار میرمهنا و بلوار لارک را پیش بگیرید و خود را به خطوط ساحلی دریا برسانید.

هزینه بازدیدرایگان
بهترین زمان سفرفصل بهار و تابستان
آدرساستان هرمزگان، کیش، ساحل شمال و شمال غربی جزیره کیش

پارک ساحلی میرمهنا از محبوبترین جاهای دیدنی کیش است و بسیاری از تفریحات این جزیره را می‌توان در این پارک تجربه کرد. این پارک به قدری وسیع و زیباست که پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی کیش، مروارید خلیج فارس، شدید حتما سری به اینجا بزنید. ماهیگیری، تماشای ساحل، شب‌گردی و شنیدن موسیقی زنده، دوچرخه‌سواری، و دیگر تفریحات محبوب کیش، همه در این پارک ساحلی امکان‌پذیر هستند. از طرفی در اطراف این پارک دیدنی‌ها و جاذبه‌های زیادی وجود دارند که شما را برای گردش در این خطه مجاب می‌کنند. ما در وب‌سایت ره بال آسمان تلاش کرده‌ایم تا گوشه گوشه جزیره کیش را به شما معرفی کنیم. به نظرتان جای کدام جاذبه کیش در میان مطالب ما خالی است؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید و از تجربیات سفر خود به کیش و تماشای جاذبه‌های آن برایمان بنویسید.

پارک میرمهنا در شمال و شمال غربی جزیره زیبای کیش و در امتداد آب‌های خلیج فارس قرار دارد. برای رسیدن به این پارک باید تابلوهای بلوار میرمهنا، بلوار لارک و سپس بلوار پیامبر را دنبال کرد.

ماهیگیری، پیک‌نیک و باربیکیو، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، قایق‌سواری و … از تفریحات رایج در پارک ساحلی میرمهنا هستند.

بله، میرمهنا یک اسکله دارد که در طول شب‌ها به نورپردازی‌های زیبایی مزین می‌شود و نوازندگان خیابانی به اینجا آمده و با نوای موسیقی خود حال و هوای خوبی را به وجود می‌آورند.

بله، البته توجه داشته باشید که ماهیگیری در ساعات خاصی از روز انجام‌پذیر است و همینطور اگر در فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها اجازه ماهیگیری ندارید.

مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، آلاچیق مسقف، باربیکیو، زمین بازی کودکان، بوفه، چایخانه، کتابخانه عمومی، سرویس بهداشتی و نمازخانه از امکانات پارک ساحلی میرمهنا هستند.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.