بازار مولوی مشهد | خرید از بافت سنتی مصلی

0

یکی از بهترین بخش‌های گردشگری، بازدید از بازارهای سنتی یک شهر است. در مشهد نیز بازارهای سنتی مختلفی همانند بازار رضا وجود دارند. در این میان، بازارچه‌هایی قدیمی‌تر و بسیار باصفاتر نیز به چشم می‌خورند که بازدید از آن‌ها به علاقه‌مندان به بازارهای ایران توصیه می‌شود. امروز قصد داریم تا بازار مولوی مشهد، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

بازار مولوی مشهد کجاست؟

این بازار در بافت سنتی مشهد و خیابان مصلی قرار دارد. در حقیقت بازار مولوی در محدوده طرح ترافیک مشهد واقع شده است. در صورتی که بین ساعات تعیین‌شده با وسیله نقلیه شخصی به محدوده بازار بروید، جریمه خواهید شد. با وجود این یک ورودی بازار در خارج از طرح ترافیک قرار گرفته تا امکان تخلیه بار برای عمده‌فروشان وجود داشته باشد؛ اما دسترسی عمومی از این درب انجام نمی‌شود.

معرفی بازار مولوی مشهد

با توجه به بررسی‌های انجام شده، بازار مولوی مشهد یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. این بازار دو نبش بوده و دارای دو نمای مختلف و سه‌بعدی شهری است. شاید ظاهر این بازار در مقایسه با بازارهای امروزی و مراکز خرید مدرن، بسیار کهنه و از‌مدافتاده به نظر برسد؛ اما هنوز هم بسیاری از مبادلات اقتصادی مشهد در این بازار اتفاق می‌افتد. در این بازار می‌توانید شاهد تعداد بسیاری عمده‌فروشی لوازم‌التحریر، وسایل خیاطی و خرازی و انواع فروشگاه تک‌فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی باشید. این مرکز خرید دارای سه فاز تجاری با ورودی‌های کاملاً مستقل برای هر بخش است.

البته در نهایت از میان بازار امکان دسترسی به بخش‌های مختلف آن وجود خواهد داشت؛ پس لازم نیست نگران انتخاب یک ورودی خاص باشید. این بازار با حدود 4هزار مترمربع وسعت، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای عمده‌فروشی در مشهد به حساب می‌آید. لازم به ‌ذکر است که در بازار مولوی مشهد می‌توانید از پارکینگ اختصاصی بسیار بزرگ آن بهره‌مند شوید و همین مسئله یک مزیت عالی برای این بازار سنتی است.

در بازار مولوی مشهد چه خبر است؟

نمایی ازفضای داخلی بازار مولوی مشهد

شاید این سؤال را از خودتان بپرسید که چرا بازار مولوی؟ اصلاً این بازار برای ما چه جذابیتی دارد؟ خب در حقیقت این بازار در مقایسه با انواع مراکز خرید لوکس و مدرن مشهد، جذابیت کمتری دارد و شاید هر مسافری مایل به گشت‌وگذار در آن نباشد. با این وجود باید بدانید که در بازار مولوی می‌توانید خرید بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی انجام دهید. البته در مقایسه با بازار تهران، این بازار به‌مراتب کوچک‌تر است و شاید اقلام جدیدی را در آن پیدا نکنید؛ اما باز هم بازار مولوی مشهد برای مردم محلی اهمیت بسیاری دارد و معمولاً برای انجام خریدی ارزان از عمده‌فروشی‌ها، به این بازار مراجعه می‌کنند. البته شما می‌توانید در کنار این بازار از مراکز خرید و پاساژهای مدرن و لوکس امروزی نیز دیدن کنید که در همسایگی آن قرار دارند.

مسیر دسترسی به بازار مولوی

هزینه بازدیدرایگان
ساعات بازدیدهمه روزه از 8 صبح تا ۱۰ شب
به غیر از روزهای تعطیل رسمی
آدرسمشهد. خیابان مصلی، بازار مولوی

دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

نمایی ازبلوار مصلی

شما می‌توانید از بلوار نواب صفوی که به حرم منتهی است یا بزرگراه غدیر، خودتان را به بلوار مصلی و نهایتاً بازار مولوی برسانید. فقط در نظر داشته باشید که این بازار در محدوده طرح ترافیک شهر مشهد قرار دارد. در صورتی که بین ساعات تعیین‌شده در این خیابان حضور پیدا کنید، خودروی شما مشمول جریمه رانندگی خواهد شد.

دسترسی با وسایل نقلیه عمومی

با توجه به اینکه بازار مولوی در محدوده طرح ترافیک مشهد قرار دارد، بهترین راه برای بازدید از این بازار، استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. شما می‌توانید با خطوط اتوبوس‌های تندرو BRT در نزدیکی بازار مولوی پیاده شوید و به‌راحتی خودتان را به بازار مولوی برسانید.

خب دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره این بازارچه سنتی چیست؟ آیا تا به حال از بازار مولوی مشهد دیدن کرده‌اید؟ به نظر شما بازدید از این بازار می‌تواند برای گردشگران و مسافران جذاب باشد؟ یا اینکه این بازار تنها یک مکان عالی برای مردم محلی به حساب می‌آید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

این بازار در خیابان مصلی قرار دارد.

فاصله این بازار تا حرم مطهر کمتر از 2 کیلومتر است.

بهترین مسیر، بلوار نواب صفوی است که به حرم مطهر منتهی می‌شود. انتهای این بلوار به خیابان مصلی و بازار مولوی متصل است.

بله، این بازار در محدوده طرح ترافیک شهر مشهد قرار دارد.

3.7/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.