چرا باید بلیط اتوبوس را اینترنتی بخریم و مزایای آن چیست؟

0

اگر قصد دارید سفر جاده‌ای جذابی را تجربه کنید که در آن خودتان پشت فرمان نباشید تا بتوانید از زیبایی‌ها و مناظر اطراف لذت ببرید، یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌های موجود برای سفرتان خرید بلیط اتوبوس است. درواقع اتوبوس پرکاربردترین وسیله نقلیه از گذشته تا به امروز است که توانسته متقاضیان فراوانی را جذب خود کند. مخصوصاً امروزه که اتوبوس‌ها با تکنولوژی‌های روز دنیا همساز شده و در عین ارزانتربودن از دیگر وسایل نقلیه عمومی، خدمات چشمگیری را به مسافران ارائه می‌دهند. از آنجایی که این همسان‌سازی با تکنولوژی شامل نحوه خرید بلیط اتوبوس نیز می‌شود، مشکلاتی که در گذشته برای خرید بلیط اتوبوس وجود داشته نیز تا حد زیادی از بین رفته است و همین موضوع افراد زیادی را به خرید بلیط اتوبوس تشویق می‌کند؛ اما این مشکلات چه بوده و چرا باید بلیط اتوبوس را اینترنتی بخریم؟ مگر مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس چیست؟ ما در ادامه به این دو پرسش پاسخ خواهیم داد. پس همراه ما باشید.

خرید آنلاین بلیط اتوبوس

تصویری از بلیط اتوبوس

 

امروزه اتوبوس‌ها بسیار پیشرفت کرده‌اند و دیگر خبری از اتوبوس‌های فرسوده و کم‌توانی که احیاناً در ذهن دارید نیست؛ صندلی‌های تخت‌شو و نیمه تخت‌شو با کیفیت بالا و فضای آزاد کافی، پذیرایی مناسب در طول سفر، مانیتورهای اختصاصی برای هر مسافر با امکان انتخاب برنامه دلخواه، اینترنت رایگان و پرسرعت، سیستم‌های گرمایش و سرمایش عالی و… ازجمله امکانات اتوبوس‌هایی است که در حال حاضر در جاده‌های تمام دنیا ازجمله ایران در حال حرکت هستند. حال تصور کنید به تمامی این مزایا، راحتی و سرعت در خرید هم اضافه شده است؛ از این بهتر هم مگر می‌شود؟ با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سایت‌های معتبر فروش بلیط مانند ره بال آسمان، می‌توانید از مزایایی برخوردار شوید که در خرید حضوری یا تلفنی خبری از آن‌ها نیست. حال این پرسش به‌وجود می‌آید که چه مزیت‌هایی با خرید بلیط اتوبوس شامل حال افراد می‌شود؟ در ادامه به چند مزیت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس اشاره خواهیم کرد.

مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما بهترین روش خرید است که امروزه بسیار محبوب و فراگیر شده است. خرید آنلاین بلیط اتوبوس مزایای فراوانی دارد که ما در ادامه به شرح 8 نمونه از مهم‌ترین این مزایا می‌پردازیم:

  • صرفه‌جویی در زمان

تصویری از ساعت

یکی از مهم‌ترین مسائلی که سبب محبوبیت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می‌شود، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. چراکه در بیشتر مواقع هنگام خرید حضوری بلیط اتوبوس زمان زیادی صرف رسیدن به آژانس مسافرتی یا دفاتر فروش بلیط اتوبوس می‌شود؛ صرف نظر از ماندن در ترافیک‌های طاقت‌فرسا و تحمل آلودگی هوا. یا اگر بخواهید تلفنی بلیط خود را تهیه کنید، حتماً باید شماره تلفن دفاتر فروشی که بلیط را در زمان و مسیر مدنظر شما می‌فروشند داشته باشید؛ اما با خرید اینترنتی می‌توانید در هر زمان و مکان کمتر از 5 دقیقه بلیط مسیر مدنظرتان را بخرید. مثلاً در گرمای تابستان زیر باد کولر بنشینید و نوشیدنی خنکتان را میل کنید و در همان حال بلیط مدنظرتان را بخرید. یا در سرمای زمستان زیر پتویی گرم دراز کشیده و در حالی که یک قهوه داغ می‌نوشید، بلیط اتوبوس انتخابی خودتان را بخرید.

  • مقایسه قیمت‌های مختلف

تصویری از مردی در حال محاسبه قیمت

قیاس قیمت‌های بلیط اتوبوس در شرکت‌های گوناگون حمل‌ونقل جاده‌ای از نظر بسیاری از متقاضیان مهم‌ترین مزیت خرید اینترنتی است. با کمک قیاس قیمت بلیط اتوبوس می‌توانید با توجه به هزینه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید، بلیطی متناسب با شرایط‌تان بخرید و سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌تر از همیشه را تجربه کنید. این امکان در خرید حضوری یا تلفنی وجود ندارد و شما فقط باید به انتخاب بلیط‌هایی که کارشناس مربوطه اعلام می‌کند، اکتفا کنید.

  • مقایسه امکانات مختلف اتوبوس‌ها

در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای ایران شرکت‌های اتوبوسرانی مختلفی فعالیت می‌کنند. بنابراین کاملاً طبیعی است که اتوبوس‌های مختلفی با خدمات گوناگونی وجود داشته باشد. برخی وی آی پی هستند، برخی دیگر معمولی. بعضی از آن‌ها دارای صندلی‌های تخت‌شو یا نیمه تخت‌شو هستند و بعضی دیگر صندلی‌های معمولی دارند. از آنجایی که مثلاً قیمت بلیط اتوبوس VIP با اتوبوس‌های معمولی تفاوت دارد، اهمیت این قیاس قیمتی نیز بیشتر می‌شود. در خرید اینترنتی شما می‌توانید همه اتوبوس‌ها همراه امکاناتشان را یکجا ببینید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

  • انتخاب صندلی دلخواه

تصویری از صندلی اتوبوس

از دیگر مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می‌توان به انتخاب صندلی دلخواهتان اشاره کرد. به این صورت که بعد از انتخاب اتوبوس مدنظرتان، می‌توانید تمام صندلی‌هایش را ببینید و هرکدام که باب میلتان است را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید متوجه شوید خریداران صندلی‌های دیگر خانوم هستند یا آقا و انتخاب‌تان را بر این اساس انجام دهید. فقط ممکن است این گزینه در برخی سامانه‌های فروش بلیط فعال نباشد. بنابراین در انتخاب سامانه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس دقت کنید.

  • استفاده از کدهای تخفیف

تصویری از کد تخفیف

در بیشتر مواقع آژانس‌های مسافرتی و دفاتر فروش بلیط اتوبوس کدهای تخفیفی به مناسبت‌های گوناگون برای مسافران درنظر می‌گیرند. این کدهای تخفیف به دلایل مختلف مانند فروش بیشتر بلیط در روزهای کم‌مسافر و جذب مسافران انجام می‌شود و در برخی مواقع قیمت‌های باورنکردنی‌ای را در لیست بلیط‌های تخفیف‌خورده دید. البته باید در نظر داشت که بیش از 90درصد این کدهای تخفیف به‌صورت اینترنتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند و در خرید حضوری یا تلفنی خبری از این کدهای تخفیف نیست.

  • رزرو بلیط اتوبوس

 

تصویری از بلیط اتوبوس

اگر قصد سفر در تاریخ خاصی را دارید و می‌خواهید با خرید بلیط اتوبوس برای آن زمان خیالتان را از آن بابت راحت کنید، می‌توانید سراغ رزرو بلیط اتوبوس در تاریخ مشخص بروید. شما می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، رزرو بلیط را به راحت‌ترین روش ممکن انجام دهید و با خیال راحت سراغ باقی کارهایتان بروید.

  • استرداد آنلاین بلیط اتوبوس

تصویری از بلیط اتوبوس

استرداد اینترنتی بلیط اتوبوس از مهم‌ترین مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس است که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. به هر حال آدمیزاد جایز‌الخطاست و ممکن است بلیطی را اشتباهی خریداری کند. یا ممکن است به دلیل پیش‌آمدن مسأله‌ای از سفر باز بماند و بعد از آن تصمیم بگیرد بلیط خود را بازگرداند. اگر به هر دلیلی قبل از حرکت بلیط اتوبوس از سفر منصرف شوید، می‌توانید بلیط مدنظرتان را به‌صورت آنی کنسل کنید. قوانین کنسلی بلیط اتوبوس با توجه به انتخاب شما متفاوت است؛ شما می‌توانید اطلاعات مربوط به کنسلی هر بلیط را در قسمت «جزئیات بیشتر» مشاهده و مطالعه کنید. در هر صورت مبلغ جریمه کنسلی شما با توجه به سامانه انتخابی‌تان حدود 24 تا 72 ساعت به حساب شخص خریدار واریز می‌شود.

  • پشتیبانی ۲۴ساعته

تصویری از پشتیبانی

پیشتیبانی 24ساعته یکی از کلیدی‌ترین مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس است. به عنوان مثال اگر شما بلیط اتوبوس خود را از ره بال آسمان خریداری کنید، می‌توانید روی پشتیبانی 24ساعته کارآمد مجموعه ما حساب کنید. همچنین می‌توانید در هرکدام از مراحل رزرو بلیط، از لحظه ورود به وب‌سایت تا نهایی‌شدن خرید و حتی پس از آن، مسائل مرتبط با سفر خود را با ما درمیان بگذارید. ره بال آسمان در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی شما خواهد بود.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از ره بال آسمان

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از ره بال آسمان

فروش اینترنتی بلیط اتوبوس یکی از  چندین خدماتی است که ره بال آسمان در حوزه گردشگری ارائه می‌دهد. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از ره بال آسمان بسیار آسان است؛ کافی است به صفحه نخست وب‌سایت ره بال آسمان مراجعه کرده و بعد از آن روی تب اتوبوس کلیک کنید. حال مبدأ، مقصد، تاریخ مدنظر و تعداد مسافران خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و درنهایت روی دکمه جستجو کلیک کنید. در این مرحله فهرستی از بلیط‌های اتوبوس متناسب با تقاضای شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب یکی از این اتوبوس‌ها می‌توانید بلیط خود را رزرو کنید.

در این نوشته با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس و مزایای آن آشنا شدیم. حال انتخاب با شماست که کدام روش را برای تهیه بلیط انتخاب کنید. شاید خرید حضوری یا تلفنی کار شما را راه بیندازد؛ اما در سرعت و راحتی به گرد پای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس نخواهد رسید. اگر شما همراهان عزیز ره بال آسمان مزیت دیگری برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس سراغ دارید یا حتی عیبی در این روش دیده‌اید، حتماً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.