چرا باید با اتوبوس سفر کنیم؟ | مزایای سفر با اتوبوس

0

امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و وجود وسایل نقلیه پیشرفته‌ای مانند هواپیما و قطارهای سریع‌السیر، به نظر می‌آید که دیگر اتوبوس آنچنان حرفی برای گفتن ندارد و صرفاً وسیله‌ای است که برای سفرهای مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌شود. باید بگوییم که همه تفکراتتان را نسبت به اتوبوس که از گذشته باقی مانده دور بریزید؛ چراکه قصد داریم در این نوشته شما را با مزایای سفر با اتوبوس آشنا کنیم و تمام نکات ریز و درشت این وسیله نقلیه محبوب را بیان کنیم. نکاتی که با کمک آن می‌توانید خرید بلیط اتوبوس را با خیالی راحت انجام داده و سفرتان را آسوده و با خیال راحت آغاز کنید. پس تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

چرا در صورت وجود هواپیما و قطار باید با اتوبوس سفر کنیم؟

مطمئناً بعد از دیدن این مقاله اولین سؤالی که به ذهنتان رسید این بود که چرا باید سفر با هواپیما در کوتاه‌ترین زمان ممکن یا قطار با کوپه‌های راحت همراه با تخت را رها کرد و سراغ سفر با اتوبوس رفت؟ باید بگوییم که حق دارید و سؤالتان کاملاً به‌جا است؛ اما یکی از مهم‌تری مزایای سفر با اتوبوس ، قیمت بلیط اتوبوس است. در ضمن کیفیت اتوبوس‌های امروزی بسیار تغییر کرده است؛ به‌طوری که به‌محض واردشدن داخل آن، تمام تصاویر ذهنی‌تان از اتوبوس‌های نسل قدیم را فراموش کرده و شگفت‌زده خواهید شد. به شما قول می‌دهیم.

  • قیمت بلیط اتوبوس | آغازگر سفری اقتصادی

تصویری از داخل اتوبوس

همه ما شاهد افزایش قیمت عجیب و غریب ارز و به‌دنبال آن کالاها و اقلام ضروری زندگی طی چند سال اخیر بوده‌ایم. صنعت گردشگری نیز از این افزایش قیمت مصون نمانده و تغییرات بسیاری کرده است. درواقع با گرانی بلیط هواپیما، بیشتر خانواده‌های ایرانی سفرهای خارجی را از برنامه تفریحی‌شان حذف کرده و کم‌کم سراغ سفرهای داخلی رفتند. حال در این میان بلیط اتوبوس کمترین قیمت را به‌خود اختصاص داده و علاوه بر ارزان‌تربودن نسبت به بلیط هواپیما و قطار، به مراتب هزینه کمتری از وسیله نقلیه شخصی شما روی دستتان می‌گذارد. البته باید اضافه کنیم که این قیمت مناسب اتوبوس به معنی سفری بی‌کیفیت و به‌دردنخور نیست. می‌پرسید چگونه؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

  • افزایش کیفیت اتوبوس | راحت و ایمن

تصویری از اتوبوس

دیگر عصر اتوبوس‌های بنز قدیمی با صندلی‌های خشک و تنگ و تهویه نامطلوب همراه با سروصدا و همهمه مسافران تمام شده و صنعت اتوبوسرانی تحولات بسیاری کرده است. اتوبوس‌های مختلف وی آی پی با صندل‌هایی راحت و فضایی بزرگ‌تر در انواع اسکانیا، مان و ولوو وارد صنعت حمل‌ونقل ایران شده است که معنای سفر با اتوبوس را به‌طور کلی تغییر داده‌اند.

  • صندلی‌های راحت و تخت‌شو | خواب آسوده

تصویری از سفر با اتوبوس

به لطف وجود بهترین اتوبوس های ‌VIP در ایران می‌توانید سفری متفاوت با اتوبوس را تجربه کنید. صندلی‌های این اتوبوس‌ها نیمه‌تخت‌خواب‌‍‌شو و تخت‌خواب‌شو هستند که بسیار راحت و نرم بوده و از لحاظ راحتی با صندلی‌های قطار رقابت می‌کنند. بین صندلی‌ها فضای بسیار زیادی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد پاهایتان را دراز کنید و از این حجم راحتی، نهایت لذت را ببرید؛ امتیاز بزرگی که حتی کلاس اکونومی هواپیما نیز از آن بی‌نصیب است.

  • Wi-Fi رایگان | سرعت باورنکردنی اینترنت در جاده‌ها

تصویری از وای فا در اتوبوس

یکی دیگر از مزایای سفر با اتوبوس های امروزی، مجهزبودنشان به اینترنت Wi-Fi است که در تمام طول مسیر قابل استفاده است. این موضوع زمانی شیرین‌تر می‌شود که مطمئن می‌شوید اینترنت اتوبوس، یک خدمت عادی و بی‌کیفیت نیست و واقعاً سرعت بالایی دارد. این سرعت بالا گشت‌وگذار در اینترنت در طول سفر را برایتان لذت‌بخش می‌کند.

سوکت شارژر | شارژ بدون محدودیت تلفن همراه یا لپتاپ

قبول دارید که تمام‌شدن شارژ گوشی، تبلت یا لپتاپ یکی از دغدغه‌های بزرگ و اساسی هنگام سفر برای همه ماست؟ مخصوصاً اگر از آن دسته افراد باشید که مدام این وسایل را در دست داشته باشید یا کارتان به آن وابسته باشد. باید بگوییم که این موضوع را هنگام سفر با اتوبوس VIP حل‌شده بدانید؛ چراکه یک سوکت در کنار صندلی‌تان قرار دارد که با همراه‌داشتن شارژر دغدغه خالی‌شدن باتری وسیله الکترونیکی از بین می‌رود. همین دسته از امکانات است که سبب شده است قیمت بلیط اتوبوس VIP از اتوبوس‌های معمولی بیشتر باشد.

  • پذیرایی ویژه | دغدغده غذا را نداشته باشید

تصویری از پذیرایی در اتوبوس

در گذشته که خبری از پذیرایی در اتوبوس نبود، بیشتر مسافران مخصوصاً آن دسته که کودکی همراه خود داشتند، با خود یک نایلون پر از تنقلات و خوراکی به داخل اتوبوس می‌بردند تا هم سرگرم شوند و هم هنگام گرسنگی یا ضعف آن‌ها را میل کنند. بعدها پک‌های کوچکی که چند کیک و شکلات و آبمیوه داشت به منو پذیرایی اتوبوس اضافه شد. اکنون بسته به زمان سفر شما که به صرف وعده‌های غذایی برخورد داشته باشد یا خیر، با وعده‌های ناهار یا شام از شما پذیرایی می‌شود. این غذاها اغلب باکیفیت هستند و مسافران از آن‌ها استقبال می‌کنند.

باید و نبایدهای سفر با اتوبوس

تصویری از سفر با اتوبوس

حال که از مزایای سفر با اتوبوس مطلع شدید، باید نکات مهم سفر با اتوبوس را نیز بدانید. معمولاً سفر با قطار به‌صورت دسته‌جمعی و خانوادگی است و اغلب اوقات سعی می‌کنیم یک کوپه دربست را بگیریم تا فضای خصوصی خودمان را داشته باشیم. سفر با هواپیما هم معمولاً بسیار کوتاه است و نیاز به رعایت حق مسافران دیگر به اندازه اتوبوس احساس نمی‌شود؛ اما در اتوبوس داستان کمی متفاوت است. چراکه اگر حتی یک مسافر مراعات حال دیگران را نکند، سفر با اتوبوس تبدیل به یک چالش می‌شود و دردسرهای زیادی برای همه افراد داخل اتوبوس به‌وجود می‌آورد. در ادامه به مهم‌ترین این اصول اشاره می‌کنیم:

  • خوراکی پرسروصدا نخورید

اگر بخش طولانی از زمان سفر شما در شب سپری می‌شود، سعی کنید از خوردن خوراکی و تنقلات پرسروصدا مانند چیپس، پفک و تخمه بپرهیزید. یا حداقل قبل از ساعت 11 شب میل کنید تا بغل‌دستی‌تان بدخواب نشود.

  • غذاهای بودار نخورید

تصویری از خوراکی خوردن در اتوبوس

همان طور که کمی قبل‌تر هم اشاره کردیم، امروزه در بیشتر اتوبوس‌ها با وعده‌های غذایی از مسافران پذیرایی می‌شود؛ اما اگر باز هم از آن دسته افراد هستید که ترجیح می‌دهید غذای سفر را از منزل بردارید، همان اندازه که به فکر سلامتی تغذیه خود هستید، به فکر راحتی و آسایش همسفرهایتان هم باشید. منظور این است که از بردن غذاهای بوداری مانند تخم مرغ آب‌پز، کالباس، غذاهای سیردار و خیار شور که برای فضای بسته‌ اتوبوس بسیار آزاردهنده است، خودداری کنید.

  • با تلفن همراه بلند صحبت نکنید

درست است که خوابیدن در طول سفر سخت است و بعضی از افراد نمی‌توانند در سفر بخوابند؛ اما این موضوع دلیل نمی‌شود که با بیدارماندن و انجام اموری مانند تلفن‌زدن آرامش دیگران را برهم زنید. بهتر است بعد از ساعت 11 شب تلفن همراه‌تان را روی حالت بی‌صدا قرار دهید و تا حد ممکن به تماس‌هایتان پاسخ ندهید. اگر لازم است با خانواده یا دوستان‌تان صحبت کنید تا آن‌ها را از نگرانی دربیاورید، قبل از ساعت 11 شب این کار را انجام دهید یا حداقل هنگام صحبت‌کردن حواستان به بلندی صدایتان باشد تا آرامش دیگران بهم نریزد.

  • کفش‌هایتان را در نیاورید

تصویری از نشستن در اتوبوس

قطعاً هیچ فردی دوست ندارند در سفرهای طولانی با اتوبوس مخصوصاً در تابستان پاهایش چندین ساعت در کفش محبوس بماند؛ اما تصور کنید که همه مسافران این کار را با هم انجام دهند. آن‌گاه چه می‌شود؟ فضای اتوبوس را بوی نامطبوع کفش فرا می‌گیرد و ادامه سفر را غیرممکن می‌سازد.

  • پلاک بارتان را از کمک راننده دریافت کنید

تصویری از سفر با اتوبوس

طبیعی است که کمک راننده نتواند چمدان و باروبندیل تک‌تک مسافران را به خاطر بسپارد. از آنجایی هم که همه در مقصد پیاده نمی‌شوند و مسافران در شهرهای بین‌راهی مختلفی پیاده می‌شوند، احتمال اشتباه‌شدن و جابه‌جایی چمدان‌ها وجود دارد. بنابراین حتماً از کمک راننده بخواهید روی بارتان پلاک بزند و آن را تا پیاده‌شدن و تحویل‌گرفتن بارتان به همراه داشته باشید.

  • خودتان را با خواب سرگرم کنید

تصویری از خوابیدن در اتوبوس

از نظر بسیاری از مسافران خواب بهترین و راحت‌ترین روش ممکن برای گذراندن سریع‌تر زمان در سفر با اتوبوس است. بنابراین می‌توانید برای دلچسب‌ترشدن خوابتان وسیله‌هایی مانند بالشت بادی، پتوی مسافرتی و چشم‌بند همراه داشته باشید. اگر به‌سختی خوابتان می‌برد، می‌توانید از قرص‌های خواب (البته با احتیاط) استفاده کنید. فقط حواستان باشد بعد از اطمینان از مشکل‌نداشتن اتوبوس و راه‌افتادن آن، قرص را استفاده کنید تا خیالتان راحت باشد.

  • اسباب‌بازی‌های کودکانتان را همراه داشته باشید

تصویری از اسباب بازی کودکان در اتوبوس

اگر می‌خواهید با کودکتان سفر کنید، حتماً اسبا‌ب‌بازی‌های محبوبش را همراه خود داشته باشید تا هرجا بهانه‌گیری کرد، بتوانید با آن‌ها سرش را گرم کنید. همچنین خوراکی‌هایی که دوست دارد را به تعدادی که فکر می‌کنید لازم است، تهیه کنید تا هرکجا گرسنه شد، آن را میل کند. خوراکی‌های متنوع و رنگارنگ و همچنین میوه‌ها باعث سیر نگه‌داشتن کودک شما می‌شود و از بهانه‌های او کم می‌کند.

در این نوشته سعی کردیم شما را از مزایای سفر با اتوبوس مطلع کرده و به این پرسش پاسخ دهیم که چرا باید با اتوبوس سفر کنیم. آیا شما هم با سخنان ما موافقید یا نظرتان چیز دیگری است؟ هرچه هست، خوشحال می‌شویم آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.