بهترین اتوبوس های VIP در ایران | تجربه مسافرت با سلطان جاده‌

2

بهترین اتوبوس های VIP در ایران تنوع گسترده‌ای دارند. دلیل این تنوع را می‌توان در وسعت زیاد جاده‌های بین‌شهری و شهری دانست. بر اساس آخرین آمار در ۱۳۸۹، مجموع جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی ایران حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر است. به لطف گستردگی جاده‌های بین‌شهری، تقریباً مسیری نیست که دلخواه شما باشد و اتوبوس‌های بین‌شهری در آن تردد نکنند. با این حال مسافرت‌های بین‌شهری زمانی بیشتر خوش می‌گذرد که سوار اتوبوسی درجه‌یک شوید. در دنیای اتوبوس‌رانی این اتوبوس‌ها با نام VIP شناخته می‌شوند. به همین دلیل گردشگران دنبال بهترین اتوبوس VIP می‌گردند. این اتوبوس‌ها انواع‌ و‌ اقسامی دارند و توسط خودروسازان طراز اول دنیا ساخته می‌شوند. از آنجایی که همیشه سفری راحت‌ و سریع برای همراهان خود آرزو داریم، در این مطلب انواع اتوبوس‌های VIP را بررسی می‌کنیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات یکی از بهترین اتوبوس های VIP در ایران را انتخاب کنید و دل به جاده بسپارید.

اتوبوس VIP چیست؟

خرید بلیط اتوبوس وی ای پی

بهترین اتوبوس های VIP در ایران راه درازی را طی کرده‌اند تا به جایی که اکنون هستیم برسند. در روزگارانی نه‌چندان دور، اتوبوس‌های مرسدس‌بنز مدل ۳۰۲، بازار خطوط بین‌شهری ایران را قبضه کرده بودند. این اتوبوس‌ها در ایران با اتاق اختصاصی شرکت اتوبوسرانی ایران‌پیما ساخته می‌شدند. امکان ندارد سفری بین‌شهری انجام داده باشید و یکی از اتوبوس‌های مرسدس بنز مدل ۳۰۲ را ندیده باشید. این اتوبوس در گروه اتوبوس های معروف جهان قرار دارد. اتوبوس‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌‌کنیم، چیزی حدود ۳۰ سال فرمانروای بی‌چون‌و‌چرای جاده‌های بین‌شهری ایران بودند. از آنجایی که هر حکمرانی را پایانی است، رفته‌رفته عمر اتوبوس‌های ۳۰۲ مرسدس‌بنز در ایران به پایان رسید. این اتوبوس‌ها جای خود را به اتوبوس‌های ولوو دادند.

همه چیز درباره ی اتوبوس های وی ای پی نیمه تخت شو

ولوو، برند خودروسازی سوئدی است که چندین ملیت دارد و آوازه‌ اتوبوس‌های باکیفیت آن در سرتاسر دنیا پیچیده. اتوبوس‌های ولوو مدل B12 و B7، به‌سرعت راه خود را به جاده‌های بین‌شهری ایران باز کرد. این اتوبوس‌ها کیفیت چشمگیری دارند و مسافرت با آن‌ها بسیار راحت‌تر از اتوبوس‌های قدیمی است. حضور این اتوبوس‌ها باعث شد تا مسافران رفته‌رفته برای سفرهای بین‌شهری سراغ اتوبوس‌های VIP را بگیرند. برای اینکه بیشتر در جریان تفاوت سفر با اتوبوس VIP و معمولی قرار بگیرید، در ادامه به امکانات و مشخصات اتوبوس VIP می‌پردازیم.

امکانات و مشخصات اتوبوس VIP

خرید بلیط اتوبوس وی ای پی تخت شو

بهترین اتوبوس های VIP در ایران را می‌توان با امکانات سفارشی آن‌ها شناخت. وقتی صحبت از امکانات لوکس و سفارشی به میان می‌آید، عبارت VIP به اصطلاحی رایج تبدیل می‌شود که در دیگر تجارت‌ها نیز کاربرد دارد. هر کجا که چشمتان به VIP افتاد یا این عبارت را شنیدید، در جریان باشید که مخفف واژه‌های Very Important Person است. این واژه‌ها معنای «افراد بسیار مهم» می‌دهند. در نتیجه در کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های سینما، استخرها و دیگر مراکز عمومی نیز ممکن است عبارت VIP را دیده باشید.

تصویری از داخل اتوبوس وی ای پی

این شرایط درباره بهترین اتوبوس های VIP در ایران نیز صدق می‌کند. با این تعریف، بهترین اتوبوس های VIP در ایران امکانات رفاهی بیشتری نسبت به اتوبوس‌های معمولی دارند. از آنجایی که به قول قدیمی‌ها هرچقدر بیشتر پول بدهید، بیشتر آش نصیب شما می‌شود، افزایش امکانات رفاهی در این اتوبوس‌ها بدون هزینه نیست. در نتیجه بلیط اتوبوس VIP، قیمت بیشتری نسبت به اتوبوس‌های معمولی دارد.

عکس صندلی های تخت شو اتوبوس وی آی پی

برای شما گفتیم منظور از اتوبوس VIP، برند خودروسازی خاصی نیست. با این تعریف می‌توان نتیجه گرفت که هر اتوبوسی از برندهای طراز اول خودروسازی می‌تواند یکی از انواع بهترین اتوبوس VIP در ایران باشد. اتوبوس VIP در ۲ مدل اصلی روانه بازار می‌شود. یکی از این مدل‌ها صندلی‌های تخت‌خواب‌شو دارد و صندلی‌های مدل دیگر نیمه‌تخت‌خوابی است. این اتوبوس‌ها عموماً صندلی‌هایی سه‌ردیفه دارند. تعداد صندلی‌های اتوبوس‌های VIP به ۲۵ می‌رسد. البته این تعداد در برندهای اتوبوس‌سازی تفاوت‌های جزئی دارد. در قسمت زیر این صندلی‌ها نیز فضایی مناسب برای قرارگرفتن پای مسافرین تعبیه شده است. در ادامه درباره تفاوت اتوبوس معمولی با اتوبوس VIP بیشتر صحبت می‌کنیم.

تفاوت اتوبوس معمولی با اتوبوس VIP

اکنون که متوجه شدید بهترین اتوبوس های VIP در ایران چرا با این نام شناخته می‌شوند، نوبت بررسی تفاوت اتوبوس معمولی با اتوبوس VIP فرا می‌رسد. انصافاً باید گفت اتوبوس‌های VIP که صندلی‌های نیمه‌ تخت‌خواب‌شو دارند، به لحاظ امکانات تفاوت چندانی با اتوبوس‌های معمولی ندارند. تعداد صندلی‌های این اتوبوس‌ها از ۲۶ تا ۳۶ صندلی است. در نتیجه قیمت بلیط اتوبوس VIP با صندلی‌های نیمه‌ تخت‌خواب‌شو عموماً کمتر است. این اتوبوس‌ها انتخاب مناسبی برای سفرهای کوتاه و چندساعته به حساب می‌آیند. در مجموع باید گفت چیدمان صندلی‌ها معیار مناسبی برای تشخیص بهترین اتوبوس VIP است. هر چقدر صندلی‌های اتوبوسی جادارتر و راحت‌تر باشد، تجربه سفری متفاوت و لاکچری را در اختیار مسافر قرار می‌دهد.

صندلی های اتوبوس VIP

از طرف دیگر اتوبوس‌های VIP با صندلی‌های تمام تخت‌خواب‌شو، انتخاب مناسبی برای سفرهای طولانی‌مدت هستند. این اتوبوس‌ها به اندازه‌ای امکانات رفاهی دارند که به‌راحتی می‌توانید برای سفرهای بین کشوری نیز روی آن‌ها حساب باز کنید. ناگفته نماند انتخاب بهترین اتوبوس های VIP در ایران فقط به امکانات رفاهی آن‌ها خلاصه نمی‌شود. اتوبوس‌های VIP سرعت بیشتری نسبت به اتوبوس‌های معمولی دارند. با این حال راننده اتوبوس در طول سفر مجاز به سرعت زیاد نیست و در تمامی مسیر باید سرعتی مشخص را طی کند. البته اگر عجله دارید و قیمت بلیط اتوبوس VIP اهمیت چندانی برای شما ندارد، بهتر است سوار اتوبوس‌های VIP شوید.

بهترین اتوبوس های VIP در ایران برای سفر بین شهری

بهترین اتوبوس های VIP در ایران برای سفر بین شهری

خوشبختانه ناوگان اتوبوس‌های بین‌شهری ایران امکانات رفاهی خوبی در اختیار مسافرها قرار می‌دهد. بیشتر این اتوبوس‌ها صندلی‌های راحت و خدمات رفاهی چشمگیری دارند. در نتیجه می‌توان گفت قیمت بلیط اتوبوس حرف اول را در انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفرهای بین‌شهری می‌زند. در ادامه اطلاعات جالبی درباره انواع اتوبوس VIP در ایران مطرح می‌کنیم تا با این اطلاعات تصمیم درستی برای خرید بلیط اتوبوس بگیرید و سفری راحت و سریع را تجربه کنید.

انواع اتوبوس VIP در ایران

انواع اتوبوس VIP در ایران

بهترین اتوبوس های vip در ایران از ۵ برند معتبر دور هم جمع شده‌اند. امکانات بیشتر این اتوبوس‌ها شبیه به هم است. با این حال تفاوت‌های جزئی نیز دارند. اتوبوس‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم هر کدام در جایگاه خود به‌‌عنوان بهترین اتوبوس VIP در ایران شناخته می‌شوند.

اتوبوس‌های مان

اتوبوس‌های مان

امکان ندارد جایی صحبت از بهترین اتوبوس های VIP در ایران مطرح شود و سخنی از اتوبوس‌های مان به میان نیاید. اگر به خودروهای سنگین علاقه داشته باشید، حتماً‌ برند معتبر مان (MAN) را می‌شناسید. این برند ید طولایی در ساخت خوردوهای سنگین دارد. مقر اصلی برند مان در آلمان قرار دارد. خودروهای آلمانی نیازی به تعریف و تمجید ندارند. با این حال خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که برند مان، یکی از زیرمجموعه‌های برند خودروسازی معروف فولکس‌واگن به حساب می‌آید.

مدل‌های مختلفی از اتوبوس‌های VIP مان در ایران فعالیت می‌کنند. معروف‌ترین مدلی که اسم و رسم خوبی در بین مسافرها پیدا کرده، اتوبوس مان مدل Lions City 12 است. این اتوبوس صندلی‌های بسیار راحت و جاداری دارد. به لحاظ امکانات رفاهی نیز اتوبوسی که از آن صحبت می‌کنیم چیزی کم‌و‌کسر ندارد. یخچال، آب‌سردکن، کولر، تهویه مطبوع، کپسول‌‌ آتش‌نشانی و جعبه کمک‌های اولیه از امکاناتی است که در اتوبو‌س‌های مان خودنمایی می‌کند. تجربه ثابت کرده اتوبوس‌های مان، در بیشتر جاده‌های بین‌شهری ایران فعالیت دارند.

اتوبوس‌های مان

اتوبوس‌های مان از تمامی آزمایش‌های کنترل خودرو در شرایط سرد و بارانی سربلند بیرون آمده‌اند. به همین دلیل اگر در روزهای بارانی قصد مسافرت بین‌شهری دارید و نگران امنیت جاده هستید، بلیط اتوبوس مان انتخاب مناسبی برای شما به حساب می‌آیند.

اتوبوس های ولوو

اتوبوس های ولوو

جان کلود ون‌دام (Jean-Claude Van Damme)، هنرپیشه خوش‌تیپ بلژیکی، چندین سال پیش تبلیغی هیجان‌انگیز برای برند خودروسازی ولوو انجام داد تا دقت و قدرت خودروهای سنگین این برند را به رخ بکشد. به همین دلیل با سوارشدن بر اتوبوس‌های ولوو، خاطرتان جمع باشد که در یکی از بهترین اتوبوس های معروف جهان حضور دارید. اتوبوس‌های VIP ولوو عموماً در مسیرهای طولانی ایران مشغول به کار هستند. به همین دلیل در جاده‌های مشهد، اهواز، تبریز و دیگر مسافت‌های طولانی چشم شما به تماشای این اتوبوس‌ها روشن خواهد شد.

مدل‌های B7R، MK2 و MK3 از معروف‌ترین اتوبوس‌های ولوو در ایران به حساب می‌آیند. اگر روی بلیط اتوبوس، این مدل‌ها ذکر شده بود،‌ خاطرتان جمع باشد که سوار بر یکی از بهترین اتوبوس های VIP در ایران خواهید شد.

اتوبوس های اسکانیا

اتوبوس مارال اسکانیا

اسکانیا، به سلطان جاده‌ها معروف است. این برند خودروهای سنگینی می‌سازد که نظیر آن‌ها را سراغ نداریم. برای تعریف از کیفیت اتوبوس‌های اسکانیا کافی است به این نکته اشاره کنیم که این برند از حدود یک سده پیش تاکنون به ساخت خودروهای سنگین مشغول بوده است. ناگفته پیداست با چنین سابقه‌ای، اسکانیا اتوبوس‌های بسیار راحتی می‌سازد. اتوبوس‌های VIP اسکانیا، امکانات بسیار مجهزی دارند. این اتوبوس‌ها به لحاظ امنیت نیز در گروه‌ بهترین اتوبوس های VIP در ایران قرار می‌گیرند.

اتوبوس مارال اسکانیا

اسکانیا، برند محبوبی در ایران است. در نتیجه اتوبوس‌های مختلفی با این برند در ناوگان حمل‌و‌نقل بین‌شهری ایران به خدمت‌رسانی مشغول هستند. اتوبوس مارال ۴۲۱۲، معمولی‌ترین رده اتوبوس‌های اسکانیا در ایران است. ترمز ضدقفل، سازوکار کنترل لغزشی، ترمز خودکار و کنترل پایدار از ویژگی‌های ایمنی اتوبوس اسکانیا مارال ۴۲۱۲ به حساب می‌آید. مارال ۴۲۱۴ اِل‌.‌اِکس، دیگر مدل اتوبوس اسکانیاست که در ایران فعالیت می‌کند. این اتوبوس از پیشرانه‌ای سه‌محوره بهره می‌گیرد و طول درازتری نسبت به دیگر اتوبوس‌های ایران دارد. بسیاری از راننده‌های خودروهای سنگین، اتوبوس مارال اسکانیا را بهترین اتوبوس VIP ایران می‌دانند. این اتوبوس امکانات بسیار راحتی برای سفرهای طولانی دارد.

اتوبوس مارال اسکانیا

محبوبیت اتوبوس مارال اسکانیا در بین راننده‌ها بی‌دلیل نیست. این اتوبوس دید بسیار کاملی از جاده پیش روی راننده قرار می‌دهد. امکاناتی در اتوبوس مارال برای راننده فراهم است که نظیر آن‌ها را در بهترین اتوبوس های VIP در ایران کمتر سراغ داریم. آینه‌های برقی، شیشه‌های دوجداره، صندلی‌های جادار و بزرگ و کابین مخصوص استراحت راننده از ویژگی‌های برجسته اتوبوس مارال اسکانیا به حساب می‌‌آید.

اتوبوس های باگی

اتوبوس های باگی

برای سفرهای طولانی‌مدت حتماً به فکر خرید بلیط اتوبوس باگی باشید. این اتوبوس‌ها از پیشرانه‌ای سه‌محوره بهره می‌گیرند. وجود این سازوکار انتقال قدرت در اتوبوس‌های باگی باعث می‌شود تا اتوبوس ثبات بیشتری در جاده داشته باشد. به لطف این ثبات بیشتر، نه‌تنها ایمنی مسافرین افزایش پیدا می‌کند، بلکه اتوبوس حرکتی آرام‌تر در جاده دارد. انصافاً باید گفت به لحاظ امکانات رفاهی نیز اتوبوس‌های باگی چیزی کم‌و‌کسر ندارند. این اتوبوس‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدای موتور به داخل اتاق راه پیدا نمی‌کند. این شرایط اتوبوس‌های باگی را به انتخاب اول مسافرینی تبدیل کرده که اهمیت زیادی به رفاه و آسایش در سفر می‌دهند. ناگفته نماند اتوبوس‌های باگی، یکی از زیرمجموعه‌های برند خودروسازی ولوو به‌ حساب می‌آیند. به همین دلیل این اتوبوس‌ها در ایران با نام ولوو نیز شهرت پیدا کرده‌اند.

اتوبوس‌های بنز

برای شما گفتیم در روزگاران نه چندان دور، اتوبوس‌های بنز سلطان بی‌چون‌و‌چرای جاده‌های بین‌شهری ایران بودند. با این حال روزگار تغییر کرده و این روزها کمتر اتوبوس بنز VIP در ایران می‌بینیم. دلیل نبود اتوبوس‌های بنز در جاد‌‌ه‌های ایران را می‌توان قیمت گزاف این خودروهای سنگین دانست. از طرف دیگر تجربه ثابت کرده اتوبوس‌های VIP بنز، اصطحلاک بیشتری نسبت به دیگر اتوبوس‌های اسکانیا یا ولوو در ایران دارند. به این شرایط قیمت گزاف قطعات یدکی اتوبوس‌های بنز را هم اضافه کنید.

انتخاب بهترین اتوبوس برای سفرهای بین شهری

انتخاب بهترین اتوبوس برای سفرهای بین شهری

قانون نانوشته‌ای وجود دارد که بر اساس آن بهتر است بهترین اتوبوس VIP ایران را انتخاب کنید. ناگفته پیداست امکانات رفاهی این اتوبوس، سفری راحت و بی‌دردسر را برای مسافر به دنبال دارد. قیمت بلیط اتوبوس VIP ممکن است نسبت به اتوبوس‌های معمولی گران‌تر باشد. با این حال انصافاً باید گفت این افزایش قیمت به امکانات و راحتی آن می‌ارزد.

بهترین اتوبوس های VIP در ایران از برند‌های مختلفی دور هم جمع‌ شده‌اند. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از بهترین اتوبوس های VIP در ایران با شما مطرح کردیم، اتوبوسی راحت‌ با امکاناتی شایسته انتخاب کنید. از آنجایی که سفرهای بین‌شهری خطر بیشتری دارند، برای خرید بلیط اتوبوس VIP سخاوتمندی به‌خرج دهید و اتوبوسی انتخاب کنید که در کنار امکانات رفاهی چشمگیر، شرایط ایمنی مطلوبی داشته باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی در انتخاب بهترین اتوبوس برای سفرهای بین شهری دارید، خواهشمندیم تجربه‌های مفید خود را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

بیشترین تفاوت در بین اتوبوس‌های VIP و اتوبوس‌های معمولی را تعداد صندلی‌ها و حالت تخت‌خواب‌شو این صندلی‌ها مشخص می‌کند.

اتوبوس‌های VIP مختلفی در ایران فعالیت می‌کنند که برند مان، ولوو و اسکانیا در گروه بهترین‌ها قرار می‌گیرند.

اتوبوس‌های VIP که ۳۶ صندلی دارند نسبت به دیگر اتوبوس‌های VIP در ایران قیمت بهتری دارند و برای سفرهای کوتاه‌مدت مناسب‌ هستند.

اتوبوس‌های ولوو در گروه بهترین اتوبوس‌ های VIP ایران برای سفرهای طولانی‌مدت به حساب می‌آیند.

اتوبوس‌های VIP که سازوکار انتقال نیروی پیشرانه سه‌محوره دارند، از امنیت بیشتری برای جاده‌های ایران برخوردار هستند.

2 نظرات
  1. آسیه شعاعی می گوید

    سلام. این اتوبوس ها کجا هستن؟! پس چرا ما نمیبینیم؟! والا حاضریم چند برابر نرخ مصوب هزینه کنیم و اتوبوس تمیز و خوب سوار بشیم… سفر از تهران به انزلی داشتیم. هم مسیر رفت هم برگشت، اتوبوس از هر نظر افتضاح بود. آخه این چه وضعیه؟! توهین به شرافت انسانی هست!!! اتوبوسها بقدری کثیف و خراب هستن که آدم ده دقیقه هم نمیتونه تحمل کنه چه برسه به مسافت 7-8 ساعتی! هیچ سازمان و ارگان و مرکزی رسیدگی نمیکنه… باعث تاسفه!

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام آسیه عزیز
      برا تجربه بدتون متأسفیم.
      معمولاً شرکت‌های نام‌آشنا هرگز اعتبارشون رو زیر سؤال نمی‌برن و اتوبوس‌های خوب توی جاده می‌ذارن.
      برای مثال همه اتوبوس‌های شرکت همسفر از نظر صندلی و امکانات دیگه مثل مانیتور و غیره عالی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.