دهکده آبی پارس | هیجان در بزرگترین پارک آبی تهران

17
نکته: مجموعه دهکده آبی پارس تهران، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

دهکده آبی پارس جزو آن دسته از جاهای دیدنی تهران است که دوست دارید ساعت‌ها در آن حضور داشته باشید و بیرون نروید! اگر به‌دنبال تفریحات هیجان انگیز در تهران هستید، قطعاً نام دهکده آبی پارس تهران را باید در ابتدای لیست پارک های آبی تهران خواهید دید. آب‌بازی در این پارک آبی تابستان و زمستان نمی‌شناسند. در هر فصل و هر روزی می‌توانید به این پارک آبی مراجعه کنید و حسابی از آب‌بازی لذت ببرید. این پارک آبی فضایی بسیار بزرگ و تفریحاتی بسیار هیجان‌انگیز دارد. پس در صورتی که به‌دنبال تفریحی عالی و سالم هستید، حتماً سری به این پارک آبی بزنید. در این مقاله قصد داریم تا تمامی بخش‌های مختلف پارک آبی پارس تهران را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا این پارک هیجان‌انگیز را بهتر بشناسید.

دهکده آبی پارس تهران کجاست؟

دهکده آبی در بزرگراه تهران – کراج قرار دارد. برای دسترسی به این پارک آبی زیبا و هیجان‌انگیز، باید خودتان را به غرب تهران برسانید. برای این کار می‌توانید از بزرگراه همت استفاده کنید.

بخش های مختلف دهکده آبی پارس

به‌صورت کلی می‌توان پارک آبی پارس را به سه بخش مختلف پارک آبی، مرکز خرید و بخش VIP تقسیم کرد. در ادامه هر بخش را  به‌صورت کامل به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بخش پارک آبی

تکلیف بخش پارک آبی که مشخص است. در این بخش می‌توانید حسابی آب‌تنی کنید و از هیجان در وسایل مخلتف بازی لذت ببرید. در پارک آبی پارس، بخش‌های مختلفی از قبیل رودخانه خروشان، دریاچه موج، سرسره‌های پیچشی، سرسره‌های سرعتی، مهد کودک در سانس بانوان، زمین بازی مخصوص کودکان، چاله فضایی، چاله سیاه و … وجود دارد. تمامی تجهیزات این پارک آبی همگی استاندارد بوده و از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. پیش از آنکه سوار هر کدام از آیتم‌های این شهرآبی شوید، حتماً درباره محدودیت‌های آن سؤال کنید. برخی آیتم‌ها بسیار ترسناک هستند و افرادی که مشکلات خاصی دارند نباید از آن‌ها استفاده کنند.

معرفی بخش VIP

بخش VIP بخش خاص دهکده آبی پارس به حساب می‌آید. پس برای ورود به این بخش، باید بلیط جداگانه تهیه کنید. در صورتی که قصد استفاده از بخش VIP را دارید، باید در هنگام تهیه کردن بلیط، درخواست کنید بلیط بخش VIP را نیز رایتان صادر کنند. در غیر این صورت قادر به ورود به آن نخواهید بود. خب قطعاً می‌خواهید بدانید که در بخش VIP چه خبر است که برای ورود به آن باید بهای جداگانه بپردازید. در این بخش می‌توانید از سونا خشک، استخر، سونا بخار، سالن بدنسازی، جکوزی و اتاق برف استفاده کنید.

سونای بخش، سونای خشک، استخر و جکوزی که کاملاً شناخته‌شده هستند. در بخش شهرآبی دهکده پارس، خبری از استخر، سونا یا حتی جکوزی نیست. پس اگر می‌خواهید بعد از تفریح در دهده آبی پارس تهران کمی خستگی از تنتنان بیرون بیاید و آرامش بگیرید، سری به بخش VIP  بزنید و داخل جکوزی ریلکس کنید. اتاق برف بخش VIP طرفدران بسیاری دارد.

اتاق برف را مدتی است که به مجموعه اضافه کرده‌اند. تحقیقات نشان داده است همان طور که حوضچه آب سرد فواید بسیاری برای سلامت انسان دارد، حضور در فضای سرد نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. حضور در چنین فضاهایی باعث ارامش اعصاب می‌شود و عملکرد سیستم عصبی بدن را تقویت می‌کند. به همین خاطر اتاقی با دمای منفی 14 درجه در دهکده آبی پارس ایجاد کرده‌اند که از حوضچه آب سرد بیشتر مزه می‌دهد. جالب است بدانید که این سرما اصلاً آزاردهنده نخواهد بود و از آن لذت خواهید برد.

مرکز خرید

در کنار پارک آبی پارس، یک مرکز خرید عالی و بزرگ تعبیه شده است. در این مرکز خرید می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف که برخی آن‌ها نمایندگی برندهای معروف هستند دیدن کنید. سری به رستوران، فودکورت و کافی‌شاپ بزنید یا از پارکینگ آن استفاده نمایید. در بخشی از این مرکز خرید، سینما 6بعدی و قلعه وحشت نیز به چشم می‌خورد. شهربازی پارس، آژانس کرایه خودرو و شهربازی پارس جزو سایر امکانات این مرکز خرید هستند. در صورتی که هنوز سانس شما آغاز نشده است، می‌توانید برای وقت‌گذرانی سری به این مرکز خرید بزنید.

بازی ها و و تفریحات دهکده آبی پارس

برای تفریح در دهکده آبی پارس تهران لازم نیست که حتماً شنا بلد باشید. بلکه برخی آیتم‌های این شهر آبی، برای افرادی که آموزش شنا ندیده‌اند هم کاربردی است. در این شهر آبی می‌توانید از انواع سرسره‌های مختلف با شیب و پیچش‌های مختلف استفاده کنید. برخی آن‌ها باعث می‌شوند تا همانند موشک سرعت بگیرید و با سرعت نجومی به داخل آب پرتاب شوید. برخی دیگر طوری شما را پیچ و تاب می‌دهند که شبیه ماکارونی فنری شوید. خلاصه سرسره‌های این دهکده بسیار مزه می‌دهند. هر بار که وارد یکی از سرسره‌های می‌شوید، به خودتان لعنت می‌فرستید و می‌گویید که به خدا این بار آخر است؛ اما وقتی درون آب می‌افتید، دوباره پله‌ها را بالا می‌روید تا یک بار دیگر این حس عجیب و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

در این مجموعه می‌توانید از بازی‌های بسیار متنوع با نام‌های عجیب و غریب استفاده کنید. هرچه نام آیتم عجیب‌تر باشد، هیجان آن بیشتر خواهد بود. مثلاً چه کسی دوست دارد داخل سیاه چاله بیفتد!؟ می‌بینم که در کمال تعجب همه دوست دارند داخل سیاه چاله بیفتند! اگر قرن 15 میلادی هم بود همین نظر را داشتید!؟ خلاصه که در این مجموعه هر کس با هر سنی می‌تواند حسابی لذت ببرد و هیجان را تجربه کند. حتی اگر به جای خستگی و هیجان به‌دنبال آرامش و استراحت هستید، می‌توانید به بخش VIP مراجعه کنید. مثلاً بعد از استخر، سونا و  جکوزی، سری به حمام ترکی بزنید و بعد وارد اتاق برف شوید. آخ که چقدر کیف می‌دهد.

امکانات دهکده آبی پارس تهران

  • سرسره‌های مختلف؛
  • رودخانه خروشان؛
  • دریای موج؛
  • سیاه چاله فضایی؛
  • رستوران؛
  • بوفه؛
  • کافه؛
  • پارکینگ؛
  • سینما 6بعدی؛
  • استخر؛
  • سونا؛
  • جکوزی؛
  • اتاق برف؛
  • حمام ترکی.

انواع بلیط دهکده آبی پارس

به‌صورت کلی برای ورود به دهکده آبی پارس تهران می‌توانید دو نوع بلیط تهیه کنید. برخی بلیط‌ها معمولی و برخی دیگر VIP هستند. افرادی که بلیط VIP تهیه می‌کنند، می‌توانند علاوه‌بر استفاده از بخش‌های معمولی شهر آبی پارس، از بخش VIP که شامل استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی و اتاق برف می‌شود نیز استفاده کنند. قیمت این بلیط حدود 50درصد از بلیط‌های معمولی بیشتر است؛ اما واقعاً بعد از تفریح و هیجان در پارک آبی، برای استراحت و رفع‌خستگی به بخش VIP نیاز خواهید داشت. پس بهتر است از همان ابتدا، هزینه ورود به بخش VIP را نیز پرداخت کنید.

قوانین و مقررات بازدید از دهکده آبی پارس

  • افراد سنگین‌وزن که بیش از 120 کیلوگرم هستند، اجازه استفاده از سرسره‌های پارک را ندارند؛
  • به‌هیچ‌وجه اشیای قیمتی همانند گوشی موبایل، زیورآلات، طلا، جواهر، دوربین عکاسی و.. را وارد مجموعه نکنید. در صورت مفقودی، مسئولیتی به عهده مجموعه پارک آبی نیست؛
  • افراد اجازه وارد کردن دوربین عکاسی، دوربین فیلم‌برداری، موبایل، هندزفری، اسپری، خوراکی و امثال آن را به مجموعه ندارند؛
  • بانوان باردار اجازه استفاده از دهکده آبی پارس تهران را ندارند؛
  • افرادی که به‌تازگی عمل جراحی کرده‌اند یا از داروهای خواب‌آور استفاده کرده‌اند، اجازه ورود به مجموعه را ندارند؛
  • کودکان کمتر از 3 سال یا آن‌هایی که کمتر از 95 سانتی‌متر قد دارند، مجاز به ورود نیستند؛
  • افرادی که دچار بیماری‌هایی از قبیل سرگیجه، صرع، مشکلات قلبی، مشکلات عصبی و بیماری‌های پوستی هستند، اجازه ورود به مجموعه را ندارند؛
  • سیگار کشیدن در مجموعه ممنوع است.

اطلاعات بازدید از دهکده آبی پارس

روز سانس ساعت
یکشنبه بانوان 9 الی 17
یکشنبه آقایان 18 الی 24
دوشنبه آقایان 17 الی 24
سه‌شنبه بانوان 9 الی 17
چهارشنبه آقایان 9 الی 24
پنج‌شنبه بانوان 9 الی 17
پنج‌شنبه آقایان 18 الی 1

بهترین زمان رفتن به دهکده آبی پارس

این موضوع به خودتان بستگی دارد. در اصل باید ببینید که عاشق روزهای شلوغ هستید تا از شلوغی جمعیت انرژی بگیرید و با افراد دیگر سریعاً ارتباط برقرار کنید یا اینکه فضای خلوت را ترجیح می‌دهید. در تابستان‌ها، مجموعه آبی پارس به شدت شلوغ می‌شود. در حقیقت شلوغ‌ترین بازه زمانی این پارک آبی مربوط به تابستان است. مخصوصاً در روزهای آخر هفته تابستان، میزان جمعیت در این پارک آبی دو چندان می‌شود. در تابستان کودکان و نوجوانان بسیاری در این پارک آبی حضور دارند.

در فصول دیگر، به‌ندرت خبری از حضور کودکان است و بیشتر جوانان در این پارک حضور دارند. هرچه هوا سردتر شود، فضای دهکده آبی پارس خلوت‌تر خواهد بود. از طرف دیگر در ایام آخر هفته و تعطیلات، همیشه این پارک آبی شلوغ می‌شود. پس اگر به‌دنبال خلوت‌ترین زمان برای مراجعه به این پارک آبی هستید، بهتر است ایام وسط هفته پاییز و زمستان را انتخاب کنید. همچنین در این ایام با کمی جستجو در وبسایت‌های تخفیف، می‌توانید بلیط تخفیف‌دار این مجموعه را پیدا کنید.

دهکده آبی پارس تهران در ایام کرونا

متأسفانه دهکده آبی پارس تهران برای مدت طولانی به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل بود. البته در حال حاضر با توجه به تزریق واکسن، این مجموعه در ایام خاص با ظرفیت بسیار کم به کار خود ادامه می‌دهد. البته بهتر است پیش از مراجعه، حتماً با مجموعه تماس بگیرید؛ زیرا زمانی که پیک کرونا صورت بگیرد، باز هم مجموعه به‌صورت کامل تعطیل می‌شود.

مسیر دسترسی به دهکده آبی پارس تهران

این مجموعه در کیلومتر 22 جاده کرج قرار دارد. به همین خاطر دسترسی به آن از طریق اتوبوس و مترو بسیار دشوار خواهد بود. اگر با وسیله نقلیه خودتان قصد مراجعه به این مجموعه را دارید، می‌توانید ابتدا خودتان را از طریق بزرگراه همت به‌سمت غرب تهران برسانید. از آنجا وارد خروجی گرمدره شوید و خودتان را به خیابان شهدا برسانید. از سمت کرج نیز بعد از نفت پارس، اولین ورودی لاین کندرو، ورودی خیابان شهدا است. پس می‌توانید به‌راحتی با کمک مسیری سرراست خودتان را به مجموعه آبی پارس برسانید.

اینستاگرامdehkadehabipars@
شماره تماس02102636116
آدرستهران، اتوبان همت، انتهای اتوبان شهید خرازی، خروجی گرمدره، خیابان شهدا

خب دوستان ره بال آسمان، نظر شما درباره دهکده آبی پارس چیست؟ به نظرتان بهترین پارک آبی تهران کدام است؟ تجربه حضور در کدام یک از پارک‌های آبی تهران را داشته‌اید؟ از نظر امکانات کدام یک بهتر هستند؟ آیا به نظرتان در آینده نزدیک شاهد افتتاح مجموعه‌ای بزرگ‌تر و مجهز‌تر از دهکده آبی پارس تهران نیز خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

بله؛ اما به‌صورت محدود با ظرفیت اندک و تحت پروتکل‌های بهداشتی خاص به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تهران، اتوبان همت، انتهای اتوبان شهید خرازی، خروجی گرمدره، خیابان شهدا

با توجه به آخرین نرخ، قیمت بلیط معمولی 30هزار تومان و قیمت بلیط VIP 50هزار تومان است.

بله، این مجموعه دارای پارکینگ است.

4/5 (3 نظر)
17 نظرات
  1. حسین می گوید

    سلام
    آیا مجموعه دایر هستش؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام. بله مجموعه باز است. برای اطمینان بیشتر می‌توانید با شماره‌های درج‌شده تماس بگیرید.

  2. سميرا می گوید

    سلام پاسخگو نيستن هرچقدر زنگ ميزنيم

    1. بانو تقیان می گوید

      https://www.instagram.com/accounts/login/?next=/dehkadehabipars/

      سلام سمیرای عزیز. این آدرس صفحه اینستاگرامشونه. می‌تونین سر بزنین.

  3. علی می گوید

    سلام شماره تماس هاشونو میشه بزارید ممنون

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      همه اطلاعات تماس در جدول درج شده. این هم آدرس اینشتاشونه، می‌تونین اطلاعات بیشتر بگیرین: https://www.instagram.com/accounts/login/?next=/dehkadehabipars/

    2. م می گوید

      سلام وقتتون بخیر ۱۴۰۲ پارک آبی باز هستش

      1. بانو تقیان می گوید

        سلام دوست عزیز
        اطلاع دقیقی نداریم.

  4. اشکان می گوید

    مگه آتیش نگرفته؟!

  5. کوروش می گوید

    لطفا توجه کنید
    مجموعه دهکده آبی پارس پیش از عید نوروز ۱۴۰۱ دچار حریق شد و با طور کامل سوخت
    در حال حاضر این پارک آبی وجود خارجی نداره

  6. حمید می گوید

    پس الکی از سایتهای دیگر بلیط نخرید که سرتون کلاه میره

  7. امیر می گوید

    دهکده آبی پارس ورشکسته شد. کلاهبرداری هم از سرمایه گذاران کرد!

  8. نیما آقاعلی می گوید

    سلام مجموعه الان باز هستش که امروز تشریف بیاریم تایم آقایان؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام. نه دوست عزیز

      1. امیر می گوید می گوید

        من قبل از اینکه آتش بگیرد یا بسته شود رفتم آنجا واقعاً خوب بود عالی بود

  9. سارا می گوید

    ما ساکن گرمدره هستیم، این مجموعه سالهاست که به دلیل کلاهبرداری صاحبانش تعطیل و تبدیل به مخروبه شده، الکی پولتون رو هدر ندید

    1. بانو تقیان می گوید

      ممنونیم سارای عزیز برای اطلاع‌رسانی‌تون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.