پارک های آبی تهران | هیجان و آب بازی در کنار هم 

2

جاهای دیدنی تهران بسیار متنوع هستند. همچنین در سفر به تهران، می‌توانید از انواع جاذبه‌های تفریحی پایتخت نیز دیدن کنید. در این میان، پارک‌های آبی بسیار پرطرف‌دار هستند. همه ما عاشق آب‌بازی و شنا هستیم. از طرف دیگر حضور در شهربازی های تهران هم بسیار ما را هیجان‌زده می‌کند. پارک آبی در تهران ترکیبی از هر دو است. یعنی هم می‌توانید از شنا و آب‌بازی لذت ببرید و هم هیجان را در آیتم‌های مختلف تجربه کنید. بهترین پارک های آبی ایران در تهران قرار دارند. پارک های آبی سرپوشیده تهران بسیار متنوع هستند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا به‌صورت کامل، بهترین پارک های آبی تهران را به شما معرفی کنیم؛ پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما تهران و سفر به پایتخت را دارید، با ما همراه باشید تا سیر تا پیاز تمام پارک‌های آبی تهران را بدانید.

پارک آبی اُپارک

عکس پارک آبی اُپارک از بهترین پارک های تهران

اُپارک از جمله جدیدترین و بهترین پارک های آبی تهران است. این پارک آبی هیجان‌انگیز در سال 1396 تأسیس شد. اُپارک در زمینی به مساحت 5.5 هکتار احداث شده است. تقریباً 3هزار نفر به‌صورت هم‌زمان می‌توانند از اُپارک استفاده کنند. در این پارک آبی آیتم‌های تفریحی بسیاری وجود دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از آیتم‌های تفریحی مختلف همانند رودخانه خروشان، چاله فضایی و انواع مختلف سرسره آبی لذت ببرند. همچنین چند حوضچه و استخر مختلف نیز در این پارک آبی تعبیه شده است.

عکس پارک آبی اُپارک از بهترین پارک های آبی تهران

این پارک آبی برای کودکان و بزرگسالان مناسب خواهد بود. برخی آیتم‌های هیجان‌انگیز و پرخطر، فقط مخصوص بزرگسالان است. به همین خاطر هنگام استفاده از آیتم‌های مختلف، باید محدودیت‌های آن را در نظر داشته باشید. در نهایت هم می‌توانید سری به رستوران و فست‌فود اُپارک بزنید و دلی از عزا در بیاورید. خب تفریح و ورزش در پارک‌های می‌تواند حسابی ما را گرسنه کند. اُپارک را می‌توان مهیج‌ترین و بزرگترین پارک آبی سرپوشیده تهران دانست؛ اما جالب است بدانید موج های آبی مشهد از بهترین پارک های آبی تهران هم سر است.

آدرستهران، بزرگراه تهران، کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک، انتهای خیابان شمیم
شماره تماس۰۲۱۴۴۷۶۲۴۱۱
قیمت بلیط107هزار و 500 تومان به ازای هر نفر
سانس‌های اوپارکروزهای فرد و جمعه‌ها برای آقایان | بانوان روزهای زوج می‌توانند از مجموعه استفاده کنند. سانس‌ها به‌صورت سانس آزاد از 9 صبح الی 10 شب است.

پارک آبی سوپارک (پارک آبی ساحل خلیج فارس)

عکس پارک آبی سوپارک از پارک های آبی تهران

پارک آبی سوپارک که قبلاً آن را با نام ساحل خلیج فارس نیز می‌شناختند، از دیگر پارک های آبی تهران است. این پارک آبی در محدوده کرج قرار دارد؛ پس کسانی که ساکن غرب تهران و کرج هستند، می‌توانند سری به این پارک آبی بزنند. پارک آبی سوپارک یک پارک آبی کوچک و دنج است. در این پارک امکانات بسیار محدودی وجود دارد. البته با توجه به این آیتم‌های محدود، هزینه کمی هم بابت ورودی دریافت می‌کند. در این پارک می‌تواند از چند سرسره آبی، گرداب، سونا، جکوزی و البته استخر بزرگ برای شنا استفاده کنید.

آدرسالبرز، كرج، سه راه اندیشه، انتهای بلوار بهار شرقی، روبروی هلال احمر، پارک آبی سوپارک
شماره تماس02165197004
قیمت بلیط40هزار تومان
سانس‌های سوپارکاز شنبه الی پنجشنبه از ساعت 9 الی 17 و جمعه‌ها از ساعت 9 الی 14 سانس بانوان | از شنبه الی پنجشنبه از ساعت 17:30 الی 24 و جمعه‌ها از ساعت 14:30 الی 24 برای آقایان

پارک آبی دهکده آبی پارس

عکس پارک آبی دهکده آبی پارس از بهترین پارک های آبی تهران

دهکده آبی پارس از جمله معروف‌ترین و بهترین پارک های آبی تهران است. این پارک آبی در محدوده غرب تهران رو‌به‌روی ایستگاه متروی گرمدرده قرار دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا دسترسی به آن بسیار ساده باشد؛ پس می‌توان با مترو به‌راحتی سری به پارک آبی دهکده آبی پارس تهران زد. این پارک آبی در زمینی به مساحت 14هزار مترمربع قرار دارد. فضای بزرگ پارک آبی دهکده آبی پارس به آن اجازه می‌دهد تا به‌صورت هم‌زمان میزبان 2هزار نفر باشد. در این پارک آبی می‌توانید از انواع امکانات تفریحی مهیج بهره‌مند شوید.

عکس پارک آبی دهکده آبی پارس از بهترین پارک های آبی تهران

در پارک آبی دهکده آبی پارس، انواع وسایل مخصوص از جمله چاله فضایی، انواع سرسره، رودخانه وحشی، دریاچه امواج و انواع استخر در نظر گرفته شده است. همچنین یک بخش را مخصوص بازی کودکان تعبیه کرده‌اند. به همین خاطر می‌توان آن را پارک آبی کودکان تهران نیز دانست. در این پارک آبی می‌توان از بخش‌های دیگر همانند سونا، جکوزی، بدنسازی، ماساژ و استخر نیز استفاده کرد. دهکده آبی پارک را می‌توان به نوعی بهترین پارک آبی تهران دانست. در ضمن اگر قصد خرید بلیط اتوبوس تهران را دارید می‌توانید از ترمینال غرب به‌راحتی به این مجموعه برسید.

آدرسکیلومتر۲۲ اتوبان تهران به کرج، رو‌به‌روی ایستگاه متروی گرمدره، خیابان شهدا
شماره تماس02636116
قیمت بلیط25هزار تومان
سانس‌های دهکده آبی پارس:همه‌روزه از ساعت 8 الی 17 مخصوص بانوان و 18 الی 2 بامداد روز بعد مخصوص آقایان | جمعه‌ها از صبح الی 24 شب مخصوص آقایان است.

پارک آبی افق هلان

عکس پارک آبی افق هلان از پارک های آبی سرپوشیده تهران

پارک آبی افق هلان را بیشتر می‌توان یک استخر دانست که چند سرسره آبی هم دارد. در اصل نباید این استخر را یک پارک آبی حساب کرد. با این حال به‌خاطر وجود سرسره‌های آبی، در لیست پارک های آبی تهران قرار می‌گیرد. این استخر فضایی دنج و آرام دارد. مجموعه تفریحی افق هلان دارای استخر کودکان، استخر بزرگسالان، سونا، جکوزی و بخش استراحت است.

آدرستهران، حکیمیه، سازمان آب، 15متری شیرازی، پلاک ۸
شماره تماس02177313123
قیمت بلیط60هزار تومان
سانس‌های پارک آبی افق هلانسانس بانوان از شنبه الی پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 و جمعه‌ها از 9 الی 14 | سانس آقایان از شنبه الی پنجشنبه از ساعت 17 الی 24 و جمعه‌های از 15 الی 23 ، هر سانس 2 ساعته است.

پارک آبی ارم سبز

عکس  پارک آبی ارم سبز از پارک های آبی روباز تهران

پارک آبی ارم سبز  از جمله خاص‌ترین پارک های آبی تهران است. استخر ارم سبز  را نیز می‌توان یک پارک آبی خاص دانست. در حقیقت استخر ارم سبز، یک استخر است که سرسره‌ای بزرگ هم دارد. مهم‌ترین نکته درباره پارک آبی ارم سبز این است که این پارک آبی را فقط مخصوص بانوان طراحی کرده‌اند؛ پس اگر به‌دنبال پارک آبی بانوان تهران هستید، باید مستقیم به سراغ این پارک آبی بروید. البته پارک آبی بانوان تهران فقط محدود به ارم سبز نیست. بلکه می‌توانید در تمامی پارک‌های آبی، از سانس بانوان استفاده کنید؛ اما این پارک آبی فقط مخصوص بانوان است.

عکس  پارک آبی ارم سبز از پارک های آبی روباز تهران

پارک ارم سبز دارای استخر روباز کاملاً محفوظ است. تمامی نکات از نظر امنیتی رعایت شده است؛ پس اصلاً لازم نیست نگران مشرف‌بودن این استخر باشید. دورتادور استخر را صندلی‌های راحتی قرار داده‌اند تا بتوانید آفتاب بگیرید و برنزه کنید. در حقیقت این پارک، تنها پارک آبی روباز بانوان در تهران به حساب می‌آید. به‌غیر از استخر و سرسره، این مجموعه شامل ایروبیک موزون، حوضچه ماساژ کف، آب‌درمانی، حمام سنتی، ماساژ، سرسره آبی، فروشگاه، بوفه، آرایشگاه و آموزش شنا می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید برخی هتل های تهران نیز در همین نزدیکی قرار دارند؛ پس می‌توانید در همین هتل‌ها نیز ساکن شوید.

آدرسکیلومتر 4 اتوبان تهران- کرج ، مجموعه پارک آبی ارم
شماره تماس02144113078
قیمت بلیط60هزار تومان
سانس‌های پارک آبی ارم سبزهمه‌روزه حتی روزهای جمعه از ساعت 9:30 صبح تا 14 و 14 الی 18 در دو سانس مخصوص بانوان

پارک آبی آزادگان

عکس پارک آبی آزادگان از پارک های آبی روباز تهران

پارک آبی آزادگان اولین پارک آبی در تهران است. این پارک آبی سالیان سال است که در زمره بهترین پارک های آبی تهران قرار دارد. پارک آبی آزادگان یک پارک آبی روباز است که در بخش جنوبی پایتخت واقع شده است. این پارک آیتم‌های تفریحی بسیار هیجان‌انگیزی دارد. در این پارک آبی می‌توانید از انواع سرسره‌های تفریحی مارپیچ با طول‌های متفاوت استفاده کنید. سری به سرسره مرگ بزنید که حدود 70 متر ارتفاع دارد. این سرسره مرتفع‌ترین سرسره آبی در شمال ایران و استان تهران به حساب می‌آید.

عکس پارک آبی آزادگان از پارک های آبی روباز تهران

در رودخانه شنا کنید. در استخر موج حال‌و‌هوای دریا را به خود بگیرید. سری به ساحل مصنوعی و دریاچه بزنید. در این مجموعه تفریحی، امکان استفاده از رستوران، کافی‌شاپ و پارکینگ اختصاصی نیز وجود دارد. پارک آبی آزادگان فضای بزرگی دارد و حضور جمعیت در آن اصلاً آزاردهنده نیست. این پارک جزو بهترین انواع پارک آبی روباز تهران محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در این پارک آبی، بخشی مخصوص کودکان تعبیه شده است. کودکان می‌توانند از آیتم‌های کم‌خطر و آرام‌تر استفاده کنند؛ پس اگر به‌دنبال پارک آبی کودکان تهران هستید، می‌توانید سری به پارک آبی آزادگان بزنید. فقط باید بدانید که این پارک مخصوص آقایان است. همچنین اگر قصد خرید بلیط قطار تهران را دارید، می‌توانید از میدان راه آهن در کمترین زمان به این پارک آبی برسید.

آدرستهران، منطقه ۱۵، در انتهای بزرگراه آزادگان، نزدیک به بزرگراه بسیج
شماره تماس09362260036
قیمت بلیط30هزار تومان
سانس‌های پارک آبی آزادگانهمه‌روزه دارای سه سانس از ساعت 9 الی 11:30 | از ساعت 12:30 الی 15 | از ساعت 16 تا 18:30

استخر و سرسره آبی جماران

عکس استخر و سرسره آبی جماران از پارک های آبی ایران در تهران

استخر و سرسره آبی جماران همان طور که از نامش مشخص است، یک پارک آبی بزرگ نیست. بلکه در حقیقت استخر و سرسره آبی جماران یک استخر است که چند سرسره آبی مهیج و نه‌چندان بلند هم دارد. در این استخر می‌توانید از بخش‌های مختلف از قبیل استخر، سونا و جکوزی استفاده کنید. این استخر فضایی بسیار آرام و دل نشین دارد. در محیط استخر انواع تفریحات همانند فوتبال دستی و تجهیزات TRX در آب قرار داده شده است. همچنین مربی‌های متخصص در زمینه TRX و شنا در این مجموعه حضور دارند. ماساژ در استخر و سرسره آبی جماران هم توسط متخصصان ماساژ ارائه می‌شود.

عکس استخر و سرسره آبی جماران از پارک های آبی ایران در تهران

در نظر داشته باشید که بسیاری از رستوران های تهران در نزدیکی همین استخر قرار دارند؛ پس بعد شنا می‌توانید سری به آن‌ها نیز بزنید. همچنین اگر راهنمای سفر تهران را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که بسیاری از گران‌ترین مراکز خرید تهران در نزدیکی همین استخر قرار دارند؛ پس می‌توانید خودتان را برای یک برنامه کامل تهران‌گردی آماده کنید تا سوغات تهران هم بخرید.

آدرستهران، خیابان باهنر، خیابان جماران، بعد از میدان جماران، کوچه ششم، درب تالار ایرانیان
شماره تماس02122290870
قیمت بلیط60هزار تومان
سانس‌های استخر جمارانسانس بانوان از شنبه الی پنجشنبه از ساعت 9 الی 16 | سانس آقایان از شنبه الی پنجشنبه از ساعت 16 الی 24 و جمعه‌ها از ساعت 9 الی 24
خب رفقای ره بال آسمان، نظر شما درباره لیست پارک های آبی تهران چه بود؟ به نظرتان بهترین پارک آبی تهران کدام است؟ آیا تاکنون تجربه حضور در هیچ یک از این پارک‌های آبی را داشته‌اید؟ اگر این طور است، تجربه خود را با سایر دوستان به اشتراک بگذارید. به این ترتیب به دیگران در انتخاب بهترین پارک آبی پایتخت نیز کمک خواهید کرد. راستی، شما پارک آبی روباز تهران را ترجیح می‌دهید یا چهار فصل و سرپوشیده؟

پارک آبی آزادگان قدیمی‌ترین پارک آبی تهران است.

پارک آبی آزادگان به‌صورت روباز است.

اپارک بزرگترین پارک آبی تهران است.

اپارک و دهکده آبی پارس بهترین پارک‌های آبی پایتخت به حساب می‌آیند.

پارک آبی ارم سبز بهترین پارک آبی روباز بانوان تهران به حساب می‌آید.

2 نظرات
  1. ساحل نبی زاده می گوید

    سلام
    خیلی مسخرست اینکه جمعه ها فقط برای آقایون گذاشتن بیشتر پارکا ..اینجام ظلم میکنن به خانما ..انگار فقط خودشون شاغلن
    نه تنها همچین پارکایی نمیریم بلکه هرکسیم خواست بره منصرفش میکنیم ?

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام ساحل عزیز، البته همه‌شون این‌طوری نیستند. بعضی‌شون جمعه‌ها هم برای خانم‌ها باز هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.