پارک برفی کیش | برف در دمای 50 درجه جزیره

2

آیا درباره پیست اسکی دبی تا کنون اخباری شنیده‌اید؟ اگر نمی‌دانید، باید بگوییم که در دل گرمای دبی، یک پیست اسکی با برف مصنوعی وجود دارد. این مسئله باعث شد تا برای جذب هرچه بیشتر گردشگر داخلی و خارجی، در جزیره زیبای کیش نیز اقدام به ساخت مجموعه‌ای مشابه شود. امروز قصد داریم تا شما را با پارک برفی کیش آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا در دمای 50 درجه‌ای جزیره، سرما را با تمام وجود احساس کنید.

پارک برفی کیش کجاست؟

پارک برفی پنگوئن یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش است. این پارک برفی در بلوار موج، بالاتر از هتل زیبای ویدا قرار دارد. دسترسی به این پارک بسیار ساده است. ساختمان این مجموعه شبیه به کلبه‌های یخی اسکیموها ساخه شده و یک پنگوئن بازیگوش هم در کنار ساختمان قرار دارد. این ساختمان به‌قدری بزرگ و جذاب است که از دور هم توجه شما را جلب می‌کند.

آشنایی با پارک برفی پنگوئن کیش

مجموعه تفریحی پنگوئن کیش در زمینی به مساحت 19هزار مترمربع در بلوار موج، بالاتر از هتل ویدا قرار دارد. این پروژه در دو مرحله با سرمایه‌گذاری 2هزار و 300 میلیارد ریالی ساخته شده است.

بد نیست بدانید رئیس محترم جمهور کشور دستور مستقیم ساخت این مجموعه برف مصنوعی در کیش را صادر کرد. در ساخت این مجموعه، از پارک برفی دبی الگوبرداری کرده‌اند. در بین تمام جزیره های ایران، جزیره کیش دارای بیشترین تعداد گردشگر داخلی و خارجی است؛ به همین خاطر باید چنین مجموعه تفریحی خاصی در جزیره کیش نیز بنا می‌شد. این مجموعه را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های همکاری بین بخش خصوصی و بخش دولتی دانست. در حقیقت عمده سرمایه‌گذاری این مجموعه را بخش خصوصی انجام داده است.

مجموعه تفریحی پنگوئن کیش فقط محدود به وجود برف در کیش نیست. در حقیقت این مجموعه امکانات و تفریحات مختلفی را در دل خود جای داده است. مرحله اول پروژه پارک پنگوئن کیش در سال 1397 به بهره‌برداری رسید.

برای ساخت مرحله دوم پروژه، به حدود 3 سال زمان بیشتر نیاز بود. در طول این 3 سال، بخش‌های زمستانی و برف مصنوعی احداث شد. نهایتاً در تاریخ پنجم فروردین سال 1400، بخش زمستانی این مجموعه نیز به بهره‌برداری رسید. در آینده نزدیک، پروژه ساخت این پارک باعث به‌وجود‌آمدن 230 فرصت شغلی مختلف خواهد شد.

امکانات پارک پنگوئن کیش

این پارک برفی یک مجموعه کامل تفریحی، رفاهی، خدماتی، تجاری و اقامتی محسوب می‌شود. در هر بخش از این مجموعه می‌توانید به نوعی سرگرم شوید. از رستوران و کافه گرفته تا مرکز خرید و بازار در کنار مجموعه تفریحی مختص بازی‌های جذاب در این مجموعه پیدا می‌شود. در ادامه مطلب شما را با بخش‌ها و امکانات مختلف این پنگوئن جذاب آشنا می‌کنیم. پس از مطالعه متوجه می‌شوید که این مجموعه همه نیازهای شما و خانواده‌تان را از خردسال‌ترین فرد خانواده تا بزرگسال‌ترینشان در نظر گرفته است.

  • پینگو فان

عکس پینگو فان

پینگو فان مهم‌ترین بخش پارک برفی کیش محسوب می‌شود. این بخش در طبقه منفی یک قرار دارد. پینگو فان همان بخش برفی مجموعه است. در این بخش شما می‌توانید از انواع بازی‌های برفی همانند اسنوبورد، سورتمه، برف‌بازی، ساخت آدم‌برفی، تیوب‌سواری و حتی اسکی لذت ببرید. این بخش برای ساکنان نقاط جنوبی کشور که سال‌هاست برف را از نزدیک ندیده‌اند، بسیار جذاب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر است.

البته لازم به ذکر است پینگو فان فقط محدود به تفریحات برفی نیست. در این بخش می‌توانید شاهد انواع بازی‌های مفرح همانند سالن تیراندازی 10 متر استاندارد شامل تفنگ و تپانچه بادی، امکانات بدنسازی، سالن بیلیارد با بخش مخصوص اسموک‌فری، بازی رالی مجازی و از این قبیل تفریحات هیجان‌انگیز باشید.

در این بخش به‌تازگی تجهیزات واقعیت مجازی نیز نصب شده است. به این ترتیب می‌توانید همراه دوستان خود به‌صورت گروهی انواع بازی واقعیت مجازی یا حتی فیلم‌های سه‌بعدی را تجربه کنید. به لطف این تکنولوژی می‌توانید آدرنالین خونتان را تا حد زیادی افزایش دهید. جوانانی خلاق قصد دارند تا در این مجموعه از تفریحات بسیار خاص و تازه نیز استفاده کنند. در آینده نزدیک شاهد احداث سالن بولینگ، دیواره یخی، بانجی‌جامپینگ، پیست اتوموبیل‌رانی و حتی پرواز با جایروکوپتر و پراگلایدر در این مجموعه خواهیم بود.

  • پینگو فود

همان طور که از نام این بخش حدس می‌زنید، پینگو فود، همان فودکورت مجموعه است. پینگو فود را در بالاترین طبقه مجموعه قرار داده‌اند. در پینگو فود چندین و چند رستوران مختلف ایرانی و فرنگی در کنار یکدیگر قرار دارند. در این بخش شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، دریایی، ترکی، فست‌فود و انواع سالاد را سفارش دهید.

پینگو فود کاملاً به سالن برف‌بازی مشرف است. پس اگر فرزند یا سایر اعضای خانواده شما در بخش برفی حضور دارند، از پینگو فود می‌توانید مراقب آن‌ها باشید. لازم به ذکر است پینگو فود یک تراس بزرگ و فوق‌العاده زیبا هم دارد. این تراس در هر فصل سال، زیبایی و چشم‌اندازی خاص را به مشتریان هدیه می‌دهد.

  • پینگو کافه

همان طور که انتظار می‌رود، در هر مجتمع بزرگی یک کافه باید وجود داشته باشد. پینگو کافه، کافی‌شاپ اصلی این مجموعه بزرگ است. پینگو کافه در بخش برفی قرار دارد. البته می‌توانید از کافه کوچک‌تری در طبقه همکف نیز استفاده کنید.

تصور کنید در دمای زیر صفر درجه یک قهوه تلخ خوشمزه را نوش جان کنید. این کافه انواع دسر، شیرینی، دمنوش و نوشیدنی‌های سرد ترکیبی خاص را ارائه می‌دهد. در منوی این کافه می‌توانید انواع آبمیوه تازه ترکیبی با طعمی خاص و بی‌بدیل را سفارش دهید.

  • پینگو بیکری

پینگو بیکری یکی از بخش‌های خوشمزه پارک برفی کیش است. این بخش در حقیقت همان نانوایی مجموعه محسوب می‌شود. در این بخش انواع شیرینی، نان، شیرمال و از این قبیل خوشمزه‌های دوست‌داشتنی ارائه می‌شود. عطر نان‌های تازه پینگو بیکری در فضا می‌پیچد و شما را گرسنه خواهد کرد؛ پس چه تنقلاتی سالم‌تر از یک نان تازه می‌تواند باشد؟ قیمت این محصولات مناسب است و از بهترین مواد‌ اولیه ارگانیک تهیه می‌شوند.

  • پینگو شاپ

عکس پینگو شاپ

طبقه همکف این مجموعه به پینگو شاپ اختصاص یافته است. خب همان طور که می‌دانید کیش یکی از مهم‌ترین مراکز خرید ایران به شمار می‌آید. کیش یک منطقه آزاد تجاری است. به همین خاطر می‌توانید شاهد حضور برندهای مختلف با قیمت منطقی و اقتصادی باشید.

همین مسئله باعث شده تا مجتمع‌های تجاری مختلفی در کیش وجود داشته باشند. به همین منظور، یک طبقه از پارک برفی کیش نیز به بخش فروشگاه اختصاص داده شده است. در این بخش شما می‌توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی و از این قبیل اجناس را خریداری کنید.

  • پینگو هوم پلاس

برند Ikea یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه وسایل خانگی و دکوراسیون داخلی است. در بخش پینگو هوم پلاس، یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین نمایندگی‌های Ikea در ایران حضور دارد. اگر به خرید لوازم خانگی و دکوری از این برند علاقه‌مند هستید، سری به پینگو هوم پلاس بزنید.

  • پینگو کافئین

چقدر به طعم انواع شکلات و قهوه علاقه‌ دارید؟ آیا جزو افرادی هستید که تفاوت بین مقدار رست قهوه را به‌سرعت متوجه می‌شوید؟ یا قصد خرید شکلات‌های خارجی خوشمزه را دارید؟ یا اینکه ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا برای شما مهم است؟ در پینگو کافئین می‌توانید هر آنچه نیاز دارید را تهیه کنید. در این بخش انواع قهوه و شکلات به مشتریان ارائه می‌شود.

  • پیست اسکی و اسنوبورد کیش

عکس پیست اسکی و اسنوبورد کیش

 

بله، خب واقعاً تعجب هم دارد! همه ما جزیره کیش را نهایتاً به تفریحات آبی کیش همانند جت‌اسکی و غواصی می‌شناسیم؛ اما اسکی و اسنبورد؟ آن هم در کیش!؟ واقعاً عجیب است.

در حقیقت به‌لطف پارک برفی پنگوئن کیش، امکان اسکی روی برف و اسنوبورد در جزیره هم فراهم شد! بخش برفی این مجموعه در طبقه منفی یک قرار دارد. تصور کنید که از گرمای شدید جزیره کیش همه لباس‌های شما خیس عرق شده و ناگهان وارد یک محیط سرد برفی می‌شوید! به حدی که باید حتماً یک کاپشن ضخیم تنتان کنید! حتی در این هوا بخار نفس شما در هوا مشخص می‌شود. پس خودتان را برای سرمایی شدید آماده کنید.

این بخش دارای سقفی بسیار بلند است و تا بالاترین طبقه مجموعه ادامه دارد. همچنین  دورتادور آن از دیوارهای شیشه‌ای استفاده کرده‌اند. پس می‌توانید حین برف‌بازی، به فضای بیرون نیز مشرف باشید. در این بخش انواع کافه و رستوران برفی بامزه نیز حضور دارند. پس می‌توانید مجموعه‌ای کامل از تفریحات برفی را در اینجا تجربه کنید. لازم به ذکر است در این سالن برفی می‌توانید انواع تفریحات همانند تیوب‌سواری، برف‌بازی، سورتمه‌سواری، اسکی، اسنوبورد، ساخت آدم‌برفی و غیره را امتحان کنید.

  • بهترین زمان بازدید از پارک

عکس مجموعه تفریحی پنگوئن کیش

معمولاً همه مسافران جزیره کیش برای سفر به آن، ۶ ماه دوم سال را در نظر می‌گیرند. در این زمان هوا کمی خنک‌تر است و بهتر می‌توان به تفریحات آبی یا قدم‌زدن و دوچرخه سواری در کیش رسید. البته مجموعه پنگوئن، محیطی سرپوشیده و دور از آفتاب است. از سویی تفریحات برفی به اندازه کافی شما را خنک می‌کند. این خنکی تا حدی است که شاید مجبور شوید کاپشن‌های خیلی گرم هم بپوشید! برای همین نمی‌توان فصل خاصی را برای بازدید از این مجموعه در نظر گفت. در مجموع و به قول حافظ، هر دم که دل به عشق دهی خوش دمی بود.

جاهای دیدنی نزدیک به مجموعه تفریحی پنگوئن کیش

پس از بازدید از مجموعه تفریحی پنگوئن هم می‌توانید به هتلتان برگردید و استراحت کنید و هم اینکه از فرصت کوتاه و جندروزه سفرتان نهایت استفاده را ببرید. اگر از دسته دوم هستید، به یکی از جاهای دیدنی و تفریحی زیر سری بزنید. این‌ها نزدیک‌ترین جاهای دیدنی اطراف مجموعه هستند.

  • بازار مریم؛
  • پاساژ ونوس؛
  • پارک ساحلی رشید؛
  • اسکله تفریحی کیش؛
  • آوای خلیج فارس؛
  • پلاژ مخصوص بانوان.

اقامت در نزدیکی پارک برفی کیش

برای اقامت در نزدیکی پارک پنگوئن کیش چندین و چند گزینه پیش روی شماست. در واقع جزیره کیش یک جزیره تفریحی است که سالانه مسافران بیساری را جذب می‌کند. همین موضوع باعث شده انواه هتل در درجه‌ها و با ستاره های مختلف در این جزیره احداث شود. البته جزیره خیلی هم وسیع و بزرگ نیست که طی مسافت از نقطه‌ای تا نقطه دیگر آن ساعت‌ها طول بکشد. شما هر جا هم که ساکن باشید در عرض چند دقیقه به پارک برفی می‌رسید. نزدیک‌ترین هتل به این مجموعه هتل ویدا است. هتل ویدا یکی از بهترین هتل‌های کیش به حساب می‌آید. هتل میراژ و هتل کیش نیز در فاصله کمی تا این پارک برفی قرار دارند.

لازم به ذکر است در آینده نزدیک، پروژه ساخت اقامتگاه برفی این مجموعه تفریحی نیز آغاز خواهد شد. بر اساس گفته مسئولان، به‌زودی هتلی 16 طبقه با 124 واحد اقامتی به این مجموعه اضافه خواهد شد. مسئولان قصد دارند تا این هتل را به یکی از لوکس‌ترین هتل‌های کیش تبدیل کنند. البته شاید تا چند سال دیگر نیز شاهد احداث این هتل در مجموعه برفی کیش نباشیم.

مسیر دسترسی

  • آدرس پارک برفی کیش

عکس میدان سنایی کیش

در ابتدای مطلب برایتان گفتیم که پارک برفی کیش کجاست. اگر ماشین کرایه کرده‌اید و خودتان رانندگی می‌کنید، برای رفتن به این مجموعه هیجان‌انگیز باید خودتان را به میدان سنایی برسانید. در بلوار موج از هر کسی سراغ مجموعه برفی پنگوئن را بگیرید، به شما نشان می‌دهد. البته قبلاً هم گفتیم که این مجتمع تفریحی، شمایل خاصی دارد و از دور هم پیداست. اگر هم تاکسی‌های کیش را سوار شده‌اید، کافی است به راننده بگویید که مقصدتان کجاست تا در کمترین زمان ممکن شما را به پارک برفی برساند.

  • ساعت کار

شما هر روز از ساعت 11 تا 24 می‌توانید به این پارک مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که تقریباً چیزی حدود حداقل ۵ ساعت زمان لازم دارید که در این پارک به گشت‌وگذار بپردازید؛ پس ساعتی را انتخاب کنید که بتوانید بدون دغدغه از بسته‌شدن مجموعه، خودتان را مهمان سرگرمی‌ها و خریدهای جذاب کنید.

  • قیمت بلیت پارک پنگوئن کیش

قیمت بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه رایگان است. فقط برای ورود به بخش پینگو فان باید هزینه ورودی پرداخت کنید. همچنین برای استفاده از سایر تفریحات همانند بیلیارد، واقعیت مجازی و غیره نیز باید هزینه جداگانه بپردازید. با توجه به اینکه افتتاح مجموعه همزمان با شیوع ویروس کرونا بود، متأسفانه هنوز مبلغی به‌عنوان ورودی مجموعه و تفریحات دیگر در نظر گرفته نشده است.

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید11 صبح تا 12 شب
آدرسجزیره کیش، بلوار موج، بالاتر از هتل ویدا

خب دوستان عزیز و همراهان ره بال آسمان، نظر شما درباره پارک برفی کیش چیست؟ به نظر شما این مجموعه باعث جذب گردشگر خارجی می‌شود؟ به نظرتان چه موانعی در برابر بهبود صنعت گردشگری در ایران وجود دارد؟ اصلاً آیا این مجموعه می‌تواند با نمونه پارک برفی دبی رقابت کند؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

پارک برفی کیش در بلوار موج، بالاتر از هتل ویدا قرار دارد.

در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا، هنوز مبلغی به‌عنوان بلیت مجموعه در نظر گرفته نشده است.

بله، تمامی بخش‌ها افتتاح شده است؛ اما امکان استفاده از بخش برفی و تفریحی هنوز وجود ندارد.

بله، این برف با کمک وسایل مخصوص به‌صورت مصنوعی ساخته می‌شود.

هتل ویدا نزدیک‌ترین هتل به این پارک است.

3.7/5 (7 نظر)
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    اصلا خوب نبود با چیز هایی که در عکس بود کاملا فرق داشت
    برف هایش خشک بود و تفریحات خاصی نداشت
    خیلی گران بود و اصلا نمی ارزید تازه لباس های که بهمون می دهند چند بار استفاده شدند و خیس بودند و زمان دو ساعت بود ول آنقدر خسته کننده بود که همه نیم ساعت اول می رفتند و اجازه ی فیلمبرداری و عکاسی با گوشی را نداشتیم
    در کل افتضاح

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، بابت تجربه بدتون متآسفیم. عکس‌هایی که توی این نوشته هست، عکساییه که خود مجموعه ارائه کرده. باز هم تلاش می‌کنیم به‌روزتر کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.