پیست اسکی پولادکف سپیدان | اولین پیست اسکی در جنوب ایران

0

شیراز از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مقاصد گردشگری در کشور ایران است. بسیاری از ایرانیان دلشان برای سفر به شیراز و گشت‌و‌گذار در خیابان‌های آن پر می‌کشد. تا کنون بار‌ها و بار‌ها در‌خصوص جاذبه‌های گردشگری مهم شیراز، از تخت جمشید و پاسارگاد گرفته تا حافظیه و مسجد وکیل و… سخن گفته‌ایم. این بار قصد داریم پا را از شیراز فراتر گذاشته و در‌خصوص یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اطراف شیراز سخن بگوییم. پیست اسکی پولادکف سپیدان، نام جاذبه‌ای است که این بار قصد داریم به معرفی آن بپردازیم؛ چرا‌که این مجموعه بزرگ و مجهز، از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد تفریحی اطراف شیراز در تمام ایام سال، به‌خصوص فصل‌های سرد است. از‌این‌رو اگر شما نیز عاشق تفریحات پر‌هیجان هستید و در فصل‌های سرد سال هم طاقت خانه‌نشینی ندارید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با این مجموعه تفریحی جذاب آشنا شوید. 

پیست اسکی پولادکف سپیدان کجاست؟ 

پیست اسکی پولادکف سپیدان مجموعه‌ای بزرگ و جذاب است که در ۸۵‌کیلومتری شمال‌غربی شهر شیراز، واقع در استان فارس، قرار دارد. به‌طور دقیق‌تر این پیست در کیلومتر ۸۵ جاده شیراز-سپیدان، واقع شده است.

معرفی پیست اسکی پولادکف سپیدان

پیست اسکی پولادکف سپیدان، دومین پیست اسکی بین‌المللی در ایران و اولین پیست اسکی فعال در جنوب ایران است. مساحت این مجموعه تفریحی بزرگ و جذاب به ۵۰۰ هکتار می‌رسد و در تمام طول سال گردشگران و ورزشکاران را به تجربه اسکی روی برف و چمن دعوت می‌کند. این پیست اسکی در اغلب فصل‌های سرد سال سفید‌پوش بوده و مقصدی عالی برای تجربه یک برف‌بازی جانانه یا اسکی‌بازی و تیوب‌سواری است. همچنین باید بگوییم که این مجموعه در فصل‌های گرم نیز فعال بوده و گردشگران را به تجربه تفریحات هیجان‌انگیز اسکی روی چمن، تله‌کابین سواری و… دعوت می‌کند. 

امکانات رفاهی و تفریحی پیست اسکی پولادکف سپیدان

  • پیست اسکی و مدرسه اسکی

پیست اسکی این مجموعه جزء بزرگ‌ترین پیست های اسکی ایران به‌شمار می‌آید. ارتفاع بلند‌ترین قله این پیست به ۳هزار و ۴۰۰ متر می‌رسد و طول مسیر اسکی آن نیز حدود ۳هزار و ۵۰۰ متر است. همچنین خوب است اشاره کنیم که این مسیر شیبی ۳۵‌درصدی دارد. اگر تجهیزات اسکی روی برف را ندارید، اصلاً نگران نباشید؛ چرا‌که در این مجموعه تمامی تجهیزات اسکی موجود است و به بازدید‌کنندگان اجاره داده می‌شود. در پیست اسکی این مجموعه امکان تجربه تفریح هیجان‌انگیز و محبوب تیوب‌سواری نیز وجود دارد. از‌این‌رو اگر ورزش اسکی روی برف را بلد نیستید یا تمایلی به تجربه آن ندارید، توصیه می‌کنیم در فصل‌های سرد سال برای برف‌بازی و تیوب‌سواری همراه دوستان و عزیزانتان، سری به این مجموعه بزنید. 

همچنین اگر به یاد‌گیری اسکی روی برف نیز علاقه‌مند هستید، خبر خوب اینکه این مجموعه دارای مدرسه اسکی مجهز با مربیانی حرفه‌ای است که بدون محدودیت سنی به افراد آموزش می‌دهند. 

  • هتل، رستوران و کافی‌شاپ

مجموعه پولادکف دارای هتلی ۴‌ستاره است در محیطی آرام و دلنشین از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. اتاق‌های این هتل به‌شکلی هنرمندانه طراحی و چیده شده‌اند. تمامی اتاق‌ها دارای چشم‌اندازی خیره‌کننده از کوهستان هستند. هتل مجموعه پولادکف دارای ۵۲ اتاق مجهز، ۴ سوئیت و ۴ یورت مغولی است. از امکانات این هتل نیز می‌توان به سالن اجتماعات، رستوران، کافی‌شاپ، چایخانه سنتی عشایری، کافی‌نت، اتاق بازی‌های کامپیوتری، سالن بیلیارد و فروشگاه اشاره کرد. در پیست اسکی پولادکف سپیدان، علاوه‌بر هتل، ۴ رستوران و ۱ کافی‌شاپ با منو‌های متنوع نیز وجود دارند که در تمام ساعات روز آماده پذیرایی از گردشگران هستند. 

  • تله‌کابین و تله‌اسکی مخصوص اسکی‌بازان

مجموعه رفاهی و تفریحی پیست اسکی پولادکف سپیدان، دارای تله‌کابینی بزرگ و مرتفع است که چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از کوهستان را به شما هدیه می‌دهد. به‌علاوه این مجموعه مجهز به تله‌اسکی برای اسکی‌بازان است تا بتوانند مسیر سر‌بالایی پیست را به کمک آن طی کنند. 

  • موتور‌های برفی 

از جذاب‌ترین امکانات تفریحی این مجموعه می‌توان به موتور‌های برفی آن اشاره کرد. این مجتمع دارای ۸ دستگاه موتور برفی است که می‌توانید آن‌ها را برای مدتی مشخص اجاره کرده و از تجربه هیجان‌انگیز موتور‌سواری روی برف لذت ببرید. 

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی پولادکف سپیدان

پیست اسکی پولادکف سپیدان، در تمام ایام سال فعال است و جزء پیست‌های اسکی چهار فصل ایران به‌شمار می‌آید. البته باید بدانید که در فصل‌های گرم سال، به‌خصوص تابستان، برف‌ها آب می‌شوند و شما می‌توانید برای تجربه اسکی روی چمن به این مجموعه بروید. برای تجربه اسکی روی برف، برف‌بازی و تیوب‌سواری نیز باید فصل‌های سرد سال را برای رفتن به این مجموعه انتخاب کنید. در‌نتیجه می‌توان گفت که بهترین زمان برای بازدید از مجموعه تفریحی هیجان‌انگیز پولادکف سپیدان، اوایل ماه آبان تا اواخر ماه بهمن است. 

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی پولادکف سپیدان

آشنایی با جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی سپیدان باعث می‌شود تا با یک تیر چند نشان زده و سفر نیم‌روزه دلپذیری را در این منطقه تجربه کنید. 

اطلاعات بازدید از پیست اسکی پولادکف سپیدان

آدرسفارس، سپیدان، ۸۵کیلومتری شمال‌غربی شیراز
شماره تماس۰۷۱۱۶۳۵۳۲۴۴
آدرس سایتpooladkafski.com
آیدی اینستاگرامpooladkaf_hotel
ساعات بازدیدهر‌روز هفته به‌صورت ۲۴‌ساعته
هزینه بازدید۵۰ هزارتومان

مسیر دسترسی به پیست اسکی پولادکف سپیدان

  • شروع حرکت از شهر شیراز: برای دسترسی به پیست اسکی پولادکف سپیدان از مبدأ شیراز، باید به سوی شهر سپیدان در شمال‌غربی شیراز حرکت کنید. پس از ۸۵ کیلومتر رانندگی در این مسیر، به مجموعه تفریحی پولادکف سپیدان خواهید رسید. 
  • شروع حرکت از شهر سپیدان: اگر مبدأ حرکت شما شهر سپیدان است، باید وارد جاده سپیدان-شیراز شده و ۱۵ کیلومتر در مسیر رانندگی کنید تا به این مجموعه تفریحی برسید. 

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان سوار بر بال نوشته، به‌سوی جنوب ایران سفر کرده و بر فراز کوهستان‌های اطراف شیراز، از مجموعه توریستی و تفریحی پیست اسکی پولادکف سپیدان بازدید کردیم. اکنون زمان آن رسیده تا اگر ساکن استان فارس هستید یا قصد سفر به شیراز را دارید، خود را برای یک سفر نیم‌روزی به این مجموعه تفریحی آماده کرده و سپس همراه دوستان یا عزیزانتان به‌سوی آن حرکت کنید. فراموش نکنید که اگر تا‌به‌حال از این مجموعه بازدید کرده‌اید، نظر و تجربیات ارزشمند خود را با ما و مخاطبان خوش‌ذوق ما به اشتراک بگذارید.

پیست اسکی پولادکف سپیدان مجموعه‌ای بزرگ و جذاب است که در ۸۵‌کیلومتری شمال‌غربی شهر شیراز، واقع در استان فارس، قرار دارد.

فاصله پیست اسکی پولادکف سپیدان با شیراز ۸۵ کیلومتر است.

امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه شامل پیست اسکی، مدرسه اسکی، هتل ۴‌ستاره، چندین رستوران، کافی‌شاپ، تله‌کابین، تله‌اسکی مخصوص اسکی‌بازان و موتور‌های برفی می‌شود.

ارتفاع بلند‌ترین قله این پیست به ۳۴۰۰ متر می‌رسد و طول مسیر اسکی آن نیز حدود ۳۵۰۰ متر است.

هزینه ورودی پیست اسکی پولادکف سپیدان ۵۰ هزار تومان است.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.