بهترین زیپ لاین های ایران | چند دقیقه در آغوش آسمان

8

رؤیای پرواز در آسمان، اندیشه‌ای نیست که به دوره خاص یا سن و سال خاصی محدود شود. همه ما دوست داریم روزی بتوانیم مانند پرندگان، بر فراز آسمان پرواز کنیم. برای همین هم هست که بشر در طول تاریخ دست به اختراع وسایل مختلف برای تجربه هرچند کوتاه پرواز زده است. یکی از نمودهای برآورده‌شدن این رؤیای شیرین، ابداع تفریحی مهیج به نام زیپ لاین است. این سرگرمی بسیار جذاب، ساعاتی شما را جایی بین زمین و آسمان معلق می‌کند و حس خوب پرواز را به شما می‌دهد. حتماً شما هم مشتاق شده‌اید بدانید که کجا می‌توان این تجربه شیرین را کسب کرد. عجله نکنید. در ادامه مطلب فهرستی از بهترین زیپ لاین های ایران را برایتان تهیه کرده‌ایم تا به نزدیک‌ترین آن‌ها سر بزنید و لذت ببرید. همراه ما باشید.

زیپ لاین پل معلق مشگین شهر

بعید می‌دانیم اهل سفر باشید و اسمی از پل معلق مشگین شهر اردبیل نشنیده باشید. این پل مهیج و جذاب روی پارک جنگلی مشکین شهر ساخته شده است. همان طور که از نامش پیداست، پل متحرک و معلق است و با هر قدمی که روی آن می‌گذارید حس می‌کنید چند لحظه بعد از بالا پرتاب می‌شوید. البته خیالتان راحت باشد؛ چون افتادنی در کار نیست. حقیقتاً هیجان بازدید از این پل بسیار زیاد است و البته این همه ماجرا نیست. این هیجان زمانی به اوج خود می‌رسد که از زیپ لاین بالای آن استفاده کنید.

تصویری از زیپ لاین پل معلق مشگین شهر

درست بالای پل معلق مشکین شهر، معروف‌ترین و هیجان‌انگیزترین زیپ لاین ایران است. فکرش را بکنید چندین و چند متر بالاتر از درختان انبوه جنگل قرار دارید. روی یک چیزی شبیه به صندلی متحرک نشسته‌اید که با چند طناب محکم به یک سیم بکسل وصل است. شما اعلام آمادگی می‌کنید و یکباره روی سیم سر می‌خورید. شاید باورتان نشود؛ اما سرعت حرکت شما ممکن است از سرعت راننده تاکسی توی خیابان‌های شهر هم بیشتر شود. شما به‌سرعت به سر دیگر کابل می‌رسید و در این فاصله هزار اندیشه از افتادن و نیفتادن در سرتان رژه می‌رود. اگر از ارتفاع می‌ترسید، دور این تفریح را خط بکشید و اگر شجاع هستید، بهترین تجربه زندگی‌تان در انتظارتان است.

آدرس: استان اردبیل، مشکین شهر، منطقه نمونه گردشگری نور سبلان

زیپ لاین نمک آبرود

تصویری از زیپ لاین نمک آبرود

درباره نمک آبرود مازندران هر چقدر هم که حرف بزنیم، باز هم کم است. مجموعه تفریحاتی که در نمک آبرود وجود دارد، از سورتمه‌اش گرفته تا پینت بال در جنگل و پل معلق و تله کابین و زیپ لاین، همه سرتاسر هیجان هستند. این منطقه جان می‌دهد برای افرادی که حس می‌کنند سطح آدرنالین خونشان کاهش پیدا کرده است. درباره زیپ لاین نمک آبرود هم قبلاً برایتان توضیحات کامل داده‌ایم. همین قدر بگوییم که این زیپ لاین لقب امن ترین زیپ لاین های ایران را از خود کرده است.

تصویری از زیپ لاین نمک آبرود

داستان از اینجا شروع می‌شود که شما با تله کابین خودتان را به بالای کوه می‌رسانید. آنجا وارد صف زیپ لاین می‌شوید و منتظر می‌مانید تا نوبتتان شود. اگر کمی صف طولانی‌بود، شما صبرتان را بیشتر کنید. نکند وسط راه پشیمان شوید و درجا بزنید. با خودتان تصور کنید که قرار است این بار به جای آنکه درختان از بالا به شما نگاه کنند، شما بر فرازشان پرواز کنید. قرار است یک انبوه پر از سبزی و طراوت را زیر پا بگذارید و مثل یک پرنده سبکبال پرواز کنید. پس در نوبت بمانید تا این تجربه شیرین نصیبتان شود.

آدرس: مازندران، چالوس، مجموعه تفریحی نمک آبرود

زیپ لاین کوه صفه اصفهان

تصویری از زیپ لاین کوه صفه اصفهان

بی‌شک خیلی از شماهایی که این مطلب را می‌خوانید حتی یک بار هم در عمرتان به اصفهان سفر کرده‌اید. اگر هم به این شهر نرفته‌اید حتماً با بسیاری از آثارش آشنا هستید. البته فرقی نمی‌کند که قبلاً تجربه سفر به اصفهان را داشته‌اید یا نه. این بار که به نصف جهان سفر کردید، در کنار بازدید از بناهای تاریخی باشکوهش، سری هم به کوه صفه بزنید. این کوه در نزدیکی ترمینال صفه و در بزرگراه شهید کشوری است. از بخشی از کوه بالا بروید. نگران نباشید، مسیر را برایتان هم سنگ‌فرش کرده‌اند و هم پر جاذبه. هر جا نفس یا پاهایتان یاری نکرد، نیمکتی هست که بنشینید و خستگی در کنید. اگر هم تشنه یا گرسنه شدید، در مسیر دکه‌هایی پیدا می‌شود که خوراکی‌های خوشمزه‌اش سرحالتان بیاورد.

تصویری از زیپ لاین اصفهان

بالا که رسیدید، هم می‌توانید از تله کابین استفاده کنید و هم زیپ لاین. چشم بسته می‌گوییم که تجربه متفاوت و مفرحی است و ارزش تجربه دارد. هرچند اینجا به اندازه نمک آبرود یا پل معلق مشگین شهر، پر از درختان انبوه نیست؛ اما همین حس پرواز در ارتفاع و در هوای پاک و صاف، خودش به دنیایی می‌ارزد. ضمناً اینجا می‌توانید زیپ لاین مدل پروازی را تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم در طول مسیر هر چقدر دوست دارید جیغ بکشید و انرژیتان را تخلیه کنید و نزدیک به پایان مسیر که شدید، ژست زیبایی بگیرید؛ چون اینجا ممکن است شکار دوربین‌های مجموعه شوید. اگر دوست دارید عکس‌ یادگاريتان را با خودتان ببرید و بعدها پزش را به دوستانتان بدهید، حواستان به نقطه عکاسی باشد.

آدرس: اصفهان، بزرگراه شهید کشوری، کوهستان پارک صفه
برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی اصفهان، روی لینک زیر کلیک کنید:

زیپ لاین باغ جوان اصفهان

باغ جوان اصفهان خوراک زوج‌های جوانی است که دوست دارند یک روزشان را با شیطنت فراوان سپری کنند. اینجا یک مجموعه کامل از انواع بازی‌های جذاب و مهیج است که هر سن و سلیقه‌ای را از خود راضی می‌کند. فکرش را بکنید که از اسب‌سواری و کارتینگ گرفته تا حتی سرسره بادی کودکان را می‌توانید در این مجموعه پیدا کنید. خوبی زیپ لاین باغ جوان اصفهان این است که صندلی‌های دونفره دارد. بله درست شنیدید. این مجموعه اولین زیپ لاین دو نفره ایران را در خود دارد.

معطل چه هستید؟ دست همسرتان را بگیرید و به صف زیپ لاین بروید. از گیشه دو عدد بلیط بخرید و خودتان را برای یک تجربه دل‌چسب و شیرین مهیا کنید. تا نوبتتان برسد می‌توانید از ترس‌ها و هیجان‌هایتان بگویید. برای هم شرط بگذارید یا حتی به شوخی برای همدیگر وصیت کنید. نوبتتان که شد لباس مخصوص بپوشید و سفر کوتاه جذاب لذت‌بخشتان را شروع کنید. مطمئن باشید که با این انتخاب، یکی از زیباترین اتفاق‌های زندگی مشترکتان را رقم می‌زنید.

آدرس: خیابان مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان، مجموعه تفریحی باغ جوان

زیپ لاین دهکده گردشگری رایان نطنز

عکس‌های دهکده گردشگری رایان نطنز را در گوگل جست‌وجو کنید و تمام. در واقع در وصف زیبایی‌های این دهکده توریستی جذاب حرف دیگری برای گفتن باقی نمی‌ماند. همین قدر بگوییم که در دل این دهکده و جایی نزدیک به آن کلبه‌های شیروانی قرمز و نارنجی زیبا، یک دریاچه مصنوعی است. چیزی شبیه به پل معلق مشگین شهر یا نمک آبرود، در حد یک نسخه کوچک و خواستنی، روی این دریاچه احداث کرده‌اند. البته خب این دریاچه و آن پل معلقش، مقصد ما نیستند. ما می‌خواهیم از زیپ لاین دهکده گردشگری رایان نطنز برایتان بگوییم.

تصویری از زیپ لاین دهکده گردشگری رایان نطنز

جانمان برایتان بگوید که اینجا چیزی حدود ۳کیلومتر را مهمان زیپ لاین هستید. امیدواریم که از انتخابتان مطمئن باشید؛ چون وقتی به آن بالا و جایی وسط راه برسید، دیگر راهی برای برگشتن و عوض‌کردن تصمیمتان نیست. دل به دریا بزنید و با اطمینان باقی راه را با کابل همراه شوید. اگر ترسیدید، جیغ بزنید و خودتان را خالی کنید. یادتان که نرفته، اینجا قرار است مغزتان آدرنالین ترشح کند. حسابی لذت ببرید و وقتی به پایان راه رسیدید، از آنچه گذشت برای رفقایتان داستان‌ها تعریف کنید.

آدرس: استان اصفهان، 30 کیلومتری شهر نطنز، روستای کشه

زیپ لاین کویر ورزنه اصفهان

نمایی از زیپ لاین کویر ورزنه اصفهان

تا هنوز در استان اصفهان هستیم، بگذارید از کویرش هم برایتان بگوییم. کویر ورزنه که معرف حضور همه شما هست. چند سالی است که این کویر زیبا به همت چند نفر انسان خلاق و آینده‌نگر به یکی از سایت‌های تفریحی و کویرنوردی ایران تبدیل شده است. در کویر ورزنه اصفهان می‌توانید سافاری را تجربه کنید. سوار شتر شوید. کنترل ماشین‌های چهار چرخ را در اختیار بگیرید یا که نه از آن بالا، شاهد و ناظر هیجان مردم باشید. خیلی ساده است. بلیط زیپ لاین کویر ورزنه را بخرید و خودتان را مهمان یک فنجان هیجان کنید.

تصویری از زیپ لاین کویر ورزنه اصفهان

قرار است چیزی حدود ۴۰۰ متر را در ارتفاع ۳۰متری پشت سر بگذارید. به پایین که نگاه کنید یک وسعت بی‌انتها از شن و ماسه می‌بینید که یکرنگ و یکدست تا بی‌کران ادامه دارد. زیر پایتان مردم در حال تفریح هستند. هوا یکرنگ است و زمین یکرنگ‌تر. اینجا همه چیز ساده است و پرواز در میان این همه سادگی، تا مدت‌ها قوت قلبتان می‌شود و صیقل روحتان. به نظر شیرین نیست؟ اگر با ما موافقید، تجربه زیپ لاین کویر ورزنه اصفهان را از دست ندهید.

آدرس: ۱۰۰کیلومتری شرق اصفهان و ۱۵۰کیلومتری غرب یزد

زیپ لاین دریاچه شورابیل اردبیل

نمایی از زیپ لاین دریاچه شورابیل اردبیل

درباره دریاچه شورابیل اردبیل قبلاً مفصل برایتان گفته‌ایم. اگر مقاله‌اش را خوانده باشید، حتماً به یاد دارید که آنجا دنیای دیگری است برای خودش و تفریحات مهیج بسیاری دارد. سرگرمی‌های اینجا یکی از دیگری پرشورتر است و گاهی نفس در سینه شما حبس می‌کند. یکی از این تفریحات، زیپ لاین دریاچه شورابیل است. این زیپ لاین اولین و طولانی‌ترین زیپ لاین ایران است که حالت رفت‌برگشتی دارد.

نمایی از زیپ لاین دریاچه شورابیل اردبیل

برای تجربه این زیپ لاین مهیج و طولانی، کار خاصی قرار نیست بکنید. خودتان را از هر کجای شهر که هستید به دریاچه شورابیل برسانید. خیلی از مرکز شهر دور نیست. همه هم آدرسش را می‌دانند. بلیط بگیرید و توی نوبت بایستید. شانس بیاورید و آخر هفته یا تعطیلات خاصی نباشد، با کمی معطلی نوبتتان می‌شود. بیشتر هم معطل شدید، سر خودتان را با گوشی یا صحبت گرم کنید. این انتخاب از آن تجربه‌هاست که به انتظارش می‌ارزد. لباس مخصوص می‌گیرید. روی صندلی می‌نشینید و بسم‌الله. سفر کوتاه ولی سراسر هیجانتان آغاز می‌شود.

آدرس: شهر اردبیل، بزرگراه میلاد

زیپ لاین عینالی تبریز

کوه عینالی یکی از جاهای دیدنی تبریز است و زیپ لاین عینالی یک تفریح مفرح و شاد بر فراز این کوه. در این منطقه می‌توانید هم از تله کابین عینالی تبریز استفاده کنید و هم از زیپ لاین. آن بالا که باشید، تبریز زیر پای شماست. اگر می‌خواهید نهایت لذت را ببرید، به هیچ چز فکر نکنید غیر از لذت! فکرش را بکنید سالیان سال مردمانی آرزوی داشتن چنین وسیله‌ای را در سر می پروراندند و حالا شما سوار بر مرکب آرزوهای آنان هستید؛ پس فقط کیف کنید و لذت ببرید.  پایین که آمدید، خیلی طبیعی است که کمی دست و پایتان شل شود یا بلرزد. خیالتان راحت. اینجا رستوران و دکه‌های خوراکی هست که انرژی رفته‌تان را برگرداند. خودتان را مهمان کوفته‌های خوشمزه تبریزی کنید و از این مدت عمر نهایت استفاده را ببرید.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، بزرگراه پاسداران،‌ کوه عینالی

زیپ لاین سرزمین موج‌ های خروشان مشهد

اگر دنبال یکی از طولانی ترین زیپ لاین های سرپوشیده ایران و حتی جهان می‌گردید، سری به زیپ لاین سرزمین موج های خروشان مشهد بزنید. موج های خروشان، پدیده‌ای خارق‌العاده در سطح منطقه است. این مجموعه با چندین و چند سرسره بزرگ آبی و امکانات تفریحی دیگر، سالانه هزاران نفر را از سراسر کشور به سمت خود جذب می‌کند. فکرش را بکنید که مسیری حدود ۱۱۰ تا ۱۴۰ متر را بالای سر سرسر‌ها پرواز کنید و از آن بالا شاهد جمعیت شاد در حال شنا و تفریح باشید. حتی تصورش هم لذت‌بخش است.

آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد، ابتدای جاده شاندیز

زیپ لاین چالیدره مشهد

درباره چالیدره مشهد هم قبلاً مفصل صحبت کرده‌ایم. اینجا هم تفریحات جالب و خوبی می‌توانید تجربه کنید. چالیدره هم دریاچه‌ای دارد که بر فراز آن تله سیژ و زیپ لاین تعبیه شده است. روی دریاچه هم می‌توانید قایق‌سواری کنید. علاوه بر همه این‌ها بانجی جامپینگ، ماهی‌گیری، ماساژ، دکتر فیش، سینما چندبعدی، کافه‌ها و رستوران‌ها با غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و غیره در این منطقه انتظار شما را می‌کشد.

تصویری از زیپ لاین چالیدره مشهد

به مشهد که سفر کردید، بعد از زیارت، یک روز عصرتان را برای بازدید از این منطقه بگذارید. می‌گوییم عصر؛ چون دیگر خبری از تابش مستقیم خورشید نیست. هوا خنک است و آن بالا که باشید نسیم خنک با بوی آب همراه می‌شود و سرکیفتان می‌کند. کمی هم که هوا تاریک‌تر شود، بازی نور و آب، چشم‌هایتان را جلا می‌دهد.

آدرس: مشهد، انتهای جاده طرقبه

زیپ لاین رامسر

تصویری از زیپ لاین رامسر

تا کنون به مجتمع تفریحی شهر سبز رامسر رفته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است که حتماً زیپ لاین رامسر را دیده‌اید. اگر هم جوابتان منفی است که باید بگوییم یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران را از دست داده‌اید. با این حساب زودتر برای دیدن این مجموعه بار سفر را ببندید و راهی شوید. در انجا می‌توانید هم پل معلق را تجربه کنید و هم زیپ لاین را. تصورش را بکنید که چیزی حدود ۴۵۰ متر بر فراز جنگل پرواز می‌کنید. این هیجان‌انگیز نیست؟ به نظر ما که خارق‌العاده است.

آدرس: کیلومتر ۵ جاده رامسر، رودسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

زیپ لاین کماندو تهران

نمایی از زیپ لاین کماندو تهران

اگر  دنبال سریع ترین زیپ لاین های ایران هستید، سری به بوستان آب و آتش تهران بزنید. با انتخاب زیپ لاین کماندو در دل پایتخت می‌توانید چیزی حدود ۲۱۰ متر را پرواز کنید. خصوصیت اینجا این است که چند مدل مختلف زیپ لاین دارد. یعنی شما مختار هستید بین سه حالت ایستاده، نشسته و حالت پرواز را انتخاب کنید و نهایتاً با همان حالت بر فراز بوستان ابراهیم تهران در آسمان سیر کنید. سرعت حرکت در این زیپ لاین بسیار زیاد است و طبیعی است که مدت زمانش کوتاه باشد؛ اما چند دقیقه هیجان به اندازه چندین ساعت دورزدن در گوشی، به شما انرژی می‌دهد.

آدرس: تهران، کنار مترو حقانی، پارک کوهستانی طالقانی

زیپ لاین برج میلاد تهران

تصویری از زیپ لاین برج میلاد تهران

برج میلاد تهران هم یکی از آن پدیده‌هایی است که شگفتی‌های خاصی در خود گنجانده است. حتماً شما هم نام رستوران گردان این مجموعه را شنیده‌اید؟ البته ما قصد نداریم از رستوران حرفی بزنیم. ما اینجاییم که بگوییم زیپ لاین برج میلاد تهران، یکی از مهیج ترین زیپ لاین های ایران است. تصورش را بکنید که در ارتفاع ۳۰متری از زمین قرار گرفته‌اید و دارید مانند یک پرنده سبکبال روی سیم بکسل حرکت می‌کنید. امیدواریم موقع تجربه این تفریح خوشایند، آسمان تهران هم با دل شما یار باشد و صاف و آبی. در چنین شرایطی است که می‌توانید شکوه دماوند را نیز از آن بالا نظاره کنید.

آدرس: تهران، برج میلاد

زیپ لاین توچال تهران

نمایی از زیپ لاین توچال

مجموعه توریستی توچال را این روزها همه می‌شناسند. زیپ لاین توچال، تله کابین توچال، پیست اسکی توچال و چندین و چند تفریح دیگر در کنار هم جمع شده‌اند تا ساعات پر از هیجان برای مسافران و مهمانان خود رقم بزنند. اینجا یکی از مناطق ییلاقی و از بهترین پیست های اسکی تهران است و طبیعتاً در روزهای گرم سال بهترین پاتوق برای خنک‌شدن و لذت‌بردن است. اینجا هم می‌توانید هر سه مدل نشسته، ایستاده و حالت آنجل زیپ لاین را تجربه کنید. ما به جای شما باشیم، حالت آنجل را انتخاب می‌کنیم. نگران هیچ چیز نباشید. شما خیلی سفت و محکم به سیم وصل هستید و قرار نیست اتفاقی برایتان بیفتد.

آدرس: تهران، منطقه ییلاقی ولنجک، مجموعه تفریحی توچال

زیپ لاین پیست اسکی پولادکف سپیدان

درباره آبشار مارگون شیراز شنیده‌اید؟ یکی از عجیاب روزگار است که هر سال چندین و چند مسافر و مهمان دارد. همان دوروبرها هم یک پیست اسکی است که در روزهای سرد زمستان جان می‌دهد برای برف‌بازی و سر خوردن. برای رسیدن به اینجا کافی است به ۸۸کیلومتری شیراز و جایی حدود ۱۵کیلومتری آبشار مارگون بروید. پیست اسکی پولاد کف سپیدان امکانات خوبی دارد. چند کابل زیپ لاین، تله کابین، تله اسکی، موتور برفی و اقامتگاه‌های زیبا بخشی از جاذبه‌های این پیست پوشیده از برف هستند.

آدرس: ۸۸کیلومتری شیراز، ۱۵ کیلومتری آبشار مارگون

زیپ لاین پارک کوهستانی دراک شیراز

تصویری از زیپ لاین پارک کوهستانی دراک شیراز

پارک کوهستانی دراک شیراز هم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای این شهر است که برای سرگرمی و شادی مردم طراحی شده است. یکی از تفریح‌های هیجان‌انگیز این پارک، زیپ لاین آن است. اینجا هم مثل خیلی از زیپ لاین های ایران روی یک صندلی می‌نشینید. شما را به سیم بکسل وصل می‌کنند و قرقره رها می‌شود. خیلی سریع‌تر و نرم‌تر از باز شدن زیپ کاپشن، هوا را می‌گشایید و در آغوش آسمان پرواز می‌کنید.

آدرس: شمال غرب شیراز، دامنه کوه دراک

بهترین زمان استفاده از زیپ لاین

تصویری از زیپ لاین

خیلی‌ها با خودشان فکر می‌کنند که چون زیپ لاین در ارتفاع حرکت می‌کند، خیلی برای روزهای سرد سال مناسب نیست. البته ما نظر قطعی در این باره نداریم؛ چون هم زمانش خیلی طولانی نیست و هم اینکه آنقدر هیجان دارد که بخواهید سختی‌اش را به جان بخرید؛ پس تردید نکنید. هر جا و در هر فصل از سال که هستید، خودتان را مهمان یکی از زیپ لاین های ایران کنید و حظش را ببرید.

صحبت‌هایمان درباره زیپ لاین های ایران به پایان رسید. چطور بود؟ این تفریح پرهیجان را تجربه کرده‌اید یا نه؟ خاطره‌ای از آن دارید؟ این مقاله توانست ترس احتمالیتان را از بین ببرد و هوس تجربه‌اش را به سرتان بیندازد؟ برای ما از تجربه‌ها، ترس‌ها و شادی‌هایتان بنویسید. اگر هم در شهر شما زیپ لاینی هست که ما در این فهرست نیاورده‌ایم، حتماً خبرمان کنید تا به متن بیفزاییم. ره بال آسمان از نظرات شما استقبال می‌‌کند.

زیپ لاین باغ جوان اصفهان

زیپ لاین پل معلق مشکین شهر، زیپ لاین رامسر و زیپ لاین نمک آبرود زیباترین آن‌ها هستند.

زیپ لاین سرزمین موج‌های خروشان مشهد

8 نظرات
  1. Zahra می گوید

    زیپ لاین، اسمی که تا حالا نشنیده بودم؛ ولی وسوسه شدم برم تجربه کنم.
    بسیار عالی بود.

    1. زهرا کامکار می گوید

      خوشحال میشیم بعد از امتحان‌کردن این تفریح هیجان‌انگیز، تجربه خودتون رو با ما در میان بذارین?.

  2. زهرا می گوید

    زیپ لاین را تا حالا تجربه نکردم، اما اونقدر خوب و عالی توصیف کردین که وسوسه شدم حتما برم.
    فکر می کنم به تفریح فوق العاده لذت بخش باشه برای افرادی که طالب هیجان هستن.

    1. بانو تقیان می گوید

      زهرای عزیز، خوشحالم که مقاله رو دوست داشتی. بی‌شک زیپ‌لاین یه تفریح چالشی و پرهیجانه. امیدوارم به‌زودی بتونین تجربه‌اش کنین. یادتون باشه بعد از تجربه هم حس‌وحالتون رو برامون بنویسید.

  3. سمیه می گوید

    من که هرگز به زیپ لاین نمیرم چون همین الان با خوندن این متن همه انواعش رو تجربه کردم
    اونم بدون بلیط
    دوست داشتنی بود و مهیج??

    1. بانو تقیان می گوید

      سمیه عزیز، بابت لطف شما ممنونیم؛ اما قول شاعر رو فراموش نکنیم که گفتند: «شنیدن کی بود مانند دیدن»

  4. سمیه می گوید

    بله البته
    بزن بریم به سوی زیپ لاین

    1. بانو تقیان می گوید

      امیدوارم خوش بگذره بهتون. یادتون نره که گزارشش رو به ما هم بدین تا در اختیار دوستان ره بال آسمان قرار بدیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.