ساحل رادیو دریا | چاشنی خوش‌رنگ‌و‌بوی سفر به چالوس

0

ساحل رادیو دریا، یکی از بهترین ساحل‌های چالوس است که بازدید از آن، سفر شما را به‌یادماندنی خواهد کرد. چالوس، یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است. این شهر، به‌خاطر طبیعت روح‌نواز و آب‌وهوای مطبوعی که دارد، جزء محبوب‌ترین مقصدهای مسافرتی ایرانیان به‌شمار می‌رود. همچنین فاصله کم این شهر از تهران، عامل دیگر محبوبیت آن است. البته از آن‌جایی که دلیل اصلی سفر گردشگران به شمال، دریای خزر است، وضعیت ساحل‌های شهر اهمیت خاصی دارند. خوشبختانه، ساحل‌های چالوس جزء بهترین ساحل های ایران محسوب می‌شوند. یکی از ساحل‌های بی‌نظیر چالوس، ساحل رادیو دریا است. این ساحل، امکانات رفاهی متنوعی دارد. کمپ‌کردن و شب‌نشینی در آن، گردشگران زیادی را به‌خود جذب می‌کند. شاید شما هم کنجکاو شده باشید بیشتر با این ساحل رؤیایی و پرآوازه آشنا شوید. پس در ادامه، با ما همراه باشید، تا پابرهنه روی شن‌های ساحل، قدم بزنیم و بیشتر با این ساحل آشنا شویم.

ساحل رادیو دریا کجاست؟

ساحل رادیو دریا، در شهر چالوس قرار دارد. چالوس، یکی از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است که سالانه، میزبان مسافران مشتاق فراوانی از سراسر کشور است. این ساحل، یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های شهر چالوس است و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت، همراه خانواده و دوستان است.

این ساحل، دو پلاژ زنانه و مردانه دارد و با داشتن محیطی چشم‌نواز و امکانات رفاهی گوناگون، خیال شما را از تمام دغدغه‌های سفر راحت خواهد کرد. رادیو دریا رایگان بوده و به‌صورت شبانه‌روزی به روی همگان باز است.

دیدنی‌ها و امکانات تفریحی ساحل رادیو دریا را از دست ندهید

تصویری از ساحل زیبای رادیو دریا

ساحل رادیو دریا، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی به مسافران ارائه می‌دهد. از جمله امکانات رفاهی ساحل، می‌توان به آلاچیق، محل مخصوص برپا کردن چادر، کافی‌شاپ، رستوران، نیمکت، سرویس بهداشتی و دکه‌های فروش انواع مواد غذایی اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها، این ساحل امکانات تفریحی گوناگونی نظیر پارک بازی کودکان، طرح شنای آقایان و بانوان در فصل تابستان و پارک جنگلی دارد. پیاده‌روی، آب‌تنی، شب‌گردی، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری، جزء تفریحات دیگری است که شما می‌توانید در رادیو دریا، از آن‌ها لذت ببرید. خوشبختانه، ساحل رادیو دریا، برای کمپینگ و چادر زدن نیز از موقعیت مناسبی برخوردار است.

در بهترین زمان به چالوس سفر کنید

آب‌وهوای شهرهای مختلف مازندران، با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین، اگر بخواهید پس از بازدید از چالوس و ساحل رادیو دریا، سراغ شهرهای دیگر این استان بروید، باید آب‌وهوای آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. به‌طور کلی، بهترین زمان برای سفر به چالوس و این ساحل، فصل بهار و پاییز است.

تصویری از ساحل زیبای رادیو دریا

در بهار، طبیعت چالوس رنگی خیره‌کننده و روح‌نواز به خود می‌گیرد. در این زمان، دشت‌های لاله و شالیزارهای برنج، به اوج زیبایی خود می‌رسند و هر گردشگری را انگشت‌به‌دهان می‌گذارند. البته نباید آب‌وهوای بی‌نظیر مازندران در این فصل را فراموش کنیم. این آب‌وهوای معتدل، از اواسط فروردین تا اواسط تیر، ادامه دارد. علاوه بر این‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوعی از طرف شهرداری در فصل بهار و تابستان برگزار می‌شود که می‌توانند برای کودکان سرگرم‌کننده و مفرح باشند.

در پاییز نیز ساحل رادیو دریا، آب‌وهوای مطبوعی دارد. البته باید بگوییم که بارندگی در این فصل زیاد است و ممکن است برای کسانی که علاقه چندانی به بارندگی ندارند، مناسب نباشد. این بارندگی، در مهر به اوج خود می‌رسد. از آب‌وهوا که بگذریم، پیشنهاد می‌کنیم زمان‌هایی را برای سفر انتخاب کنید که شهر و ساحل خلوت‌تر باشند. پس تعطیلاتی مانند عید نوروز خیلی برای سفر مناسب نیستند.

اقامت و شب‌نشینی کنار ساحل، بهترین تجربه سفر به چالوس

خوشبختانه، چالوس به دلیل محبوبیت گسترده بین مسافران، ویلاها و اقامتگاه‌های متنوعی دارد. ویلاهای اطراف ساحل رادیو دریا، جزء بی‌نظیرترین ویلاهای شهر هستند. بی‌شک، تجربه اقامت و شب‌نشینی در این ویلاها، به‌اندازه آب‌تنی و حمام آفتاب‌گرفتن در ساحل، لذت‌بخش خواهد بود. اگر هم قصد اقامت در ویلا را ندارید، می‌توانید از محیط دوستانه و خانوادگی ساحل بهره ببرید و در ساحل چادر بزنید. چادر زدن در اطراف ساحل و خوابیدن با صدای امواج دریا می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزند.

پس از رادیو دریا، دیدنی‌های اطراف آن را از دست ندهید

خوشبختانه به دلیل موقعیت خوب ساحل رادیو دریا، که در نزدیکی پایتخت و در یکی از زیباترین استان‌های ایران قرار دارد، جاذبه‌های گردشگری اطراف شما، بی‌شمار خواهند بود. شما می‌توانید پس از بازدید از ساحل، سراغ جاهای دیدنی چالوس بروید. حتی می‌توانید پس از آن، جاهای دیدنی مازندران و شهرهای دیگر را در لیست مقصدهای خود قرار دهید. از آن‌جایی که شهرهای شمال ایران، فاصله کمی از هم دارند، سفر کردن بین آن‌ها، مفرح و راحت است.

از جمله جاهای دیدنی چالوس که نباید از دست بدهید، می‌توان به تله‌کابین نمک آبرود، پارک جنگلی چالوس، آبشار هریجان، دریاچه سد دریوک، مرداب کندوچال، منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه، کاخ اجابت و موزه خودروهای تاریخی ایران اشاره کرد.

از این مسیر به ساحل رادیو دریا می‌رسید

همان طور که گفته شد، ساحل رادیو دریا در شهر چالوس واقع شده است. این شهر، فاصله بسیار کمی با تهران دارد و طی‌کردن مسافت بین دو شهر، حدود ۴ ساعت زمان می‌برد. برای رسیدن به چالوس، می‌توانید راه جاده چشم‌نواز چالوس را پیش بگیرید.

پس از رسیدن به شهر، باید خود را به بلوار رادیو دریا برسانید. از مرکز شهر تا ساحل، حدود ۵ کیلومتر فاصله است. در انتهای خیابان، با یک میدان روبه‌رو خواهید شد. سمت چپ میدان، جاده‌ای خاکی است که امکانات مناسبی ندارد؛ اما از سمت راست خلوت‌تر است. سمت راست میدان، امکانات بسیار بیشتری دارد و می‌تواند تمام نیازهای شما را هنگام سفر رفع کند. البته، بی‌شک این سمت ساحل، شلوغ‌تر بوده و ممکن است برای برخی از مسافران خوشایند نباشد.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرساستان مازندران، چالوس، بلوار رادیو دریا، ساحل رادیو دریا

در این مطلب، با ره بال آسمان همراه شدید و در ساحل رادیو دریا قدم زدید؛ با امکانات آن آشنا شدید؛ مسیر رسیدن به آن را آموختید و مقصدهای گردشگری بعدی خود را انتخاب کردید. شما درباره این ساحل چه شنیده‌اید؟ لطفاْ خاطرات سفر یا شنیده‌های خود را برای ما بنویسید.

این ساحل در خیابان رادیو دریا چالوس، در استان مازندران قرار دارد.

بهار و پاییز، بهترین زمان‌ها برای سفر به چالوس هستند.

بله. شما می‌توانید کنار این ساحل اقامت کنید.

این دو شهر، حدود ۲۰۰ کیلومتر یا چهار ساعت از هم فاصله دارند.

بله. این ساحل، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برای مسافران دارد.

4.3/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.