دشت نمارستاق و آبشار دریوک | بهشتی در دل استان مازندران

2

دشت نمارستاق و آبشار دریوک یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری شمال کشور هستند. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی باشید، حتماً اسم این منطقه را شنیده‌اید. در ادامه این منطقه دیدنی را بیشتر معرفی می‌کنیم.

بسیاری از علاقه‌مندان به سفر و گردشگری در سفر به مقصدهای گوناگون معمولاً بازدید از جاذبه های گردشگری طبیعی را در اولویت قرار می‌دهند؛ به‌خصوص کسانی که به شمال ایران سفر می‌کنند. شمال ایران به خاطر طبیعت بی‌نظیر و متنوعی که دارد برای علاقه‌مندان به طبیعت، یک بهشت واقعی است. وجود کوهستان‌های جنگلی، شهرهای ساحلی و آب‌وهوای مطبوع در این منطقه معمولاً محبوب همه گردشگران می‌شود. یکی از مقصدهای دل‌پسند در شمال کشور، دشت نمارستاق و آبشار دریوک است.

روستای نمارستاق کجاست؟

تصویری از رودخانه جاری در دشت نمارستاق

نمارستاق روستایی است کوهستانی که در کوهپایه دماوند قرار گرفته است. نمارستاق در بخش لاریجان و در نزدیکی شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارد. یک رودخانه به نام نمار درست از وسط روستا رد می‌شود و این روستا را با دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند که «نسم» و «خرتو» نام دارند.

روستای نمارستاق کجاست؟

این روستا را بیشتر از هر چیز به خاطر آب‌وهوای بسیار مطلوب و عالی که دارد می‌شناسند. در تابستان این روستا بسیار خنک و سرسبز است. از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه خوبی قرار گرفته و دسترسی مناسبی دارد؛ به همین دلیل از مناطق اطرافش محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر است.

دیدنی‌های نمارستاق بسیار زیاد و متنوع است. از امامزاده‌های کوچک و قدیمی مثل امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده عبدالمناف و عبدالمطلب (ع)، شیخ حسن یعقوب و تی تی فاطمه گرفته تا جاذبه های طبیعی بی‌نظیر مثل دشت نمارستاق، دریاچه دریوک و آبشار دریوک در این منطقه هستند.

ویدیوی زیبایی از آبشار دریوک

دشت دریوک کجاست؟

دشت دریوک کجاست؟

یکی از دیدنی‌ترین مناطق البرز، دشت دریوک است. این دشت زیبا با وجود اینکه وسعت زیادی ندارد، از نظر زیبایی طبیعت، بسیار خیره‌کننده است و نظر هر گردشگری را جلب می‌کند. دشت دریوک در ۴۰کیلومتری از شهر آمل و در منطقه نمارستاق قرار دارد.

برای رسیدن به دشت دریوک ابتدا باید خودتان را به منطقه نمارستاق برسانید. برای این منظور به قلب منطقه البرز مرکزی بروید و حدود دو سوم از جاده هزار را طی کنید. بعد از طی‌کردن چند روستا به روستای نمارستاق می‌رسید. مسیر این روستا کاملاً قابل دسترس است و با ماشین شخصی هم می‌توانید به آن سفر کنید. برای اینکه راه خود را به سمت دشت دریوک در پیش بگیرید، یک ساعت و نیم باید پیاده‌روی کنید.

آبشار دریوک

تصویر زیبای آبشار دریوک

دریوک با وجود وسعت کم، مناظری زیبا دارد که بدون شک از دیدن آن لذت می‌برید. بعد از طی‌کردن دشت، جاذبه‌ای دیگر در انتظار شماست. آبشار دریوک در کنار زیبایی‌های دشت‌های اطراف و صدای وهم‌آلودی که دارد، منظره‌ای چشم‌نواز و زیبا خلق کرده است که هر گردشگری از دیدن آن به وجد می‌آید. ارتفاع این آبشار به صد متر می‌رسد و به خاطر ظاهر متفاوتی که دارد در میان آبشارهای ایران به آبشار زمینی معروف شده است.

بهترین زمان برای سفر به دشت دریوک و دیدن آبشار

تصویری فول اسکرین از آبشار دریوک

هر زمان از سال که به این منطقه سفر کنید از دیدن مناظری خیره‌کننده و جذاب لذت خواهید برد؛ اما اگر دوست دارید در هوایی مطبوع و ملایم به آنجا سر بزنید، بهترین فصل برای سفر فصل بهار و تابستان است. تقریباً از اوایل خردادماه تا ماه مهر، بهترین فرصت برای سفر به این منطقه و لذت‌بردن از جذابیت‌های بی‌نظیر آن است.

تجهیزات لازم برای سفر به نمارستاق

نمارستاق

اگر اهل طبیعت‌گردی و چادر زدن در دل طبیعت باشید، حتماً می‌دانید که برای گردش در طبیعت همیشه باید مجموعه‌ای از وسایل ضروری را همراه داشته باشید. این وسایل شامل همه وسایلی است که در کمپینگ به آن نیاز دارید، مثلاً چادر و ابزار آشپزی و سرو غذا، کیف کمک‌های اولیه، طناب، چاقو و… . علاوه بر وسایلی که ذکر کردیم بهتر است که در سفر به این منطقه حتی در فصل تابستان حتماً لباس گرم همراهتان ببرید.

دریاچه دریوک چالوس

دریاچه سد دریوک چالوس

دریاچه سد دریوک تا دشت دریوک فاصله بسیار زیادی دارد و برای رفتن به آن باید ابتدا به چالوس سفر کنید. دریاچه دریوک یک دریاچه با وسعت یک هکتار است و در منطقه البرز مرکزی روبه‌روی دره ولی آباد هزارچم، در دامنه کوه دال کمر واقع شده است. این دریاچه حاصل ذوب‌شدن برف‌هاست. حتی تا اواخر فصل بهار هم اگر به این منطقه سفر کنید، می‌توانید برف را در قله‌های اطراف آن ببینید.

این دریاچه، یک دریاچه آب شیرین و عمق آن تقریباً پنج متر است. اطراف آن را مراتع سرسبز و مرغزارها احاطه کرده‌اند و به همین دلیل انواع پرندگان بومی و غیربومی در این منطقه زندگی کرده یا در بعضی فصل‌ها به این منطقه مهاجرت می‌کنند. اگر فصل زمستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنبد، می‌توانید پرنده‌های مهاجری مثل انواع غاز و مرغابی را در دریاچه ببینید. به خاطر آب‌وهوای مطبوع و طبیعت زیبا، این منطقه گردشگران زیادی را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند. در فاصله نه‌چندان دوری از دریاچه سد دریوک، دریاچه دوخواهران آمل قرار دارد که تماشای مناظر دیدنی آن هم خالی از لطف نیست.

مرداب دریوک کلاردشت

مرداب دریوک کلاردشت

مرداب دریوک کلاردشت یکی از مهم‌ترین تالاب های ایران در مازندران است. این مرداب شگفت‌انگیز و زیبا در استان مازندران در منطقه کلاردشت واقع شده است. برای اینکه از این مرداب دیدن کنید از مسیر جاده چالوس به سمت کلاردشت بروید. این مرداب در میان جنگل‌های منطقه قرار دارد و یکی از جاذبه‌های تقریباً ناشناخته است؛ به همین دلیل معمولاً کمتر گردشگری را آنجا خواهید دید.

مرداب دریوک

مسیر دسترسی

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید۲۴ساعته
آدرساستان مازندران، 40کیلومتری آمل، منطقه نمارستاق

مازندران زیبا پر از جاذبه‌های دیدنی و مناطق طبیعی بکر است. در ره بال آسمان این جاذبه‌ها را معرفی می‌کنیم تا هر زمان که فرصتی فراهم شد، بار سفر ببندید و از دیدن این معجزه‌های طبیعت لذت ببرید. شما چه خاطره یا تجربه‌ای از سفر به این مناطق دارید؟ کدام منطقه توجه شما را بیشتر جلب کرده است؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

نمارستاق در بخش لاریجان و در نزدیکی شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارد.

دشت دریوک در ۴۰کیلومتری از شهر آمل و در منطقه نمارستاق قرار دارد.

5/5 (2 نظر)
2 نظرات
  1. رها می گوید

    طبیعت کلاردشت بی‌نظیره کافیه هر کسی یه بار به این منطقه بره تا مسافر همیشگی اونجا بشه. البته پیشنهاد می‌کنم تو اردیبهشت به این منطقه برین. یه دشت از گل‌های زرد تو این ماه به وجود میاد که دیدنیه

    1. بانو تقیان می گوید

      رها عزیز، ممنونیم که تجربه مفیدتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.