زیباترین جاده های ایران | در جاده‌ای رؤیایی کنار عزیزان ?

0

سفردوستان را می‌توان به ۲ دسته تقسیم کرد. دسته اول ترجیح می‌دهند با هواپیما سفر کنند تا سریع‌تر و بی‌دردسرتر به مقصد برسند. در واقع، این دسته حوصله جاده را ندارند و سفر برایشان کسل‌کننده است. منتها سفر برای دسته دوم از زمان حرکت آغاز می‌شود. این دسته مسیرهای جاده ای را جزئی از سفر می‌دانند و با هیجان منتظر شروع سفرند. تماشای جاده های ایران یکی از سرگرمی‌های این دسته از مسافران است و از آن لذت می‌برند.

حال تصور کنید که این جاده‌ها زیبا و تماشایی هم باشند؛ دیگر چه می‌شود. از آنجا که ایران از تنوع آب‌وهوایی خوبی برخوردار است، جاده‌های زیبا با مناظر شگفت‌انگیز فراوانی دارد که برخی از آن‌ها به‌تنهایی به جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند. شما می‌توانید با وسیله نقلیه شخصی یا خرید بلیط اتوبوس سراغ دیدن این جاده‌ها بروید. منتها کدام‌یک از این جاده‌ها زیباترین‌اند؟ ما در ادامه این نوشته، زیباترین جاده های ایران را معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

۱. گردنه حیران | تجربه عبور از دل ابرها

گردنه حیران یا جاده حیران نامی است که هر ایرانی بی‌شک در طول زندگی‌اش شنیده است. جاده‌ای زیبا و بی‌نظیر که آوازه‌اش به شهرهای اروپایی و شرق دور نیز رسیده است. آن‌هایی که از گردنه حیران دیدن کرده‌اند، حداقل یک مقاله درباره این جاده نوشته‌اند. بسیاری معتقدند این جاده تمثیلی از بهشت در جهان خاکی است و زیبایی‌هایی وصف‌نشدنی دارد. جاده حیران دو شهر آستارا و اردبیل را به یکدیگر وصل می‌کند. این جاده آن‌قدر زیباست که مسافت ۴۰کیلومتری را که در راه هستید از عمرتان حساب نمی‌کنید.

پیشنهاد می‌کنیم در روز گرم تابستانی به دل این جاده بزنید. تا از طرفی، زیبایی رود ارس و از طرف دیگر، جنگل‌های مه‌گرفته حال شما را از این رو به آن رو کند. اگر وسیله نقلیه دارید که دیگر نمی‌توانید عذر و بهانه‌ای برای ندیدن این جاده بیاورید. در غیر این صورت، همین‌الآن بلیط اتوبوس آستارا اردبیل را بخرید تا این زیبایی شگفت‌انگیز را با چشمان خود ببیند. البته اگر ساکن اردبیل هستید، می‌توانید بلیط اتوبوس رشت یا برعکس، اگر ساکن رشت یا آستارا هستید، بلیط اتوبوس اردبیل را بخرید و این گردنه حیران را ببینید.

در هر فصلی که از این جاده عبور کنید، متوجه خواهید شد که تپه‌های اطراف در هر فصل، شکل و شمایلی متفاوت به خود می‌گیرند و هریک از دیگری زیباتر است.

۲. جاده اسالم خلخال | شگفت‌انگیزترین جاده جنگلی ایران

جاده اسالم به خلخال از آن جاده‌های معروف و جذاب ایران است که دو استان گیلان و اردبیل را به هم وصل می‌کند. مسیری حدود ۷۰کیلومتری که یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران به‌ حساب می‌آید. وقتی از زیبایی سخن می‌گوییم، منظورمان این است که بسیاری از مردم فقط از رشت به اردبیل یا برعکس سفر می‌کنند تا در این جاده تفریح کنند و از زیبایی‌های بی‌انتهایش لذت ببرند.

زیبایی این جنگل‌ها در فصل بهار که گل‌های رنگارنگ سرتاسر دشت‌ها را می‌پوشانند، به شگفت‌انگیزترین حالت خود می‌رسد. در طول مسیر این جاده نیز رودخانه‌ای پابه‌پای شما حرکت می‌کند که فارغ از زیبایی چشم‌نوازش، آوایی خوش نیز به شما هدیه می‌دهد. برای دیدن این جاده بی‌نظیر می‌توانید بلیط اتوبوس رشت اردبیل را بخرید یا با وسیله نقلیه خود راه بیفتید.

این جاده رؤیایی از شهر اسالم شروع می‌شود و بعد از گذشتن از جنگل‌های پیچ‌درپیچ، به جنگل‌هایی سرسبز با چشم‌اندازی دیدنی می‌رسد.

۳. جاده چالوس | پرخاطره‌ترین جاده ایران

جاده چالوس معروف‌ترین و خاطره‌انگیزترین جاده برای بسیاری از ما ایرانیان است. جاده‌ای ۱۱۳کیلومتری در شمال ایران که تهران را به شهرهای شمالی کشور متصل می‌کند. با گذر از این جاده می‌توانید از هارمونی آسمان آبی و سرسبزی کوه‌ها لذت ببرید و با عکاسی این خاطرات را برای همیشه در ذهنتان ثبت کنید. جاده چالوس همچون قطعه‌ای از بهشت در تمام فصول سال شگفتی‌های خاص خود را دارد.

شما می‌توانید با وسیله نقلیه شخصی یا خرید بلیط اتوبوس ساری از تهران یعنی بلیط اتوبوس تهران ساری وارد این جاده شگفت‌انگیز شوید. تا یادمان نرفته است باید بگوییم که جاده چالوس در رده‌بندی زیباترین جاده‌های جهان نیز قرار گرفته است؛ پس دست‌دست نکنید و همین‌الآن راهی این جاده زیبا شوید.

این جاده مسیری خوش‌آب‌وهوا که ترکیبی از دره‌های سبز و باشکوه، هوایی مه‌آلود و درختانی زیبا و جذاب است.

۴. جاده سراوان فومن | زیبا و چشم‌نواز

اگر قصد دارید از تهران به فومن سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ جاده سراوان بروید. جاده‌ای چهارفصل که چه در بهار، چه در پاییز و چه در زمستان زیبایی‌های خودش را دارد و مکانی محبوب در میان عکاسان ایرانی است؛ چراکه زیبایی‌های فراوانی دارد و حتی معمولی‌ترین عکس‌ها را نیز جلوه می‌بخشد.

اگر با وسیله شخصی‌تان در این جاده سفر می‌کنید، می‌توانید سر راهتان از موزه آثار تاریخی گیلان نیز دیدن کنید و با دیدن آثاری ارزنده از ایران قدیم غرق در تاریخ شوید. همچنین اگر قصد دارید از فومن به تهران بروید، می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس تهران از این زیبایی خدایی دیدن کنید.

جاده‌ای جنگلی با آب‌وهوایی شگفت‌انگیز و مه صبحگاهی که روحتان را نوازش می‌کند.

۵. جاده شاهرود گرگان (توسکستان) | سایه‌بانی از جنس برگ

جاده شاهرود به گرگان یکی دیگر از زیباترین جاده های ایران است که به‌دلیل قرارداشتن جنگل‌ توسکستان گرگان در آن با نام جاده توسکستان نیز شناخته می‌شود. جاده‌ای پرپیچ‌وخم با طبیعتی کم‌نظیر که شاهرود در استان سمنان را به استان گلستان متصل می‌کند.

بعد از جاده‌های پرپیچ‌وخم که در کنار جنگل توسکستان قرار دارند، به منطقه جان‌نما خواهید رسید و متوجه تغییر در پوشش گیاهی این منطقه خواهید شد. محدوده‌ای با آب‌وهوایی بی‌نظیر و پوشیده از درختان زیبای ارس که در طول مسیر میزبان شما خواهد بود و چتری از برگ را برایتان فراهم می‌کند. اگر شما نیز قصد دارید با گذر از این جاده سفری ماندگار را برای خود رقم بزنید، می‌توانید سراغ خرید بلیط اتوبوس گرگان یا بلیط اتوبوس شاهرود بروید.

در این جاده، پوششی انبوه از درخت‌های توسکا، بلوط و اورس را می‌بینید که منظره‌ای چشم‌نواز به این جاده بخشیده‌اند و آب‌وهوایی خوش را برای این منطقه خلق کرده‌اند.

۶. جاده هجیج اورامانات | جاده‌ای زیبا در دل کوه‌های کرمانشاه

جاده هجیج اورامانات یکی از جاده‌های هیجان‌انگیز ایران با مناظری طبیعی و خارق‌العاده است. جاده‌ای پیچ‌درپیچ که در یک طرفش باغ‌های سرسبز و در طرف دیگرش، کوه‌های مرتفع و دره‌های عمیق وجود دارد. همین موضوع سبب می‌شود که سفرتان هیجان‌انگیزتر از هر زمانی باشد. وقتی درباره دره‌های عمیق صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که بعد از رسیدن به بالای جاده، به هر طرف نگاه کنید، تا دوردست‌ها را خواهید دید.

اگر قصد دارید این جاده زیبا را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم در یک روز تابستانی بلیط اتوبوس سنندج را از کرمانشاه یا برعکس، بلیط اتوبوس کرمانشاه را از سنندج بخرید و راهی شوید تا از آب‌وهوای مطبوع حاکم بر آن منطقه لذت ببرید. همین زیبایی در کنار آب‌وهوای مطلوب است که بسیاری از گردشگران را به‌سوی جاده هجیج اورامانات می‌کشاند.

در این جاده، غرق در هیجان و لذت می‌شوید و تصویری زیبا برای همیشه در ذهنتان ثبت خواهد شد.

۷. جاده تهران شیراز | یکی از مهم‌ترین جاده‌های ایران

تصویری از جاده شیراز تهران

جاده تهران به شیراز طولانی‌تر از دیگر جاده‌هایی است که تا به اینجا گفته‌ایم؛ اما این موضوع سبب نمی‌شود چیزی از زیبایی و اهمیت این جاده معروف کم شود. این جاده علاوه بر زیبایی‌های فراوانی که در خود جای داده است، از لحاظ عبور از شهرهای زیبای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

تصویری از جاده شیراز تهران

شهرهایی نظیر قم، کاشان، ابیانه و اصفهان که هرکدام در نوع خود سرشار از زیبایی و شگفتی هستند. می‌توانید بلیط اتوبوس شیراز تهران یا برعکس بلیط اتوبوس تهران شیراز را بخرید و با بلیط اتوبوس شیراز راهی این جاده مهم و سرشار از زیبایی شوید.

می‌توان زیبایی‌های شهرهای در مسیر این جاده را نیز جزو زیبایی جاده شیراز تهران به‌ حساب آورد.

۸. جاده زنجان منجیل | پیچ‌درپیچ و هیجان‌انگیز

همه جاده‌های پرپیچ‌وخمی که تا اینجا معرفی کردیم یک طرف، جاده زنجان به منجیل نیز یک طرف. باور کنید حتی چالوس و هجیج هم به گرد پای پیچ‌وخم‌های این جاده نمی‌رسند. جاده‌ای با شیب‌های زیادی رو به بالا و پایین که دورتادور آن را دشت‌های سرسبز و رودهای خروشان احاطه کرده‌اند.

با هر وسیله‌ای که می‌خواهید، چه وسیله نقلیه شخصی چه اتوبوس، راه بیفتید و از این زیبایی بی‌بدیل دیدن کنید. در همین‌جا به شما بگوییم که خرید بلیط اتوبوس قزوین یا بلیط اتوبوس زنجان (بستگی به مبدأ و مقصدتان دارد) بسیار راحت‌تر از قبل شده است و می‌توانید کمتر از ۵ دقیقه آن را به‌صورت اینترنتی بخرید. بجنبید تا هرچه سریع‌تر این زیبایی را ببینید.

وقتی در حال حرکت در این جاده هستید، می‌توانید سری به سد زیبا منجیل که یکی از مهم‌ترین سدهای ایران است بزنید.

۹. جاده سیاهکل دیلمان | جاده‌ای زیبا با مناظر چشم‌نواز

مسلماً شمال کشورمان آن‌قدر زیباست که هرقدر هم از طبیعت بی‌نظیرش بگوییم کم گفتیم. یکی دیگر از زیباترین جاده های ایران در فهرست ما جاده زیبای سیاهکل دیلمان است. این جاده با منظره‌ای خیره‌کننده و آب‌وهوایی مطلوب در استان گیلان قرار دارد. در طول مسیر این جاده، مکان‌هایی برای کمپینگ و گشت‌وگذار تعبیه شده است. گردشگران می‌توانند به‌راحتی در طول این مسیر به تفریح بپردازند و از هوای خنک و دلپذیر منطقه لذت ببرند.

چشمه‌هایی که در دامنه کوهپایه‌ها قرار دارند و آبشارهای زیبایی که از میان کوه‌ها سرازیر می‌شوند، بر زیبایی‌های این مسیر تماشایی افزوده است.

۱۰. جاده ارس جلفا | جاده مرزی سرشار از زیبایی

همه ما قبول داریم که پخش یک موزیک خوب در طول مسیر از لازمه‌های سفرهای جاده‌ای است. حال چه موزیکی زیباتر و لذت‌بخش‌تر از موسیقی آب‌های خروشان در طول سفر؟ جاده ارس جلفا همان جاده‌ای است که این ویژگی را دارد. این جاده بی‌نظیر در کنار رود ارس قرار دارد و با منظره‌ای بکر و تماشایی در فهرست زیباترین جاده های ایران قرار گرفته است.

در یک سوی این جاده رودخانه‌ای خروشان با خانه‌های روستایی کشور همسایه و در طرف دیگرش جنگل‌ها و کوه‌های زیبایی قرار گرفته است که حال‌وهوای عجیبی را درون شما ایجاد خواهد کرد. باید بگوییم شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس تبریز به نزدیکی این جاده بروید یا آنکه با وسیله نقلیه شخصی خود راهی شوید.

این جاده از ارسباران شروع شده و به خلفا ختم می‌شود و به‌نوعی مرز ایران و کشور ارمنستان است.

همه موافق این موضوع هستیم که سفر یکی از بهترین فرصت‌ها برای یادگیری امور جدید و کسب تجربه‌های مفید است. مخصوصاً از نوع جاده‌ای‌اش در زیباترین جاده های ایران. نظر شما چیست؟ تاکنون کدام‌یک از این جاده‌ها را دیده‌اید؟ در ضمن، اگر جاده زیبای دیگری می‌شناسید، خوش‌حال می‌شویم آن را با ره بال آسمان در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.