زیباترین نقاط پاییزی ایران | بهترین لوکیشن برای عکس‌های ناب

به نظر شما زیباترین نقاط پاییزی ایران کجاها هستند؟ شما چند تا از جاهای پر از رنگ و نقش پاییزی را می‌شناسید؟ نکند شما هم از آن دسته مسافرانی هستید که فقط سفر در بهار و تابستان را انتخاب می‌کنند؟ هیچ وقت به سفر در روزهای برگ‌ریز پاییزی فکر کرده‌اید؟ می‌دانید که در طول پاییز، طبیعت زیباترین مناظر خود را در اختیار گردشگران عاشق قرار می‌دهد؟ شاید هم شما مثل ما عاشق پاییز و طبیعت رنگارنگش هستید و دوست دارید این عشق را در یک سفر پاییزی جشن بگیرید. فرقی نمی‌کند که شیفته پاییز باشید یا نه، این مقاله را تا انتها بخوانید، بعد اگر عاشق سفر در پاییز نشدید، در بخش نظرات علتش را به ما هم بگویید؛ چون به نظر ما خیلی باید دلیلتان محکم باشد که با خواندن این مطالب و دیدن این عکس‌ها باز هم دست و دلتان نلرزد و فکر یک سفر پاییزی به سرتان نزند.

جاده های پاییزی ایران | مسیرهایی که تا مقصد برایتان دلبری می‌کنند

جاده اسالم به خلخال

وقتی که به‌دنبال زیباترین نقاط پاییزی ایران می‌گردید، شاید فقط به یاد شهرهای زیبای مختلف برای سفر پاییزی بیفتید. این در حالی است که گاهی یک جاده می‌تواند خاطره‌ای زیبا برایتان به ارمغان بیاورد. جاده اسالم به خلخال جزو زیباترین جاده‌های ایران است و شهرت بسیاری دارد. به تصویر بالا نگاه کنید. آیا آرامش و زیبایی آن را احساس می‌کنید؟ بسیاری از مسافران فقط در بهار جاده اسالم به خلخال را تجربه می‌کنند. این در حالی است که اگر سفر در پاییز را در جاده اسالم به خلخال تجربه نکنید، نیمی از عمرتان بر فناست!

جاده اسالم به خلخال از میان کوهستان عبور می‌کند. جاده‌ای کوهستان که با درختان پوشیده شده است. به‌طوری که اگر از تصاویر هوایی به این جاده نگاه کنید، متوجه وجود جاده در بین درختان نمی‌شوید. باید ماشین را روشن کنید، به دل جاده بزنید، یک موسیقی آرام پاییزی، پنجره را آرام باز کرده و بوی پاییز را در مشامتان احساس کنید. شاید در پاییز کمی از سرما تنتان مورمور شود؛ اما واقعاً این سرما سرمایی دل‌چسب است. برای فرار از سرما می‌توانید کنار بزنید، پیاده شوید و یک لیوان چای داغ یا یک نسکافه فوری نوش جان کنید.

برای دسترسی به جاده اسالم خلخال می‌توانید خودتان را به شهر اسالم یا خلخال برسانید. اسالم در استان گیلان و خلخال در استان آذربایجان غربی است. پس می‌توان گفت این جاده مسیر ارتباطی بین این دو شهر محسوب می‌شود.

جاده جنگلی دوهزار

جنگل دوهزار جزو زیباترین و بزرگ‌ترین جنگل‌های شمال ایران است. این جنگل کوهستانی که آرام‌آرام با جاده‌ای پیچ‌در‌پیچ شما را به نوک کوه می‌رساند. این جنگل جزو بکرترین جنگل‌های شمال ایران به حساب می‌آید. زمانی که وارد جاده جنگلی دوهزار می‌شوید، زمان می‌ایستد، باد زیر گوشتان آواز می‌خواند. کلبه‌ای چوبی در ارتفاعات جنگل دوهزار انتظارتان می‌کشد. در پاییز طبیعت رنگ می‌بازد. لباس سبز خود را می‌دهد و به هزار رنگ در می‌آید. صدای چرق‌چرق سوختن چوب در آتش، وزش باد و آواز پرندگان زیباترین سمفونی دنیا را برایتان می‌نوازند. در جاده جنگلی دوهزار باید سرعتتان را کم کنید. یک موسیقی آرام بگذارید، شیشه را کمی پایین دهید و یک دل سیر از سفر پاییزی خود لذت ببرید. جاده جنگلی دوهزار را حتماً باید در فهرست زیباترین نقاط پاییزی ایران قرار داد.

جنگل دوهزار یکی از جاهای دیدنی استان مازندران است. برای دسترسی به آن باید خودتان را به شهرستان تنکابن برسانید. سپس عازم بخش خرم‌آباد شوید و سپس مسیر را به‌سمت منطقه دوهزار ادامه مسیر دهید.

جاده چالوس

شاید بهتر باشد این پاراگراف را از متن خالی بگذاریم و فقط کمی فیلم و عکس برایتان قرار دهیم. جاده چالوس؟ شوخی می‌کنید؟! مگر کسی هم وجود دارد که جاده چالوس را نشناسد. وقتی به مناظر پاییزی جاده چالوس نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که بی‌خود نیست آن را عروس جاده‌های ایران می‌شناسند. جاده چالوس بی‌تردید جزو زیباترین جاده‌های ایران و البته بهترین مسیر برای سفر در پاییز محسوب می‌شود. هر نوع سفر در پاییز اگر از جاده چالوس بگذرد، به زیباترین سفر پاییزی تبدیل می‌شود! حتی عجول‌ترین مسافر هم دلش نمی‌خواهد جاده چالوس تمام شود. جاده چالوس در پاییز می‌تواند خودش یک سفر باشد. وجب‌به‌وجب باید کنار بزنید و یک دل سیر از زیبایی جاده لذت ببرید. در هر رستوران بایستید و حداقل یک چای زغالی نوش جان کنید. عبور از جاده چالوس خودش یک سفر است.

برای دسترسی به جاده چالوس از شمال باید خودتان را به شهر چالوس واقع در غرب استان مازندران برسانید و به‌سمت جنوب و جاده حرکت کنید. از تهران نیز باید خودتان را به استان البرز برسانید و از بخش غربی تهران، وارد مسیر جاده چالوس شوید.

جاده چمستان به نور

خب جاده چالوس را که همه می‌شناسند. عاشقان پاییز همیشه به‌دنبال دنج‌ترین مسیرهای سفر در پاییز می‌گردند. جاده چمستان به نور نیز کم از زیبایی جاده چالوس ندارد. این جاده 302 کیلومتر طول دارد و برای پیمودن آن باید حدود 4 ساعت در راه باشید؛ اما مگر دلتان می‌آید که مسیر تمام شود؟ به تصاویر بالا نگاه کنید. وقتی از سمت جنوب به شمال حرکت می‌کنید، مناظر کوهستان پیش رویتان است. در کنار خود، دشت‌هایی زیبا می‌بینید که در پاییز به هزاران رنگ درآمده‌اند. حیوانات اهلی مشغول چرا هستند. گاهی تحرک پرندگان را لابه‌لای درختان بی‌برگ می‌بینید. سرمای کوهستان را روی پوستتان احساس می‌کنید و از آرامش جاده لذت می‌برید. این جاده معمولاً خلوت و آرام است و جزو زیباترین نقاط پاییزی ایران به حساب می‌آید.

برای دسترسی به این مسیر از 2کیلومتری آمل، باید وارد کمربندی جدید امامزاده عبدالله شوید و سپس خودتان را به کمربندی آمل چمستان برسانید. البته دسترسی به این جاده از نور هم امکان‌پذیر است.

جاده هراز

جاده هراز از دیگر مسیرهای دسترسی تهران به استان مازندران محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، سه مسیر اصلی دسترسی به استان مازندران وجود دارد. محبوب‌ترین مسیر، جاده چالوس، دومین مسیر هراز و سومین مسیر جاده فیروزکوه است. جاده هراز نیز همانند جاده چالوس جزو جاده‌های کوهستانی بسیار زیباست. این جاده در پاییز کم از زیبایی جاده چالوس ندارد. در بخش‌های ابتدایی مسیر آن‌چنان خبری از مناظر پاییزی نیست؛ اما به‌تدریج بعد از آبعلی و امامزاده هاشم، طبیعت زیبایی خودش را به شما نشان می‌دهد. در طول مسیر چندین و چند رستوران بین‌راهی وجود دارند که چای و آش زغالی سرو می‌کنند. بهتر است هنگام سفر در پاییز و عبور از جاده هراز، هرازچندگاهی توقف کنید تا از زیبایی جاده بهره‌مند شوید. این جاده در پاییز به تونلی از رنگ‌های زیبای طبیعت تبدیل می‌شود.

برای دسترسی به جاده هراز از تهران باید خودتان را به رودهن برسانید. از رودهن وارد یک دوراهی می‌شوید. مسیر سمت چپ شما را به‌سمت هراز هدایت می‌کند و مسیر سمت راست به‌سمت فیروزکوه می‌رود. از مازندران نیز باید به بخش جنوبی آمل بروید و خودتان را به ورودی جاده هراز برسانید.

جنگل های پاییز

نظرات بسته شده است.