آبشار مصنوعی اهواز | آبشاری به طول تاریخ ایران زمین

0

حالا که پاییز نزدیک است، بهتر است به شهری از جنس گرما سفر کنیم. اهواز، منطقه‌ای که علاوه بر هوای گرم، مردم خونگرم و مهربان دارد. این شهر رود کارون را دارد که مشتاق دیدارش هستیم، مشتاقیم به دیدار کارون برویم و ترانه لب کارون بخوانیم. می‌خواهیم سری به آبشار مصنوعی اهواز بزنیم. هوای مطبوع، مردم خونگرم و طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه ترکیب بی‌نظیری است که نمی‌شود به آن بی‌توجه بود.

آبشار پل هفتم کجاست؟

سفر به اهواز و بازدید‌نکردن از نماد آن ناممکن است. می‌دانیم که نماد شهر اهواز پل سفید است؛ اما این پل تنها جاذبه معروف این شهر گرم نیست. کارون پربرکت پل‌های متعددی دارد. یکی از این پل های اهواز یا بهتر بگوییم هفتمین پل کارون محل قرارگیری یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌ های اهواز، یعنی آبشار مصنوعی اهواز است. محل دقیق آبشار به این صورت است: استان خوزستان، اهواز، بلوار چمران، پل هفتم، آبشار مصنوعی اهواز.

معرفی آبشار مصنوعی اهواز

تصویری از آبشار مصنوعی اهواز

وقتی صفت مصنوعی را می‌شنویم در بیشتر مواقع حس ناخوشایندی به ما دست می‌دهد؛ اما مصنوعی‌بودن گاهی اوقات افتخارآمیز است مانند این آبشار. طولانی‌ترین آبشار خاورمیانه نامی است که بر این آبشار مصنوعی گذاشته شده، چه نام با ابهتی. می‌بینید تکرار این اسم چه حس زیبایی دارد؟ شاید از نظر شما مسیر طولانی کسل‌کننده یا خسته‌کننده باشد؛ اما مسیر طولانی این آبشار است که پرچم ایرانمان را بالا نگه داشته است. اولین ویژگی که در این پدیده ایرانی به چشم می‌خورد، عظمت آن است. قامت بلند این آبشار 35 متر است، به راستی که این آبشار عجب قامت رعنایی دارد. پیچ‌وتاب بدنش هم تعریف‌کردنی است. قوس خارجی 200 متر و قوس داخلی به 150 متر می‌رسد. از رنگ رخسار آبشار هر چه بگوییم کم است. نور پردازی جذاب و خیره‌کننده آن تلفیق مسحورکننده رنگ را به چشمان گردشگران هدیه می‌کند. هر چه بیشتر نگاه می‌کنید چشمتان برای دیدن زیبایی‌ها گرسنه‌تر می‌شود. هر فرازوفرود فواره‌های دوقلو انگار با دل شما بازی می‌کند. به هر کجا که نگاه می‌کنید زیبایی می‌بینید و زیبایی.

عمر آبشار مصنوعی اهواز

نمایی از بالای آبشار مصنوعی اهواز

گذر زمان، سپری‌شدن عمر و زمان زیاد برای انسان دلهره‌آور است؛ اما فقط برای انسان‌ها ترسناک است سایر پدیده‌ها هر چه که باشند، با زیادشدن عمرشان با ارزش‌تر می‌شوند، خواستنی‌تر می‌شوند و طرفداران بیشتری هم پیدا می‌کنند؛ از ترشی بگیر، تا سکه، تا فرهنگ و تا بلند‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه. البته این آبشار عظیم هنوز سنی ندارد. آبشار بلند قامتمان متولد سال 1390 است. خودتان قضاوت کنید وقتی با سن کم برای کشورمان نام‌آور می‌شود، در بزرگسالی چه می‌کند؟ مطمئن باشید او نور چشممان و نگهدار ناممان خواهد شد.

چرا نام دیگر این آبشار، آبشار پل هفتم است؟

تصویری از آبشار مصنوعی اهواز

شاید برای شما سؤال شود که پل هفتم کجاست؟ در جواب باید بگوییم که اهواز به شهر پل‌ها شهرت دارد و همه این پل‌ها روی رودخانه کارون ساخته شده‌اند. تعداد پل ساخته شده روی کارون به 10 عدد می‌رسد. محل قرارگیری آبشار اهواز روی هفتمین پل کارون است. این پل با نام علی بن مهزیار یا پل هفتم شناخته می‌شود.

 شبگردی در آبشار مصنوعی اهواز

شنیده‌اید که می‌گویند فلان شیء از دور زیبا است؛ ولی از نزدیک نه؟ این پل کاملاً برعکس این موضوع است. از هر زاویه، از هر فاصله و از هر جا به این پل نگاه کنید، زیبایی می‌بینید. وقتی هنگام شب از محل اقامت خود بیرون می‌زنید و انتخاب مسیر را به دلتان می‌سپارید، خود را مقابل پل هفتم می‌بینید. از پایین که به پل نگاه می‌کنید، انگار پل آرزوها را می‌بینید، به همین اندازه رؤیایی و به همین اندازه باورنکردنی. قدم‌زنان از پل بالا می‌روید، در حالی که هوای خنک نوازشتان می‌کند به پایین پل نگاه می‌کنید، انگار سرسره‌ای از جنس رنگین کمان زیر پایتان قرار دارد. برخورد قطرات آب با صورتتان حواستان را از سرسره پرت می‌کند. به فواره‌های دوقلو نگاه می‌کنید و شیطنت قطرات آب باعث لبخند و لذتتان می‌شود. عجب شبگردی محشری. در این زمان است که با خود زمزمه می‌کنید کاش می‌شد زمان را نگه داشت تا کمی بیشتر از این لحظات استفاده می‌کردم!

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار پل هفتم

ده پل رودخانه کارون یکی از یکی دلفریب‌تر است؛ اما لقب شهر و این تعداد پل، نباید شما را از دیگر جاهای دیدنی اهواز غافل کند. با ره بال آسمان همراه باشید تا بیشتر از قشنگی‌های اهواز بدانید:

  • پل سفید اهواز

پل سفید اهواز نماد این شهر و اتصال‌دهنده دو قسمت قدیم و جدید شهر به یکدیگر است. اهواز رکورد پل‌های معروف ایران را دارد. این پل اولین پل معلق ایران و چهارمین پل معلق دنیاست.

  • پل سیاه اهواز

پل سیاه اهواز هم‌زمان با ساخته‌شدن راه‌آهن اهواز ساخته شد. به علت رنگ تیره پایه‌های آن به پل سیاه شهرت پیدا کرد. چند سال قبل این پل به ثبت ملی رسید و افتخار ملی ایران شد.

  • حمام نفت سفید

حمام نفت سفید در شهرک نفتی نفت سفید و در 55کیلومتری اهواز بنا شده است. معماری خاص این بنا علت شهرت آن است. این بنا ارزش تاریخی زیادی دارد و به ثبت ملی رسیده است.

  • دانشگاه سه گوش اهواز

دانشگاه سه گوش اهواز را معمار فرانسوی آندره گدار بنا کرد. معماری این بنا بسیار جالب و جذاب است؛ چراکه تلفیقی از هنر ایرانی با هنر فرانسه است. توجه داشته باشید که رطوبت هوا و آسیب‌های جنگ تحمیلی این ساختمان را نیازمند مرمت کرده است. در حال حاضر بنا در دست تعمیر است.

بهترین زمان بازدید از آبشار مصنوعی اهواز

بهترین زمان بازدید از آبشار مصنوعی اهواز

در زندگی هر اندازه که خوب باشی در نهایت باز هم نقص داری. این آبشار طویل هم از این قانون پیروی می‌کند. پمپ‌های قوی، آبنماها و فواره‌های آبشار مصرف برق زیادی دارند؛ پس برای بازدید از این آبشار باید جور بکشید، نه در حد هندوستان، در حد صبر‌کردن برای زمان‌های خاص مانند شب‌های آخر هفته، دهه فجر یا نوروز و جشن‌هایی مانند آن‌ها.

مسیر دسترسی به آبشار پل هفتم

رسیدن به این آبشار دلربا اصلاً کار سختی نیست. کافی است وسیله‌هایی که نیاز دارید را جمع کنید و سفر خود به جنوب ایران را شروع کنید تا به استان خوزستان برسید. از میان شهر‌های جذاب خوزستان، اهواز را انتخاب کنید و به طرف بلوار چمران بروید. هفتین پل اهواز مقصد شما است. به آبشار مصنوعی اهواز خوش آمدید.

آدرساهواز، بلوار شهید چمران، پل علی بن مهزیار (پل هفتم)
ایام بازدیدشب‌های آخر هفته و جشن‌های مهم
هزینه بازدیدرایگان

سفر ما به پایان رسید. میان همه جاذبه‌های ایران به جرئت می‌توان این آبشار را از زیباترین‌ مکان‌ها به حساب آورد. امیدواریم به هر کجا از ایران پهناور سفر می‌کنید، ایمن باشید و با کوله‌ای از خاطرات خوش و لذت‌بخش به دیار خود بازگردید. هنگام خاطره‌سازی یادی هم از ما کنید و عکس‌ها و نظراتتان را با ما و همراهان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

استان خوزستان، اهواز، بلوار چمران، پل هفتم.

شب‌های آخر هفته و جشن‌های مهم مانند دهه فجر و نوروز زمان مناسبی برای بازدید از این آبشار است.

آبشار پل هفتم ورودی ندارد.

این آبشار روی هفتمین پل کارون یعنی پل علی بن مهزیار ساخته شده است.

از جاذبه‌های اهواز می‌توان به پل سفید اهواز، پل سیاه اهواز، حمام نفت سفید و دانشگاه سه گوش اهواز اشاره کرد.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.