شربت خانه ایران مال | یک دمنوش به سبک قجری

0

ایران مال یک غول بی‌شاخ‌ودم است که غرب تهران را حسابی قرق کرده است. این مرکز خرید عظیم، یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران به حساب می‌آید. ایران مال فقط یک مرکز خرید نیست، بلکه بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود. این مرکز خرید آن‌قدر زیباست که می‌توان آن را در فهرست جاهای دیدنی تهران قرار داد. برای گشت‌و‌گذار در این مرکز خرید، حداقل باید چند ساعت زمان بگذارید. این گشت‌و‌گذار قطعاً خسته‌کننده است و به یک کافه دنج برای چند لحظه استراحت نیاز خواهید داشت. اینجاست که شربت خانه ایران مال تهران به بهشت امن شما تبدیل می‌شود! با ما همراه باشید تا شربتخانه ایران مال تهران، این کافه سنتی و زیبا را بهتر بشناسید.

شربت خانه ایران مال کجاست؟

تصویر هوایی از موقعیت ایران مال

شربتخانه یکی از بخش‌های ایران مال تهران است. این بخش در حقیقت همان کافه سنتی مرکز خرید ایران مال تهران محسوب می‌شود و در طبقه G2 قرار دارد. ایران مال در حدفاصل بین دو شهر تهران و کرج واقع شده است. این مجموعه بزرگ واقع در شمال‌غرب پایتخت و در نزدیکی پارک معروف دریاچه چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس است. ایران مال جزو محدوده شهرداری منطقه 22 تهران به حساب می‌آید. برای دسترسی به این مرکز خرید باید خودتان را به انتهای بزرگ‌راه شهید خرازی برسانید.

معرفی شربتخانه ایران مال

عکس معرفی شربتخانه ایران مال

شربتخانه ایران مال در حقیقت همان کافی شاپ این مجموعه بزرگ است. هر بخش ایران مال باید با مراکز خرید دیگر تفاوت داشته باشد. انگار اگر این‌طور نبود، ایران مال ایران مال نمی‌شد! در همه بخش‌های ایران مال، تجملات بیش از اندازه و تفاوت‌های چشمگیر نظرتان را به خود جلب می‌کند. شربتخانه ایران مال یک کافی‌شاپ سنتی است؛ اما با تمامی کافی‌شاپ‌های سنتی دیگر تفاوت دارد. از نظر ظاهری و طراحی دکوراسیون داخلی، از بهترین هنرمندان و طراحان استفاده کرده‌اند.

زمانی که پای خود را در شربت خانه ایران مال تهران می‌گذارید، ناگهان احساس می‌کنید در تاریخ سفر کرده‌اید. این شربتخانه حس‌وحال دوران قاجار را برای شما تداعی می‌کند. انگار در فیلم‌های قدیمی هستید و نقش اول آرتیست فیلم به عهده شماست. تک‌تک جزئیات در این کافی شاپ رعایت شده است. از کف‌پوش سنتی تا گچ‌بری‌های دور سقف و آینه‌کاری‌های روی دیوار، هر آنچه در این شربت‌خانه به چشم می‌خورد، یادآور دوران قاجار است.

در این کافه از بهترین میز و صندلی‌های چوبی استفاده کرده‌اند. از ظاهر این میز و صندلی‌ها می‌توان متوجه قیمت گران آن‌ها شد. فضای داخل کافه بسیار آرام است و در اکثر مواقع موسیقی لایت سنتی در آن پخش می‌شود. لوستری بزرگ و مجلل از سقف آویزان شده و چندین لاله ست لوستر اصلی، روی دیوارها تعبیه شده‌اند. پرسنل رفتار مؤدبانه دارند و منویی کاملاً سنتی را به شما ارائه می‌دهند. حتی نحوه سرو انواع غذا، نوشیدنی یا دسر در این کافه به‌صورت کاملاً سنتی انجام می‌شود. ظروفی که از آن‌ها برای سرو غذا استفاده می‌کنند، همگی سنتی، اصیل، باکیفیت و البته گران‌قیمت هستند. سرویس چای همراه با گل محمدی، باقلوا و نعلبکی و فنجان کمرباریک سرو می‌شود. خلاصه که با ورود به این شربتخانه، قند در دلتان آب خواهد شد.

بخش های مختلف شربت خانه ایران مال

فضایی در حدود 250 مترمربع به شربت خانه ایران مال تهران اختصاص داده شده است. سالنی وسیع با سه هلالی در مرکز آن مخصوص حضور مشتریان کافه است. فضاسازی در این کافه به‌خوبی انجام‌شده است. بخشی از شربتخانه به گروه‌هایی اختصاص داده شده که دارای جمعیت بیشتر از 6 نفر هستند. همچنین چند میز 2نفره در بخش‌های دنج کافه قرار داده شده است. بخش پذیرش، صندوق و همچنین آشپزخانه، به‌صورت کامل از فضایی که مشتریان در آن قرار دارند، تفکیک شده است. به این ترتیب مشتریان از بابت سروصدا و همهمه خیالشان راحت است.

منوی شربت خانه ایران مال

خب همان طور که انتظار داریم، منوی شربتخانه یک منوی کاملاً سنتی است. در این منو می‌توانید عنوان نوشیدنی سنتی همانند شربت زعفران، گل گاوزبان، چای ترش یا حتی انواع عرقیجات همانند عرق بیدمشک را سفارش دهید. همچنین امکان سفارش انواع میان‌وعده سنتی و جذاب همانند نان خشک و ماست نیز وجود دارد. چای با انواع طعم‌های مختلف و دورچین‌های بسیار خاص در بین آیتم‌های منوی شربتخانه بسیار طرفدار دارد. همچنین می‌توانید انواع شیرینی سنتی همانند قطاب یا باقلوا را نیز سفارش دهید. قیمت منوی شربتخانه کمی گران است و البته با وجود محیطی به این زیبایی، بی‌سبب هم نیست.

سایر جاذبه های ایران مال تهران

  • شهربازی شامل ترن‌هوایی در فضای بسته، فضای بازی‌های لیزری، سالن نمایش مخصوص کودکان، مسابقات بازی‌های مختلف الکترونیکی، پیست قایق‌های ضربه‌ای؛
  • مجموعه ورزشی شامل پیست یخ، مجموعه اسکواش، مجموعه استخر و اسپا، بولینگ، استادیوم چندمنظوره، جاده تندرستی؛
  • پردیس سینمایی ایران مال؛
  • رستوران،
  • کافی شاپ؛
  • باغ کتاب ایران مال یا همان کتابخانه جندی شاپور ایران؛
  • باغ رستوران ملل ایران مال؛
  • ایوان اشراق ایران مال؛
  • تالار آیینه ایران مال؛
  • بازار سنتی ایران مال شامل سرای فیروزه، سرای زمرد، سرای عقیق و سرای الماس؛
  • باغ دیدار ایران مال؛
  • باغ ایرانی یا همان باغ ماهان ایران مال؛
  • مسجد جامع ایران مال؛
  • هتل.

مسیر دسترسی به شربتخانه ایران مال تهران

دسترسی به این مرکز خرید بسیار ساده است. شما می‌توانید از مسیرهای مختلف خودتان را به ایران مال برسانید. همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، ایران مال در انتهای بزرگ‌راه شهید خرازی قرار دارد. سرراست‌ترین آدرس برای دسترسی به مرکز خرید ایران مال، مسیر مستقیم بزرگ‌راه همت یا زین‌الدین است. از بزرگ‌راه زین‌الدین یا همت مستقیم به‌سمت غرب حرکت کنید.

همین طور که مسیر را ادامه می‌دهید، وارد بزرگ‌راه خرازی خواهید شد. بزرگ‌راه خرازی را مستقیم پیش بروید تا با تابلوی خروجی «بازار بزرگ ایران» رو‌به‌رو شوید. از این بریدگی خارج شوید. بعد از این بریدگی وارد یک تونل می‌شوید یا از یک پل روگذر عبور خواهید کرد تا به ایران مال برسید. از سمت غرب نیز با کمک بزرگ‌راه‌های آزادگان و کرج می‌توانید به این مرکز خرید دسترسی پیدا کنید. دسترسی به این مرکز خرید از شمال با بزرگ‌راه شهید خرازی، از جنوب با خیابان چهارباغ، از غرب با خیابان ایران‌خودرو و از شرق با بلوار طبیعت امکان‌پذیر است. همچنین ایستگاه ایران خودرو واقع در خط 5 مترو تهران، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مرکز خرید به حساب می‌آید.

ساعات کارروزهای عادی: از ساعت 9 صبح تا 21 شب
ایام تعطیل: 6ماه اول سال از ساعت 10 تا 24 و 6 ماه دوم سال از 10 تا 22
روزهای تعطیلروز اول فروردین، 28صفر، تاسوعا، عاشورا، اربعین و 22بهمن
اینستاگرامsharbatkhaneh.iranmall@
آدرسانتهای بزرگ‌راه شهید خرازی

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره شربتخانه ایران مال چیست؟ آیا تاکنون از این مرکز خرید بزرگ دیدن کرده‌اید؟ آیا می‌توان آن را در بین بزرگترین مراکز خرید تهران و ایران قرار داد؟ به نظرتان آیا به چنین مرکز خرید عظیمی در شرق تهران نیز نیاز است؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

شربتخانه یکی از بخش‌های مرکز خرید ایران مال است. ایران مال در حدفاصل بین دو شهر تهران و کرج قرار دارد. این مجموعه بزرگ واقع در شمال‌غرب پایتخت و در نزدیکی پارک معروف چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس است.

ایستگاه مترو ایران‌خودرو واقع در خط 5 مترو تهران در نزدیک‌ترین فاصله به ایران مال قرار دارد.

این کافه همه‌روزه از ساعت 9 صبح الی 21 در خدمت مشتریان عزیز است.

هزینه بازدید از داخل کافه رایگان است؛ اما برای سفارش باید هزینه منو را بپردازید.

بله، امکان استفاده از پارکینگ ایران مال وجود دارد.

این کافه در طبقه G2 قرار دارد.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.