جاده سیاهکل به دیلمان گیلان | جاده‌ای در دل بهشت

0

به نظر شما کدام یک از جاهای دیدنی شمال ایران زیباتر است؟ نظرتان درباره جنگل‌های استان گیلان چیست؟ سواحل زیبای دریای خزر به نظرتان چطور است؟ شمال ایران به‌حدی زیباست که حتی یک جاده می‌تواند یک جاذبه گردشگری مهم و پرطرفدار باشد. جاده های جنگلی ایران بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. امروز قصد داریم تا سری به جاهای دیدنی دیلمان بزنیم و جاده سیاهکل به دیلمان را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا این جاذبه کمتر شناخته‌شده را بهتر بشناسید.

جاده سیاهکل به دیلمان دقیقاً کجاست؟

جاده سیاهکل به دیلمان یک جاده 45کیلومتری است که از میدان بسیج سیاهکل آغاز شده و تا دیلمان ادامه دارد. این جاده یکی از معروف‌ترین جاده های زیبای ایران به حساب می‌آید. مسیر این جاده از میان مناطق کوهستانی و جنگلی عبور می‌کند و بسیار پرپیچ‌وخم است. به همین خاطر برای پیمودن آن حداقل باید یک ساعت و نیم زمان در نظر بگیرید.

راهنمای سفر سیاهکل

راهنمای سفر دیلمان

جاهای دیدنی سیاهکل

روستای سیاهکل کجاست؟

عکس روستای سیاهکل

روستای سیاهکل یکی از روستاهای بکر و دست‌نخورده استان گیلان است. این روستا در جنوب‌غرب لاهیجان، شرق رشت و شمال رودبار قرار دارد. سیاهکل دارای مناطقی جنگلی بسیار بکر و دست‌نخورده است. این روستا همان جایی است که می‌توانید روزها در آن از مصاحبت با طبیعت لذت ببرید و همدم پرندگان شوید. سیاهکل معنای واقعی زندگی را به شما نشان می‌دهد و با رنگ گل‌های وحشی آشنا خواهد کرد.

آشنایی بیشتر با جاده سیاهکل به دیلمان

عکس جنگل های سیاهکل

جاده سیاهکل به دیلمان از میان جنگل‌های سیاهکل عبور می‌کند. این جاده به‌حدی زیباست که دلتان نمی‌خواهد به مقصد برسید. بسیاری از گردشگران در این جاده کنار می‌زنند تا از جنگل‌های بکر سیاهکل دیدن کنند. در این جنگل چندین و چند چشمه و آبشار در مسیر خود خواهید دید. می‌توانید دستتان را روی درختان بکشید و از اکسیژن خالصی که به شما هدیه می‌دهند سپاسگزار باشید. سرتان را که بالا بگیرید، نور خورشید را خواهید دید که تلاش می‌کند از لابه‌لای برگ درختان زمین را لمس کند. پرندگان با حضور شما احساس ترس می‌کنند و در خانه‌های خود از دور شما را نظاره خواهند کرد. صدای آواز آن‌ها از دور در گوشتان طنین‌انداز می‌شود. سرسبزی درختان سوی چشمتان را بیشتر می‌کند.

گاهی هم گردشگران حوصله قدم‌زدن در طبیعت را ندارند. این دسته افراد می‌توانند یک موزیک زیبا در خودرو خود پخش کنند و با سرعت کم از تماشای مناظر جنگلی لذت ببرند. همچنین برخی دیگر از رانندگان در جاده کنار می‌زنند، همان جا یک زیلو پهن می‌کنند و کنار اعضای خانواده خود از هوای عالی لذت می‌برند.

معرفی جاهای دیدنی دیگر سیاهکل

  • جنگل لاریخانی

عکس جنگل لاریخانی

در 8کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان، جنگل زیبای لاریخانی جا خوش کرده است. این جنگل یکی از بکرترین جنگل‌های ایران به حساب می‌آید. هنگامی که در جنگل لاریخانی قدم می‌زنید، شاید با تعدادی اسب‌های وحشی و پرندگان کمیاب رو‌به‌رو شوید.

  • آبشار لونک

عکس آبشار لونک

بعد از 20 کیلومتر پیش‌روی در جاده سیاهکل، به آبشار لونک می‌رسیم. این آبشار دوقلو است و 6 متر ارتفاع دارد. دسترسی به آبشار ساده است و نیاز به پیاده‌روی طولانی ندارد. همچنین در نزدیکی این آبشار امکانات رفاهی و خدماتی بسیار برای مسافران در نظر گرفته شده است.

  • تی‌تی کاروانسرا

عکس تی تی کاروانسرا

در طول جاده سیاهکل، روستایی با نام بالارود قرار دارد. در دل این روستا، یک کارونسرای قدیمی با نام تی‌تی کاروانسرا توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند. قدمت این کاروانسرا بین 500 تا 600 سال تخمین زده شده است.

مسیر دسترسی به جاده سیاهکل

جاده سیاهکل در فاصله 322 کیلومتری تهران قرار دارد. یعنی بعد از 4 ساعت به این جاده خواهید رسید. از رشت تا جاده سیاهل نیز حدود 45 کیلومتر فاصله است که می‌توانید آن را در عرض 45 دقیقه پشت سر بگذارید. البته نزدیک‌ترین شهر به این جاده، شهر لاهیجان است. از لاهیجان تا جاده سیاهکل فقط 20 کیلومتر فاصله است و در عرض 25 دقیقه می‌توانید به جاده جنگلی سیاهکل برسید. اگر تهران را مبدأ حرکت خود قرار دهید، باید ابتدا وارد جاده قزوین – رشت شوید. نرسیده به رشت، باید به‌سمت جاده سراوان تغییر مسیر دهید. بعد از چند دقیقه رانندگی در این جاده، ابتدا به سنگر و سپس به سیاهکل خواهید رسید.

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره بازدید از جاده‌های جنگلی و زیبای ایران چیست؟ به نظر شما زیباترین جاده جنگلی ایران کدام است؟ آیا می‌توان جاده سیاهکل به دیلمان را رقیب سرسخت جاده اسالم به خلخال دانست؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

جاده سیاهکل یکی از جاهای دیدنی دیلمان است که از میدان بسیج سیاهکل آغاز شده و تا دیلمان ادامه دارد.

6 ماه اول سال و مخصوصاً اردیبهشت ماه بهترین زمان بازدید از این جاده است.

جاده سیاهکل حدود 45 کیلومتر است.

رشت تا جاده سیاهکل حدود 45 کیلومتر فاصله دارد.

تهران تا جاده سیاهکل حدود 322 کیلومتر فاصله دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.