جاهای دیدنی آستارا | شهر بام های سفالی

0

شهرهای گیلان را که یکی‌یکی پشت‌سر بگذارید، در انتها و غربی‌ترین قسمت استان به شهر آستارا می‌رسید. آستارا از آن دسته شهرهای شلوغ و پررفت‌وآمد در گیلان است. جاهای دیدنی آستارا به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند و هرکدام پذیرای گردشگرهایی هستند که به آنجا سفر می‌کنند. این شهر به‌خاطر هم‌مرزبودن با کشور آذربایجان، دارای امتیاز تجاری است. همچنین خیلی از مسافرها برای رفتن به‌سمت غرب ایران از مسیرهای موجود در این شهر می‌گذرند. به همین خاطر این بار قصد داریم به سراغ آستارا برویم و از آن دیدن کنیم. اگر قصد گشت‌وگذار در طبیعت و چرخیدن در پاساژهای تجاری را دارید، راهنمای سفر آستارا به کارتان می‌آید. 

فهرست مطالب

جاهای دیدنی آستارا

جاهای دیدنی آستارا

جاذبه‌های طبیعی و توریستی موجود در آستارا جذابیت زیادی دارند. این ویژگی باعث شده است که افراد زیادی برای تفریح و خرید به این شهر سفر کنند؛ البته نمی‌شود خوش‌آب‌وهوابودن شهر را نادیده گرفت. شهر آستارا در تابستان هوای معتدل و مطلوبی دارد که گشت‌وگذار را لذت‌بخش می‌کند. معماری و بافت جذاب آن هم بی‌تأثیر نیست. شهر آستارا به بام‌های سفالی‌اش شهرت دارد و حال‌وهوای بافت قدیمی گیلان را زنده می‌کند. برای گردشی چندروزه در این شهر بهتر است جاهای دیدنی آن را بشناسید و برای دیدن هرکدام برنامه‌ای بچینید. 

روستای کوته کومه

روستای کوته کومه آستارا

کوته کومه روستایی سرسبز در 9کیلومتری شهر لوندویل شهرستان آستاراست. این روستا جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد که در کمتر جایی می‌توانید مانندش را ببینید. همچنین تعدادی از جاهای دیدنی آستارا نیز در دل کوته کومه جا خوش کرده‌اند که معروف‌ترین آن آبشار لاتون است که بعدتر بیشتر آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

روستای کوته کومه جمعیت کمی دارد و میزبانان اصلی شما در این روستا دارودرخت‌ها و جاذبه‌های طبیعی هستند. اگر طرف‌دار سکوت و آرامش هستید و مایلید در مکانی دل‌نشین و آرامش‌بخش در آستارا، اوقات خوشی را سپری کنید، همین حالا باروبندیل خود را ببندید و راهی این روستا شوید.

اطلاعات بازدید از روستای کوته کومه

آدرسآستارا، 9کیلومتری بخش لوندویل
میزان سختی سفر⬛️ ۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛️ همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار     ☐ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ⬛ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛️ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ⬛ مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازملباس مناسب، زیرانداز، ضدآفتاب، عینک و کلاه آفتابی، تجهیزات شب‌مانی.
نکته‌های مهمدر روستا می‌توانید در صورت تمایل رب‌انار و رب ازگیل محلی و گردو بخرید.

آبشار لاتون، از بلندترین آبشارهای ایران 

آبشار لاتون آستارا

اگر دلتان می‌خواهد چندساعتی را در طبیعت و هوای دل‌پذیر کوهستانی بگذارید، آبشار لاتون یکی از بهترین مقصدها می‌شود. این آبشار زیبا در 15کیلومتری جنوب آستارا و در شهر لوندیل جا خوش کرده است. آبشار لاتون را از بلندترین آبشارها در شمال ایران می‌دانند. بلندای این آبشار به 105 متر می‌رسد. این آبشار در دامنه‌های شرقی کوه اسپیناس جاری است و زیبایی منحصربه‌فردی دارد. آبشار لاتون بعد از سرازیرشدن از شیب تند کوه، به‌سمت کوته کومه و لوندویل می‌رود و در انتها به دریای خزر می‌ریزد. در بعضی از ماه‌های سال حجم آب کمتر می‌شود؛ اما با شروع بارش‌ها و در آغاز بهار، آبشار بسیار پرآب است. 

آبشار لاتون آستارا

اگر در روزهای بهاری به سراغ این آبشار بروید، هوایی معتدل و دل‌پذیر را تجربه می‌کنید. با شروع تابستان باید انتظار هوای شرجی را داشته باشید؛ اما در این شرایط هم تماشای آبشار و کمپ‌کردن کنار آن، ارزشمند است. می‌شود ساعت‌ها کنار آبشار بنشینید و از شنیدن نوای آرامش‌بخش طبیعت لذت ببرید. مسیر آبشار کمی دشوار است. در ابتدا باید به روستای کوته کومه بروید. بعد از پشت‌سرگذاشتن مسیری شش‌کیلومتری از دل جنگل، به آبشار می‌رسید. 

اطلاعات بازدید از آبشار لاتون

میزان سختی سفر☐ ۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ∎  ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎ همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎ بهار     ☐ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی∎ فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ☐ آسفالت  ∎ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ∎ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازماطراف آبشار امکاناتی وجود ندارد. به همین خاطر برای توقف و کمپ در طبیعت لازم است وسایل لازم همراهتان باشد؛ مثلاً زیرانداز، چادر مسافرتی، غذا، آب، لباس اضافه و...
نکته‌های مهمبرای اقامت در این منطقه می‌توانید به روستای کوته کومه بروید.

گردنه حیران | از زیباترین جاهای دیدنی آستارا

گردنه حیران آستارا

کمتر کسی است که اسم گردنه حیران را نشنیده باشد. گردنه حیران یکی از پرترددترین مسیرها در استان گیلان است که برای رفتن به اردبیل باید از آن گذشت. این جاده رؤیایی مرز بین استان گیلان و اردبیل را تشکیل می‌دهد. به‌خاطر وجود دریای خزر، این منطقه در بیشتر اوقات مه‌آلود است. همین دلیل باعث شده است که از قدیم آن را با اسم حیران، یعنی منطقه‌ای احاطه‌شده در مه، بشناسند.

زیبایی‌های این جاده و جاذبه‌های طبیعی آن کم‌نظیر است. در این مسیر می‌توانید منظره‌ای شگفت‌انگیز از جنگل‌های هیرکانی را ببینید. کافی است کمی توقف کنید و از تماشای چشم‌انداز جاده در دامنه کوه لذت ببرید. اگر اهل هنر و عکاسی هم باشید، عکس‌هایتان با چشم‌انداز این جاده فوق‌العاده می‌شود؛ البته این جاده به‌خاطر وجود مه و مسیرهای پرپیچ‌وخم تا حدی خطرناک است؛ پس در آن ایمن و با احتیاط رانندگی کنید.  

بسیاری از روستایی‌ها در مسیر گردنه حیران بساطی از محصولات دامی و باغی خودشان پهن می‌کنند. یادتان نرود کمی از عسل‌های طبیعی بین‌راه امتحان کنید. در مسیر گردنه حیران می‌توانید به تله کابین حیران هم سری بزنید. سوار آن شوید و به‌سمت دریایی از ابرها بروید. در این مسیر دهکده گردشگری‌ای ساخته‌اند که در بخش‌های دیگر درباره‌اش صحبت می‌کنیم. می‌توانید اوقات خوبی را با خانواده و دوستانتان در آنجا سپری کنید. امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق، غرفه مواد خوراکی و… هم مهیاست. 

اطلاعات بازدید از گردنه حیران

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎ بهار     ∎ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ∎ همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ∎ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمامکانات مختلفی در این مسیر برای مسافرها وجود دارد؛ اما برای کمپ در مسیر گردنه حیران، بهتر است وسایلی مثل زیرانداز، چادر مسافرتی و... را داشته باشید.
نکته‌های مهموضعیت جاده گردنه حیران در نیمه دوم سال بسیار لغزنده و خطرناک است. یادتان نرود قبل از شروع سفر از سالم‌بودن وضعیت ماشین شخصیتان مطمئن شوید. همچنین رعایت نکات ایمنی در رانندگی در این جاده بسیار ضروری است.

روستای دربند

تا سخن از دربند به میان می‌آید، بلافاصله ذهن همه ما به‌سوی منطقه‌ای زیبا در تهران می‌رود؛ اما باید بگوییم منظور ما از این دربند، آن دربند معروف نیست. روستای دربند یکی از باصفاترین روستاهای شهرستان آستارا است که در جنوب غربی آن قرار دارد. این روستا مشرف به کوه‌ و جنگل‌های سرسبز و مزارع وسیع برنج است و مقصدی تمام‌وکمال برای یک طبیعت‌گردی یک‌روزه یا چندروزه به حساب می‌آید.

روستای دربند آستارا

همچنین در روستای دربند یک گورستان قدیمی نیز وجود دارد که بازدید از آن برای افرادی که دنبال ماجراجویی هستند، جالب است. معروف‌ترین جاذبه طبیعی این روستا تالاب استیل است که زیبایی آن را در کلام نمی‌توان وصف کرد!

اطلاعات بازدید از روستای دربند آستارا

آدرس7کیلومتری جنوب‌غربی آستارا، روستای دربند
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار     ☐ ️ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ⬛  سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ⬛ مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمضدآفتاب، کلاه و عینک‌آفتابی، زیرانداز، لباس مناسب

تالاب استیل | تابلویی شگفت‌انگیز در طبیعت

جاذبه‌های طبیعت به جنگل و کوه و دریا ختم نمی‌شود. تالاب‌های زیبا از دیگر معجزه‌های طبیعت است که زیبایی برجسته‌ای دارد. یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آستارا، تالاب بین‌المللی استیل است. این تالاب را می‌توانید در حاشیه جاده آستارا به تالش پیدا کنید. در کنار این تالاب چشم‌اندازی تماشایی از کوه، جنگل و مزرعه‌ها پیداست.

تالاب استیل آستارا

به‌خاطر قرارگرفتن ریشه بخشی از درخت‌ها در آب، منظره‌ای شگفت‌انگیز به وجود آمده است که جلب توجه می‌کند. این چشم‌انداز دست کمی از یک تابلوی نقاشی ندارد و مثل کارت‌های پستال زیبا و رؤیایی است. خانه چوبی کوچکی در گوشه‌ای از تالاب وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. در روزهای آفتابی و در هوای صاف، انعکاس مناظر اطراف و خانه چوبی در آب تالاب، زیبایی شگفت‌انگیزی دارد. 

تالاب استیل آستارا

تالاب استیل هرساله میزبان پرنده‌های مهاجری است که به شمال ایران سفر می‌کنند. می‌شود حیواناتی مثل گاو و اسب را در دشت کنار تالاب دید که بکربودن این منطقه را نشان می‌دهد. تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری در این تالاب آن‌قدر زیاد است که آن را در لیست تالاب‌های بین‌المللی ثبت کرده‌اند.

تالاب استیل آستارا

عکاسی، قایق‌سواری روی آب، پیاده‌روی در اسکله چوبی تالاب و کمپ از تفریح‌های جذاب در تالاب استیل است. برای اقامت چندروزه در نزدیکی تالاب می‌توانید خانه‌های ویلایی اطراف را اجاره کنید. اگر خدمات بیشتری می‌خواهید، هتل اسپیناس تا تالاب استیل فاصله زیادی ندارد. در این هتل چهارستاره امکاناتی مثل رستوران و پارکینگ مهیاست. 

اطلاعات بازدید از تالاب استیل

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ∎همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ∎مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمبرای اقامت و برپایی چادر اطراف باید وسایلی مثل زیرانداز، آب، غذا، چادر مسافرتی، لباس اضافه و... همراهتان باشد.
نکته‌های مهمخوب است بدانید شکار حیوانات و ماهیگیری در تالاب ممنوع است. بهتر است خیلی به تالاب نزدیک نشوید. زمین‌های حاشیه تالاب مرطوب است و ممکن است در گل فرو بروید.

رود آستاراچای

رودخانه آستاراچای آستارا

آستاراچای که آن را با نام آستارارود نیز می‌شناسند، رود کوچکی است که میان آستارا و جمهوری آذربایجان جاری می‌شود و مرزی طبیعی میان ایران و کشور آذربایجان ایجاد می‌کند. این رود از دامنه قله شیندان و ارتفاعات گردنه حیران و آق‌مسجد سرچشمه می‌گیرد و به‌عنوان غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان شناخته می‌شود. اگر دستی بر ماهی‌گیری دارید، رود آستاراچای با انواع ماهیان می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

اطلاعات بازدید از رود آستاراچای

آدرسمرز آستارا و جمهوری آذربایجان، رود آستاراچای
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار     ⬛ ️ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی⬛فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐  سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ⬛ مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازملباس اضافی، دمپایی یا صندل مناسب، زیرانداز، آب نوشیدنی، میان‌وعده

روستای گیلده | از بکرترین جاهای دیدنی آستارا 

روستای گیلده آستارا

روستاگردی یکی از بهترین بخش‌های سفر به شمال به‌ویژه استان گیلان است. دوربودن از شلوغی‌های شهر و گذراندن اوقات در طبیعت بکر روستاها حس‌وحال دیگری دارد. روستای گیلده از زیباترین جاهای دیدنی آستارا است. می‌توانید برای اقامتی چندروزه به این روستا سفر کنید. خیلی از گردشگرها برای کمپ‌ در طبیعت، تور عکاسی و طبیعت‌گردی در جنگل و کوه به سراغ روستای گیلده می‌روند. گیلده روستایی مرزی است که تا مرز آذربایجان فقط یک کیلومتر فاصله دارد. 

روستای گیلده آستارا

روستای گیلده همیشه میزبان کوه‌نوردهایی است که قصد کوه‌نوردی و فتح قله‌های بلند این منطقه مثل قله اسپیناس را دارند. قله تماشایی اسپیناس و جنگل فندقلو از چشم‌اندازهای تماشایی روستا است. تا گیلده که رفتید، می‌توانید از جاهای دیدنی اطراف آن مثل آبشار لاتون، آب گرم علی داشی و جنگل زیبای فندقلو دیدن کنید. تعدادی خانه‌ روستایی و ویلا در این منطقه برای اجاره به گردشگرها مهیاست؛ البته کمپ و برپایی چادر در طبیعت کم‌نظیر روستا هم لذت‌بخش است. برای بازدید از این روستا باید به 30کیلومتری غرب آستارا بروید. فاصله شهر آستارا تا روستای گیلده حدود 50 دقیقه است. 

اطلاعات بازدید از روستای گیلده

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ∎همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ∎مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمبرای کمپ در طبیعت روستا باید وسایل لازم همراهتان باشد؛ مثلاً زیرانداز، چادر مسافرتی، غذا، آب، کیسه خواب و... .

قله اسپیناس، از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی آستارا 

قله اسپیناس آستارا

اگر به ورزش به‌ویژه کوه‌نوردی علاقه دارید، قله اسپیناس مقصدی تماشایی برایتان می‌شود. اسپیناس از زیباترین قله‌های استوار در گیلان است. بلندای این قله به 2150 متر می‌رسد. زیبایی قله اسپیناس از دامنه‌های پایین‌دست آن شروع می‌شود. در ماه‌های مختلف سال، جمعی از کوه‌نوردها برای صعود به این قله، راهی شهر آستارا می‌شوند. در مسیر رسیدن به قله، دریاچه هانسو و آبشار لاتون همه‌چیز را جذاب‌تر می‌کند. مسیرهای مختلفی برای رسیدن به این قله وجود دارد. می‌توانید ابتدا خودتان را به روستای گیلده برسانید.

قله اسپیناس آستارا

این قله از روستای گیلده حدود 60 کیلومتر فاصله دارد. مسیری که از کنار آبشار لاتون می‌گذرد، سخت‌ترین و طولانی‌ترین مسیر برای رسیدن به قله است. در این مسیر باید حدود 17 کیلومتر پیاده‌روی کنید. معمولاً گروه‌های کوه‌نوردی این مسیر را در مدت‌زمان دوروزه و با اقامت یک شب در مسیر راه سپری می‌کنند. 

اطلاعات بازدید از قله اسپیناس

میزان سختی سفر☐ ۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ∎۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای☐ همه افراد   ☐ فقط خانواده     ∎فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی∎فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ☐ آسفالت  ∎فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ∎مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمبرای صعود قله باید تجهیزات لازم مثل لباس ، کفش مناسب، آب و غذا و... همراهتان باشد.
نکته‌های مهمبهتر است برای رفتن به قله اسپیناس با گروه کوه‌نوردی همراه شوید یا از راهنماهای محلی کمک بگیرید.

جنگل فندقلو | طبیعتی بی‌نظیر در غرب گیلان

جنگل فندقلو آستارا

هر بخش از شمال دارای طبیعی منحصربه‌فرد است که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. اگر دلتان گردش در جنگل را می‌خواهد، سری به جنگل فندقلو بزنید. جنگل تماشایی فندقلو تا شهر آستارا حدود یک‌ونیم ساعت فاصله دارد. کافی است خودتان را به روستای گیلده برسانید. 57 کیومتر بعد از این روستا به جنگل فندقلو می‌رسید. زیبایی این جنگل در کلمات نمی‌گنجد. تنوع گیاهی این منطقه بسیار زیاد است. درخت‌هایی مثل راش، بلوط، مازو، بیدمشک و ممرز ریشه در خاک این جنگل دارند؛ اما بیشترین بخش جنگل، از درخت‌های تنومند فندق تشکیل می‌شود و به همین خاطر اسم آن را فندقلو نامیده‌اند. 

جنگل فندقلو آستارا

از بخش‌های جنگلی که بگذرید، به دامنه‌های سرسبز و دشت‌های پهناور می‌رسید که با گل‌های رنگارنگ پوشیده است. با آمدن بهار، این دشت‌ها مملوء از گل‌های بابونه می‌شود و منظره‌ای شگفت‌انگیز را به وجود می‌آورد. جنگل فندقلو به گیاهان دارویی‌اش معروف است. حدود صد نوع گیاه دارویی در دشت‌های این منطقه رشد می‌کند. بعضی از روستایی‌ها در طول سال گیاهان دارویی منطقه را می‌چینند و برای فروش به شهر می‌برند.

جنگل فندقلو آستارا

در بخشی از دشت هم سوسن چلچراغ، یکی از کم‌یاب‌ترین گل‌های دنیا، می‌روید. اگر دنبال لوکیشن‌هایی با این ویژگی هستید، جنگل فندقلو بهترین انتخاب است. تابستان‌های این منطقه خنک و معتدل است؛ اما زمستان‌های استخوان‌سوزی دارد. در این جنگل اقامتگاه کوچکی برای مسافرها مهیا کرده‌اند؛ البته کمپ در طبیعت حس‌وحالی وصف‌نشدنی دارد. 

اطلاعات بازدید از جنگل فندقلو

میزان سختی سفر∎ ۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی∎فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده∎خاکی   ☐ آفرود لازم   ☐ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ∎مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمبرای کمپ در طبیعت وسایلی مثل چادر مسافرتی، کیسه خواب، زیرانداز، لباس اضافه، آب و غذا همراهتان باشد.
نکته‌های مهمتنها امکانات موجود در این منطقه اقامتگاه کوچکی است که برای مسافرها راه‌اندازی کرده‌اند. برای خرید خوراکی باید به روستاهای اطراف بروید.

آب گرم علی داشی، از لذت‌بخش‌ترین جاهای دیدنی آستارا

آب گرم علی داشی آستارا

چشمه مشه سویی یا چشمه آب گرم علی داشی از دیگر جاهای جذاب و دیدنی آستار است. این چشمه از کوه‌های تالش سرچشمه می‌گیرد. آب گرم علی داشی به‌لطف طبیعت زیبای اطراف و نزدیکی به جاده اصلی، رونق بسیاری دارد. همیشه تعدادی زیادی از گردشگرها برای بازدید از این چشمه و آب‌تنی در آن به روستای گیلده می‌روند؛ زیرا این آب گرم در فاصله 30کیلومتری از روستای گیلده در غرب آستارا جاری است. 

چشمه دقیقاً از زیر سنگی بزرگ در نزدیکی پرتگاهی به اسم علی داشی در بالای دره گیلده، می‌جوشد. آب گرم علی داشی به خواص درمانی‌اش معروف است. آب این چشمه برای بهبود دردهای مفصلی و روماتیسم، چشم‌درد، کمردرد، قولنج و تقویت اعصاب مؤثر است. 

اطراف چشمه چشم‌انداز زیبایی از روستا و طبیعت اطرافش وجود دارد که جذابیت آب گرم علی داشی را چندبرابر می‌کند. آب‌تنی در هوای مطبوع و خنک این منطقه همراه با تماشای مناظر اطراف، بسیار آرامش‌بخش است. تا روستای گیلده که رفتید، به کنار این چشمه بروید و تنی به آب بزنید. بخشی از مسیر ماشین‌رو است. در انتها باید خودروی شخصی‌تان را در جایی پارک کنید و تا کنار آب گرم پیاده بروید. 

اطلاعات بازدید از آب گرم علی داشی

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی∎فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ∎نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازماگر به قصد آب‌تنی به این چشمه می‌روید، حوله و لباس اضافی هم همراهتان باشد.

پناهگاه حیات وحش لوندویل، زیستگاهی امن برای جانوران 

پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا

آستارا به‌خاطر داشتن طبیعتی جذاب و آب‌وهوایی معتدل و مطبوع، زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری است. در سال 1352 بخشی از مناطق طبیعی شهر را برای پناهگاه حیات وحش در نظر گرفتند. مسئولین سازمان محیط‌زیست در این منطقه از حیوانات محافظت می‌کنند و کسی اجازه شکار آن‌ها را ندارد. مساحت پناهگاه حیات وحش لوندویل به1074 هکتار می‌رسد.

پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا

به‌طور میانگین در هر سال به‌اندازه 1100 میلی‌متر باران می‌بارد و زمین‌های این پناهگاه را سیراب می‌کند. در این پناهگاه جانوران آبی و خاکی مختلفی زندگی می‌کنند مثل سمور آبی، گورکن، فوک دریای خزر، شغال. علاوه‌بر جانوران، پرندگان متنوعی در این پناهگاه هستند؛ مثلاً قوی گنگ، قوی فریادکش، فیلوش، اردک سیاه کاکل، اردک چشم طلایی و… .

اطلاعات بازدید از پناهگاه حیات وحش لوندویل

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی∎فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده∎خاکی   ☐ آفرود لازم   ☐ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ∎ طبیعت وحشی و خطرناک

بهشت کاکتوس

بهشت کاکتوس آستارا

می‌خواهید قدیمی‌ترین کاکتوس خاورمیانه را از نزدیک ببینید یا به گل‌خانه‌ای بروید که تا چشم کار می‌کند از کاکتوس‌های مختلف پر شده است؟ اگر جوابتان مثبت است بهتر است سری به بهشت کاکتوس‌ها در خیابان فارابی شهرستان آستارا بزنید و یک دل سیر از تماشای گونه‌های مختلف کاکتوس لذت ببرید.

بهشت کاکتوس آستارا

بهشت کاکتوس‌ها در واقع یک گل‌خانه شخصی است که در سال 1355 توسط آقای هوشنگ نوروزی تأسیس شده است. درهای این گل‌خانه با رضایت مؤسس آن به روی عموم باز است و این روزها پس از گذشت حدود 40 سال به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آستارا تبدیل شده است.

اطلاعات بازدید از بهشت کاکتوس‌ها

آدرسآستارا، خیابان فارابی
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار     ☐ ️ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی⬛فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐  سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ⬛ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک

پارک جنگلی بی‌بی یانلو

پارک جنگلی بی‌بی یانلو آستارا

در کیلومتر 5 جاده آستارا به اردبیل یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی آستارا را خواهید دید که هم آب‌وهوای خوبی دارد و هم مجهز به امکانات تفریحی مناسب است. پارک جنگلی بی‌بی‌ یانلو در روستایی به همین نام واقع شده و حدود 1500 هکتار وسعت دارد. در این پارک گونه‌های مختلف گیاهی دست‌به‌دست هم داده‌اند و تصاویری فریبنده خلق کرده‌اند؛ به همین دلیل مسافران زیادی سر راه خود برای استراحت و پیک‌نیک به آنجا می‌روند.

اطلاعات بازدید از پارک جنگلی بی‌بی یانلو

آدرسکیلومتر 5 جاده آستارا به اردبیل، پارک جنگلی بی‌بی یانلو
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵ ☐ ۲ از ۵ ☐ ۳ از ۵ ☐ ۴ از ۵ ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد ☐ فقط خانواده ☐ فقط ورزشکاران ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار ☐ ️ تابستان ☐ پاییز ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐فاقد امکانات ⬛ همه امکانات ☐ سوپرمارکت ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی ☐ آفرود لازم ⬛ آسفالت ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ⬛ مناسب برای کمپ شبانه ☐ نامناسب برای شب‌مانی ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمتجهیزات شب‌مانی مانند چادر، چراغ‌قوه، زیرانداز

تالاب آق

تالاب آق آستارا

در حدفاصل بخش مرکزی آستارا و لوندویل، تالابی زیبا به نام آق قرار گرفته است. اگرچه این تالاب به‌دلیل برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه سال‌ها حال‌وهوای خوبی نداشت؛ اما با احیای آن باز هم به مکانی مناسب برای زندگی گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری و پرندگان مهاجر تبدیل شده است. تالاب آق محل زندگی انواع پلیکان، درنا، دارکوب، مرغابی، قمری، خروس وحشی، فلامینگو، لک‌لک و… است.

آدرسآستارا، حدفاصل بخش مرکزی شهر آستارا و لوندویل
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار     ⬛ ️ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی⬛فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐  سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ⬛ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
نکته‌های مهمدر این منطقه شکار ممنوع است.

طرق ظفر

طرق ظفر جاده‌ای دیدنی و باصفا در شهرستان آستارا است که مظفرالدین‌شاه در سال هشتم حکومت خود دستور ساخت آن را داده است. نام این جاده از نام پادشاه قاجار وام گرفته شده و در قسمت بالای پل بهارستان چندین پیچ تند دارد. همچنین پاسگاهی در امتداد جاده برای حفاظت از طرق ظفر در آن زمان بنا شده بود که یک کیلومتر پس از آن چشمه‌ای زلال از دل کوه می‌جوشد و مسافران زیادی برای نوشیدن آب آن صف می‌کشند.

اطلاعات بازدید از طرق ظفر

آدرسجاده آستارا به اردبیل، طرق ظفر
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار    ☐️ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ⬛️ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ⬛ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
نکته‌های مهمدر این جاده با احتیاط برانید تا کنترل ماشین در پیچ‌های تند از دستتان در نرود.

باغ چای عباس آباد، از چشم‌نوازترین جاهای دیدنی آستارا 

باغ چای عباس آباد آستارا

اگر از لاهیجان گذشتید و نتوانستید در باغ‌های چای توقفی کنید، اشکالی ندارد. در آستارا هم باغ چای سرسبزی وجود دارد که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. خیلی‌ها می‌گویند این باغ در گذشته به مظفرالدین شاه قاجار تعلق داشت. در حال حاضر این باغ یکی از زیباترین جاهای دیدنی آستارا است که در دامنه کوه‌های اسپیناس خودنمایی می‌کند. خیلی از مسافرها و گردشگرها برای تماشای مزارع چای به این باغ می‌روند. 

باغ چای عباس آباد آستارا

تماشای دامنه‌های سرسبز کوه و پوشیده از بوته‌های چای، خاطره‌انگیز است. می‌توانید در بخش‌های مختلف باغ قدم بزنید و از عطر خوش چای لذت ببرید. عکاسی در این لوکیشن هم بی‌نظیر می‌شود؛ پس از هر فرصتی برای ثبت عکس‌های تماشایی استفاده کنید. بعد از گشت‌وگذار در باغ، نوشیدن یک فنجان چای محلی و خوش‌عطر گیلان هم روزتان را کامل‌تر می‌کند. برای تماشای این باغ باید به روستای عباس‌آباد بروید که در فاصله دوکیلومتری از شهر آستاراست. 

اطلاعات بازدید از باغ چای عباس آباد

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی∎فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ∎نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک

مکان‌های تفریحی آستارا 

مکان های تفریحی آستارا

باغ پرندگان آستارا | از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی آستارا 

باغ پرندگان آستارا

دیدن انواع مختلف پرندگان و آشنایی با شرایط زندگی آن‌ها، فرصتی جذاب است. اگر به این حیوانات زیبا علاقه دارید، به باغ پرندگان آستارا سری بزنید. این باغ در ابتدای جاده آستارا_ رشت و در خیابان شهید رجایی است. بیشتر از 300 پرنده در 60 گونه مختلف در این باغ زندگی می‌کنند. هرکدام از پرنده‌ها زیبایی منحصربه‌فردی دارند. 

باغ پرندگان آستارا

بازدید از این باغ برای کودکان هم لذت‌بخش است؛ پس می‌توانید برای سرگرم‌کردن و آشنایی بیشتر، آن‌ها را به این باغ ببرید. در این حالت ارتباط بهتری با پرندگان پیدا می‌کنند و رفتار درست با آن‌ها را می‌آموزند. اسم بخشی از پرنده‌های موجود در این باغ را می‌نویسم. شاید برایتان جالب باشد: طاووس، قرقاول، طوطی، کرغ‌های تزئینی، سرسفید کاکلی، امپرانور، بلدرچین، کبک، بلبل، قناریف مینای سخن‌گو، مرغ عشق و… .

باغ پرندگان آستارا

این باغ دارای پارکینگ ماشین، نیمکت‌های نشیمن، آنتن‌دهی خوب، اینترنت و آب خوردن است؛ پس با خیال راحت در آن وقت بگذرانید. در فاصله نزدیکی از این باغ تعدادی هتل هم برای اقامت وجود دارد که به‌خوبی از شما میزبانی می‌کنند؛ مثلاً هتل اسپیناس، هتل افرا، هتل آپارتمان دریا و هتل ویرمونی. 

اطلاعات بازدید از باغ پرندگان آستارا

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ∎همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ∎نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک

پارک ساحلی شریعتی | تفریحگاهی جذاب برای مسافرها

پارک ساحلی شریعتی آستارا

بی‌تردید پارک ساحلی شریعتی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تفریحی در شهر آستارا است. این جاده زیبا در ساحل دریاست که در انتها به اداره گمرک آستارا می‌رسد. پارک شریعتی، با وجود فضاسازی‌های جذاب و چشم‌انداز دریا، مکانی دل‌نشین برای تفریح و اوقات فراغت است. با انجام گل‌کاری و درخت‌کاری‌ها، فضای پارک زیبایی دوچندانی دارد. همچنین بخش‌هایی از این مسیر را کف‌سازی کرده‌اند؛ پس با خیال راحت در این مسیر قدم بزنید و دوچرخه‌سواری کنید.

پارک ساحلی شریعتی آستارا

امکانات تفریحی و جذاب دیگری هم در این پارک وجود دارد؛ مثلاً وسایل ورزشی، سکوی نشیمن، شهر بادی، پیست خودروهای برقی برای کودکان، سرویس بهداشتی، سوپر مارکت، پلاژ و آلاچیق. فضای این پارک امن است و مسافرها می‌توانند برای اقامت در شب در این مکان چادر برپا کنند. 

اطلاعات بازدید از پارک ساحلی شریعتی

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ∎همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ∎مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمبرای برپایی چادر، وسایل ضروری و لازم همراهتان باشد.

ساحل صدف | از فوق‌العاده‌ترین جاهای دیدنی آستارا

ساحل صدف آستارا

آستارا از دسته شهرهایی است که هم‌زمان می‌توانید از زیبایی‌های دریا و کوه بهره‌مند شوید. ساحل تماشایی صدف، یکی از رؤیایی‌ترین ساحل‌های شمالی است. این ساحل را به تمیزبودن و بکربودنش می‌شناسند. ساحل صدف آستارا همیشه میزبان مسافرها و گردشگرهایی است که برای تماشای دریا به آستارا می‌روند. می‌توانید طلوع و غروب خورشید را در این ساحل تماشا کنید و از آن لذت ببرید. هوای آستارا در فصل بهار بسیار دل‌پذیر است. در نزدیکی دریا هم اغلب نسیم خنکی می‌وزد و حس‌وحال بی‌نظیری دارد.

ساحل صدف آستارا

از دیگر تفریح‌های جذاب در این ساحل، ماهی‌گیری است؛ پس برای تفریح و گذراندن اوقات فراغتتان این مقصد را در لیست بگذارید. خبر خوب این است که در این ساحل، امکانات تفریحی مناسبی مهیاست. این پارک ساحلی دارای فضای بازی کودک، محل شنا، استراحتگاه، نجات غریق، بوفه، فروشگاه، سرویس بهداشتی، حمام، پلاژ و… است. همچنین اجازه برپاکردن چادر را هم دارید. دیگر چه بهتر از این!

اطلاعات بازدید از ساحل صدف

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ∎همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ∎مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک

مراکز تفریحی آستارا | در دهکده توریستی حیران چه می‌گذرد؟

دهکده گردشگری حیران

در این بخش می‌خواهیم چند پیشنهاد درست‌وحسابی به افرادی بدهیم که اهل هیجان هستند تا پس از طبیعت‌گردی و بازدید از بناهای تاریخی به‌سراغ این تفریحات بروند. در سال 1384، در 35کیلومتری جاده آستارا به نمین طرحی جهت احداث دهکده توریستی آغاز شد و پس از 6 سال با حمایت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

دهکده گردشگری حیران

در این دهکده تفریحات متنوعی برای سنین مختلف در نظر گرفته شده که در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. راستی در دهکده توریستی گردنه حیران چند رستوران و کافه کوچک و بزرگ نیز فعالیت دارند که برای شکم‌گردی می‌توانید سری به آن‌ها بزنید.

اطلاعات بازدید از دهکده توریستی حیران

آدرس35کیلومتری جاده آستارا به نمین، دهکده توریستی حیران
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار     ⬛ ️ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐فاقد امکانات   ⬛ همه امکانات    ☐  سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ⬛ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمضدآفتاب، عینک‌آفتابی، کارت اعتباری

تله‌کابین حیران

تله کابین حیران آستارا

اگر می‌خواهید از زاویه‌ای متفاوت زیبایی‌های گردنه حیران را ببینید و از یک‌سو جنگل و در سوی دیگر دریای بی‌کران خزر را مقابلتان تماشا کنید، تله کابین حیران این امکان را برایتان فراهم می‌کند. با واردشدن به این تله‌کابین و معلق‌شدن بین زمین و هوا نه‌تنها تصاویری باورنکردنی از طبیعت ایران را خواهید دید؛ بلکه در دوردست‌ها مراتع جمهوری آذربایجان نیز به شما چشمک خواهند زد.

تله کابین حیران آستارا

تله‌کابین گردنه حیران 30 کابین 6نفره معمولی و سه کابین VIP دارد و از شرق به شهر آستارا و دریای خزر، از غرب و جنوب به جنگل فندقلو و از شمال نیز مشرف به شهرهای مرزی کشور آذربایجان است. اولین ایستگاه تله‌کابین را در جاده آستارا به اردبیل و آخرین ایستگاه را در ارتفاعات جنگل فندقلو ساخته‌اند. زمانی که سوار تله‌کابین حیران می‌شوید، فرشی سبز زیر پاهایتان پهن است. زیبایی این منظره همه افراد را متعجب و هیجان‌زده می‌کند.

تله کابین حیران آستارا

گردنه حیران در هر چهارفصل تصویری تماشایی دارد؛ اما به‌خاطر بارش سنگین برف و باران در نیمه دوم سال، فعالیتی ندارد. در بهار و تابستان و اوایل پاییز می‌توانید از این تفریح لذت‌بخش بهره‌مند شوید. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه ماه‌های خرداد و تیر است. این تله‌کابین همه‌روزه فعال است و هزینه‌های متفاوتی برای سنین مختلف دارد. 

اطلاعات بازدید از تله کابین حیران

میزان سختی سفر∎ ۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ∎همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ∎نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمزمانی که با تله‌کابین به بخش‌های مرتفع‌تر بروید، هوای سردتری در انتظارتان است؛ پس بهتر است لباس گرم همراهتان باشد.
نکته‌های مهماگر از ارتفاع می‌ترسید، سوار تله‌کابین حیران نشوید. همچنین تله‌کابین‌سواری را برای افرادی که دارای مشکلات و ناراحتی قلبی هستند، توصیه نمی‌کنیم.

سورتمه حیران، طولانی‌ترین سورتمه ایران 

سورتمه حیران آستارا

اگر به‌دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز در دل جنگل‌های آستارا هستید، سورتمه حیران بهترین انتخاب است. این سورتمه توجه بسیاری از مسافرها در مسیر گردنه حیران را به خودش جلب می‌کند. سورتمه حیران با درازای 1500 متر، طولانی‌ترین سورتمه ریلی در ایران است. با این سورتمه از مسیرهای پرپیچ‌وخم و شیب‌دار می‌گذرید که می‌تواند حسابی آدرنالین خونتان را بالا ببرد.

کافی است هوا مه‌آلود باشد تا صحنه‌ای از فیلم‌های ترسناک و رمزآلود برایتان تداعی شود؛ البته سورتمه‌سواری در هوای صاف، لذت دیگری دارد. در این صورت می‌توانید از دیدن چشم‌اندازهای اطراف هم لذت ببرید. نمی‌شود زیبایی‌های مسیر سورتمه‌سواری را نادیده گرفت. تا چشم می‌بیند، سرسبزی و نشاط است. هر سورتمه ظرفیت یک بزرگ‌سال و یک خردسال را دارد که براساس اجازه مسئولانش می‌توانید از آن استفاده کنید. 

اطلاعات بازدید از سورتمه حیران

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ∎سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ∎نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک

زیپ‌لاین گردنه حیران

سورتمه حیران آستارا

یکی از تفریحات محبوب این روزها، زیپ‌لاین است که در آن لحظات نابی از رهایی را تجربه می‌کنید. زیپ‌لاین گردنه حیران یکی از مجهزترین و طولانی‌ترین زیپ‌لاین‌های کشور است که در سال 1396 افتتاح شده است.

زیپ لاین حیران آستارا

این زیپ‌لاین 1250 متر طول دارد و گاهی ارتفاع آن در برخی نقاط به 60 متر یا حتی بیشتر هم می‌رسد!

پیست کارتینگ حیران

پیست کارتینگ حیران آستارا

رانندگی در پیست‌های کارتینگ تجربه دل‌چسبی از سرعت و هیجان با ماشین‌های کارت است که علاقه‌مندان زیادی دارد. پیست کارتینگ حیران حدود 50 ماشین دارد که در مسیری به طول هزار متر می‌چرخند و لحظات مفرحی را به شما هدیه می‌دهند. شما می‌توانید با رانندگی با این ماشین‌های مخصوص در محیطی امن و مجهز آدرنالین خود را به اوج برسانید.

جاذبه‌های تاریخی آستارا 

در این بخش می‌خواهیم کمی از جنگل و دریا فاصله بگیریم و سری به مکان‌های تاریخی و مذهبی آستارا بزنیم. اگر می‌خواهید به سفرتان کمی تنوع دهید و بازدید از مکان های تاریخی آستارا را نیز به برنامه خود اضافه کنید، این بخش مخصوص شماست.

باغ ملی آستارا، مکانی زیبا برای تفریح درون‌شهری 

باغ ملی آستارا

بناها و آثار قدیمی به‌جامانده از گذشته بازگوکننده بخشی از تاریخ هستند. باغ ملی آستارا یکی از این مکان‌هاست که از دوره قاجار به یادگار مانده است. این باغ جذاب دارای بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری است که فعالیت‌های مختلفی در آن شکل می‌گیرد؛ مثلاً زمین بازی کودکان، کتابخانه، کانون پرورش فکری، سالن آمفی‌تئاتر و… . امروزه در بخشی از آن دارالقرانی برپا کرده‌اند و غرفه‌های فروش کتاب هم در آن وجود دارد. بد نیست سری به آنجا بزنید و از تخفیف‌های خوبش بهره‌مند شوید. 

باغ ملی آستارا

این پارک، توقفگاه خوبی برای مسافرهاست. استخر و آب‌نمای دل‌نشینی در دل باغ هست که نشان از معماری دوره قاجار و باغ‌های ایرانی دارد. گل‌کاری و فضای سبز باغ هم جذابیت آن را دوچندان می‌کند. چند ساعتی  را در این فضای آرامش‌بخش بگذرانید و خستگی راه را از تن بیرون کنید. می‌توانید باغ ملی آستارا را، روبه‌روی ساختمان گمرک پیدا کنید. آدرس دقیق‌ترش در نقشه زیر هست.

اطلاعات بازدید از باغ ملی آستارا

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ∎همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ∎مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک

قلعه شیندان، از رمزآلودترین جاهای دیدنی آستارا 

قلعه شیندان آستارا

اگر از گردنه حیران بگذرید و به روستای ونه‌بین سری بزنید، می‌توانید نمایی از قلعه شیندان را ببیند. این قلعه تاریخی در مرز ایران و آذربایجان خودنمایی می‌کند. قدمت این قلعه به 2هزار سال قبل برمی‌گردد. این قلعه را در بلندای 1850متری کوه شیندان ساخته‌اند. کلمه شیندان به معنی محل نور است. در این قلعه آتشکده‌‌ای وجود دارد. یکی از اتفاق‌های تاریخی مربوط به این قلعه، قیام حمزه‌خان تالش است.

قلعه شیندان آستارا

حمزه‌خان تالش، حاکم آستارا، بعد از تسخیر گیلان به دست شاه عباس یکم، تصمیم گرفت تا علیه او قیام کند. او از دستورهای شاه عباس سرپیچی می‌کرد؛ اما حاکم اردبیل با حمله به او، قلعه شیندان را 9 ماه محاصره کرد. این حمله باعث شد تا حمزه‌خان با کشتی به‌سمت شیروان فرار کند و متواری شود. محل امروزی قلعه در کشور آذربایجان است؛ به همین خاطر نمی‌شود تا نزدیکی آن رفت و فقط می‌توانید آن را از دور تماشا کنید. 

اطلاعات بازدید از قلعه شیندان

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐  ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ∎همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ∎آفرود لازم   ☐ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ∎مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک

امامزاده ابراهیم و قاسم

امامزاده ابراهیم و قاسم آستارا

اگر به‌دنبال مکانی هستید تا در آن کمی با خدای خود خلوت کنید و به رازونیاز بپردازید، امامزاده ابراهیم و قاسم در روستای کانرود از توابع لوندویل انتخاب خوبی برایتان است. نسب این دو امامزاده به امام موسی کاظم (ع) می‌‌رسد و معمولاً مسافران آنجا توقف می‌کنند تا نماز بخوانند یا نذر خود را ادا کنند.

امامزاده ابراهیم و قاسم آستارا

آرامگاه امامزاده ابراهیم و قاسم بنایی شبیه به مساجد دارد و دارای یک گنبد و دو گلدسته است. همچنین فضای داخلی آن نیز با آینه‌کاری‌های هنرمندانه و ظریف تزئین شده و حضور در آن احساس آرامش به شما می‌دهد. این دو امامزاده امکانات خوبی دارند و در نزدیکی شبستان، بازار آستارا و کاروان‌سرایی تاریخی قرار گرفته‌اند.

اطلاعات بازدید از امامزاده ابراهیم و قاسم

آدرسآستارا، 7کیلومتری آستارا به تالش
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار     ☐ ️ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی☐فاقد امکانات   ⬛ همه امکانات    ☐  سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ⬛ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
مدت‌زمان پیشنهادی بازدید1 تا 2 ساعت

دبیرستان حکیم نظامی آستارا

دبیرستان حکیم نظامی آستارا

یکی از جاهای دیدنی آستارا که بزرگان زیادی مانند نیما یوشیج و خسرو گل‌سرخی در آن به تحصیل پرداختند، دبیرستان حکیم نظامی آستارا است. این مدرسه در سال 1287 تأسیس شده و همچون بیشتر ساختمان‌های آستارا سقفی سفالی دارد. در ساخت دبیرستان حکیم نظامی از المان‌های معماری بومی گیلان استفاده شده و به همین دلیل بازدید از آن می‌تواند تجربه جالبی برایتان باشد. امروزه ساختمان این مدرسه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و بخش‌هایی از آن نیز به موزه تبدیل شده‌اند.

اطلاعات بازدید از دبیرستان حکیم نظامی آستارا

آدرسآستارا، خیابان حکیم نظامی
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار     ☐ ️ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی⬛فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐  سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ⬛ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
مدت‌زمان پیشنهادی بازدید1 تا 2 ساعت

مدرسه شهید مدنی آستارا، از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی آستارا 

اگر دلتان می‌خواهد در بنایی قدیمی گشتی بزنید که قدمت آن به یک قرن می‌رسد، به مدرسه شهید مدنی بروید. این بنا سرد و گرم روزگار را چشیده است و هنوز هم مقاوم و پابرجاست. شاید قدیمی‌ها این بنای تاریخی را به اسم مدرسه داریوش بشناسند. مدرسه شهید مدنی در ابتدای ساخت، یکی از مراکز نظامی شهر بود که بعدها آن را به مرکز آموزشی تبدیل کردند.

معماری و نمای این بنا بسیار دیدنی است. می‌شود در آن جزئیات زیبایی از نوع معماری قدیمی را دید؛ پس اگر به معماری‌های قدیمی علاقه دارید، دیدن این بنا را از دست ندهید.  تا سال 1380 از مدرسه قدیمی مدنی برای آموزش استفاده می‌کردند؛ اما درحال‌حاضر در حیاط بنا، ساختمان جدیدی را ساختند و بخش‌های آموزشی را به آنجا انتقال دادند. مدرسه قدیمی هم در همان جا خودنمایی می‌کند و موزه‌ای از یک قرن گذشته است. 

اطلاعات بازدید از مدرسه شهید مدنی آستارا

آدرسآستارا، محله گنبره، میدان امام
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار     ☐ ️ تابستان       ⬛ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی⬛فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐  سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ⬛ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
مدت‌زمان پیشنهادی بازدید1 تا 2 ساعت

بقعه سید محمد دوست

بقعه سید محمد دوست آستارا

بقعه سید محمد دوست از دیگر مکان های دیدنی آستارا است که قدمت آن به قرن هشتم هجری قمری برمی‌گردد. این بنا در روستای چلوند قرار دارد و امروزه به مکانی برای زیارت اهل‌دل تبدیل شده است. گلوله کشتی روسی یک بار در زمان جنگ جهانی اول به بقعه سید محمد دوست  اصابت کرد و باعث شد بخشی از دیوارهایش فرو بریزد.

اطلاعات بازدید از بقعه سید محمد دوست

آدرسآستارا، بخش لوندویل، روستای چلوند
میزان سختی سفر⬛۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای⬛همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر⬛️ بهار     ☐ ️ تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی⬛ فاقد امکانات   ☐  همه امکانات    ☐  سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ⬛ آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ⬛ مناسب برای کمپ شبانه   ☐ نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
مدت‌زمان پیشنهادی بازدید1 تا 2 ساعت

قلعه تک آغاج، از جالب‌ترین جاهای دیدنی آستارا 

قلعه تک آغاج آستارا

تاریخچه قلعه تک آغاج را که دنبال کنید، به دوره سلجوقیان می‌رسید. این قلعه قدیمی را در آن دوره با اهداف نظامی ساختند. بعضی از مردم بومی به آن قلعه دربند یا قلعه مریدلر هم می‌گویند. در دوره پهلوی، مرزبان‌های قلعه فانوس دریایی در اینجا ساکن بودند. قلعه تک آغاج قصه‌های دورودرازی دارد. حتی گذر تیمور لنگ هم به این قلعه افتاده است. او در راه رفتن به سنجرآباد به این مکان حمله کرد. تیمور چند ماه در این مکان اقامت کرده بود و نقشه جنگ با عثمانی‌های رام‌نشده را کشید.

قلعه تک آغاج آستارا

قلعه مریدلر از سال 1326 تا سال 1329، یکی از مهم‌ترین کانون‌های مرزی آستارا بود. امروزه بخشی از این قلعه هنوز سالم باقی مانده است و اتفاقات گذشته را بازگو می‌کند. برای تماشای این قلعه باید به روستای عباس آباد بروید. بعد از رسیدن به پشت تالاب استیل، به قلعه می‌رسید. 

اطلاعات بازدید از قلعه تک آغاج

میزان سختی سفر☐ ۱ از ۵      ∎۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ☐ پاییز       ☐ زمستان
امکانات رفاهی∎فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ☐ سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ☐ آسفالت  ∎فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ∎نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک
تجهیزات لازمبرای رسیدن به قلعه داشتن کفش مناسب و راحت ضروری است. بهتر است در این مسیر آب و غذای کافی هم همراهتان باشد.

مراکز خرید آستارا

خب از هر چه که بگذریم، از بحث شیرین خرید و بازارگردی در شهر مرزی آستارا نمی‌توان گذشت! آستارا بازارهای رنگارنگی دارد که در آن‌ها می‌توانید خرید لذت‌بخشی را تجربه کنید و با قیمت منصفانه کالاهای مختلفی را برای خودتان و عزیزانتان بخرید. با ما باشید تا با هم گشتی در بازارهای آستارا بزنیم.

بازار بزرگ ساحلی آستارا، بهترین مرکز خرید پوشاک در شمال 

بازار بزرگ ساحلی آستارا

در ابتدای مقاله هم گفتیم که آستارا یکی از شهرهای مرزی و تجاری ایران است؛ به همین خاطر همیشه بسیاری از افراد برای خرید اجناس مختلف به این شهر سفر می‌کنند. بازارهای این شهر رونق بسیاری دارند و خرید در آن به‌صرفه می‌شود. بازار بزرگ ساحلی، از معروف‌ترین مراکز خرید شهر است که بومی‌‌ها به آن «بساط» می‌گویند. 

بازار بزرگ ساحلی آستارا

در حال حاضر بیشتر از 1500 مغازه در این بازارچه بزرگ فعالیت می‌کنند؛ پس می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آنجا پیدا کنید. امروزه به‌خاطر هزینه‌های گمرک، قیمت کالاها مثل سال‌های قبل، ارزان نیست؛ اما اگر اهل خرید و بازارگردی باشید، اجناس باکیفیت و با قیمت مناسب هم پیدا می‌شود.

بازار بزرگ ساحلی آستارا

بخش عمده‌ای از این بازار مربوط به صنف پوشاک است. یادتان نرود در روزهای پایانی هفته در این بازار جای سوزن‌انداختن نیست؛ البته در این روزها هم چرخیدن در بازار حس‌وحال دیگری دارد. نکته مهم این است که قیمت اجناس در روزهای شلوغ نسبت به روزهای اول هفته بیشتر است. می‌توانید این بازار بزرگ را در خیابان ملت آستارا پیدا کنید. از افراد بومی هم که بپرسید، راهنمایی‌تان می‌کنند

  • آدرس: آستارا، میدان ملت
  • محدوده قیمت: نسبتاً ارزان

اطلاعات بازدید از بازار بزرگ ساحلی آستارا

میزان سختی سفر∎۱ از ۵      ☐ ۲ از ۵        ☐ ۳ از ۵       ☐ ۴ از ۵         ☐ ۵ از ۵
مناسب برای∎همه افراد   ☐ فقط خانواده     ☐ فقط ورزشکاران      ☐ فقط گروه دوستان
بهترین زمان سفر∎بهار     ∎تابستان       ∎پاییز       ∎زمستان
امکانات رفاهی☐ فاقد امکانات   ☐ همه امکانات    ∎سوپرمارکت   ☐ آلاچیق
وضعیت جاده☐ خاکی   ☐ آفرود لازم   ∎آسفالت  ☐ فقط مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی
وضعیت کمپینگ☐ مناسب برای کمپ شبانه   ∎نامناسب برای شب‌مانی  ☐ طبیعت وحشی و خطرناک

بازار نور آستارا

بازار نور آستارا

نور یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آستارا در مرکز شهر است و مجموعه‌ای از چندین مرکز خرید شامل پاساژ عمیدی، حیدرزاده و رضا به شمار می‌رود. این بازار حدود 50 سال قدمت دارد و با وجود اینکه مراکز مدرن آن را احاطه کرده‌اند، هنوز هم مثل سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در این بازار بیشتر کالاهای وارداتی عرضه می‌شوند که قیمت نسبتاً مناسبی دارند.

  • آدرس: مرکز شهر آستارا، خیابان معلم
  • محدوده قیمت: نسبتاً ارزان

پاساژ ولیعصر

مرکز خرید ولیعصر آستارا

ولیعصر از دیگر مراکز خرید آستارا در خیابان شهید نادر حاجی عباسی است که محال است وارد آن شوید و بدون خرید از آن بیرون بیایید. در این پاساژ انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، بدلیجات و… عرضه می‌شود. در پاساژ ولیعصر نیز اکثر محصولات وارداتی هستند و محدوده قیمتی متوسطی دارند.

  • آدرس: آستارا، خیابان شهید نادر حاجی عباسی
  • محدوده قیمت: متوسط

سایر مراکز خرید آستارا

مراکز خرید آستارا

بسیاری از مسافران آستارا را به مراکز خرید متعددش می‌شناسند؛ بنابراین همین‌طور که انتظار می‌رود بازارهای این شهر فقط به فهرست بالا خلاصه نمی‌شود. برخی دیگر از بازارهای معروف آستارا عبارت‌اند از:

  • مرکز تجاری لوندویل در بلوار امام رضا، محدوده قیمتی متوسط؛
  • پاساژ مدرن ایده‌آل در خیابان شهید نادر حاجی عباسی، محدوده قیمت نسبتاً گران؛
  • پاساژ سیدان در خیابان معلم، محدوده قیمتی متوسط رو به گران؛
  • پاساژ رویال در خیابان ملت، محدوده قیمتی متوسط.

سوغات آستارا | از آستارا چی بخریم؟

حالا که با جاهای دیدنی آستارا آشنا شدیم، زمان آن رسیده که کمی هم با سوغاتی‌های این شهر جذاب آشنا شویم. برخی از سوغاتی های آستارا را در زیر آورده‌ایم:

  • عسل گردنه حیران
  • برنج ایرانی
  • نان فطیر
  • ترشی‌های محلی
  • ماهی
  • حصیر
  • ظروف سفالی
  • گلیم
  • ظروف چوبی
  • چادرشب
  • محصولات چرمی
  • ترمه
  • لباس محلی.

بهترین زمان سفر به آستارا

بهترین زمان سفر به آستارا

بهترین زمان برای سفر به آستارا و پرسه در جاهای دیدنی آن، فصل بهار و تابستان است. در این فصل هم طبیعت حسابی دست‌ودلبازی به خرج می‌دهد و شما را از زیبایی‌هایش بی‌نصیب نمی‌گذارد و هم آب‌وهوا با شما راه می‌آید و خیلی گرم و سردتان نمی‌کند. البته تابستان‌های آستارا کمی شرجی است که اگر به مناطق ییلاقی و کوهستانی بروید، این مشکل هم برطرف می‌شود.

سفر به زیباترین شهر مرزی شمال ایران

سفر به آستارا

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان به جاهای دیدنی آستارا از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا بناهای تاریخی و مراکز خرید آن سر زدیم و از حال‌وهوایشان برایتان گفتیم. آیا تابه‌حال به این شهر سفر کرده‌اید؟ شما چه جایی را برای تفریح و سرگرمی در آستارا پیشنهاد می‌دهید؟ یادتان نرود در بخش نظرات برای ما و مخاطبانمان از تجربیات و حس‌وحال سفر به این شهر بگویید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.