جاده سوکهریز به خرم دره | دالانی شبیه بهشت

0

جاهای دیدنی ایران آن‌قدر گسترده هستند که شاید بی‌تفاوت از کنار بسیاری از آن‌ها عبور کنیم. به‌عنوان مثال شاید بارها و بارها از شهر زنجان دیدن کرده باشید، بی‌آنکه درباره جاده سوکهریز به خرم دره بدانید. امروز با ما همراه شوید تا این جاده توریستی کمتر‌شناخته‌شده و زیبا در استان زنجان را بهتر بشناسید.

جاده سوکهریز کجاست؟

جاده سوکهریز یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرستان خرم دره در شمال غرب ایران محسوب می‌شود. این جاده در دل روستایی با نام سوکهریز واقع شده است. برای دسترسی به این جاده باید 90‌ کیلومتر از زنجان به‌سمت جنوب حرکت کنید.

روستای سوکهریز کجاست؟

تصویر مردم روستای سوکهریز زنجان

روستای سوکهریز یکی از روستاهای استان زنجان و شهرستان خرم دره است. این روستا در 90‌کیلومتری جنوب شهر زنجان قرار دارد. از زنجان تا این روستا حدود یک ساعت و 15 دقیقه راه است. روستای سوکهریز تا خرم دره حدود 20 دقیقه فاصله دارد.

جاذبه‌های دیدنی جاده توریستی سوکهریز خرم دره

گفتیم که این جاده یکی از جاهای دیدنی استان زنجان است. این جاده توریستی، زیبایی‌های طبیعی بی‌بدیلی دارد. در تابستان هوایی خنک پوست شما را نوازش می‌کند. در حین عبور از این جاده می‌توانید شاهد باغات سرسبز و متعدد روستایی باشید. درختان از دو طرف روی جاده سایه افکنده‌اند. منظره‌ای که این جاده خلق می‌کند، در تمام منطقه مثال‌زدنی است. شما می‌توانید در اطراف جاده کنار بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

بهترین زمان بازدید از جاده توریستی سوکهریز خرم دره

این روستا در منطقه‌ای نیمه‌کوهستانی واقع شده است. به همین خاطر در 6 ماه دوم سال، هوا بسیار سرد می‌شود. توصیه ما این است که 6 ماه اول سال را برای بازدید از این منطقه انتخاب کنید. در فصل بهار باغ‌های اطراف جاده شکوفه می‌دهند و مناظری خیره‌کننده را به تصویر می‌کشند. نسیمی خنک در جاده می‌وزد و هوا بوی خوشی به خود می‌گیرد. در تابستان نیز برای فرار از گرمای هوا می‌توانید به این منطقه پناه بیاورید. تابستان سوکهریز با تمام ایران تفاوت دارد. در سوکهریز حتی در فصل تابستان هم خبری از گرمای طاقت‌فرسا و آفتاب سوزان نیست.

اگر به تماشای مناظر زیبای پاییزی علاقه‌مند هستید، باید پاییز جاده سوکهریز را نیز امتحان کنید. در این فصل، جاده توریستی سوکهریز به هزار رنگ زیبا تبدیل می‌شود. خزان به جان درختان می‌افتد و برگان سبز، رقص‌کنان به زمین می‌ریزند. با وجود آنکه در فصل پاییز هوای این منطقه رو به سردی می‌رود، باید گفت تماشای این مناظر بی‌نظیر، ارزش تحمل سرمای هوا را دارد.

اقامتگاه‌های نزدیک به جاده توریستی

در نزدیکی روستای سوکهریز زنجان خبری از هتل یا حتی مسافرخانه نیست. با وجود این می‌توانید یکی از خاطره‌انگیز‌ترین اقامت‌های خود را در این مکان تجربه کنید. در روستای سوکهریز، امکان کرایه خانه‌های روستایی وجود دارد. بسیاری از مردم محلی و روستایی، خانه خود یا حتی بخشی از آن را به گردشگران کرایه می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید مهمان سفره پرمهر مردمان روستایی منطقه باشید.

هزینه اقامت در خانه‌های روستایی اصلاً به چشم نمی‌آید. پس می‌توانید چند روزی مهمان آن‌ها باشید. برخی از مردم روستایی بسیار مهربان هستند و شما را مهمان سفره خود نیز می‌کنند. اگر خوش‌شانس باشید و چنین میزبانی را بیابید، می‌توانید طعم غذاهای سنتی مردم منطقه را نیز بچشید.

علاوه‌بر اقامت روستایی، امکان کمپ‌زدن در طبیعت منطقه نیز وجود دارد. اگر قصد کمپ‌زدن دارید، بهتر است شش ماه اول سال را برای این کار انتخاب کنید. همچنین ترجیحاً کمپ خود را در نزدیکی روستا به پا کنید. در نزدیکی روستا خبری از حیوانات وحشی نیست. پس می‌توانید با خیال راحت شب را صبح کنید.

امکانات روستای سوکهریز

  • آب لوله‌کشی؛
  • برق شهری؛
  • اقامتگاه بوم‌گردی؛
  • نانوایی سنتی؛
  • بقالی؛
  • مسجد؛
  • حسینیه؛
  • سرویس ‌بهداشتی عمومی؛
  • آنتن‌دهی تلفن ‌همراه؛
  • دستگاه عابربانک.

مسیر دسترسی

بهترین مسیر دسترسی به روستای سوکهریز از ابهر و زنجان است. این روستا از شرق با ابهر و از شمال با زنجان همسایه است. اگر از سمت زنجان راهی سوکهریز می‌شوید، باید حدود 90‌ کیلومتر به‌سمت جنوب حرکت کنید. در ابتدا وارد شهرستان خرم دره خواهید شد. با کمک تابلوهای راهنمایی، از خرم دره به‌سمت سوکهریز راهی شوید. خرم دره تا این روستا حدود 15‌ کیلومتر فاصله دارد. در حقیقت همین فاصله جاده توریستی را شکل می‌دهد. ابهر تا سوکهریز فاصله کمتری دارد. از ابهر تا این روستا فقط 25‌ کیلومتر راه است. در این مسیر نیز ابتدا به خرم دره می‌رسید. از خرم دره باید به‌سمت غرب حرکت کنید. فاصله خرم دره تا سوکهریز همان جاده توریستی است.

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره جاده های توریستی ایران چیست؟ آیا تاکنون در جاده سوکهریز به خرم دره حضور داشته‌اید؟ به نظر شما زیباترین فصل این جاده کدام است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

این جاده در حدفاصل بین شهرستان خرم دره و روستای سوکهریز قرار دارد.

این روستا در 25‌کیلومتری ابهر، 15‌کیلومتری خرم دره و 90‌کیلومتری زنجان واقع شده است.

بهار بهترین زمان بازدید از این جاده محسوب می‌شود.

بهترین مسیر از طریق شهرستان ابهر و شهر زنجان است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.