رنگ سال ۱۴۰۲ چه رنگی است؟

0

این روزها از هر گوشه و کنار بوی نوروز می‌آید؛ نوروزی که جمشید آن را شروع کرد و ما نسل به نسل آن را ادامه دادیم. رسوم جالبی در این روزهای نو در جریان است که شاید خیلی از آن‌ها را اجرا می‌کنیم اما دلایلش را نمی‌دانیم. برای مثال همه ما سفره هفت سین می‌اندازیم؛ اما تعداد کمی از ما نماد‌های سفره  هفت سین را می‌شناسد. جالب‌تر آنکه تمام کارهایی که در این دوران انجام می‌دهیم ریشه ایرانی ندارند؛ اما برای مردم جالبند. یکی از این کارها مشخص‌کردن رنگ سال است. برای ما که تا مدت‌ها سؤال بود رنگ سال را چه کسی مشخص می‌کند؟ دلیل مشخص‌کردن رنگ برای سال چیست؟ اینکه شما اینجا هستید یعنی مانند ما درباره این رسومات و دلایلش کنجکاوید. خب ما در اینجا می‌خواهیم به شما بگوییم رنگ سال 1402 چیست؛ اما این تمام ماجرا نیست. رنگ سال را که بدانید، رنگ مو، لباس و سفره عیدتان هم مشخص می‌شود. با ما همراه باشید تا جواب سؤالاتتان را پیدا کنید.

رنگ سال ۱۴۰۲ چه رنگی است؟

رنگ سال ۱۴۰۲ چه رنگی است؟

قبل از اینکه به معرفی رنگ سال 1402 بپردازیم باید نکته‌ای را به شما بگوییم. کمپانی پنتون قبل از شروع سال میلادی رنگی مشخص می‌کند و برای هر فصل طیفی از این رنگ را در نظر می‌گیرد. رنگ سال 2023 میلادی یا 1402 شمسی، قرمز پرشین معرفی شد؛ قرمزی چشم‌نواز که بیشتر در هنرهای ایرانی از آن استفاده می‌شود. اهالی هنر می‌دانند که تابلوها، معماری‌ها و حتی لباس‌های هر فرهنگ از طیف رنگ خاصی پیروی می‌کنند. ما معمولی‌ها که دستی در هنر نداریم، تنها رنگی که می‌توانیم برای فرهنگ خودمان مشخص کنیم، آبی است؛ آبی فیروزه‌ای آرامش‌بخشی که در مساجدمان به کار رفته است.

این‌ها را نگفتیم که سخن‌درازی کنیم، این‌ حروف نوشته‌شدند تا شما را قدم‌به‌قدم برای انتخاب لباس و ست‌کردن آماده کنند. باید این نکته را یاد‌آور شویم که رنگ قرمز پرشین تنها رنگ سال نیست. رنگ‌هایی که قرمز را همراهی می‌کنند این طیف‌ها هستند: بژ فندوقی، سبز نعنایی، سبز فسفری، صورتی زنده، آبی لاجوردی، قرمز آتشین، زرد و سبز زیتونی. قبل از هر چیز باید شما را با شخصیت قرمز پرشین آشنا کنیم. جواب سؤالتان هم بله است، همان سؤالی که گوشه ذهنتان بالا و پایین می‌پرد و می‌پرسد مگر رنگ‌ها شخصیت دارند.

قرمز پرشین چه رنگی است؟

قرمز پرشین چه رنگی است؟

رنگ سال 1402 را پیدا کردیم. حالا نوبت آن است که درباره این رنگ بیشتر بدانیم. قرمز پرشین را اکثرمان بر تن معشوقه‌های ظالم شعرا دیده‌ایم. همان معشوقه‌هایی که وجودشان دلیل خلق آثار مختلف است. قرمز پرشین اگر آدم بود احتمالاً شخصیتی شجاع داشت و خنده از روی صورتش پاک نمی‌شد. این آدم خیالی هرکجا که قدم می‌گذاشت مردم را به وجد می‌آورد. این رنگ آتشین مزاج، نماد شجاعت، قدرت و سرزندگی است. اگر نام شخصی در ذهنتان زنده شد، حتماً او را با رنگ شخصیتش آشنا کنید تا لباس‌هایش را با شخصیتش ست کند. ممکن است ندانید این قرمز چه رنگی دارد. این رنگ را می‌توانید در فرش‌های قدیمی ایران ببینید. رنگی نشاط‌بخش که بیشتر برای گل‌های سرخ ریز و درشت قالی استفاده می‌شده است.

چگونه رنگ سال ۱۴۰۲ را ست کنیم؟

رسیدیم به چالش‌برانگیزترین قسمت آشنایی با قرمز پرشین. مشخص‌شدن رنگ سال اولین قدم در ست‌کردن لباس‌ها است. همه ما کمی درباره مد و لباس و  اینکه کدام مانتو با کدام شلوار می‌آید را می‌دانیم؛ ولی این نکته را هم می‌دانیم که دانسته‌هامان کافی نیست. رنگ قرمز خصوصاً قرمز پرشین باید با احتیاط انتخاب شود تا ظاهری شلوغ و به‌هم‌ریخته پیدا نکنید. حتی تصور آدمی که سرتاپا قرمز پوشیده است، جالب نیست. همراه ما با ست رنگ سال 1402 باشید.

ست رنگ سال ۱۴۰۲ با مشکی

مدعی پرزور برای ست با قرمز، رنگ جذاب مشکی است. مشکی رنگی است خنثی که از هیجان قرمز کم می‌کند و ظاهرتان را به سمت آرام‌تری هدایت می‌کند. البته نباید تصور کنید که مشکی از زیبایی ظاهرتان چیزی کم می‌کند. مشکی زمانی که در کنار قرمز پرشین یا هر قرمز دیگری قرار می‌گیرد، باعث جذابیت بیشتر این رنگ می‌شود. اینکه گفتیم مشکی، قرمز را آرام می‌کند یعنی روی ظاهر سوزان قرمز را به ظاهری درخشان تبدیل می‌کند. بهترین مثال برای این گفته شال قرمز روی موی مشکی است. این ترکیب هر چشمی را خیره می‌کند. تصور می‌کنیم توضیحاتمان برای مشکی کافی باشد. بیایید تا رنگ‌های دیگر را بشناسیم.

ست رنگ سال با سفید

می‌دانید که نماد سال 1402 خرگوش است. جالب می‌شود اگر رنگ نماد سال را با رنگ سال 1402 ست کنید. قرمز گرم در کنار سفید خنثی ترکیب جالبی است. این رنگ هم مانند مشکی به متعادل‌شدن ظاهرتان کمک می‌کند. این رنگ سختی‌هایی برای مراقبت دارد؛ اما زیبایی قیمتی دارد. بهتر است لباس سفید، لباس اصلی باشد، تا ظاهرتان را خیلی خنثی نکند. شال یا کیف با رنگ قرمز پرشین گزینه خوبی به نظر می‌رسد. مانتوهای دو رنگ هم گزینه جالبی برای ست سفید و قرمز هستند.

ست رنگ قرمز پرشین با طوسی

قانون کلی مد در ست رنگ‌های گرم مانند قرمز، همراه‌کردن آن‌ها با رنگ‌های خنثی مانند مشکی، سفید و طوسی است. طوسی مانند دو رنگی که در بالا با آن‌ها آشنا شدید، خنثی است. تفاوتی که این رنگ خنثی با دو رنگ قبلی دارد، طیف آن است. بهتر است از طیف‌های خیلی تیره طوسی استفاده نکنید. طیف‌های تیره طوسی همراه مناسبی برای قرمز پرشین نیستند. طوسی تیره بیشتر برای لباس‌های رسمی مناسب است نه شما که برای مهمانی و سفر آماده می‌شوید. اینکه کدام لباستان طوسی باشد هم مهم است. بهتر است این رنگ را برای پالتو یا شلوارتان انتخاب کنید؛ چراکه شال یا توربان طوسی ممکن است مناسب رنگ پوست شما نباشد. اگر قبلاً این رنگ شال را امتحان کرده‌اید که هیچ؛ اما اگر اولین بارتان است، ریسک نکنید.

ست رنگ سال با سبز

ممکن است با خواندن این تیتر تعجب کنید؛ اما رنگ سبز واقعاً با قرمز پرشین زیبا می‌شود. نکته مهم است که نه هر سبزی. سبز پررنگ برای ست با قرمز مناسب است. اگر لباس انتخابی شما سبزآبی یا سبز روشن باشد، احتمالاً ظاهر جذابی نخواهید داشت. این ست تقریباً شبیه همان ست‌هایی است که در شب‌های یلدا استفاده می‌کنیم. اگر برای یلدا ترکیب سبز و قرمز را امتحان کرده‌اید، پس برای انتخاب دوباره تردید نکنید. دامن‌، شلوار یا کیف سبز می‌تواند همراهی جذاب برای شمای قرمزپوش باشد. فراموش نکنید که سبز باید پررنگ باشد. طیفی از سبز که با نام سبز ارتشی می‌شناسیم هم برای ست با قرمز مناسب است. این رنگ تقریباً رنگی خنثی به حساب می‌آید که می‌تواند ظاهر شما را مرتب و رسمی جلوه دهد. این دو طیف سبز برای ست‌های دو نفره مناسب هستند؛ مثلاً خانم، سبز پررنگ و آقا رنگ ارتشی را بپوشد. کت به رنگ سبز ارتشی خیلی زیباست.

ست رنگ سال ۱۴۰۲ با زرد

رنگ سال رنگی گرم و آتشین است. می‌توانید این رنگ را با رنگ گرم دیگری همراه کنید تا ظاهرتان را به آتش بکشید. گرمای این آتش لذت‌بخش است. این ست بیشتر برای افرادی که پوست خیلی سفید و سرد دارند مناسب است. بهتر است طیف انتخابی شما در میان طیف‌های زرد، رنگ خردلی باشد. باز هم تأکید می‌کنید که این پیشنهاد برای پوست‌های سرد است. اگر پوستی گندمی یا گرم دارید، با پوشیدن خردلی و قرمز، کمی برشته به نظر می‌رسید. البته اگر دوست دارید که برنزه به نظر برسید، این ست انتخاب خوبی برای شماست. این شما هستید که انتخاب می‌کنید چه ست را انتخاب کنید ما فقط پیشنهاد می‌کنیم.

ست رنگ قرمز پرشین با سورمه ای

رسیدیم به یکی دیگر از ست‌های جذاب. ست رنگ سال 1402 با سورمه‌ای ترکیبی بی‌مانند است. اگر قصد انتخاب ست تیره دارید، سخت‌ترین کار برای شما انتخاب میان مشکی با سورمه‌ای است. این دو رنگ برای هر مجلس و هر شخصیتی مناسب است. بیایید مانند رنگ سال شجاعت به خرج دهید و این بار به جای مشکی، سورمه‌ای را انتخاب کنید. سورمه‌ای رنگی است نسبتاً رسمی که باعث انفجار اعتماد به نفس در شما می‌شود. کافی است نگاهی به ست‌های سورمه‌ای و قرمز بیندازید تا با تمام وجود با ما موافقت کنید. ممکن است خاطرات ناخوشایندی از فرم سورمه‌ای مدارس داشته باشید؛ اما نگذارید تلخی‌ها بر شما غلبه کنند و مانند قرمز ایرانی جسور باشید. امیدواریم که این ست جذاب با خاطراتی شیرین برای شما تداعی شوند.

ست رنگ سال با انواع بنفش و صورتی

هم‌خانواده‌ها بهترین همراه برای هم هستند. صورتی یکی از جذاب‌ترین هم خانوده‌های قرمز است. صورتی ملایم به رنگ شکوفه‌های بهاری جذابیتی دو چندان در پوشش قرمز شما ایجاد می‌کند. می‌توانید ردی کوچک از صورتی در ستی که انتخاب کرده‌اید قرار دهید. این رد صورتی می‌تواند لاک باشد یا کیف دستی کوچک یا حتی شال گردنی نازک؛ همه چیز وابسته به انتخاب شماست. بنفش هم در کنار قرمز جذاب به نظر می‌رسد. بهتر است طیف انتخابی شما یاسی یا بنفش‌های ملایم باشد. بنفش‌ کم‌رنگ به سفید و به خنثی‌بودن نزدیک است. این ست باعث روشن به نظررسیدن پوست می‌شود. بنفش سیر قابلیت سایه انداختن روی پوست را دارد؛ پس با توجه به رنگ پوستتان دست به انتخاب طیف بنفش بزنید.

سخن پایانی

ممنون که تا اینجا همراه با ره بال آسمان بودید. ما که از وجود این همه رنگ به وجد آمدیم، امیدواریم شما هم با ما هم نظر باشید. پوشیدن لباس‌ نو یکی از هزار آداب و رسوم ایرانیان در نوروز است که باعث شیرینی هرچه بیشتر این عید کهن می‌شود. مهربانی هم یکی دیگر از رسم‌های ما در نوروز است؛ عیدی‌دادن بارزترین مثالی است که می‌توانیم از این مهربانی ذکر کنیم. امیدواریم که سال را با ست‌های جذاب از رنگ سال 1402، نو کنید.

شجاعت، سرزندگی و قدرت

پرطرفدارترین ست مشکی، سورمه‌ای، طوسی و سفید است. برای پوست‌های روشن بهترین انتخاب خردلی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.