بهترین مقاصد سفر از شیراز | سفر از مهد شعر به گستره ایران

0

شیراز مرکز استان فارس و شهر زیبایی‌ها و مهد شعر و ادبیات ایران‌زمین است. زیبایی‌هایی که در نوع خود بی‌نظیرند و گردشگران فراوانی را به‌سوی خود جذب می‌کنند؛ اما برای یک شیرازی که هر روزش را در میان این زیبایی می‌گذراند، کمی تنوع هم نیاز است. مثلاً سفری هیجان‌انگیز به یک سوی ایران پهناور در فصل مناسبش به‌راستی که می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این نوشته به معرفی بهترین مقاصد سفر از شیراز بپردازیم تا شما شیرازی‌های عزیز بتوانید در هر فصل به بهترین مقصد ممکن سفر کنید و خاطراتی خوش برای خود و عزیزانتان بسازید. پس تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

بهترین مقاصد سفر از شیراز در بهار

  • اصفهان | تلفیق هنر و معماری اصیل ایرانی

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند اصفهان نصف جهان است. باور کنید این جمله خیلی هم بی‌ربط نیست؛ کافی است گشتی در این شهر زیبا بزنید تا غرق در تاریخ و هنر زیبای این شهر شوید. از میدان نقش جهان و کاخ هشت بهشت و عمارت عالی قاپو گرفته تا عمارت چهل ‌ستون و سی و سه پل و پل خواجو که همگی سرشار از جاذبه و شگفتی هستند. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی شهر، می‌توانید سراغ جاذبه‌های طبیعی اطراف اصفهان نظیر کوهستان پارک صفه، پارک ناژوان، باغ پرندگان و آکواریوم اصفهان بروید و اوقاتی خوش برای خود و همراهانتان بسازید. از آنجایی هم که اصفهان به شیراز نزدیک است، بیشتر شیرازی‌ها در اغلب اوقات خرید بلیط هواپیما شیراز اصفهان و سفر به این شهر را انتخاب می‌کنند. البته خرید بلیط هواپیما اصفهان در همه روز سال برای همه افراد از هر کجای ایران میسر است.

  • تهران | پایتخت پرجنب‌وجوش ایران

نمایی از برج میلاد

در پای رشته کوه البرز، شهری با جمعیت میلیونی قرار دارد که مرکز تمام فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران است. تهران، پایتخت کشور که با همه شلوغی و آلودگی‌هایش، همچنان مقصد اول همه مسافران به‌شمار می‌رود. هدف از سفر به این شهر کاری، گردشگری و تجاری است. یعنی بیشتر مسافران برای انجام امور کاری یا خرید به تهران سفر می‌کنند؛ اما تعداد افرادی هم که برای تفریح و گردش سفر می‌کنند کم نیست. پل طبیعت، بام لند، برج میلاد، برج آزادی، مجموعه‌ کاخ گلستان، مدرسه‌ دارالفنون، خانه‌ مقدم، حمام نواب، کاروانسرای خانات، پل شاه عباسی جاجرود، مسجد امام خمینی، کلیسا تادئوس و کلیسای سرکیس مقدس همگی از جاذبه‌های گردشگری تهران به‌شمار می‌روند. بنابراین بی‌دلیل نیست که بلیط هواپیما تهران پرفروش‌ترین بلیط هواپیما در کشور است و در هر زمانی از سال طرفداران خودش را دارد. البته بازدید از همه این جاذبه‌ها در فصل بهار که آب‌وهوا خوب است، بیشتر می‌چسبد. بنابراین به شما شیرازی‌های عزیز پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط هواپیما شیراز تهران در بهار سری به این شهر پرهیاهو بزنید و از زیبایی‌هایش لذت ببرید.

  • رشت | سرزمین باران‌های نقره‌ای

رشت بزرگ‌ترین شهر شمال ایران کنار دریای خزر محسوب می‌شود و معمولاً به‌دلیل طبیعت زیبا و خارق‌العاده‌اش، مقصد اول شیرازی‌ها در سفر به شمال کشور است. شهری با طبیعتی روح‌نواز و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی‌نظیر و کمیاب که در طول سال گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را به خود جذب می‌کند. جاذبه‌های طبیعی نظیر رودخانه گوهر رود، تالاب عینک، دریاچه سد سنگر، چشمه آب، شور لاکان و پارک جنگلی سراوان و جاذبه‌های تاریخی مانند میدان شهرداری رشت، مسجد سفید، خانه ابریشمچی، بقعه خواهر امام و امامزاده هاشم که هر کدام در نوع خود جذاب و دیدنی هستند. طبیعت زیبا و آب‌وهوای جذاب رشت نیز بر زیبایی‌های این شهر افزوده و در فصولی مانند بهار میزان فروش بلیط هواپیما رشت را به حداکثر خود می‌رساند؛ بنابراین نباید از محبوبیت بلیط هواپیما شیراز رشت و سفرهای بی‌شمار به این شهر همیشه سرسبز تعجب کرد.

  • کرمان | بناهای تاریخی باشکوه در دل کویر

نمایی از قلعه دختر

 

کرمان مقصدی عالی برای تجربه یک سفر بهاری در دل تاریخ و کویر است. شهری سرشار از تاریخ و فرهنگ و هنر که از دل کویر برخاسته است و اکنون خودنمایی می‌کنند. با سفر به کرمان می‌توانید سری به باغ‌های بسته رفسنجان بزنید و از کویر پررمز و راز شهداد خبری بگیرید. دره زبان مار، دره سختی، آبشار‌های سیمک، تنگه برج، قلعه دختر، باغ فتح آباد کرمان، مدرسه حیاتی، گنبد مشتاقیه (سه گنبد)، یخدان مویدی، گنبد جبلیه، مسجد چهل ستون کرمان و مسجد جامع کرمان ازجمله بناهای تاریخی و جذاب این شهر هستند. همین جاذبه‌هاست که گردشگران زیادی را به سوی خرید بلیط هواپیما کرمان و سفر به این شهر می‌کشاند. به همین دلیل به شیرازی‌های عزیر پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط هواپیما شیراز کرمان سری به این شهر جذاب بزنند.

  • چابهار | بندری خوش‌آب‌وهوا با موقعیتی استراتژیک

تصویری از دریاچه لیپار

 

بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که علاوه بر موقعیت استراتژیک تجاری و بازرگانی، از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی هم برخوردار است. این بندر به‌قدری خاص و جذاب است که مسافران زیادی را در طول سال مخصوصاً بهار و زمستان به سوی خرید بلیط هواپیما چابهار و سفر به این شهر جذب می‌کند. کوه‌های مریخی یا مینیاتوری، بندر گواتر، تالاب لیپار، غارهای بان مسیتی، کوه گِل فشان، قلعه پیروز گت، موزه محلی چابهار، قلعه پرتغالی‌ها، تلگراف‌خانه انگلیسی‌ها، مسجد روستای تیس، آرامگاه سید غلام رسول و مسجد جامع دزک ازجمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی چابهار هستند. بنابراین اگر ساکن شیراز هستید و قصد دارید تعطیلات نوروزی‌تان را متفاوت‌تر از هر زمانی بگذرانید، پیشنهاد می‌کنید بلیط هواپیما شیراز چابهار را بخرید و راهی این شهر جذاب شوید.

  • گرگان | شهری خوگرفته با طبیعت

گرگان شهری سرسبز و زیبا در شمال ایران که اطراف آن با درختان زیبای جنگل گلستان احاطه شده است. این شهر علاوه بر دارابودن جنگل‌های انبوه و طبیعتی بکر، دارای بافت تاریخی وسیع، بناهای قدیمی با معماری اصیل ایرانی و فرهنگی غنی همراه با باران‌هایی خوشایند و مطلوب است. همه این عوامل سبب شده است که بلیط هواپیما گرگان به یکی از محبوب‌ترین بلیط‌های هواپیما تبدیل شود. النگدره، آبگیر توشن، جنگل ناهارخوران، روستای زیارت، بازارچه نعلبندان، مسجد جامع گرگان، خانه امیر لطیفی‌ها، مدرسه عمادیه، دیوار دفاعی گرگان و خیابان شالیکوبی همه و همه از جاذبه‌های شهر گرگان هستند. حال بعد از همه این توصیفات باید متوجه شده باشید که چرا این شهر را در لیست شهرهای دیدنی بهاری برای شیرازی‌ها قرار دادیم. بنابراین اگر ساکن شیراز هستید و قصد دارید بهاری متفاوت را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم روی خرید بلیط هواپیما شیراز گرگان و سفر به این شهر حساب کنید.

بهترین مقاصد سفر از شیراز در تابستان

  • تبریز | پایتخت اولین‌های ایران

لقب شهر اولین‌ها را به تبریز زیبا داده‌اند و با تمام زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی‌اش، یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی ایران به‌شمار می‌رود. به‌راستی که گشت‌وگذاری تابستانی در شهری که با آوای خوش آذری پیوند خورده و آب‌و‌هوای مطلوب و خنک آن جان را تازه می‌کند، می‌تواند سفری لذت‌بخش را برایمان خلق کند. عمارت شهرداری، ربع رشیدی،، حمام نوبر و… تنها بخشی از بناهای تاریخی این شهر هستند که بسیار تماشایی و جذاب هستند. با خرید بلیط هواپیما تبریز در تابستان و سفر به این شهر در یکی از خوش‌آب‌وهواترین فصل‌های سال، می‌توانید حسابی از تفریح‌تان لذت ببرید و روحتان را جلا دهید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل شیراز هستید و می‌خواهید چند روزی هم از که شده از گرمای تابستان دور باشید و به منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا با دیدنی‌های فراوان سر بزنید، خرید بلیط هواپیما شیراز تبریز و سفر به این شهر را در لیست برنامه‌هایتان قرار دهید.

  • کرمانشاه | چشم‌اندازی از تمدن اصیل ایران

نمایی ازتالاب هشیلان

 

کرمانشاه شهر شیرین و فرهاد که در دل کوه‌های استوار قرار گرفته و با آب‌وهوای بسیار مطلوبش در تابستان برای بسیاری از گردشگران دلبری می‌کند. با سفر به این شهر می‌توانید سراغ کتیبه‌های باستانی بیستون بروید و غرق در تاریخ باشکوه ایران عزیزمان شوید. بعد از آن هم سری به طاق بستان که یکی از مهم‌ترین آثار باستانی تمدن ایران است، بزنید و در پارک زیبا و بزرگ آن چندصباحی را خوش بگذرانید. اگر به عالم هنر و معنویت علاقه داشته باشید، می‌توانید سراغ بازدید از تکیه معاون الملک بروید. همچنین می‌توانید در طبیعت زیبا و چشم‌نواز اطراف شهر نظیر تالاب هشیلان گشت‌وگذاری داشته باشید و در هوای پاکیزه و مطبوعش نفسی تازه کنید. تمامی این زیبایی‌ها دلیلی بر محبوبیت بلیط هواپیما کرمانشاه شده است و در طول سال شیرازی‌های زیادی با خرید بلیط هواپیما شیراز کرمانشاه به دیدن این جاذبه‌ها می‌روند.

  • ساری | گستره‌ای از جنس درخت و دریا

سد شهید رجایی ساری

اگر شهرهای شمال کشور را همانند گردن‌بندی زمردین بر گردن ایران بدانیم، قطعاً ساری همان جواهر بزرگ و درخشنده وسط این گردن‌بند خواهد بود؛ سرسبز و جذاب و پر از شگفتی. اتراق در سواحل زیبای دریای خزر و لذت از تفریحات آبی آن یکی از دلایل اصلی جذابیت ساری برای مسافران است. همچنین باید به جنگل‌های پر از شگفتی و کوه‌های اطراف آن اشاره کنیم که بسیار خودنمایی می‌کنند. چشمه‌های باداب سورت، دریاچه الندان، آبشار اوبن، پارک جنگلی شهید زارع، منطقه سلیمان تنگه و سد شهید رجایی، میدان ساعت ساری، شاطر گنبد، برج رسکت، عمارت کلبادی، مسجد جامع عباسی، برج سلطان زین العابدین، امامزاده یحیی ساری و تکیه پهنه کلا ازجمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ساری و اطراف آن هستند. همه این جاذبه‌ها سبب شده است که بلیط هواپیما ساری به بلیطی پرطرفدار در تمام روزهای سال تبدیل شود و شیرازی‌های زیادی با خرید بلیط هواپیما شیراز ساری به این شهر ساحلی جذاب سفر کنند.

  • شهرکرد | بهشتی روی زمین

تصویری از شهرکرد

کافی است نگاهی به تصاویری از طبیعت کم‌نظیر شهرکرد در استان چهار محال و بختیاری بیندازید تا متوجه شوید که این شهر چه گنجینه‌ای از زیبایی و چشم‌اندازهای طبیعی را در دل خود جای داده است؛ شهری ميان کوه‌هاي سربه‌فلک‌کشيده زاگرس که به دلیل ارتفاع بیش از دو هزار متری از سطح دریا، در نیمه دوم سال پوشیده از برف است و در تابستان نیز هرگز درجه حرارت بالایی را تجربه نمی‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که خرید بلیط هواپیما شهرکرد در تابستان بیش از دیگر فصل‌ها محبوب شود. چشمه ديمه، سرچشمه اصلی زاینده رود، با داشتن آبی گوارا و دشت زیبای لاله‌هاي واژگون چشم‌اندازهای كم‌نظيری را در اطراف این شهر به وجود آورده‌اند. به همین دلیل خرید بلیط هواپیما شیراز شهرکرد و سفر به این شهر در تابستان را به‌شدت به شیرازی‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

  • ارومیه | دارالنشاط ایران

اگر قصد دارید سفری مهیج و متفاوت به شهری خوش‌آب‌وهوا در روزهای گرم سال تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ خرید بلیط هواپیما ارومیه و سفر به این شهر زیبا بروید. شهری با آب‌وهوایی معتدل و مطلوب در نیمه اول سال که جاذبه‌های طبیعی آن، چشم هر بیینده‌ای را به خود خیره نگه می‌دارد. دریاچه ارومیه، ییلاق سیلوانا، منطقه گردشگری دالامپر، دریاچه دالامپر ارومیه، دریاچه مارمیشلو، آبشار شملکان، دره قاسملو، تپه حسنلو، برج سه گنبد، بازار قدیمی ارومیه، کلیسای ننه مریم، مسجد جامع ارومیه، امامزاده بی‌بی معصومه، امامزاده غریب حسن و مسجد اعظم از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ارومیه هستند. بنابراین شیرازی‌های عزیز می‌توانند با خیال راحت بلیط هواپیما شیراز ارومیه را در روزهای گرم سال بخرند و به این شهر آذری‌زبان سفر کنند. ناگفته نماند که پیست اسکی ارومیه این شهر را به یکی از مقاصد پرتردد زمستانی برای اکثر ورزشکاران و دوستداران این تفریح تبدیل کرده است.

بهترین مقاصد سفر از شیراز در پاییز

  • مشهد | پایتخت دل‌ها

مشهد مرکز استان خراسان رضوی است که به یمن وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، به یکی از پرترددترین شهرهای ایران میان گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است. با سفر به این شهر می‌توانید علاوه بر زیارت، سری به بناهای تاریخی، طبیعت زیبای اطراف شهر، مراکز خرید متنوع و تفریحات مهیج این شهر بزنید و خاطرات خوشی را برای خود و عزیزانتان به یادگار بگذارید. طرقبه، شاندیز، عنبران، جاغرق، پارک جنگلی وکیل آباد، پارک کوهسنگی، چالیدره، دره هفت حوض، غار مغان، آبشار آب‌گرم و روستای شاهان گرماب همگی از دیدنی‌های این شهر و اطرافش هستند که دیدن آن‌ها با خرید بلیط هواپیما مشهد و سفر به آن محقق می‌شود. در رابطه با آب‌وهوای مشهد می‌توان گفت که تقریباً در پاییز به بهترین حالت خود می‌رسد و برای خرید بلیط هواپیما شیراز مشهد و سفر بسیار زمان مناسبی خواهد بود.

  • زاهدان | سرزمین ناشناخته‌ها

زاهدان شهری کهن در شرق ایران است. این شهر سالیان سال محل اجتماع تاجران مختلفی از پاکستان و هند بوده و به دلیل همسایگی با پاکستان و افغانستان، مکان مهمی برای تجارت محسوب می‌شود. شهری غنی از فرهنگ و تاریخ که با جاذبه‌های باستانی و طبیعی‌اش، یکی از بهترین تجربه‌های سفرهای داخلی را به شما هدیه خواهد داد. روستای تمین، روستا و غار لادیز، چشمه آب معدنی موسی، دبستان آیت‌الله طالقانی، حسینیه یزدی‌ها، مجموعه امیر توکل کامبوزیا، کاروانسرای نصرت آباد، میرجاوه، گورستان هفتاد ملا و موزه زاهدان همگی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زاهدان است. همین موضوع سبب شده است که طی چند سال اخیر مسافران بسیاری به زاهدان سفر کنند و میزان خرید بلیط هواپیما زاهدان نیز به بیشتر حد خود برسد. بنابراین اگر قصد دارید از شیراز به یکی از متفاوت‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران سفر کنید، بلیط هواپیما شیراز زاهدان را بخرید و راهی این شهر شوید.

  • عسلویه | میزبان بزرگ‌ترین میادین گازی کشور

عکس بندر عسلویه

عسلویه یک شهر جنوبی‌ در ایران و کناره خلیج فارس است که یکی از بزرگ‌ترین میادین گازی کشور را در دل خود جای داده و در آمد زیادی را برای کشورمان حاصل کرده است. بیشتر افرادی که بلیط هواپیما عسلویه را خریده و راهی این شهر می‌شوند، هدفشان در درجه اول انجام امور کاری در منطقه پارس جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی پارس و بعد از آن خرید است؛ اما نمی‌توان تعداد گردشگرانی که برای تفریح و گردش عسلویه را انتخاب می‌کنند را نادیده گرفت. سواحل زیبا و چشم‌اندازهای دل‌انگیز این بندر از دلایل اصلی سفرهای تفریحی به عسلویه است. قایق‌سواری، ماهیگیری، آبتنی و دیگر ورزش‌های آبی از جمله فعالیت‌هایی است که در عسلویه توسط گردشگران انجام می‌شود و خاطره‌ای خوش را برایشان رقم می‌زند. همه این مسائل عسلویه را به یک مقصد عالی برای سفرهای نیمه دوم سال شیرازی‌ها تبدیل کرده است و سبب شده است بلیط هواپیما شیراز عسلویه جزو محبوب‌ترین‌ها قرار گیرد.

  • ماهشهر | خلیج صنعتی ایران

عکس شهر باستانی آسک

بندر ماهشهر در استان خوزستان واقع شده است و بعد از اهواز، بزرگ‌ترین شهر این استان به‌شمار می‌رود. شهری با بافت قدیمی در کنار بافتی صنعتی که به دلیل نزدیکی به سواحل خلیج فارس، یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانیان محسوب می‌شود. قدمت تجارت در بندر تاریخی ماهشهر به زمان ساسانیان برمی‌گردد و از همان زمان تاکنون در دسته بنادر مهم ایران قرار دارد. با خرید بلیط هواپیما ماهشهر و سفر به این شهر، می‌توانید سری به سواحل خور موسی با چشم‌اندازهای دلفریبش بزنید و در آن گونه‌های جانوری متنوعی مانند دلفین و فلامینگو را ببینید. پارک ارم، آرامگاه سید صالح، تل کافرون و شهر باستانی آسک ازجمله جاذبه‌های گردشگری و توریستی بندر ماهشهر به‌شمار می‌روند که در سفر به این شهر نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید. خرید بلیط هواپیما شیراز ماهشهر و سفر به این شهر برای شیرازی‌ها می‌تواند تجربه چشیدن غذاها و خوراکی‌های جذابی مانند ماهی‌های لذیذ، خپولک، میگو و خرما با همان طعم اصیل و واقعی‌اش را به ارمغان بیاورد.

  • یزد | نمایشی از هم‌زیستی انسان با کویر

یزد شهر بادگیرها، قنات و عصرهای دل‌نشین و دوست‌داشتنی است و همانند جواهری در قلب ایران می‌درخشد. با نگاهی به شهر قدیمی از بالای پشت‌بام‌ها یا همان برج‌های معروف خاموشان در اطراف شهر، متوجه خواهید که شهر یزد تا چه اندازه با طبیعت اطرافش همزاد شده و چگونه عناصر خشن طبیعت را رام کرده است. شهری با هزاران معماری عجیب و جذاب در دل کویر که بسیاری از آن‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. میدان امیر چخماق، باغ دولت آباد، خانه لاری‌ها، مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر، ساباط و بادگیر، آتشکده ورهرام، برج خاموشان، بقعه دوازده امام و… تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر هستند که سبب شده‌اند بلیط هواپیما یزد در دسته پرطرفدارترین بلیط‌های هواپیما قرار گیرد. بنابراین به ساکنان شیراز پیشنهاد می‌کنیم برای یک سفر پاییزی روی خرید بلیط هواپیما شیراز یزد و سفر به این شهر غنی حساب باز کنند.

بهترین مقاصد سفر از شیراز در زمستان

  • قشم | جزیره زیبایی‌ها

قشم بزر‌گ‌ترین جزیره خلیج فارس است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. با خرید بلیط هواپیما قشم و سفر به این جزیره می‌توانید لذت تماشای خلیج فارس از ساحل بزرگ‌ترین جزیره‌اش را تجربه کنید و با بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اش، دنیا را از زاویه دیگری ببنید. جزایر ناز، جنگل حرا، سواحل قشم، دره ستارگان، غار نمکدان، جزیره هنگام، تنگه چاهکوه، غار خربس، پارک کروکدیل قشم، قلعه پرتغالی‌ها و چاه‌های تلا بخشی از جاذبه‌های این جزیره هستند که در فصول سرد سال مانند زمستان به بهترین و زیباترین حالت خود می‌رسند. با سفر به قشم می‌توانید علاوه بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی و سواحل زیبا، سراغ خرید از مراکز خرید خوش‌قیمت و تفریحات آبی جذاب این جزیره بروید و لحظاتی ناب را برای خود رقم بزنید. به همین دلیل خرید بلیط هواپیما شیراز قشم و سفر به این جزیره زیبا را در فصل‌های سرد سال به‌شدت به شیرازی‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

  • کیش | انتخابی عالی برای سفری لوکس

کیش جزیره‌ای لوکس و زیبا در آب‌های خلیج فارس است که با امکانات فوق‌العاده، مناظری چشم‌نواز و تفریحاتی هیجان‌انگیز به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل شده است. همین موضوع بلیط هواپیما کیش را در صدر بلیط‌های پرطرفدار داخلی قرار داده است و گردشگران زیادی در طول سال به این جزیره سفر می‌کنند. علاوه بر جاذبه‌های ذکرشده، کیش از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیگری نیز برخودار است که همگی در کنار هم به محبوبیت این جزیره کمک کرده است. سایت‌های مرجانی، پارک دلفین‌ها، پارک آبی اوشن، قنات یا کاریز کیش، شهر حریره، درخت انجیر معابد کیش و کشتی یونانی تنها بخشی از جاذبه‌های این جزیره رنگارنگ هستند. بنابراین اگر قصد دارید در یکی از روزهای سرد سال از شیراز به منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا با تفریحاتی جذاب و سواحلی دل‌انگیز سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما شیراز کیش را بخرید و راهی این جزیره زیبا شوید.

  • اهواز | شهر شب‌های زنده

نمایی از مسیر دسترسی به جزیره درراستای رود کارون

 

اهواز قدیمی‌ترین شهر و مرکز استان خوزستان و هفتمین شهر بزرگ کشور به حساب می‌آید. بسیاری از ما بعد از شنیدن نام اهواز به یاد رود کارون، سمبوسه‌های خوش‌طعم این شهر و آفتاب سوزان آن می‌افتیم؛ اما آن دسته از افراد که حداقل یکبار به اهواز سفر کرده باشند، می‌دانند این شهر سرشار از  جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است و سفر به آن به یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های سفر هر فرد تبدیل خواهد شد. شهری با بیش از 40 اثر تاریخی دیدنی که همواره گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. پارک کوهساران یا همان بام اهواز، آبشار مصنوعی، تالاب بامدژ، پل طبیعت کیانپارس، کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی، کاروانسرای معین التجار و دانشکده سه گوش تنها تعدادی از جاذبه‌های اهواز است که سبب محبوبیت بلیط هواپیما اهواز و سفر به این شهر تاریخی شده است. ناگفته نماند که رفت‌وآمد میان شیراز و اهواز نیز بسیار زیاد است و در طول سال افراد زیادی به قصد انجام امور کاری یا گردش بلیط هواپیما شیراز اهواز را خریداری کرده و راهی این شهر می‌شوند.

  • آبادان | بندری از دل تاریخ

عکس تالاب شادگان

آبادان یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه جنوب ایران است که در استان خوزستان قرار دارد. در آبادان جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که این شهر را جدا از اهمیت اقصادی و تجاری، محبوب و معروف کرده است. تالاب شادگان، یکی از شگفتی‌های ایران زمین در آبادان قرار دارد و به دلیل قایق‌های روی آب آن به ونیز ایران شهرت یافته است. وقتی به تالاب شادگان می‌رسید، دنیایی از آب‌های آرام اقیانوسی به شما سلام می‌کنند. یکی از بخش‌های جذاب قایق‌سواری در تالاب شادگان این است که می‌توانید در حال قایق‌سواری، به موسیقی زیبای جنوبی گوش جان بسپارید و خاطره‌ای متفاوت و ماندگار برای خودتان ثبت کنید. بهترین زمان سفر به آبادان پاییز و زمستان تا اواخر فروردین است؛ چرا که در این زمان می‌توانید زیباترین لحظات را در سفر به آبادان برای خود و همراهانتان رقم بزنید. همین موضوع سبب شده است که فروش بلیط هواپیما آبادان در نیمه دوم سال به بیشترین میزان خود برسد. از طرفداران پروپاقرص سفر به آبادان نیز شیرازی‌ها بوده و به‌دنبال خرید بلیط هواپیما شیراز آبادان در فصل‌های سرد سال هستند.

  • بندرعباس | تلاقی رؤیا و دریا

بندرعباس یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوبی است که بزرگ‌ترین بندر ایران به‌حساب می‌آید و از گذشته‌های دور تاکنون از اهمیت زیادی برای کشور برخوردار بوده است. منابع گازی و نفتی فراوان، سواحلی دل‌انگیز و پربرکت، بازاری متنوع و پرجنب‌وجوش همراه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان بندرعباس را به یکی از معروف‌ترین و پرترددترین شهرهای ایران خصوصاً در جنوب ایران تبدیل کرده است. به همین دلیل ما شاهد فروش بالای بلیط هواپیما بندرعباس در بیشتر روزهای سال هستیم. چشمه‌ آب گرم گنو، آبشار تزرج، غار نمکی خرسين، چشمه‌ سبزپوشان، عمارت کلاه فرنگی بندرعباس، حمام گله‌‌داری، پل لاتیدان، قلعه‌ فین و معبد هندوها در بندرعباس بخشی از تاریخ و طبیعت بندرعباس هستند. حال اگر قصد دارید سفری متفاوت از شیراز آن هم در یکی از روزهای سرد سال را تجربه کنید، پیشنهاد ما خرید بلیط هواپیما شیراز بندرعباس و سفر به این شهر جذاب است.

دست در دست یکدیگر به سفری چهارفصل از مبدأ شیراز به شهرهای جذاب کشور رفتیم و با جاذبه‌های فراوان هر یک از آن‌ها در فصل‌های مختلف سال آشنا شدیم. شهرهایی که هر کدام به خودی خود مقصدی عالی برای سفرهای فصلی شیرازی‌ها به‌حساب می‌آیند. البته ما فقط به معرفی چند نمونه از این شهرها اکتفا کرده و بقیه را به‌عهده شما گذاشته‌ایم. پس اگر شهر جذاب دیگری را برای سفرهای فصلی شیرازی‌ها در نظر دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.