پیست اسکی پیام | تجربه روزی هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی

2

برف بازی، یکی از خاطرات بسیار شیرین در زندگی هر فردی است. با بارش برف، همه انسان‌ها از افراد پیر و مسن گرفته تا کودکان و جوانان، هیجان‌زده شده و به همراه عزیزان خود به تفریح و شادی می‌پردازند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با یکی از پیست های اسکی تبریز با نام پیست اسکی پیام آشنا کنیم که مکانی بسیار مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در روزهای سرد و برفی زمستان است. پس اگر از طرفداران ورزش‌ها و تفریحات زمستانی هستید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید. 

پیست اسکی پیام کجاست؟

استان آذربایجان شرقی یکی از زیباترین و غنی‌ترین استان‌های کشور از لحاظ طبیعت و پوشش گیاهی است. همچنین این استان که در طول سال در مرکز توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار دارد، دارای طبیعت زمستانی بسیار منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز است. منطقه پیست اسکی پیام یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های زمستانی استان آذربایجان شرقی است که در این مقاله ره بال آسمان با آن آشنا خواهید شد.

تصویری از پیست اسکی پیام

ویژگی منحصربه‌فرد منطقه گردشگری پیام، زمستان‌های سرد و برف‌گیر آن است. در ارتفاعات این منطقه، یک پیست اسکی مجهز وجود دارد که باعث ایجاد فضایی مفرح و سرگرم‌کننده برای گردشگران شده است. پیست اسکی پیام تبریز در سال 1348 در زمینی به مساحت 30 هکتار راه‌اندازی شد. این پیست یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پیست های اسکی ایران و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مرند است. این پیست اسکی 800متری که در ارتفاع 1800متری سطح دریا قرار دارد، هر ساله شاهد حضور گردشگران و ورزشکاران برای ورزش، تفریح و انواع مسابقات ورزشی است. 

معرفی منطقه گردشگری پیام

تصویری از پیست اسکی پیام

در استان آذربایجان، ورزش اسکی قدمتی چندین ساله دارد. این استان از لحاظ شرایط اقلیمی به‌صورت بالقوه پتانسیل اسکی‌سواری و ورزش‌های زمستانی دارد. از این رو پیست اسکی یام سال‌های سال است که به‌عنوان میزبان ورزشکاران و فعالان این حوزه شناخته می‌شود. در بخش مرکزی شهرستان مرند و دامنه ارتفاعات رشته کوه میشو، منطقه‌ گردشگری پیام واقع شده است. در فصل زمستان، اغلب خانواده‌های شهر تبریز و دیگر شهرهای این استان و استان‌های همجوار، برای انجام تفریحات و ورزش‌های زمستانی به این مکان گردشگری می‌روند.

تصویری از پیست اسکی پیام

خوب است بدانید در گذشته منطقه پیام و پیست اسکی آن با نام منطقه «یام» شناخته می‌شد و امروزه نیز مردم محلی و بومی آذربایجان از نام پیست اسکی یام برای معرفی این مجموعه استفاده می‌کنند. همچنین سند منطقه ورزشی-گردشگری پیام، تحت مالکیت منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی بوده و قرار است به‌زودی به نام سازمان ورزش و جوانان استان منتقل شود. از این رو با همکاری بخش خصوصی و با توجه به پتانسیل‌های بالقوه این منطقه، قرار است امکانات بیشتری برای جذب گردشگران و ایجاد مکانی امن و پیشرفته برای ورزشکاران و کوهنوردان در این منطقه ایجاد شود. 

در پیست اسکی پیام چه تفریحاتی را می‌توان تجربه کرد؟

تصویری از پیست اسکی پیام

همان طور که گفتیم، علت اصلی مراجعه گردشگران به پیست اسکی پیام، استفاده از ظرفیت‌های فراهم شده برای اسکی‌سواری و برف بازی است. این پیست یکی از بهترین و ایمن‌ترین مکان‌ها برای برف بازی زمستانه و گذراندن اوقات خوش در یک روز برفی است. این پیست اسکی، شیب ملایمی داشته و مکانی امن و مناسب برای خردسالان و نوآموزان است. همچنین این شیب ملایم پیست، باعث استقبال اسنوبرد سواران قرار گرفته و تفریحی بسیار لذت‌بخش برای آن‌ها شده است.

در پیست اسکی پیام چه تفریحاتی را می‌توان تجربه کرد؟

خوب است بدانید در منطقه آموزشی پیست اسکی پیام تبریز، یک مدرسه اسکی با امکانات خاص و پیشرفته دایر شده است که زیر نظر مربیان پیشکسوت و اسکی‌بازار حرفه‌ای فعالیت می‌کند. یکی دیگر از تفریحات پیست اسکی پیام، کوهنوردی است. دامنه رشته کوه‌های میشو، مکانی بسیار مناسب و دیدنی برای صعود به ارتفاعات و طبیعت‌گردی است. این منطقه همواره شاهد حضور کوهنوردانی است که با کوله پشتی‌های خود، قصد کوهپیمایی و کمپ زدن در مکان‌های بکر کوهستانی این منطقه را دارند. 

امکانات پیست اسکی پیام چیست؟

امکانات پیست اسکی پیام

پیست اسکی پیام از لحاظ امکانات و خدمات رفاهی که به گردشگران ارائه می‌دهد، بسیار پیشرفته و قابل توجه است. تمامی این امکانات برای رفاه حال و راحتی گردشگران فراهم شده‌ و باعث جلب رضایت حداکثری مردم شده است. همچنین خوب است بدانید در این مجموعه تفریحی، امکانات بسیار پیشرفته‌ای برای اتراق و استراحت بازدیدکنندگان فراهم شده است که  یک روز عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد. از مهم‌ترین امکانات این پیست اسکی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

تصویری از امکانات پیست اسکی پیام

  • امکان استفاده از تلفن همراه و شبکه اینترنت؛
  • جاده آسفالت و قابل دسترسی؛
  • رستوران؛
  • هتل؛
  • آلاچیق‌های سرپوشیده؛
  • مراکز بهداشتی و درمانی با پزشکان متخصص؛
  • مراکز خرید؛
  • سرویس بهداشتی؛
  • دستگاه‌های بالابر برای افراد مبتدی و حرفه‌ای؛
  • پل روگذر ورودی پیست؛
  • دستگاه تلکس مخصوص بانوان؛
  • پیست آموزشی برای کودکان و افراد مبتدی؛
  • اسنوبرد مارپیچ؛
  • کلاس‌های آموزشی؛
  • دو پارکینگ؛ یکی پارکینگ اختصاصی با ظرفیت 120 خودرو برای خودروهای شخصی اسکی‌بازان و دیگری پارکینگ عمومی با ظرفیت 200 خودرو برای خودروهای گردشگران و کوهنوردان.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی پیام تبریز چه فصلی است؟

تصویری از پیست اسکی پیام

مسلم است که پیست اسکی پیام تبریز منطقه‌ای تفریحی برای روزهای سرد و برفی زمستان است؛ اما خوب است بدانید که بازدید از این منطقه در دیگر فصل‌های سال نیز خالی از لطف نیست. منطقه تفریحی پیام دارای تابستان‌هایی با طبیعت زیبا، آب و هوای مطبوع، جوی‌های روان و چمنزارهای چشم‌نواز است. پس اگر در فصل تابستان به استان آذربایجان سفر کردید، هرگز لذت گشت‌وگذار و استراحت در منطقه زیبا و دیدنی پیام را از خود دریغ نکنید.

مسیر دسترسی به پیست اسکی پیام

پیست اسکی پیام تبریز که در 15کیلومتری شهر مرند واقع شده است، مسیر دسترسی بسیار کوتاه و ایمنی دارد. شما می‌توانید برای رفتن به این مکان از جاده ترانزیت تبریز به مرند به‌صورت 24 ساعته استفاده کرده و ضمن تماشای مناظر بکر اطراف جاده، خود را به این پیست برسانید. مسیر فرعی این جاده ترانزیت، کاملاً مسطح بوده و منظره‌ای وصف‌ناشدنی از تپه‌های پوشیده از برف و باغات محلی را در قابی زیبا گرد هم آورده است. فاصله تا مرند از این مکان 15 کیلومتر و فاصله تا تبریز حدود 60 کیلومتر است. مسیر دسترسی این پیست در اکثر اوقات سال، شرایط جوی خوبی داشته و حتی در برخی روزهای زمستان، آفتابی است. همچنین این منطقه از هرگونه خطر ریزش بهمن و وزش کولاک بارش‌های سنگین در امان است. پس با خیال راحت به جاده بزنید و از این طبیعت بکر استان آذربایجان دیدن کنید.

هزینه تقریبیبسته به نوع امکانات و تفریحات دریافتی، متفاوت
ساعت بازدیدپنج‌شنبه و جمعه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۷
شماره تماس09143033203
آدرساستان آذربایجان شرقی، کیلومتر 15 جاده مرند-تبریز، بین صوفیان و مرند، خروجی بعد از هتل یام

در این مقاله با یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی اطراف تبریز به نام پیست اسکی پیام آشنا شدید. اگر قصد کسب تجربه جدید و انجام تفریحات هیجان‌انگیز دارید، بازدید از این پیست اسکی را از دست ندهید و یک روز خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را در کنار خانواده یا دوستان خود سپری کنید. آیا شما تا به حال به پیست اسکی یام رفته‌اید؟ تجربه‌ها و خاطرات خود از گردش در این پیست را با ما به اشتراک بگذارید. 

مجله گردشگری ره بال آسمان یکی از معتبرترین سایت‌ها در حوزه گردشگری است که برای کسب اطلاعات و خواندن مقاله‌های بیشتر در این زمینه می‌توانید به آن مراجعه کنید. همچنین این وب‌سایت، درگاهی بسیار امن و مطمئن برای رزرو بلیط قطار، هواپیما، اتوبوس و رزرو هتل در ایران و خارج از کشور است. پس اگر قصد سفر دارید، همین حالا به صورت آنلاین به این سایت مراجعه کرده و از امکانات و خدمات بی‌نظیر آن استفاده کنید. 

پیست اسکی پیام تبریز در 15 کیلومتری شهر مرند استان آذربایجان شرقی و در دامنه ارتفاعات رشته کوه میشو واقع شده است.

از مهم‌ترین امکانات این پیست اسکی می‌توان به امکانات رفاهی شامل آب، برق، تلفن، پارکینگ، مراکز اقامتی، پل روگذر، پیست آموزشی، اسنوبرد مارپیچ، رستوران و مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

این پیست علاوه بر ورزش‌های زمستانی و اسکی‌سواری، فضایی بسیار مناسب برای کوهنوردی و کمپ کردن در طبیعت بکر کوهستانی است.

این مجموعه تفریحی در تمامی فصل‌های سال، دارای ظرفیت‌های گردشگری بوده و پذیرای حضور بازدیدکنندگان و ورزش‌کاران است.

مجموعه پیست اسکی یام دارای ٰیک مدرسه اسکی با امکانات خاص و پیشرفته است که زیر نظر مربیان پیشکسوت و اسکی‌بازار حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

3/5 (2 نظر)
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    واقعا منطقه گردشگری یام جزو بهترین مناطق گردشگری منطقه به حساب میاد
    چه بهار و تابستون برای کوه نوردی
    چه زمستون برای اسکی

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام محمد عزیز
      دقیقاً حق با شماست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.