پارک ساحلی رود بشار یاسوج | پارکی آرام در پایتخت طبیعت ایران

2

امروز قصد داریم به شهر زیبای یاسوج سفر کنیم. یاسوج یکی از شهرهای جنوب غرب ایران است. این شهر زیبا، جاذبه‌های گردشگری متعددی را در خود جای می‌دهد. رود بشار یکی از جاهای دیدنی یاسوج محسوب می‌شود. در نزدیکی این پارک و داخل شهر یاسوج، پارک ساحلی بسیار زیبایی بنا شده است. امروز قصد داریم تا پارک ساحلی رود بشار یاسوج را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

پارک ساحلی رود بشار کجاست؟

پارک ساحلی رود بشار یاسوج در محل تقاطع جاده یاسوج – شیراز و رودخانه بشار قرار دارد. این پارک ساحلی در استان کهگیلویه و بویراحمد بخش جنوبی شهر یاسوج واقع شده است. برای دسترسی به این پارک ساحلی باید از جاده یاسوج – شیراز استفاده کنید.

معرفی جاذبه‌های دیدنی پارک

پارک ساحلی رود بشار یاسوج با 14‌هکتار مساحت، بزرگ‌ترین پارک این شهر محسوب می‌شود. رودخانه بشار یکی از زیباترین رودهای ایران است. به همین خاطر پارک ساحلی آن نیز یکی از زیباترین پارک های ایران به شمار می‌آید. این پارک ساحلی، محیطی کاملاً مفرح و خانوادگی دارد. در این پارک شما می‌توانید از تفریحات مختلف استفاده کنید و لذت ببرید. در سفر به یاسوج، حتماً باید سری به این پارک ساحلی بزنید. علاوه‌بر قایق‌‌سواری شما می‌توانید داخل پارک کنار این رود بنشینید و از زیبایی آن لذت ببرید.

امکانات پارک ساحلی

پارک ساحلی یاسوج، دارای تمام امکانات رفاهی و خدماتی است. در این پارک می‌توانید یک قایق پدالی کرایه کنید و از حضور در رودخانه بشار لذت ببرید. همچنین در این پارک بخشی به‌عنوان زمین بازی کودکان تعبیه شده است. در این زمین بازی انواع وسایل بازی کودکان، آب‌خوری و سرویس بهداشتی قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از بوفه، رستوران و کافه‌های داخل این پارک یا نزدیک آن نیز استفاده کنند. این پارک دارای نمازخانه و آبخوری در بخش‌های مختلف است. همچنین کودکان و بزرگسالان می‌توانند از ایستگاه مخصوص، دوچرخه یا اسکوتر برقی کرایه کنند و از سواری خود لذت ببرند.

معرفی جاهای دیدنی نزدیک به پارک

مسیر دسترسی پارک ساحلی رود بشار

دسترسی به پارک ساحلی یاسوج بسیار ساده است. فقط کافی است خودتان را به جاده یاسوج – شیراز برسانید. جاده را به‌سمت جنوب ادامه دهید. در نزدیکی کارخانه قند، با تابلوهای خروجی پارک ساحلی رو‌به‌رو خواهید شد. شما می‌توانید به بخش شرقی یا غربی پارک مراجعه کنید. در حقیقت جاده یاسوج – شیراز این پارک را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. بخش شرقی وسعت بیشتری دارد؛ اما شهربازی و زمین مخصوص بازی کودکان در بخش غربی قرار دارد. شما می‌توانید وسیله نقلیه خود را تا چند قدمی پارک ببرید. پس لازم نیست نگران پیاده‌روی طولانی باشید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرسایران، استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، پارک ساحلی

خب دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، آیا تاکنون به شهر زیبای یاسوج سفر کرده‌اید؟ نظر شما درباره پارک ساحلی بشار یاسوج چیست؟ آیا تابه‌حال از آن بازدید کرده‌اید؟ به نظر شما کدام یک از پارک های ایران از نظر گردشگری اهمیت بسیاری دارند؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

این پارک در بخش جنوب شهر و کنار جاده یاسوج – شیراز قرار دارد.

این پارک به‌صورت 24‌ساعته باز است.

مراجعان می‌توانند به‌صورت رایگان از این پارک استفاده کنند.

این پارک فاقد پارکینگ مسقف است؛ اما فضایی برای پارک خودرو در آن وجود دارد.

3/5 (2 نظر)
2 نظرات
  1. سارا می گوید

    دشت راق رو هم میشه بیشتر معرفی کنید؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سارای عزیز،
      دشت راق از توابع دهدشت در نزدیکی یاسوجه. این دشت ییلاقیه و برای همین در اواخر بهار و تابستان می‌شه بهش سر زد. البته یکی از دشت‌هاییه که تردد انسان بهش کم بوده و تا حد بسیاری بکر باقی مونده. با این توضیح اگه بخواین به این دشت سر بزنید، نیازه با راهنمای محلی برید. انواع گونه های سردسیری در این دشت رشد می کنه و برای همین در فصل بهار ترکیبی از رنگ سبز و زرد زیبا رو می‌شه اونجا شاهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.