بهترین مراکز خرید یزد | از قطاب تا ترمه

4

امروز قصد داریم تا سری به شهر یزد و مراکز خرید شلوغ و پرجنب‌وجوش آن بزنیم. یزد را به شیرینی‌های خوشمزه و پارچه‌های ترمه زیبا می‌شناسند. اصلاً شیرینی یکی از مهم‌ترین سوغات یزد است. پس بعد بازدید از جاهای دیدنی یزد، بهتر است سری به مراکز خرید آن بزنید. با ما همراه باشید تا بهترین مراکز خرید یزد را به‌خوبی بشناسید.

مراکز خرید یزد را بهتر بشناسید

در استان یزد، چندین و چند مرکز خرید مختلف وجود دارند. برخی از مراکز هنوز هم دارای ظاهری سنتی هستند و برخی دیگر در عین حال با دنیای امروز پیش رفته‌اند و دارای ظاهری مدرن هستند. امروز قصد داریم تا بهترین مراکز خرید یزد را به تفکیک به شما عزیزان معرفی کنیم. برخی از این مراکز مخصوص خرید سوغات، بعضی مخصوص خرید شیرینی و برخی دیگر مخصوص خرید لوازم دیجیتال هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا از پشت مانیتور و موبایل نیز بتوانید سری به مراکز خرید یزد بزنید!

  • بازار حاجی قنبر یزد

بازار حاجی قنبر یکی از قدیمی ترین بازارهای یزد است. قدمت این بازار به قرن نهم هجری قمری بازمی‌گردد. راسته این بازار را می‌توان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی یزد دانست که بخشی از مجموعه معروف امیر چخماق است. در این بازار می‌توانید شاهد حضور شیرینی فروشی‌ها، فروشگاه‌های طلا، جواهر و فرش باشید. کاشی‌کاری‌های این بازار بسیار زیبا هستند و برای عکاسی جان می‌دهند. حجره‌های قدیمی بازار حاجی قنبر یزد سالیان سال است که بدون تغییر به همان شکل قدیم ثابت باقی مانده‌اند. به همین خاطر نمی‌دانید که حجره‌های قدیمی را نگاه کنید یا سرتان را بالا بگیرید و از تماشای تزئینات بازار لذت ببرید. بازار حال‌وهوای بسیار خاص و دوست‌داشتنی دارد. از‌این‌رو حتی با قدم‌زدن در آن احساس آرامش خواهید کرد.

آدرس: یزد، مجموعه امیرچخماق
  • بازار زرگری یزد

به به، مگر می‌شود صحبت از زر و بازار زرگری به میان بیاید و کسی کنجکاو نشود سری به آن بزند؟ بازار زرگری یکی از زیباترین جاهای دیدنی یزد است. بد نیست بدانید نام این بازار قدیمی حتی در فهرست آثار ملی ایران نیز به چشم می‌خورد. قدمت این بازار به قرن 12 و 13 هجری قمری بازمی‌گردد. بازار زرگری یزد، یک دالان پرزرق‌وبرق 94متری است که 3 متر عرض دارد. با وجود سقف 6‌متری، همه‌جای این دالان پر از نور زرد و درخشش زیبای طلا می‌شود. در این بازار می‌توانید انواع جواهرات با طلای 20 عیار و سنگ‌های قیمتی را تهیه کنید. فروشندگان این بازار بسیار خوش‌انصاف هستند و هزینه معقولی را از شما دریافت می‌کنند. بازار زرگری جزو بازارهایی است که حتماً باید حتی برای تفریح هم که شده از آن دیدن کنید.

آدرس: یزد، بخش شمالی خیابان قیام، روبه‌روی مجموعه اميرچخماق
  • بازار قیصریه یزد

تصویری از بازار قیصریه یزد

با شنیدن نام بازار قیصریه شاید تصور کنید که این بازار در اصفهان قرار دارد. برخی دیگر می‌گویند نه! قیصریه متعلق به شیراز است! در حقیقت باید بدانید 5 بازار معروف قیصریه در سراسر ایران وجود دارد. بازار قیصریه یکی از بازار های یزد نیز به حساب می‌آید که از قضا شهرت بسیاری هم دارد. این بازار جزو بازارهای قدیمی و بسیار پرتردد این شهر است. در بازار قیصریه شما می‌توانید شاهد انواع کسبه قدیمی باشید. در حقیقت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بازار به چشم می‌خورد. پس اگر به‌دنبال بهترین مراکز خرید یزد هستید، حتماً سری به بازار قیصریه بزنید.

آدرس: یزد، خیابان قیام، بازار خان یزد، بازارچه قیصریه یزد
  • بازار مسگرها یا بازار پنجه علی یزد

در گذشته دور، همه ایرانیان در ظروف مسی غذا میل می‌کردند. الحق که با اتکا به همین نکته ساده هم می‌توان متوجه شد که ایرانیان چه هوش و ذکاوت فراوانی داشته‌اند. مس یک فلز مفید است. این فلز در واکنش با غذا مخصوصاً زمانی که روی حرارت قرار بگیرد، مواد مفیدی را از خود به غذا انتقال می‌دهد.  اگر شما هم به این موضوع باور دارید، سری به بازار مسگرهای یزد یا همان بازار پنجه علی بزنید. این بازار 600 سال قدمت دارد و یکی از مهم‌ترین مراکز خرید یزد به حساب می‌آید. حتی گشت‌و‌گذار در این بازار نیز مزه می‌دهد. پس حتماً سری به آن بزنید. راستی اگر به فکر خرید بلیط هواپیما یزد هستید، مقدار زیادی مس نخرید؛ چون حملش برایتان سخت خواهد شد.

آدرس: یزد، خیابان قیام، بازارهای قدیمی یزد
  • مرکز خرید آریا یزد

مرکز خرید آریا را می‌توان یکی از معروف ترین مراکز خرید یزد دانست. این مرکز خرید در منطقه صفائیه و بلوار شهید قندی قرار دارد. مرکز خرید آریا یزد در سال 1387 افتتاح شد. این مرکز خرید دارای 5 طبقه است و 3 طبقه از آن به بخش تجاری اختصاص دارد. در این 3 طبقه می‌توانیم شاهد 113 واحد تجاری مختلف باشیم. اکثر اصناف را پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، صنایع چرم، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه، اسباب‌بازی، فرش و غیره تشکیل داده است. بیشتر اجناس داخل این مرکز خرید کیفیت مطلوب دارند و همین مسئله خرید را برای مشتریان ساده‌تر می‌کند.

آدرس: یزد، صفائیه، بلوار شهید قندی، مرکز خرید آریا
  • مجتمع تجاری صدف یزد

مجتمع تجاری صدف یکی دیگر از لوکس ترین مراکز خرید یزد به حساب می‌آید. این مرکز خرید فعالیت خود را در سال 1392 آغاز کرد. پاساژ صدف در زمینی به مساحت 5هزار مترمربع قرار دارد و دارای 5 طبقه است. در این 5 طبقه، 100 واحد صنفی مشغول به کار هستند. انواع فروشگاه کفش، پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، پوشاک بچه‌گانه، طلا، جواهر، صنایع‌دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی در این پاساژ فعالیت دارند. اجناس این مرکز خرید کیفیت مطلوبی دارند و البته فراموش نکنید که برای کیفیت مطلوب، باید هزینه متناسب را نیز پرداخت کرد.

آدرس: یزد، صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی، بعد از هتل صفاییه
  • مجتمع تجاری علاءالدین یزد

مجتمع تجاری علاءالدین یزد

پاساژ علاءالدین گویا تبدیل به یک نام تجاری در زمینه فروش تجهیزات موبایل و کامپیوتر شده است. اولین بار مرکز خرید علاءالدین، در خیابان جمهوری تهران افتتاح شد. این مرکز خرید هنوز هم یکی از مهم‌ترین مراکز خرید موبایل در تهران به حساب می‌آید. در شهر یزد نیز یک مرکز خرید علاءالدین یا همان پاساژ علاءالدین وجود دارد که مرکز خرید و فروش انواع گوشی، تبلت، لوازم جانبی موبایل، نرم‌افزار و خدمات تعمیرات محسوب می‌شود.

آدرس: یزد، صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی
  • پاساژ کویتی‌ها یزد

تقریباً می‌توان گفت که در هر شهر ایران، یک یا چند پاساژ کویتی‌ها وجود دارد. پاساژ کویتی‌ها در گذشته مخصوص اجناسی بود که از کویت وارد می‌شد. حتی بسیاری از فروشندگان آن نیز افراد خارجی بودند. البته در حال حاضر دیگر پاساژ کویتی‌ها همان پاساژ کویتی‌های قدیم نیست و با سایر مراکز خرید یزد تفاوتی ندارد. با وجود این اگر به‌دنبال یک مرکز خرید با قیمت مناسب برای خرید انواع البسه، طلا، عطر، ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی هستید، می‌توانید سری به این مرکز خرید بزنید. مهم‌ترین مزیت پاساژ کویتی‌ها در بین مراکز خرید یزد، تنوع فراوان محصولات آن است.

آدرس: یزد، میدان شهید بهشتی
  • مجتمع تجاری الماس یزد

تصویری از مجتمع تجاری الماس یزد

مجتمع تجاری الماس یزد یکی از مراکز خرید نقلی و جمع‌وجور در این شهر به حساب می‌آید. پاساژ الماس دو طبقه دارد و دارای تنوع بسیاری است. به همین خاطر مردم محلی نیز معمولاً هنگام خرید یا حتی پاساژگردی در یزد، سری به پاساژ الماس می‌زنند. در این مرکز خرید انواع فروشگاه لباس مردانه و زنانه، لباس و تجهیزات بچه‌گانه، کیف، کفش، عطر، ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، عروسک، بدلیجات، لباس زیر زنانه، طلا و جواهرات و غیره حضور دارند. همچنین زمانی که از گشت‌و‌گذار و خرید خسته شدید، می‌توانید برای استراحت سری به کافی‌شاپ مجموعه بزنید.

آدرس: یزد، آزادشهر، بعد از فلکه اول
  • مجتمع تجاری شهاب یزد

تصویری از مجتمع تجاری شهاب یزد

مجتمع تجاری شهاب در کنار پاساژ علاءالدین، یکی دیگر از بهترین مراکز خرید موبایل و قطعات کامپیوتر در یزد محسوب می‌شود. این پاساژ چندطبقه دارای 1،200 مترمربع وسعت است و 80 باب مغازه در آن مشغول فعالیت هستند. این مرکز خرید ظاهری لوکس و امروزی دارد و بسیاری از برندهای معتبر موبایل همانند سامسونگ، ال جی و سونی در این پاساژ دارای نمایندگی رسمی هستند. همچنین برای خرید لوازم جانبی متنوع نیز می‌توانید این مرکز خرید عالی را انتخاب کنید. این مرکز خرید دارای پارکینگ، آسانسور و پله‌برقی است. به همین خاطر می‌توانید بدون نگرانی از بابت جای پارک یا پله‌ها به‌دنبال محصول مدنظرتان باشید.

آدرس: یزد، خیابان کاشانی، کنار بیمارستان مجیبیان، مجتمع شهاب یزد
  • مجتمع تجاری ستاره یزد

تصویری از مجتمع تجاری ستاره یزد

مجتمع تجاری ستاره را به‌جرئت می‌توان یکی از بزرگترین و معروف‌ترین مراکز خرید یزد دانست. این مرکز خرید در سال 1388 افتتاح شده است و با 700 مغازه، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اگر به‌دنبال مجتمعی برای پاساژگردی و تفریح هستید، بهتر است حتماً حداقل یک بار سری به مجتمع تجاری ستاره یزد بزنید. این مرکز خرید دارای سالن شهربازی سرپوشیده، کافه، رستوران و همچنین سینما 5بعدی است. پس باید گفت که پاساژ ستاره یکی از بهترین مراکز خرید چندمنظوره در یزد به حساب می‌آید. در این مرکز خرید انواع محصولات نظیر پوشاک مردانه، زنانه، بچه‌گانه، طلا، جواهر، لوازم آرایشی، بهداشتی، اسباب‌بازی و غیره وجود دارند.

آدرس: استان یزد، شهر یزد، بلوار طالقانی
  • مرکز خرید شقایق یزد

با وجود آنکه مرکز خرید شقایق دارای ده‌ها واحد صنفی مختلف است؛ اما بیشتر به بخش اداری خود شهرت دارد. در حقیقت مرکز خرید شقایق رو‌به‌روی دادگستری یزد قرار دارد. به همین خاطر در بخش اداری این مرکز خرید، دفاتر وکلای مختلف وجود دارد. همین مسئله باعث شده تا تردد بسیاری در مرکز خرید شقایق وجود داشته باشد. البته نگران نباشید، وجود لاین آسانسور مخصوص بخش اداری باعث شده تا خبری از ازدحام در بخش تجاری نباشد. در طبقه همکف و زیر همکف، انواع فروشگاه لباس زنانه و مردانه، لوازم کودک، لوازم ورزشی، آرایشی، بهداشتی، عطر، ادکلن و غیره حضور دارند.

آدرس: یزد،خیابان فرخی، رو‌به‌روی دادگستری
  • بازار آجیل سلطانی یزد

تصویری از بازار آجیل سلطانی یزد

آجیل سرای سلطانی نام یک فروشگاه بزرگ است که آن را با نام بازار آجیل سلطانی نیز می‌شناسند. این مغازه آجیل‌فروشی جزو قدیمی‌ترین مغازه‌های یزد به حساب می‌آید. مدیریت این مغازه نیز به‌صورت موروثی در اختیار یک خانواده قرار دارد. به‌دلیل فروش فراوان مغازه، همواره اجناس داخل بازار آجیل سلطانی یزد، تازه، ترد و خوش‌عطر هستند. مدیریت مجموعه نیز فردی منصف است و می‌توانید خریدی مقرون‌به‌صرفه انجام دهید. پس اگر به‌دنبال خوش‌مزه‌ترین آجیل یزد هستید، سری به آجیل سلطانی بزنید.

آدرس: یزد، شهید مطهری، بعد از کوچه سید الشهدا 2
  • بازار رنگرزی

بخشی از بازار قدیمی یزد، به رنگرزی اختصاص دارد. در این قسمت بازار می‌توانید افرادی را ببینید که انواع نخ طبیعی رنگ‌شده را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. تولید نخ رنگی یا همان رنگرزی شغل آباواجدادی برخی از این کسبه است. در همین قسمت چند کارگاه رنگرزی نیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها برای گردشگران جذابیت بسیاری خواهد داشت.

آدرس: یزد، بازار قدیم
  • بازار خان یزد

بازار خان را هم باید در زمره قدیمی‌ترین مراکز خرید یزد قرار دارد. قدمت این بازار به دوران قاجار بازمی‌گردد و در محله لب خندق قرار دارد. لب خندق جزو مناطق قدیمی و سنتی یزد است. در این منطقه می‌توانیم شاهد اقامتگاه‌های بوم‌گردی مختلف و ابنیه تاریخی متعدد باشیم. این بازار قدیمی 274 متر طول دارد و ارتفاع سقف آن بین 4 تا 6 متر متغیر است. از نظر ظاهری، تفاوتی بین این بازار و سایر بازارهای قدیمی یزد وجود ندارد. در حال حاضر حدود 153 حجره در این بازار مشغول کار هستند. با توجه به اینکه بازار خان در فهرست آثار ملی ایران نیز قرار دارد، بازدید از آن اکیداً توصیه می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان قیام
  • بازار تبریزیان یزد

تصویری از بازار تبریزیان یزد

درست چند پاراگراف قبل‌تر، درباره بازار قدیمی پنجه علی با شما صحبت کردیم. بازاری که به بازار مسگرها معروف است و در آن انواع ظروف مسی را تولید و به فروش می‌رسانند. در انتهای بازار پنجه علی، بازار قدیمی دیگری با نام بازار تبریزیان وجود دارد. این بازار از جنس خشت و آجر ساخته شده است و آن را با نام بازار 17شهریور نیز می‌شناسند. بازدید از این بازار را بهتر است همراه با بازدید از بازار مسگرها قرار دهید تا یک تیر و دو نشان بزنید.

آدرس: یزد، خیابان قیام، بازارهای قدیمی یزد
  • هایپر استار خلیج فارس یزد

هایپر استار یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور محسوب می‌شود. این فروشگاه زنجیره‌ای تنوع بسیاری دارد. به‌حدی که با خرید از هایپر استار تا چند ماه از هر فروشگاه و سوپرمارکتی بی‌نیاز خواهید بود. می‌توان گفت که در هر شهر، هایپراستار، بزرگترین و بهترین فروشگاه برای خرید است. هایپراستار یزد نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فروشگاه یکی از بزرگترین و متنوع‌ترین فروشگاه‌ها در تمام یزد به حساب می‌آید.

آدرس: یزد، بلوار آزادگان، میدان صنعت، مجتمع خلیج فارس
  • بازار بزرگ امیر یزد

تصویری از بازار بزرگ امیر یزد

اشتباه نکنید، منظور ما بازار امیر چخماق نیست! بازار بزرگ امیر در خیابان کاشانی این شهر قرار دارد. این بازار 4طبقه در سال 1393 در زمینی به متراژ هزار مترمربع افتتاح شد. در این مرکز خرید بزرگ، 99 باب مغازه در زمینه موبایل، کامپیوتر، سیم‌کارت و به‌صورت کلی تجهیزات دیجیتال فعالیت می‌کنند. پس اگر به‌دنبال انواع سیم‌کارت رند یا حتی فروش سیم‌کارت خود هستید، سری به این بازار بزنید. علاوه‌بر بخش تجاری، مشتریان درباره بخش تفریحی و خدماتی این مرکز خرید نظرات مثبتی ثبت می‌کنند. در این پاساژ می‌توانید از بخش بیلیارد، شطرنج، فوتبال دستی و همچنین دارت لذت ببرید. وجود پارکینگ، آسانسور، رستوران، کافی‌شاپ و پله برقی هم به رفاه مشتریان کمک می‌کند.

آدرس: یزد، خیابان کاشانی، رو‌به‌روی مخابرات هفتم تیر، بازار بزرگ امیر یزد
  • بازار دروازه مهریز یزد

تصویری از بازار دروازه مهریز یزد

بازار دروازه مهریز یکی دیگر از مراکز خرید مهم یزد به حساب می‌آید. قدمت این بازار به دوران قاجار بازمی‌گردد. این بازار یکی از بخش‌های بازارهای سنتی یزد است و نام آن در فهرست آثار ملی ایران نیز به چشم می‌خورد. در این بازار می‌توانید اقدام به خرید انواع صنایع‌دستی سنتی یزد کنید.

آدرس: یزد، خیابان قیام
  • شعبه های شیرینی حاج خلیفه در سطح شهر یزد

تصویری از شیرینی حاج خلیفه در سطح شهر یزد

شیرینی حاج خلیفه یزد یکی از معروف‌ترین شیرینی‌فروشی‌های یزد در سطح کشور به حساب می‌آید که انواع شیرینی سوغات یزد را تولید می‌کند. این شیرینی‌فروشی قدیمی و پرفروش، در بخش‌های مختلف شهر یزد شعبه دارد:

آدرس شعبه مرکزی: یزد، میدان امیرچخماق، چهارراه شهدا؛
آدرس شعبه 2: یزد، بلوار جمهوری اسلامی، کنار امامزاده سید جعفر محمد؛
آدرس شعبه 3: یزد، صفائیه، بلوار دانشگاه، رو‌به‌روی پارک پهلوان یزدی.
  • بهترین مراکز برای خرید ترمه یزد

تصویری از بازار چخماق یزد

ترمه یک پارچه سنتی و البته گران‌قیمت یزدی است. اگر به‌دنبال خرید ترمه هستید، می‌توانید در هر مرکز خرید بزرگ این شهر و مخصوصاً در محدوده بازار قدیم و بازار چخماق، مغازه‌های بسیاری را بیابید که به‌صورت تخصصی به مشتریان خود ترمه عرضه می‌کنند. انواع پارچه متری، کفش، سجاده، روفرشی و کیف ترمه در این مغازه‌ها عرضه می‌شوند. ترمه می‌تواند بهترین سوغات یزد باشد. برای حمل این پارچه هم نگران نباشید شما می تولنید با خرید بلیط قطار یزد یا خرید بلیط اتوبوس یزد، بیشتری خرید خود را به شهرتان برسانید.

آدرس:  امیر چخماق و سایر بازارهای بزرگ یزد

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره مراکز خرید یزد چیست؟ آیا مرکز خرید خاصی از این لیست جا مانده است؟ به نظر شما در سفر به مرکز ایران، بهترین مراکز خرید را در کدام شهر می‌توان یافت؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

مرکز خرید بزرگ امیر، شهاب و علاءالدین جزو بهترین مراکز خرید یزد برای خرید موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ هستند.

مرکز خرید ستاره یکی از بهترین مراکز برای خرید لباس محسوب می‌شود.

ترمه بازار خاصی ندارد؛ اما در محدوده امیرچخماق و بازار قدیمی یزد می‌توانید فروشگاه‌های مختلفی را بیابید که به‌صورت اختصاصی فقط ترمه ارائه می‌کنند.

بازار زرگری یزد بهترین محل برای خرید طلا در یزد است.

بازار مسگری یا همان پنجه علی، بهترین مکان برای خرید ظروف مسی در یزد محسوب می‌شود.

فروشگاه‌های خلیفه بهترین مکان برای خرید شیرینی در یزد هستند.

4 نظرات
  1. مریم می گوید

    بازارهای سرپوشیده یزد توی تعطیلات باز هستند؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام. یه زمان کوتاهی باز هستند.

  2. ریحانه علیزاده می گوید

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام ریحانه عزیز.
      خوشحالیم که مطلب رو دوست داشتید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.