کافه موزه زرنگار شیراز | گردش در اولین موزه نگارگری شیراز

0

هیچ چیز مانند نوشیدن یک فنجان شربت خنک، نمی‌تواند خستگی یک روز گردش و تفریح را از تنتان بیرون کند. کافه‌گردی یکی از تفریحاتی است که همیشه در دسترس قرار دارد. چه پس از یک پیاده‌روی صبح‌گاهی، چه وقت استراحت ناهار و چه وقت غروب بعد از کار؛ در هر شرایطی کافه رفتن می‌چسبد و حالتان را جا می‌آورد. شهر شیراز هم که پر است از کافه‌های جذاب و متنوع. اگر به کافه‌گردی و محیط‌های سنتی علاقه دارید، یک پیشنهاد هیجان‌انگیز برایتان داریم. کافه موزه زرنگار شیراز همان چیزی است که به دنبال آن هستید و قرار است به پاتوق همیشگی‌تان در شهر شیراز تبدیل شود. این کافه با بهترین غذاهای سنتی و نوشیدنی‌های خوش عطر و طعم شیرازی، آماده پذیرایی از شماست. مطمئن باشید از رفتن به این کافه سنتی پشیمان نخواهید شد. در ادامه این مقاله به طور مفصل با کافه زرنگار شیراز آشنا خواهید شد.

کافه موزه زرنگار شیراز کجاست؟

کافه موزه زرنگار شیراز با ظاهری بسیار خاص و منحصربه‌فرد، یکی از پرطرفدارترین کافه‌های این شهر زیباست. این کافه همانند شهر شیراز پر است از جذابیت‌های بصری خارق‌العاده. کافه زرنگار که در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد، در فضایی دنج و آرام بنا شده و خاطرات شیرین دوران کودکی را در یادتان زنده می‌کند. این سفره‌خانه سنتی یکی از 11 رستوران بسیار معروف محله شاهچراغ شیراز بوده و با خدمات بی‌نظیر خود توانسته رضایت حداکثری گردشگران را به دست آورد.

معرفی کافه موزه زرنگار شیراز

عکس معرفی کافه موزه زرنگار شیراز

کافه موزه زرنگار یکی از بهترین مکان‌های شهر شیراز برای رفع خستگی و تجدید قواست. این کافه اولین موزه نگارگری شهر شیراز بوده و با دکوراسیون عتیقه و ظروف قدیمی، قدمت صد و اندی ساله خود را به رخ می‌کشد. همچنین در فضای زیبای این کافه، موسیقی سنتی شما را به گذشته‌های دور می‌برد. کافی است در این کافه خود را به صرف یک نوشیدنی یا یک وعده غذایی خوشمزه مهمان کنید تا برای همیشه طعم بی‌نظیر آن در خاطراتان بماند. به شما قول می‌دهیم که کیفیت و طعم غذاها و همچنین دکوراسیون زیبای محیط کافه، کاری کند که از انتخاب خود پشیمان نشوید. 

جاذبه های کافه موزه زرنگار شیراز

کافه موزه زرنگار شیراز در یک ساختمان قدیمی بنا شده و همین موضوع جذابیت این کافه را برای گردشگران دوچندان کرده است. بنای این کافه همچون یک عمارت تاریخی بوده و حال‌وهوای خانه‌های قدیمی را در ذهن‌ها تداعی می‌کند. به محض اینکه وارد حیاط دلباز و باصفای این کافه شوید، مجذوب فضای زیبا و جذابیت‌های بصری آن خواهید شد. یک حوض سفالی نقره‌ای رنگ که دورتادور آن با گل‌های شمعدانی قرمز پوشیده شده‌ است، در وسط این باغ خودنمایی می‌کند. با رفتن به کافه موزه زرنگار شیراز، گویی وارد یک عمارت سلطنتی قجری شده‌اید. این خانه تاریخی به مثابه موزه قاجاریه بوده و مکانی دنج و راحت برای برگزاری دورهمی‌های دوستانه و جشن تولد است. پس اگر دوست دارید حال و هوای پرسه زدن در یک بنای سنتی را تجربه کنید، حتماً سری به این کافه معروف شهر شیراز بزنید. 

امکانات کافه موزه زرنگار شیراز

شاید در نگاه اول ظاهر این خانه کمی کهنه و قدیمی به نظر برسد؛ اما گول این ظاهرغلط‌انداز را نخورید؛ زیرا قرار است در کافه موزه زرنگار شیراز با بهترین امکانات و تجهیزات از شما پذیرایی شود؛ جوری که تا به حال نظیرش را در کافه‌های دیگر ندیده باشید. در کافه زرنگار، تمامی سفارش‌های مشتریان با نهایت سلیقه و ظرافت در ظروف روحی و سنتی سرو می‌شود. ظروف سنتی زیبایی که شما را به یاد خانه قدیمی مادربزرگ و خاطرات شیرین بچگی می‌اندازد. همچنین تمامی نوشیدنی‌های این کافه در داخل لیوان‌های بلور قدیمی سرو می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر در فصل بهار یا تابستان به کافه زرنگار شیراز رفتید، لذت نوشیدن شربت سکنجبین در این لیوان‌های بلوری را از دست ندهید.

از طعم غذاهای سنتی این کافه نیز هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. همین کافی است که بدانید گردشگران برای توصیف غذاهای بی‌نظیر کافه زرنگار از عبارت «دستپخت مامان‌پز» استفاده می‌کنند. پس چه اهل شیراز باشید و چه مهمان این شهر، تردید نکنید و طعم بی‌نظیر کلم‌پلو شیرازی، کباب تابه‌ای و کته قاجاری را در این کافه امتحان کنید. از دیگر امکانات مهم کافه زرنگار می‌توان به فضای ویژه VIP، آرت شاپ، گالری هنری، فضای باز، اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان و سرویس بهداشتی اشاره کرد. 

جاهای دیدنی نزدیک کافه موزه زرنگار شیراز

یکی دیگر از مهم‌ترین نقاط قوت کافه موزه زرنگار شیراز، موقعیت جغرافیایی منحصر‌به‌فرد آن است. این کافه در یکی از بهترین مناطق شهر شیراز قرار داشته و با بسیاری از جاهای دیدنی این شهر فاصله اندکی دارد. لذا اغلب گردشگران پس از تفریح و گشت‌وگذار در جاهای دیدنی شیراز ، این کافه را به عنوان مقصد دنج و آرام برای رفع خستگی انتخاب می‌کنند. از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی اطراف کافه زرنگار شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین رستوران سنتی شرزه، رستوران سنتی وکیل، رستوران سنتی سرای مهر، رستوران صوفی و خانه فرهنگ وکیل از دیگر رستوران های شیراز است که در نزدیکی کافه زرنگار قرار دارند. 

اطلاعات بازدید از کافه موزه زرنگار شیراز

آدرسشیراز، خیابان لطفعلی خان زند، محله شاهچراغ-آستانه، کوچه 33، کاشی 14.
شماره تماس07132231917
و
09179355003
ساعات بازدیدشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 11 شب.

بهترین زمان بازدید از کافه موزه زرنگار شیراز

همان طور که می‌دانید برای رفتن به کافه‌ها زمان خاصی وجود ندارد. کافه زرنگار شیراز نیز از این قاعده مستثنا نیست و درب آن در تمامی زمان‌ها به روی شما باز است. اما حتماً شنیده‌اید که همیشه نام شهر شیراز با فصل بهار عجین شده است. از‌این‌رو پیشنهاد می‌کنیم هرگز اردیبهشت پر عطر و رنگ شیراز را از دست ندهید و خود را به نوشیدن یک شربت بهاری در حیاط دلنشین کافه زرنگار دعوت کنید. 

مسیر دسترسی به کافه موزه زرنگار شیراز

آیا دوست دارید لذت غذا خوردن در یک خانه تاریخی قجری را تجربه کنید؟ کافه موزه زرنگار شیراز پیشنهاد ما به شما است. در این کافه طعم واقعی غذاهای ایرانی که با دستپخت مادرها و مادربزرگ‌ها رقابت می‌کند را تجربه خواهید کرد. پس اگر دنبال یک کافه با فضایی خانوادگی و آرامش‌بخش هستید، کافه زرنگار بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این مقاله ره بال آسمان سعی کردیم شما را با جزئیات این خانه تاریخی آشنا کنیم؛ اما شنیدن کی بود مانند دیدن. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا بار و بندیل سفر به استان فارس را ببندید. فراموش نکنید تجربه‌های شکم‌گردی در رستوران های شیراز و کافه های شیراز را با ما درمیان بگذارید.

این کافه در خیابان لطفعلی خان زند واقع شده و یکی از 11 رستوران بسیار معروف محله شاهچراغ شیراز است.

از امکانات این کافه می‌توان به منوی هیجان‌انگیز غذا و نوشیدنی، موسیقی سنتی، فضای ویژه VIP، آرت شاپ، گالری هنری، فضای باز، اینترنت رایگان، پارکینگ رایگان و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

بنای این کافه همچون یک عمارت تاریخی بوده و با یک حوض قدیمی و گلدان‌های شمعدانی، حال و هوای خانه‌های قدیمی را در ذهن‌ها تداعی می‌کند.

کلم‌پلو شیرازی، کباب تابه‌ای، کته قاجاری و شربت سکنجبین از بهترین اردرهای کافه زرنگار هستند.

مسجد نصیرالملک، خانه زینت‌الملک، بازار حاجی، کافه کتاب شیراز و…

شنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 11 شب.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.