آبشار کندر کرج | طبیعتی بکر، در جوار کلانشهری بزرگ

0

زندگی و حضور در کلانشهر‌های شلوغ و پر‌سر‌و‌صدا برای مدت طولانی، روح طبیعت‌دوست و آرامش‌خواه انسان را فرسوده می‌کند؛ از‌این‌رو گاهی لازم است گاهی به دل طبیعت زده و با حضور در محیطی بکر و آرام، جانی دوباره برای ادامه زندگی در فضای پر‌همهمه کلانشهر‌ها به دست آورد. شاید گاهی وقت و فرصت کافی برای سفری طولانی را نداشته باشید و بخواهید تعطیلات یک‌روزه خود را در دامان طبیعت بگذارنید. اینجاست که آشنایی با جاذبه‌های طبیعی که در نزدیکی محل زندگی شما قرار دارند، شما را از روزمرگی و خستگی نجات می‌دهد. آبشار کندر کرج یکی از همین جاذبه‌هاست. این آبشار با طبیعت مسحور‌کننده اطراف خود، همچون دُری ارزشمند، در قلب رشته‌کوه البرز خودنمایی می‌کند. آبشار کندر در فاصله بسیار کمی از شهر کرج قرار دار؛ در نتیجه اگر شما نیز به‌دنبال چنین مقصدی هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا با این آبشار زیبا آشنا شوید. 

آبشار کندر کرج کجاست؟ 

عکس آبشار کندر کرج

آبشار کندر کرج از جمله زیبا‌ترین آبشار های ایران است که در نزدیکی شهر کرج قرار دارد. به‌طور دقیق‌تر این آبشار و طبیعت با‌صفا و دلپذیر اطراف آن، در مجاورت روستایی با همین نام جای خوش کرده‌ که در فاصله ۶‌کیلو‌متری از شهر کرج واقع شده است.

معرفی آبشار کندر کرج | جاذبه‌ای محبوب و دلربا 

آبشار کندر را می‌توان به‌عنوان یکی از دلربا‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی کرج معرفی کرد. همان طور که گفتیم این آبشار در فاصله کمی از شهر کرج قرار دارد و همین امر باعث شده تا مقصدی محبوب برای تعطیلات آخر‌هفته کرج‌نشینان باشد. نام این آبشار از نام روستایی در همان حوالی گرفته شده است. جالب است بدانید که «کندر» در لغت به معنای «کهن دور» بوده و چنین نامی به قدمت بسیار این روستا، اشاره دارد؛ چرا‌که قدمت روستای کندر، به دوره حکومت صفویه در ایران باز‌می‌گردد. 

امکانات رفاهی آبشار کندر کرج | منطقه‌ای بکر و به دور از امکانات 

عکس تجهیزات و وسایل لازم برای پیک‌نیک آبشار کندر کرج

در نزدیکی آبشار کندر کرج هیچ‌گونه امکانات رفاهی برای گردشگران فراهم نشده است. از‌این‌رو اگر قصد بازدید از این جاذبه طبیعی خوش‌منظر و دلربا را دارید، برای سفر به‌سوی آن تجهیزات و وسایل لازم برای پیک‌نیک و همچنین مقداری غذا، خوراکی و آب با خود به‌همراه داشته باشید. 

بهترین زمان بازدید از آبشار کندر کرج | انتخاب زمانی مناسب برای تجربه‌ای دلپذیر 

اگر از ما بپرسید، می‌گوییم که بهترین زمان برای بازدید از آبشار کندر کرج و لذت بردن از طبیعت دلپذیر آن، فصل‌های بهار و تابستان است؛‌ با‌این‌حال بسیاری در پاییز نیز برای تماشای طبیعت رنگارنگ و پر‌شکوه فصل خزان، به بازدید این منطقه می‌روند. همچنین همان طور که گفتیم، در این منطقه امکانات رفاهی خاصی فراهم نشده است؛ پس بهتر است که در زمان روشنایی هوا به بازدید آن بروید. 

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار کندر کرج |‌ آشنایی با جاذبه‌های گردشگری اطراف کرج 

اگر به هر دلیلی، مدتی مهمان شهر کرج یا ساکن این شهر هستید، بد نیست با جاذبه‌های طبیعی اطراف آن آشنا باشید؛ تا بتوانید با گذراندن اوقاتی در طبیعت، زندگی در کلانشهر را برای خود ساده‌تر و دلپذیر‌تر کنید. از‌این‌رو در ادامه، برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اطراف کرج را معرفی کرده‌ایم که در نزدیکی آبشار کندر کرج قرار دارند.

  • رودخانه دره گدا  

رودخانه دره گدا از جمله رودخانه‌های فصلی این منطقه است که از دامنه «کوه لیز» سر‌چشمه می‌گیرد و پس از گذراندن مسیری پر‌پیچ‌و‌خم به «رودخانه کرج» می‌ریزد. 

آدرس: ایران، استان البرز، کرج، روستای کندر، رودخانه دره گدا
فاصله رودخانه دره گدا  تا آبشار کندر: حدود ۲.۵ کیلومتر 
  • چشمه‌های آب‌معدنی روستای کندر

عکس چشمه‌های آب‌معدنی روستای کندر

روستای زیبای کندر، با کوه‌های سر‌به‌فلک‌کشیده رشته‌کوه البرز محصور شده است و در دامنه این کوه‌ها، چشمه‌های آب‌معدنی متعددی به چشم می‌خورند. این چشمه‌های گوارا به طبیعت روستا جان می‌بخشند و جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی منطقه شمرده می‌شوند. 

آدرس: ایران، استان البرز، کرج، روستای کندر
فاصله چشمه‌های آب معدنی روستای کندر تا آبشار کندر کرج: حدود ۲.۵ کیلومتر 
  • دشت لاله کندر 

عکس دشت لاله کندر 

دشت لاله های کندر را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین، محبوب‌ترین و چشم‌نواز‌ترین جاذبه روستای کندر معرفی کرد. هر‌ساله گل‌های لاله سرخ در فصل بهار در این منطقه می‌رویند و سبب ایجاد منظره‌ای خیره‌کننده و رؤیایی می‌شوند. 

آدرس: ایران، استان البرز، کرج، روستای کندر، دشت لاله کندر
فاصله دشت لاله کندر تا آبشار کندر: حدود ۳ کیلومتر 
  • مقبره بی‌بی زرین قمر خاتون

مقبره بی‌بی زرین قمر خاتون، از جمله جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های زیارتی شهر کرج است که در دشت پهنه حصار، در نزدیکی واریش قرار دارد. این مقبره دو اتاق دارد که قبر بی‌بی زرین قمر خاتون در یکی از اتاق‌های آن جای گرفته و از اتاق دیگر آن به‌عنوان آشپزخانه، استراحتگاه و پناهگاه کوهنوردان استفاده می‌شود. 

آدرس: ایران، استان البرز، کرج، بلوار اردستانی، جاده واریش، مقبره بی‌بی زرین قمر خاتون
فاصله مقبره بی‌بی زرین قمر خاتون تا آبشار کندر کرج: حدود ۳۰ کیلومتر 
  • مجتمع گردشگری کندلوس

عکس مجتمع گردشگری کندلوس کندر

مجتمع گردشگری کندلوس از جمله جاذبه‌های توریستی شمال ایران است که در نزدیکی شهر قرار قرار دارد. این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موزه مردم‌شناسی کندلوس، مزارع گیاهان دارویی کندلوس، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمانسرا، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه صنایع دستی و… اشاره کرد. 

آدرس: ایران، استان البرز، محور کرج، ابتدای جاده چالوس، ورودی جاده کندر، مجتمع گردشگری کندلوس
فاصله مجتمع گردشگری کندلوس تا آبشار کندر: حدود ۱۰ کیلومتر 

مسیر دسترسی به آبشار کندر | مسیری کوتاه از کلانشهری بزرگ به‌سوی طبیعتی دلربا 

&

برای رسیدن به این آبشار زیبا و دلربا، ابتدا باید از شهر کرج وارد جاده چالوس شوید. پس از گذر از روستای بیلقان (میدان امیر کبیر)، با پیمودن ۸ کیلومتر دیگر، به «روستای پورکان» می‌رسید. در مسیر جاده چالوس، بعد از روستای پورکان، جاده‌ای فرعی به سمت راست (شرق) به چشم می‌خورد. وارد این جاده فرعی شوید. این جاده آسفالت است، اما شیب و پیچ‌های تندی دارد؛ از‌این‌رو با احتیاط کامل در این مسیر رانندگی کنید. پس از طی کردن حدود ۳.۵ کیلومتر در این جاده فرعی به مقصد زیبای خود، یعنی آبشار کندر خواهید رسید. 

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان، در‌خصوص آبشار کندر کرج که از محبوب‌ترین جاذبه‌‌های طبیعتی استان البرز است، سخن گفتیم. آبشار کندر و طبیعت دلکش و آرام اطراف آن، در فاصله کمی از شهرستان کرج قرار دارند و همین امر باعث شده است تا بسیاری از ساکنان این شهر، این مکان را برای گذراندن روزی دلپذیر، پر‌آرامش و به دور از شلوغی و آلودگی شهر، انتخاب کنند. اکنون نوبت شماست. آیا شما جاذبه‌ای بکر و زیبا در استان البرز سراغ دارید؟‌ اگر پاسخ شما مثبت است، آن را در بخش نظرات معرفی کرده تا ما و مخاطبان خوش‌ذوق ما نیز از اطلاعات ارزشمند شما بهر‌ه‌مند شویم. 

پرسش و پاسخ

آبشار کندر کرج از جمله زیبا‌ترین آبشار های ایران است که در نزدیکی شهر کرج قرار دارد. به‌طور دقیق‌تر این آبشار و طبیعت با‌صفا و دلپذیر اطراف آن، در مجاورت روستایی با همین نام که در فاصله ۶‌کیلو‌متری از شهر کرج واقع شده است، جای خوش کرده‌اند.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار کندر کرج و لذت بردن از طبیعت دلپذیر آن، فصل‌های بهار و تابستان است؛‌ با‌این‌حال بسیاری در پاییز نیز برای تماشای طبیعت رنگارنگ و پر‌شکوه فصل خزان، به بازدید این منطقه می‌روند. همچنین از آنجایی که در این منطقه امکانات رفاهی خاصی فراهم نشده است، بهتر است که در زمان روشنایی هوا به بازدید آن بروید.

برای رسیدن به این آبشار، ابتدا باید از شهر کرج وارد جاده چالوس شوید. پس از گذر از روستای بیلقان (میدان امیر کبیر)، با پیمودن ۸ کیلومتر دیگر، به «روستای پورکان» می‌رسید. در مسیر جاده چالوس، بعد از روستای پورکان، جاده‌ای فرعی به سمت راست (شرق) به چشم می‌خورد. وارد این جاده فرعی شوید. س از طی کردن حدود ۳.۵ کیلومتر در این جاده فرعی به مقصد زیبای خود، یعنی آبشار کندر خواهید رسید.

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه که در نزدیکی آبشار کندر قرار دارند می‌توان به رودخانه دره گدا، چشمه‌های آب معدنی روستای کندر، دشت لاله کندر، مقبره بی‌بی زرین قمر خاتون و مجتمع گردشگری کندلوس اشاره کرد.

در نزدیکی آبشار کندر کرج هیچ‌گونه امکانات رفاهی برای گردشگران فراهم نشده است. از‌این‌رو اگر قصد بازدید از این جاذبه طبیعی خوش‌منظر و دلربا را دارید، برای سفر به‌سوی آن تجهیزات و وسایل لازم برای پیک‌نیک و همچنین مقداری غذا، خوراکی و آب با خود به‌همراه داشته باشید.

4.3/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.