فرودگاه اهواز | قلب استراتژیک جنوب کشور

0

آیا تا به حال تجربه سفر هوایی به شهر اهواز را داشته‌اید؟ به نظر شما چرا فرودگاه بین‌المللی اهواز اهمیت بسیاری دارد؟ شهر اهواز به‌عنوان یکی از کلان شهرهای اصلی ایران، نقشی بسیار تعیین‌کننده و اساسی در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و گردشگری کشور دارد. موقعیت استراتژیک و منحصربه‌فرد اهواز، تقاضا برای تردد به این شهر را افزایش داده است. فرودگاه بین المللی اهواز، مهم‌ترین فرودگاه جنوب ایران است که به‌عنوان بستری مناسب برای رفت‌وآمدهای داخلی و خارجی به این شهر شناخته می‌شود. در این مقاله ره بال آسمان قصد داریم شما را با فرودگاه اهواز و امکانات بی‌نظیر آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

فرودگاه اهواز کجاست؟

نمای کلی از اهواز

فرودگاه بین المللی اهواز در جنوب ایران و اطراف شهر اهواز قرار دارد. فاصله فرودگاه اهواز تا مرکز شهر، حدود 11 کیلومتر است. این فرودگاه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مکان‌های شهر اهواز شناخته می‌شود و مکانی امن برای جابه‌جایی مسافران به مقاصد مختلف است. فرودگاه بین‌المللی اهواز در ارتفاع 19 متر از سطح دریا قرار دارد. همچنین خوب است بدانید این فرودگاه به سیستم ILS مجهز است که خطرات ناشی از طوفان و شرایط نامساعد جوی را کاهش می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا با تاریخچه و بخش‌های مختلف این فرودگاه بین‌المللی آشنا شوید. 

معرفی فرودگاه بین المللی اهواز

در سال‌های آغازین، محدوده این فرودگاه و اراضی اطراف آن، در مکانی با مساحت بیش از 284 هکتار قرار داشت. امروزه بخش اصلی فرودگاه اهواز در زمینی به وسعت 14500 متر مربع قرار ساخته شده و دارای یک باند پروازی به طول 3400 متر است. در سال 1393 خبری مبنی بر کشف یک چاه نفت در این فرودگاه منتشر شد. در پی انتشار این خبر و پیگیری‌های صورت گرفته، توافقاتی بین فرودگاه و وزارت نفت امضا شد. این توافقات بیان کردند که برای توسعه میدان نفتی و استقرار دکل‌ها، نیاز است محل فرودگاه اهواز به مکان دیگری انتقال یابد. خوب است بدانید زمین در نظر گرفته‌شده برای ساخت فرودگاه جدید اهواز، در جاده اهواز-ماهشهر قرار دارد و به‌تازگی عملیات اجرایی آن آغاز شده است. 

قدمت فرودگاه قاسم سلیمانی اهواز

تا قبل از سال 1339 فرودگاه اهواز تحت مسئولیت و نگهداری شرکت ملی نفت ایران بود و در منطقه باغات شاه قرار داشت. در سال 1342 که رفت‌وآمدهای تجاری و گردشگری از تهران و دیگر شهرهای مهم جهان به اهواز شدت گرفته بود، باندی به طول 370 و عرض 30 متر با همت و همکاری شرکت ملی نفت ایران، در فرودگاه اهواز احداث شد.

چند سال پس از شروع کار این فرودگاه، طبق تصمیم مسئولین مربوطه، این فرودگاه به صورت بلاعوض به سازمان کل هواپیمایی کشوری واگذار و تبدیل به یک فرودگاه عملیاتی در استان خوزستان شد. در سال 2020 میلادی به پاس قدردانی از رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی و برای ادای احترام به این فرد بزرگ، نام فرودگاه بین المللی اهواز به فرودگاه قاسم سلیمانی اهواز تغییر کرد. 

امکانات رفاهی فرودگاه اهواز

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت فرودگاه اهواز، امکانات بی‌نظیر و خدمات منحصربه‌فرد آن است. غرفه‌های تجاری و مراکز خرید، یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده در این فرودگاه است. شما می‌توانید برای تهیه سوغات اهواز به این غرفه‌ها مراجعه کرده و از محصولات باکیفیت آن‌ها خرید کنید. یکی دیگر از امکانات مهم این فرودگاه، خدمات گسترده تاکسی‌رانی است. این تاکسی‌ها به‌صورت تمام وقت آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند و در هر ساعت شبانه‌روز که به این فرودگاه مراجعه کنید، می‌توانید از تاکسی‌های مستقر در پارکینگ فرودگاه برای رسیدن به مقصدتان استفاده کنید. از دیگر امکانات رفاهی این فرودگاه می‌توان به رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، خدمات فوریت‌های پزشکی، دستگاه خودپرداز، اینترنت پرسرعت رایگان، بخش امانت و بسته‌بندی بار اشاره کرد.

ترمینال های فرودگاه شهید سلیمانی اهواز

فرودگاه اهواز با دو ترمینال داخلی و خارجی، مسافران را به مقاصد مدنظر می‌رساند. به طوری کلی فرودگاه اهواز، فرودگاه نسبتاً شلوغی است و به‌طور میانگین روزانه دارای 85 پرواز داخلی و خارجی است. تمامی این پروازها که با هواپیماهای ایرباس انجام می‌شوند، زمان‌بندی بسیار منظمی داشته که همین موضوع، باعث رضایت حداکثری مسافران از این فرودگاه و خدمات آن شده است. البته اگر شما هم به مدیریت زمان در سفرهای پروازی اهمیت می‌دهید، می‌توانید مقاله بهترین زمان رسیدن به فرودگاه چه زمانی است؟ را مطالعه کرده و از بهترین راهکارهای این موضوع مطلع شوید.

ترمینال پروازهای داخلی این فرودگاه با مساحت ۸هزار متر مربع، پروازهای داخلی به مقاصد مختلف از جمله شهرهای اصفهان، تهران، رشت، مشهد، شیراز، بندر عباس، یزد، عسلویه، جزیره خارک و سیری را پوشش می‌دهد. همچنین از ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اهواز که مساحتی حدود 6500 متر مربع دارد؛ می‌توان برای سفر به کشورهای عراق، ترکیه، دبی و کویت استفاده کرد.

شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه بین المللی اهواز

تنوع شرکت‌های هواپیمایی که با فرودگاه اهواز همکاری می‌کنند، بسیار زیاد است؛ از این رو در زمان رزرو بلیط هواپیما، دست شما برای انتخاب شرکت هواپیمایی باز است و می‌توانید با توجه به انتظارات و بودجه‌ای که در اختیار دارید، یکی از این شرکت‌های هواپیمایی معتبر را انتخاب کنید. از معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی این فرودگاه می‌توان به ایران ایر، آسمان، ماهان، کاسپین، ایرتور، آتا، نفت، کیش ایر، اترک، قشم ایر، تابان و زاگرس اشاره کرد. 

ارسال بار به فرودگاه شهر اهواز

برای ارسال بسته‌های هوایی از طریق فرودگاه بین المللی اهواز می‌توان از شرکت‌های باربری ماهان، راه ابریشم، ایران ایر و کارون استفاده کرد که با این فرودگاه همکاری می‌کنند. این شرکت‌های باربری، با ضمانت ارسال سریع و امن، بارهای ارسالی را صحیح و سالم به مقصد می‌رسانند. همچنین در این فرودگاه نیازی نیست نگرانی از بابت انبارداری و نگهداری بارها داشته باشید؛ زیرا می‌توانید بارهای ارسالی را با خیال راحت به‌صورت بلند مدت یا کوتاه مدت به بخش امانت انبار فرودگاه اهواز بسپارید. 

هتل های نزدیک به فرودگاه شهید سلیمانی اهواز

برخی افراد ترجیح می‌دهند در مدت زمان اسکان خود در شهر اهواز، از هتل‌هایی که در نزدیکی فرودگاه قرار دارد، استفاده کنند. اغلب این هتل‌ها دارای امکانات و خدمات بسیار منحصربه‌فردی بوده و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مکان‌ها برای اسکان مسافران شناخته می‌شوند. به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد اقامت کوتاه مدت در اهواز دارید و نمی‌خواهید درگیر رفت‌وآمد و شلوغی‌های شهر شوید، یکی از هتل‌های نزدیک فرودگاه را برای اقامت خود رزرو کنید. از پرطرفدارترین هتل‌های نزدیک به فرودگاه اهواز می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • هتل پارس اهواز؛
  • هتل نادری اهواز؛
  • هتل پرشیا اهواز؛
  • هتل آپارتمان ایرانیکا اهواز؛
  • هتل ایران اهواز؛
  • هتل اکسین اهواز.

مسیر دسترسی به فرودگاه اهواز

همان طور که می‌دانید این فرودگاه در حاشیه شهر اهواز و در بلوار پاسداران واقع شده است. روش‌های متعددی برای دسترسی به فرودگاه اهواز وجود دارد. اولین و آسان‌ترین راه برای رفتن به این فرودگاه، استفاده از تاکسی‌های خطی موجود در سطح شهر است. برای این کار شما می‌توانید از تاکسی‌های چهار راه نادری یا میدان چهارشیر که مقصد آن‌ها سه راه فرودگاه است، استفاده کنید. برای استفاده از اتوبوس نیز خیابان سلمان فارسی (نادری قدیم) و ترمینال اتوبوس‌های کوی ملت، یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به سه راه فرودگاه خواهد بود. خوب است بدانید خط متروی فرودگاه اهواز که یکی از سریع‌ترین راه‌های دسترسی به این فرودگاه است، در دست ساخت قرار دارد و به‌زودی افتتاح می‌شود.

شماره فرودگاه اهواز0613410
آدرساستان خوزستان، شهر اهواز، بلوار پاسداران، فرودگاه بین المللی اهواز

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور آشنا کنیم. فرودگاه قاسم سلیمانی اهواز یکی از پرترددترین فرودگاه‌های ایران است که حجم زیادی از پروازهای داخلی و خارجی را به خودش اختصاص داده است. این فرودگاه با امکانات فوق‌العاده، نقش مهمی در جابه‌جایی مسافران ایرانی و خارجی دارد. پرسنل مجرب و آموزش‌دیده فرودگاه اهواز، به صورت تمام وقت آماده پاسخ‌گویی به سؤالات و رفع مشکلات مسافران هستند. همچنین اگر بلیط هواپیمای شما از مبدأ یا به مقصد این فرودگاه است، می‌توانید با اطلاعات پرواز فرودگاه اهواز تماس بگیرید و از جزئیات پرواز خود مطلع شوید.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خواندن مطالب بیشتر درباره این فرودگاه و همچنین آشنایی با جاهای دیدنی اهواز، به مجله گردشگری ره بال آسمان مراجعه کنید. 

این فرودگاه در بلوار پاسداران و در 11 کیلومتری مرکز شهر اهواز واقع شده است.

از معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی این فرودگاه می‌توان به ایران ایر، آسمان، ماهان، کاسپین، ایرتور، آتا، نفت، کیش ایر، اترک، قشم ایر، تابان و زاگرس اشاره کرد.

از مهم‌ترین خدمات رفاهی فرودگاه بین المللی اهواز می‌توان به خدمات تاکسی‌رانی، غرفه‌های خرید، رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، خدمات فوریت‌های پزشکی، دستگاه خودپرداز، اینترنت پرسرعت رایگان، بخش امانت و بسته‌بندی بار اشاره کرد.

پروازهای داخلی این فرودگاه به مقصد شهرهای اصفهان، تهران، رشت، مشهد، شیراز، بندر عباس، یزد، عسلویه، جزیره خارک و سیری است.

هتل پارس اهواز، هتل نادری اهواز، هتل پرشیا اهواز، هتل ایران اهواز و هتل آپارتمان ایرانیکا اهواز از نزدیک‌ترین هتل‌های نزدیک این فرودگاه هستند.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.