پیست اسکی دربندسر | تفریح در ارتفاعات برفی اطراف تهران

0

پیست اسکی دربندسر، بهشت دوستداران این تفریح دل‌انگیز و همین ‌طور حرفه‌ای‌های این رشته ورزشی مهیج است. برای اینکه خاص‌ترین برف‌بازی را تجربه کنید، پیست اسکی دربندسر، این مرکز تفریحی و ورزشی بزرگ و مجهز، در نزدیکی پایتخت، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این پیست بین‌المللی و مدرن که از جاذبه‌های گردشگری تهران به شمار می‌رود، می‌تواند خاطرات خوشی را برای شیفتگان هیجان رقم بزند. لذت بردن یا یادگرفتن این ورزش‌ زمستانی جذاب در مکانی مجهز و مدرن، تجربه دلنشینی خواهد بود.

دربندسر کجاست؟

دربندسر، روستایی در شهر شمشک است که در استان تهران و در بخش رودبار قصران، در شهرستان شمیرانات قرار دارد. دربندسر یکی از محلات شهر شمشک است و جاذبه‌های گردشگری مهمی را در خود جای داده است.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران در پاییز، روی لینک زیر کلیک کنید:

پیست اسکی دربندسر کجاست؟

پیست اسکی دربندسر در محله‌‌ای به نام دربندسر واقع شده است. این مکان، از جاده لشگرک، به‌طور تقریبی، ۵۰ کیلومتر با شمال شرق تهران فاصله دارد. این پیست اسکی جاذبه گردشگری مهم این منطقه است و شهرت فراوانی دارد.

معرفی پیست اسکی دربندسر | گرمای شادی در سرمای کوهستان

این مجموعه تفریحی یکی از مهم‌ترین پیست های اسکی تهران است که فعالیت خود را از حدود ۴۰سال پیش، با همت و کوشش دوستداران ورزش، قهرمانان تیم ملی و اهالی محله دربندسر و شمشک، شروع کرد. این مجموعه همواره در حال پیشرفت و توسعه است. دستگاه‌ها، امکانات رفاهی و ورزشی متعدد، به‌صورت پیوسته به مجموعه افزوده می‌شوند. طبیعی‌بودن مسیر و تنوع مسیرهای این پیست اسکی بین‌المللی، از ویژگی‌های مهم و جالب آن است. این پیست می‌تواند برای هرکسی که به تفریحات زمستانی علاقه دارد، مهیج باشد؛ زیرا برای افراد مختلف، فضاها و امکانات مجزا و متفاوتی در نظر گرفته شده است. در پیست اسکی دربندسر، خدمات متنوع برای استفاده همه‌ افراد ارائه می‌شود؛ پس در هر سطح مهارتی که قرار دارید، می‌توانید از حضور در این مکان برفی زیبا و مدرن لذت ببرید و به تفریح بپردازید.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

امکانات ورزشی پیست اسکی دربندسر

این پیست اسکی، دارای تجهیزان و امکانات گوناگون و پیشرفته، برای آماده‌سازی زمین، ورزش در سطوح مهارتی مختلف، تفریح برای همگتن و آموزش متقاضیان است. پیست اسکی دربندسر در اوایل بهره‌برداری و شروع فعالیت، فقط یک دستگاه تله‌سیژ دو نفره داشت؛ اما اکنون از بهترین امکانات برخوردار است.

از امکانات ورزشی آن می‌توانیم به این تجهیزات اشاره کنیم:

  • دستگاه تله سیژ ۴ نفره به طول ۱۲۰۰ متر؛
  • تله سیژ ۴ نفره به طول ۸۰۰ متر و در ارتفاعی بالاتر از ۳۵۰۰ متری از سطح دریا؛
  • دستگاه تله سیژ ۲ نفره به طول ۱۱۱۰ متر؛
  • یک دستگاه تله‌سیژ فرانسوی چهار نفره به طول ۱۷۲۰ متر؛
  • یک دستگاه تله‌اسکی بشقابی ایتالیایی به طول ۷۰۰ متر؛
  • دو دستگاه تله اسکی چکشی که مخصوص اسکی بازان غیرحرفه‌ای است؛
  • یک دستگاه تله‌کابین ۱۲نفره به طول ۱۸۳۰ متر با ۵۷ کابین و ظرفیت ۳۰۰۰ نفر در هر ساعت؛
  • سه دستگاه برفکوب؛
  • پنچ دستگاه پیستکوب؛
  • یک دستگاه برف‌ساز.

تفاوت تله سیژ ، تله اسکی و تله کابین

تله سیژ وسیله‌ای مانند تله کابین است؛ اما در آن، به‌جای کابین، ردیفی از صندلی‌ها قرار گرفته است. تله اسکی، برای رسیدن اسکی بازان به بالای تپه استفاده می‌شود.

امکانات تفریحی پیست اسکی دربندسر

این پیست اسکی دارای انواع امکانات رفاهی جذاب است. در این منطقه، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارد. با رفتن به این منطقه، رستوران قله در ایستگاه مقصد تله کابین، رستوان زیبا و چوبی ۴۰۰متری که سرتاسر آن از چوب ساخته شده است و برگرلند را خواهید دید. در این منطقه، پارکینگ (با گنجایش محدود) در نظر گرفته شده است. برای رفاه مسافران، گردشگران و ورزشکاران، بهداری نیز وجود دارد. ناگفته نماند که این پیست اسکی در شب و عصر هم فعال است و این موضوع را باید جزو ویژگی‌های خاص این مجموعه در نظر داشته باشیم.

آموزش اسکی در پیست اسکی دربندسر

در این منطقه، همه افراد با هرسطحی از مهارت، می‌توانند در فضای مناسب خود به تفریح و ورزش بپردازند. این پیست، پذیرای افراد علاقه‌مند به ورزش اسکی است. متقاضیان و علاقه‌مندان می‌توانند در آموزشگاه بین المللی اسکی مجموعه دربندسر ثبت‌نام کنند. مربیان باتجربه و آگاه پیست اسکی، آموزش‌های خود را در سطوح مختلف ارائه می‌کنند. کلاس های آموزش آلپاین و کلاس‌های آموزش اسنوبرد نیز در این مجموعه برپا می‌شود. همان طور که می‌دانید آلپاین معروف‌ترین نوع اسکی در جهان است که معنی این واژه، پایین آمدن از کوه است و اسنوبرد، ورزشی است که در آن از وسیله‌ای خاص برای اسکی و سر خوردن روی برف استفاده می‌شود.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی دربندسر

اواسط آذر تا اواسط فروردین زمان خوبی برای رفتن به این منطقه است. به‌طور کلی، بهترین زمان برای تفریح در پیست دربندسر، فصل زمستان است. در این فصل می‌توانید در ارتفاعات سفید پوش دربندسر یک تجربه‌ دل‌پذیر بسازید. توجه کنید که در بعضی روزهای فصل زمستان نیز به علت بارش شدید برف، امکان تعطیلی پیست‌های اسکی و خدماتش وجود دارد. قبل از آغاز فصل کاری جدید، پرسنل مجموعه، مشغول اجرای عملیات بازسازی و آماده‌سازی، به منظور شروعی تازه و ارائه خدمات مطلوب به علاقه‌مندان می‌شوند.

قیمت بلیط پیست اسکی دربندسر

قیمت بلیط‌ها در شرایط مختلف متفاوت است. به‌طور کلی قیمت بلیط کامل روزانه ۲۵۰هزار تومان، بلیط شبانه ۱۵۰هزار تومان و بلیط گردشگر ۱۰۰هزار تومان است. کرایه تجهیزات کامل اسکی نیز به‌طور تقریبی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تومان است.

ساعت کاری پیست اسکی دربندسر

پیست از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر و از ساعت ۳ بعدازظهر تا ۹ شب فعال و آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی است.

پیست اسکی دربندسر در ایام کرونا

در ایام کرونا پیست‌های اسکی به‌مدت چندین ماه تعطیل بود. در حال حاضر با رعایت پروتکل‌ها، اجرای دستور‌العمل‌های بهداشتی و ضدعفونی دستگاه‌های مجموعه پیست‌های اسکی می‌توانند فعال باشند.

پیست اسکی دربندسر در روزهای تعطیل

پیست اسکی دز طول هفته تعطیلی ندارد و در روزهای زمستانی، درصورت مساعد بودن شرایط، هرروز از ساعت  ۸ صبح تا حدود ۹ شب فعال است.

پیست‌های نزدیک به پیست اسکی دربندسر

چندین پیست‌ اسکی در اطراف تهران واقع شده است. اگر به دلیل شرایط نامطلوب جوی نتوانستید به این پیست بروید می‌توانید برای رفتن به پیست‌های نزدیک به دربندسر برنامه‌ریزی کنید. پیست‌های پوشیده از برف، مکانی برای ورزش و تفریح علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی است. پیست اسکی توچال، پیست اسکی دیزین، آبعلی و پیست اسکی شمشک در نزدیکی پیست اسکی دربندسر قرار دارند.

  • پیست اسکی توچال

توچال از مناطق تفریحی قدیمی و مشهور تهران است. این پیست برای کوه‌نوردان بسیار مناسب است. پیست اسکی توچال، نسبتاً در فاصله کوتاهی از شهر قرار دارد و محبوبیت زیادی دارد.

  • پیست دیزین

منطقه دیزین وسعت بسیار زیادی دارد و پیست اسکی دیزین، جایی مهم و خاص در استان البرز است. دیزین، از پیست های اسکی نزدیک به دربندسر است. در فصل تابستان، اسکی روی چمن برای علاقه‌مندان به این ورزش، برپا می‌شود.

  • پیست آبعلی 

پیست اسکی آبعلی در نزدیکی شهر آبعلی قرار گرفته است. این منطقه‌ پربرف، نزدیک به پیست اسکی دربندسر قرار دارد. پیست اسکی آبعلی از جاهای دیدنی دماوند است و گردشگران زیادی راهی این منطقه می‌شوند.

  • پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک نیز در منطقه رودبار قصران و در ۵۷کیلومتری شمال شرقی تهران و در شهر شمشک قرار گرفته است. این پیست اسکی نیز از دارای تجهیزات و دستگاه‌های ورزشی و امکانات رفاهی مطلوب است و زمستان‌ها، اهالی سفر و ورزش را به خود جذب می‌کند. اگر به پیست اسکی شمشک رفته باشید، حتماً نورپردازی خاص آن را به یاد دارید. این نورپردازی، به اسکی در شب شمشک رونق فراوانی بخشیده است.

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی دربندسر

گاهی به دلیل نامساعد بودن شرایط آب‌و‌هوا و بارش شدید و ناگهانی برف، پیست تعطیل می‌شود. شاید این موضوع برای افرادی که برای رفتن به این منطقه برنامه‌ریزی کرده‌اند ناخوشایند باشد. اگر به این منطقه سفر کردید و با این شرایط مواجه شدید، خبر خوب این است که در نزدیکی پیست اسکی دربندسر، مناطق تماشایی طبیعی، زیارتی و تفریحی بسیاری وجود دارد. به آبشار دربندسر، قله کلون بستک و دره تل تنگه سربزنید یه به دیدن چشمه سیاوش، مقبره امامزاده محمود، روستای امامه شمشک، قله سرکچال شمشک بروید و از تماشای جاهای دیدنی اطراف تهران لذت ببرید.

مسیر دسترسی به پیست اسکی دربندسر

برای رسیدن به پیست اسکی دربندسر می‌توانید جاده لواسانات و محور لشگرک ـ فشم یا جاده کرج ـ گچسر (در فصل تابستان) را انتخاب کنید.

هزینه تقریبیشروع از ۱۰۰هزار تومان
ساعات کاری۸ صبح تا ۹ شب
آدرس سایتdarbandsarski.ir
روزهای تعطیلندارد
آدرس صفحه اینستاگرامdarbandsarski@
شماره تماس مجموعه02126525175
آدرستهران، شمیرانات، شمشک، قصران، محله دربندسر

 در این مقاله ره بال آسمان با یکی از پیست های اسکی ایران آشنا شدید. این پیست بین‌المللی دارای رستوران، آموزشگاه، پارکینگ و سایر امکانات رفاهی است. پیست اسکی دربندسر با امکانات ورزشی به‌روز و متنوع و تجهیزات کامل، شما را به تفریح در دل مناطق کوهستانی پوشیده از برف اطراف تهران دعوت می‌کند. 

تهران، شمیرانات، شمشک، قصران، محله دربندسر

در حدود۵۰ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد.

بله؛ فضاهای مختلفی برای افراد با سطح مهارتی متفاوت، در نظر گرفته شده است.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.