بهترین رستوران های تفلیس که ایرانی‌ها عاشقش می‌شوند

0

بهترین رستوران های تفلیس در گوشه‌و‌کنار این شهر خودنمایی می‌کنند. خوان‌ این رستوران‌ها همیشه با خوشمزه‌ ترین غذاهای تفلیس به روی گردشگران گسترده است. در رستوران‌ های درجه‌یک تفلیس در کنار غذاهای خوشمزه محلی، خوراکی‌های بین‌المللی نیز طبخ می‌شود. به این ترتیب می‌توانید دلی از عزا در بیاورید و غذایی جانانه نوش جان کنید. جالب است بدانید رستوران هایی در تلفیس وجود دارد که غذای حلال به گردشگران می‌دهند. از آنجایی که تلفیس رستوران‌های درجه‌یک بی‌شماری دارد، در ادامه فهرستی از آن‌ها آماده کرده‌ایم که غذایشان حرف ندارد. غذاهای این رستوران‌‌ها یکی از دیگری خوشمزه‌تر است و هیچ‌کدام به دیگری اولویت ندارند. امیدواریم این اطلاعات سفری خاطره‌انگیز با طعم خوش غذاهای تفلیسی برای شما به یادگار بگذارد.

رستوران ماپشالیا | Mapshalia

تجربه ثابت کرده تعداد زیاد مشتریان از کیفیت مطلوب غذای رستوران حکایت دارد. برای نمونه می‌توان به رستوران ماپشالیا اشاره کرد. در شب‌های تعطیل در این رستوران جای سوزن انداختن نیست. در این رستوران هر غذای خوشمزه‌ای که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. سرآشپز رستوران ماپشالیا تخصص ویژه‌ای در پخت غذاهای محلی مانند خورشت گوشت،‌ ایلارجی و سوسیس گرجی دارد. این رستوران به لحاظ طراحی داخلی نیز فضایی آرام و زیبا پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. اگر گذارتان به تفلیس افتاد و خواستید خودتان را مهمان غذایی شاهانه کنید، رستوران ماپشالیا همان‌جایی است که دنبال آن می‌گردید.

رستوران زاخار زاخاریچ | Zakhar Zakharich

گرجی‌ها غذای خوشمزه‌ای با نام خینکالی دارند. این خوراکی محلی به اندازه‌ای خوشمزه‌ است که راه خود را به بیرون از مرزهای گرجستان باز کرده است. امکان ندارد راهی تفلیس شوید و تعریف خینکالی به گوش شما نخورد. به همین دلیل اگر در سفر به تلفیس هوس خینکالی کردید، رستوران زاخار راخاریچ را پیشنهاد می‌کنیم. سرآشپز این رستوران خینکالی‌هایی می‌پزد که در هیچ‌کجای تفلیس پیدا نمی‌کنید. رستوران زاخار زاخاریچ در کنار این خوراکی محبوب، غذاهای خوشمزه دیگری هم دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با دیگر غذاهای محلی تفلیس و فرهنگ مردمان این شهر زیبا، راهنمای سفر تفلیس را مطالعه کنید.

رستوران ساخاچاپور | Sakhachapure

بهترین رستوران های تفلیس به پخت غذایی خوشمزه دیگری با نام چاخاپوری معروف هستند. رستوران ساخاچاپور نیز یکی از این رستوران‌هاست که چاخاپوری‌های خوشمزه‌ای طبخ می‌کند. از آنجایی که به قول قدیمی‌ها هرچقدر پول بدهید، همان‌قدر آش می‌خورید، باید اعتراف کنیم که رستوران ساخاچاپور قیمت گزافی دارد. با این حال غذاهای این رستوران به اندازه‌ای خوشمزه است که از پول هنگفتی که برای صرف شام یا ناهار در رستوران ساخاچاپور هزینه می‌کنید، هرگز پشیمان نخواهید شد. در کنار چاخاپوری‌های خوشمزه، سرآشپز رستوران ساخاچاپور، پیتزا، سوپ، سالاد و دسرهای بسیار خوش‌طعمی درست می‌کند.

رستوران لولیتا | Lolita

بهترین رستوران های تفلیس در کنار سالن غذاخوری، قسمتی برای کافه و سرو نوشیدنی هم دارند. به همین دلیل اگر می‌خواهید در کنار خوردن غذاهای خوشمزه تلفیسی، گلویی تازه کنید، سری به رستوران لولیتا بزنید. این رستوران فضایی بسیار دلباز دارد. به لطف این فضا، حتی اگر گرسنه نباشید، به فکر امتحان غذاهای خوشمزه رستوران لولیتا میفتید. آشپزهای این رستوران، غذا را پیش روی مشتریان طبخ می‌کنند. این شرایط باعث می‌شود تا بوی خوش غذا هوش از سر شما ببرد و مجذوب تماشای مهارت آشپزهای رستوران لولیتا شوید. در این رستوران بساط موسیقی زنده نیز همیشه برپاست.

رستوران آذرپاشا | Azarphesha

بهترین رستوران های تفلیس در بین مردمان این شهر اسم‌و‌رسم خوبی به دست آورده‌اند. به همین دلیل کافی است در هر کجای تفلیس که هستید، از اهالی این شهر آدرس رستورانی با غذاهای خوشمزه را بگیرید تا به شما رستوران آذرپاشا را نشان بدهند. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه‌ و سنتی تفلیسی طبخ می‌شود. این غذاها طعمی ایرانی-گرجی دارند. به لطف این شرایط اگر در سفر به تفلیس هوای غذاهای ایرانی کردید، رستوران آذرپاشا انتخاب مناسبی برای شماست. رستوران آذرپاشا به لحاظ جانمایی نیز فاصله کمی با بیشتر جاهای دیدنی تفلیس دارد. با این حساب پس از اینکه گشت‌و‌گذار جانانه خود در تفلیس را به پایان رساندید، سری به رستوران آذرپاشا بزنید و غذایی اعیانی نوش جان کنید.

رستوران سیسکویلی | Tsiskvili

بهترین رستوران های تفلیس رقابت تنگاتنگی دارند تا مشتریان بیشتری جذب کنند. به همین دلیل در کنار غذاهای خوشمزه، فضای رستوران و شرایطی که گردشگران در آن غذا میل می‌کنند نیز به گزینه‌ای مهم در انتخاب رستوران تبدیل شده است. رستوران سیسکویلی که یکی از شیک ترین رستوران های تلفیس به حساب می‌آید، در کنار غذای خوشمزه، موسیقی زنده و رقص‌های محلی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. به لطف این شرایط، خوردن غذا در رستوران سیسکویلی برای شما هم فال می‌شود و هم تماشا. رستوران سیسکویلی به بهترین مراکز خرید تفلیس بسیار نزدیک است. به لطف این شرایط پس از پاساژگردی می‌توانید راه رستوران سیسکویلی را در پیش بگیرید و خودتان را مهمان بهترین غذاهای تفلیس کنید.

رستوران اِزو | Ezo

اِزو در زبان گرجی معنای حیاط می‌دهد. به همین دلیل با توجه به نام رستوران اِزو، به این نکته پی خواهید برد که این رستوران در محیطی خانه‌مانند با حیاطی زیبا قرار گرفته است. رستوران ازو در واقع باغی باصفاست که میز و صندلی‌های زیبایش در بین درختان این باغ خودنمایی می‌کند. این رستوران در کنار محیطی طبیعی و دلنشین، غذاهایی ارگانیک دارد. به همین دلیل اگر گیه‌خوارید یا نگران سلامت وجود نازنینتان هستید و دنبال یکی از بهترین رستوران های تفلیس با غذاهای ارگانیک می‌گردید، رستوران اِزو بهترین انتخاب برای شماست. در کنار غذاهای گیاهی، خوراکی‌های گوشتی نیز در این رستوران طبخ می‌شود. این شرایط باعث شده تا رستوران ازو به لحاظ طیف غذا نیز سفره‌ای رنگارنگ پیش روی مشتریان پهن کند.

رستوران شاوی لومی (Shavi Lomi)

بهترین رستوران های تلفیس الزاماً قیمتی گزاف ندارند. در این زمینه می‌توان به رستوران شاوی لومی اشاره کرد. این رستوران با غذاهای گیاهی، تنقلات سالم و غذاهای بدون گلوتن، از شام یا ناهاری بی‌ضرر خبر می‌دهد. به لحاظ قیمت نیز انصافاً باید گفت رستوران شاوی لومی مدیری خوش‌انصاف دارد. این رستوران در کنار غذاهای خوشمزه، فضایی دل‌انگیز و سرسبز دارد. اگر دنبال ارزان ترین رستوران تفلیس هستید، رستوران شاوی لومی با غذاهایی خوشمزه و خوش‌قیمت انتخاب مناسبی برای شماست.

کافه لیترا (Cafe Littera)

همان‌گونه که از نام کافه لیترا پیداست، این مکان امکاناتی در حد رستوران ندارد. اما انصافاً باید گفت نوشیدنی‌ها و غذاهای کافه لیترا حتی از بهترین رستوران های تفلیس هم خوشمزه‌تر است. کافه لیترا، کافه‌ای با طراحی امروزی و جوان‌پسند است. اگر جوان هستید و می‌خواهید در یکی از کافه‌های شیک تفلیس گلویی تازه کنید، حرف ما را زمین نیندازید و به کافه لیترا سری بزنید.

رستوران پور پور (Pur_Pur)

رستوران پور پور در کنار غذاهای خوشمزه،‌ ساختمانی زیبا و خاطره‌انگیز دارد. ساختمان رستوران پور پور با اصول طراحی گرجستان سده ۱۹ میلادی بنا شده است. در داخل رستوران نیز سفره‌ای رنگارنگ از خوشمزه‌ ترین غذاهای محلی تفلیس پیش روی گردشگران پهن است. اجرای موسیقی زنده، دسرهای وسوسه‌برانگیز و کارمندان خوش‌برخورد از ویژگی‌های اصلی رستوران پور پور به حساب می‌آید.

رستوران موخاتساکاتوخا (Mukhatsakatukha)

بهترین رستوران های تفلیس خوراکی‌های خوشمزه این دیار را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. با این حال از آنجایی که ممکن است در سفر به تفلیس هوس خوراکی‌های اروپایی به سر شما بزند، رستوران موخاتساکاتوخا را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران فضایی کوچک و جمع‌وجور دارد. با این حال محیط گرم‌ و برخورد دوستانه کارمندان رستوران باعث می‌شود غذا به جان شما بنشیند. سرآشپز رستوران موخاتساکاتوخا یدطولایی در پخت سوپ‌های بسیار خوشمزه دارد. نوشیدنی‌های موخاتساکاتوخا نیز نام این رستوران را به سر زبان اهالی تفلیس انداخته است.

رستوران دزرتیربیس بازاری (Desertirebis Bazari)

احتمال می‌دهیم با شنیدن نام رستوران دزرتیربیس بازاری، به این فکر افتاده‌اید که این رستوران ربطی به بازار دارد. به فکر شما احسنت می‌گوییم؛ زیرا همان‌گونه که از نام رستوران دزرتیربیس بازاری پیداست، در بازار مرکزی تفلیس قرار دارد. این شرایط کمک می‌کند تا در کنار خوردن غذایی مفصل، گشتی‌ جانانه در بازار مرکزی تفلیس بزنید. غذای این رستوران به لحاظ قیمت نیز نسبت به جدیدترین رستوران های تفلیس، ارزان‌تر است. با این حال کیفیت غذای رستوران دزرتیربیس بازرای چیزی کمتر از بهترین رستوران های تفلیس ندارد.

رستوران راچا دوخان (Racha Dukhan)

رستوران راچا دوخان یکی از جدیدترین رستوران‌های تفلیس است که غذایی خوشمزه و ارزان دارد. این رستوران با غذاهای خوش‌قیمت توانسته جای خود را در دل گردشگران بین‌المللی باز کند. رستوران راچا دوخان به لحاظ مسافت نیز یکی از خوش‌مسیرترین رستوران‌ های تفلیس به حساب می‌آید. از این رستوران فقط چند قدم با میدان آزادی تفلیس فاصله دارید. پیشنهاد می‌کنیم در کنار خوردن غذا در رستوران های گران قیمت تفلیس، غذای رستوران راچا دوخان را امتحان کنید. این غذا به اندازه‌ای خوشمزه‌ است که به امتحانش می‌ارزد.

رستوران چلا (Chela)

شکم‌گردها با ما هم عقیده‌اند که غذایی به خوشمزگی شیشلیک نداریم، این غذای ایرانی راه خود را به گرجستان هم باز کرده است. با این حال کمتر رستوران گرجی را سراغ داریم که شیشلیک‌هایی به خوشمزگی شیشلیک‌های رستوران چِلا پیش روی گردشگران قرار دهد. رستوران چلا، بهشت علاقه‌مندان غذاهای کبابی است. این رستوران در کنار غذاهای خوشمزه، منظره‌ای تماشایی و دلباز دارد. رستوران چلا در ساختمانی ۲ طبقه واقع شده است. طبقه اول این رستوران مخصوص صرف شام و ناهار است و در طبقه دوم بهترین نوشیدنی های تفلیس سرو می‌شود. اگر اهل خوردن شیلیک هستید و دنبال بهترین رستوران های تفلیس می‌گردید، در انتخاب رستوران چلا شک نکنید.

کافه آلانی (Cafe Alani)

اگر در بین بهترین رستوران های تفلیس، سراغ غذایی متفاوت می‌گردید، بهتر است حتماً‌ سری به کافه آلانی بزنید. این کافه محیطی کوچک و دنج دارد. غذاهای کافه آلانی نیز انصافاً خوشمزه است. در کافه آلانی خوراکی محلی طبخ می‌شود که مخصوص کوه‌های قفقاز است. این غذا در کنار طعم خوش، بسیار مقوی و سالم است. چاخاپوری و شخمرولی از دیگر غذاهای خوشمزه‌ای است که سرآشپز کافه آلانی تخصص ویژه‌ای در طبخ آن‌ها دارد.

رستوران پاسانوری (Pasanauri)

برای شما از خوشمزگی خینکالی‌های گرجی گفتیم. رستوران پاسانوری یکی دیگر از بهترین رستوران های تفلیس است که خینکالی‌های آن حرف ندارد. رستوران پاسانوری مکان بسیار کوچکی دارد. به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه عازم رستوران شوید، میز رزرو کنید. در کنار خینکالی، رستوران پاسانوری منوی کاملی از بهترین غذاهای تفلیس دارد. رستوران پاسانوری به لحاظ قیمت نیز در گروه رستوران های ارزان تفلیس قرار می‌گیرد.

رستوران سامیکیتنو (Samikitno)

به گردشگرانی که می‌خواهند در کنار صرف غذا، از منظره زیبای خیابان‌های تفلیس لذت ببرند، رستوران سامیکیتنو را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران طراحی بسیار نوآورانه و مدرنی دارد و غذاهای آن هم چیزی کمتر از بهترین رستوران های تفلیس نمی‌آورد. سرآشپز رستوران سامیکیتنو به پخت خاچاپوری و متسوادی معروف است.

رستوران کالیناریوم (Culinarium)

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌‌گویند هیچ‌جا خانه آدم نمی‌شود. رستوران کالیناریوم با الهام از این جمله، دکوری همانند آشپزخانه بانوان خوش‌سلیقه به هم زده است. به لطف این دکور، در حین غذاخوردن احساس می‌کنید در منزل خودتان هستید. به لحاظ طعم و بو هم خوراکی‌های رستوران کالیناریوم در حد غذاهای خوشمزه بهترین رستوران های تفلیس قرار دارند. در این رستوران در کنار غذاهای گرجی، سفره‌ای از خوراکی‌های خوشمزه آسیایی و اروپایی پیش روی گردشگران قرار دارد.

رستوران ارگانیک جاسپر بار (Josper Bar)

از آنجایی که دلمان برای سلامت شما در سفر می‌تپد، رستوران ارگانیک جاسپر بار را در فهرست بهترین رستوران های تفلیس قرار داده‌ایم. همان‌گونه که از نام این رستوران پیداست، غذاهای آن تماماً ارگانیک و سالم هستند. مدیر رستوران ارگانیک جاسپر بار به اندازه‌ای وسواس دارد که مواد لازم غذاهای این رستوران را از روستاهای اطراف تهیه می‌کند. به لطف این شرایط،‌ غذاهای رستوران ارگانیک جاسپر بار، طعم و عطری وسوسه‌برانگیز دارند و سلامت شما را تضمین می‌کنند.

رستوران کاخِلِبی (Kakhelebi)

اگر می‌خواهید برای تنوع هم که شده به رستورانی با محیطی خاص در تفلیس بروید، رستوران کاخلبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در اولین نگاه به این رستوران، چشم شما به ساختمان آن میفتد که نمایی قرون‌ وسطایی دارد. در رستوران کاخلبی غذاهای گرجی و خوراکی‌های ترکی طبخ می‌شود. جالب است بدانید نوشیدنی‌های رستوران کاخلبی در بین بهترین رستوران های تفلیس لنگه ندارد. سرآشپز رستوران کاخلبی به طبخ کباب‌ ترکی و گرجی معروف است.

رستوران نایب حلال

ارزان‌ترین رستوران از میان رستوران های ایرانی در تفلیس، رستوران نایب حلال است. رستورانی که غذاهای خود را در محیطی آرام و دل‌نشین سرو می‌کند و در مقایسه با رقبای خود، هزینه غذای مناسب‌تری دارد. اگر به‌دنبال این هستید که سفری اقتصادی و به‌صرفه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم وعده‌های غذایی‌تان را از این رستوران سفارش دهید. این رستوران در نزدیکی مهمترین هتل های تفلیس قرار دارد؛ بنابراین دیگر هزینه رفت‌وآمد چندانی هم نخواهید داشت. رستوران نایب حلال در میدان آزادی تفلیس، یکی از پرگردشگرترین جاهای دیدنی این شهر، راه‌اندازی شده است. اگر از مسافران تفلیس جویا شوید، حتماً نام این رستوران را در میان بهترین رستوران های تفلیس می‌آورند.

رستوران کباب هاوس

عاشقان کباب ایرانی، نشانی رستوران کباب هاوس تفلیس را از یاد نبرند. طعم لذیذ کباب‌های این رستوران کاری با میهمانان خود می‌کند که تا عمر دارند، مزه دل‌پذیر این کباب را به یادگار داشته باشند. طرف‌داران دیزی و آبگوشت هم این رستوران را به‌عنوان پاتوقی دنج برای دورهمی‌های دوستانه خود انتخاب کرده‌اند. هزینه غذاهای سنتی این رستوران در مقایسه با خدمات و کیفیت غذاها، چندان به چشم نمی‌آید. چیدمان رستوران کباب هاوس، ساده و گیرا است؛ طوری که دلتان می‌خواهد ساعت‌ها در محیط گرم و مطبوع آن بنشینید و خیابان‌ و مسافران را تماشا کنید. در سفر به تفلیس، سرزدن به این رستوران محبوب ایرانی را در اولویت قرار دهید.

کافه تئاتر گابریادزه (Gabriadze Theatre Cafe)

بهترین رستوران های تفلیس یکی از دیگری زیباتر هستند. با این حال اگر به دنبال رستورانی با طراحی و محیطی هنرمندانه می‌گردید، کافه تئاتر گابریادزه، همان‌جایی است که دنبال آن هستید. همان‌گونه که حدس زده‌اید، در این کافه تئاتر در کنار غذاهای خوشمزه، نمایش‌های تئاتر هم اجرا می‌شود. به لطف این شرایط در کنار اینکه غذاهای خوشمزه گرجستان را محک می‌زنید، فرصتی پیدا می‌کنید تا با هنر تئاتر گرجی‌ها آشنا شوید. کافه تئاتر گابریادزه به لحاظ مسیر نیز فاصله کمی با بهترین هتل های تفلیس دارد.

بهترین رستوران های تفلیس فهرستی بلندوبالا و خوشمزه است که حیفمان می‌آید آن را به پایان برسانیم. با این حال از آنجایی که وقت شما در مسافرت تنگ است، بعید می‌دانیم فرصت کنید به چند رستوران بیشتر سر بزنید. به شما قول می‌دهیم رستوران هایی که با شما در میان گذاشتیم، خاطره خوش سفر به تفلیس را برای همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد کرد. همچنین ازآنجایی‌که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به تلفیس دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌‌های شیرین را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

خینکالی، چاخاپوری‌، کباب گرجی و شیشلیک از غذاهای معروفی است که در منوی بهترین رستوران های تفلیس پیدا می‌شود.

برای هر وعده غذا در تفلیس باید دست‌کم ۱۷ لاری هزینه کنید.

رستوران دزرتیربیس بازاری یکی از بهترین رستوران های تفلیس است که در بازار مرکزی این شهر واقع شده است.

رستوران چلا، یکی از بهترین رستوران های تفلیس است که نه‌تنها غذایی خوشمزه دارد، بلکه نوشیدنی‌های این رستوران زبانزد خاص‌و‌عام است.

رستوران ارگانیک جاسپر در تفلیس غذاهای فقط غذاهای ارگانیک دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.