پارک بابا قدرت مشهد | پارکی تمام‌عیار برای بانوان طبیعت‌دوست

0

پارک بابا قدرت مشهد با فاصله‌ای نزدیک به فرودگاه، بارگاه امام رضا (ع) و مراکز خرید، مکانی مناسب برای طبیعت‌گردی بانوان است. روحیه لطیف و طبیعت‌دوستِ مشهدی‌ها به دنیا ثابت شده است. طبیعت‌دوستی مشهدی‌ها با پارک بابا قدرت به اوج رسیده است. از زیبایی‌های این پارک هر چه بگوییم، کم گفته‌ایم. حتی اگر از زیبایی‌های آن بگذریم، از کنار امکانات رفاهی آن راحت نمی‌توان گذشت.

این شرایط پارک را به مکانی خاطره‌انگیز تبدیل کرده تا بانوان گردشگر با خیال‌‌راحت در آلاچیق‌های پارک استراحت کنند و از طبیعت زیبای آن لذت ببرند. از آنجایی که بهترین‌ها را برای همراهان خود در ره بال آسمان می‌خواهیم، در ادامه برای شما از یکی از بهترین پارک های مشهد می‌گوییم. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب شما را به این وسوسه می‌اندازد که در اولین فرصت سری به مشهد بزنید.

کمپ بابا قدرت مشهد کجاست؟

گردشگرانی که با هواپیما به فرودگاهِ مشهد قدم‌رنجه می‌کنند، در مسیر بلوار جمهوری اسلامی چشمشان به جمال زیبایی‌های کمپ بابا قدرت روشن می‌‌شود. این پارک در کنار وسعت زیاد، یکی از خوش‌مسیرترین پارک‌های مشهد است. به همین دلیل در کنار همسایگی پارک به فرودگاه، پایانه مسافربری، بارگاه امام هشتم و باغ گیاه‌شناسی فاصله چندانی با کمپ بابا قدرت ندارد. پارک بابا قدرت دقیقاً در انتهای بلوار فرودگاه مشهد قرار دارد. برای رسیدن به پارک باید راه بلوار جمهوری اسلامی را در پیش بگیرید. در کنار این پارک، پارک جنگلی طرق نیز خودنمایی می‌کند. این شرایط باعث شده تا گردشگران استان خراسان رضوی هر چقدر که دلشان خواست در پارک‌های زیبا و سرسبز مشهد طبیعت‌گردی کنند.

تصویری از بابا قدرت مشهد

لازم به ذکر است پارک بابا قدرت حدود یک دهه کاربرد کمپ‌ زائر داشت. اما از سال ۱۳۹۳ به بعد کاربرد این پارک تغییر کرده و زائرین شرایط اسکان شبانه در بابا قدرت را ندارند. اکنون بابا قدرت به پارک مخصوص بانوان تبدیل شده است. با این حساب اگر اهل چادرزدن در پارک‌ها هستید، پارک غدیر را انتخاب کنید. این پارک فاصله چندانی با بابا قدرت ندارد و به لحاظ امکانات نیز چیزی کم نمی‌آورد.

کمپ بابا قدرت مشهد چه امکاناتی داشت؟

تصویری از پارک بابا قدرت

اولین باری که چشمتان به درختان انبوه پارک بابا قدرت می‌افتد، متوجه خواهید شد که با پارکی قدیمی روبه‌رو هستید. تاریخ افتتاح پارک بابا قدرت به سال ۱۳۸۰ شمسی باز می‌گردد. قبل از این زمان نیز منطقه‌ای جنگلی در این مکان وجود داشت. با این حساب می‌توان گفت این پارک در تاریخ مشهد ریشه دارد. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم از دوران قاجار تاکنون چشم‌و‌چراغ مشهدی‌ها بوده است. به لطف این تاریخچه، با یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد روبه‌رو هستید. برای اینکه خاطرتان جمع شود در بابا قدرت به شما حسابی خوش می‌گذرد، در ادامه به امکانات رفاهی این پارک اشاره می‌کنیم که پیش از این در پارک بابا قدرت وجود داشت. از آنجایی که این مکان به نام پارک ریحانه تغییر نام و کاربری داده، قسمتی از امکانات زیر هنوز هم در این پارک وجود دارد.

  • چادر و آلاچیق‌های راحت و مطمئن

تصویری از چادر و آلاچیق‌ های پارک بابا قدرت

کمپ بابا قدرت شرایط لازم را برای خوشگذرانی هر چه‌ بیشتر زائران و گردشگران داشت. در این پارک مکان مخصوصی با چادرهای بسیار راحت و مقاوم تعبیه شده بود. در این چادرها شرایط برای گردشگران مهیا بود تا در یکی از بهترین پارک‌های مشهد استراحت کنند. چادرهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم در برابر بادوباران مقاومت داشتند. به لطف این شرایط، گردشگران فرصتی پیدا می‌کردند تا در کنار استراحت و پارک‌گردی، از موهبت گشت‌و‌گذار در مشهد بی‌نصیب نمانند. در کنار این چادرها، آلاچیق‌های بزرگی نیز وجود دارد. این آلاچیق‌ها نمایی زیبا به طبیعت پارک دهند. گردشگران در سایه آلاچیق می‌نشستند و به همراه تماشای زیبایی‌های دارودرخت اطراف، گل‌ می‌گفتند و گل می‌شنیدند.

  • سرویس‌بهداشتی، حمام و آبخوری

وقتی از پارکی با مساحت چندین هکتاری صحبت می‌کنیم،‌ انتظار می‌رود که در این پارک چندین آبخوری وجود داشته باشد. این آبخوری‌ها در گوشه‌و‌کنار پارک پراکنده شده‌اند. چندین چشمه سرویس‌‌بهداشتی نیز در اطراف پارک وجود دارد. در این پارک حمام مجهزی نیز برای راحتی گردشگران تعبیه شده بود. ناگفته نماند استفاده از حمام برای گردشگران و زائران رایگان نبود. گردشگران برای ورودی باید هزینه اندکی پرداخت می‌کردند. وجود چندین چشمه‌ سرویس‌بهداشتی، آبخوری و حمام پارک بابا قدرت مشهد را به مکانی مجهز برای پارک‌گردی تبدیل می‌کرد.

  • غرفه‌های فروش سوغاتی

تصویری از غرفه‌های فروش سوغاتی پارک بابا قدرت مشهد

هنر هنرمندان مشهدی مانند ستاره‌ای درخشان در دل کویر نظر گردشگران را جلب می‌کند. این هنر در قالب سوغاتی‌های زیبا و خوشمزه در غرفه‌های سوغاتی‌فروشی اطراف پارک پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. زیورآلات فیروزه‌ای،‌ سنگ‌های زینتی، تسبیح و پوستین‌های چرمی از مهم‌ترین سوغاتی‌های مشهد به حساب می‌آیند.  هرکاره‌های سنگی، شاخه‌نبات و زرشک و زعفران نیز دیگر سوغاتی‌‌های چشمگیر مشهد هستند. تمامی این سوغاتی‌ها در اطراف پارک فروخته می‌شود. به لطف این شرایط، در کنار سیاحت در پارک بابا قدرت،‌ با دستی پر به دیار خود باز گردید.

  • مغازه‌های فروش خوراکی و تجهیزات سفر

کمپ‌زدن در پارک بابا قدرت زمانی حسابی می‌چسبید که با گداجوش چایی دم کنید و کنار آتش تخمه بشکنید. خوشبختانه هر تنقلاتی که فکرش را بکنید در مغازه‌های فروش خوراکی اطراف پارک وجود دارد. در این مغازه‌ها در کنار تنقلات، خوراکی‌های لازم برای پخت صبحانه، ناهار و شام مهیاست. مغازه‌های اطراف پارک تجهیزات لازم کمپ‌زدن مانند زیرانداز، کلاه‌های آفتابی، منقل و لوازم روشن‌‌کردن آتش را با قیمتی مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. به لطف وجود این مغازه‌ها، نیازی نیست سنگین مسافرت کنید. در این فروشگاه‌ها هر چیزی که فکرش را بکنید پیش روی شما قرار دارد.

  • کیوسک هلال‌احمر و نیروی انتظامی

رفاه و امنیت، کفه‌های اصلی ترازوی سفر را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل ابتدا از امکانات رفاهی پارک بابا قدرت گفتیم، اکنون نوبت آن است که به شرایط امنیتی پارک اشاره کنیم‌. برای اینکه از امکانات امنیتی بابا قدرت خاطرتان جمع شود،‌ بد نیست بدانید کیوسک‌ هلال‌احمر و نیروی انتظامی در این پارک وجود داشت. عزیزان نیروی انتظامی شب‌و‌روز در این کیوسک نگهبانی می‌دادند تا گردشگران با خاطری جمع در فضایی امن چرخی در پارک بزنند. برای اینکه وجود نازنین گردشگران همیشه سالم و سلامت باشد، مأموران هلال‌احمر در این پارک منتظر بودند تا درد گردشگران را مرهم باشند.

پارک بابا قدرت مشهد چه جاذبه هایی دارد؟

کمپ بابا قدرت یکی از بهترین پارک‌های مخصوص بانوان در مشهد است. برای اینکه خاطرتان در گردشگری از پارک بابا قدرت جمع شود، در ادامه به جاذبه های این پارک اشاره می‌کنیم.

  • مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی

تصویری از مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی

انصافاً باید اعتراف کرد روزگار بانوان را به جایی کشانده که شرایطی مهیای ورزش نمی‌بینند. اینجاست که با تغییر کاربری کمپ بابا قدرت از پارکی عمومی به پارکی مخصوص بانوان، زمینه ورزش خانم‌ها آماده شده است. به همین دلیل در این پارک مسیری مخصوص دوچرخه‌‌سواری وجود دارد. در این مسیر بانوان فرصتی پیدا می‌کنند تا حسابی رکاب‌ بزنند و چربی بسوزانند. مسیری که برای دوچرخه‌سواری در پارک بابا قدرت وجود دارد، برای پیاده‌روی هم مناسب است. این مسیر با درختان سرسبز و آب‌‌و‌هوای دلنشین، بانوان ورزشکار را به پیاده‌روی خاطره‌انگیز فرا می‌خواند.

  • مکان مخصوص بازی کودکان

بانوان امروزی آنقدر گرفتارند که فرصت پارک‌گردی را مغتنم می‌دانند. به همین دلیل چندین مکان مخصوص بازی کودکان در پارک بابا قدرت وجود دارد. به لطف این مکان‌ها، بانوان با خیال راحت اجازه می‌دهند فرزندان دلبندشان تاب‌وسرسره بخورد و خودشان از تماشای طبیعت سرسبز پارک لذت ببرند. انواع وسیله‌های بازی مخصوص کودکان با سنین مختلف در پارک بابا قدرت مهیاست. تنوع وسیله‌های بازی در این پارک به اندازه‌ای است که کودکان با هر سن‌و‌سالی از بازی در بابا قدرت سیر نمی‌شوند.

  • لوازم مخصوص ورزش بانوان

آب‌و‌هوای خوش و منظره دلگشای پارک بابا قدرت گردشگران را به تحرک وا می‌دارد. اینجاست که لوازم مخصوص ورزش بانوان در این پارک خودنمایی می‌کند. به لطف این لوازم، امکاناتی در حد مجهزترین باشگاه‌های بدنسازی بانوان را در اختیار دارید.

کمپ بابا قدرت مشهد چه زمانی از همیشه دیدنی‌تر است؟

تصویری از پارک بابا قدرت مشهد

قانون نانوشته‌ای درباره پارک‌گردی وجود دارد که بر اساس آن بهار هر سال بهترین زمان برای گشت‌و‌گذار در پارک است. این قانون درباره پارک بابا قدرت هم صدق می‌کند. انصافاً باید گفت اردیبهشت‌های هر سال مشهد از همیشه دیدنی‌تر می‌شود. با این حساب اگر فرصت داشتید، اردیبهشت سری به مشهد بزنید و راهی پارک بابا قدرت شوید. تابستان‌های این پارک هم دیدنی است و گشت‌و‌گذار در آن صفای خاص خودش را دارد. درهای پارک کمپ بابا قدرت (پارک ریحانه)، از صبح خروس‌خوان به روی بانوان طبیعت‌دوست باز است.

پارک بابا قدرت مشهد نزدیک به کدام جاهای نزدیک مشهد است؟

تصویری از پارک غدیر در شب

مشهد هزارو‌یک‌ جای دیدنی دارد که یکی از دیگری تماشایی‌تر است. با این حساب چه بهتر که در کنار پارک‌گردی در بابا قدرت، سری به جاهای نزدیک این پارک هم بزنید. موزه نان، باغ گیاه‌ شناسی مشهد،‌ پارک جنگلی طرق و بوستان غدیر، معروف‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به پارک بابا قدرت هستند. اگر هم پارک‌گردی شما را خسته و گرسنه کرد،‌ سری به رستوران‌های دهکده، مجتمع و فیروزه بزنید و دلی از عزا در بیاورید.

مسیر دسترسی به پارک بابا قدرت مشهد

پارک بابا قدرت چیزی حدود ۴ کیلومتر از بارگاه امام رضا (ع) و ۲ کیلومتر از فرودگاه مشهد دورتر است. کمپ بابا قدرت که این روزها با نام بوستان ریحانه نیز شناخته می‌شود، در انتهاب بلوار جمهوری مشهد قرار دارد.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرسخراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار فرودگاه

کمپ بابا قدرت مشهد که به نام پارک ریحانه تغییر نام داده،‌ مکانی رؤیایی برای بانوان طبیعت‌ دوست است. در این پارک که از زیباترین پارک‌های شمال شرق ایران به حساب می‌آید، تا چشم‌ کار می‌کند دارودرخت پیش روی طبیعت‌گردها قرار دارد. با این حساب به خانم‌های همراه در ره بال آسمان پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل گل‌وگیاه هستید، حتماً پارک بابا قدرت مشهد را به فهرست مشهد‌گردی خود اضافه کنید.

کمپ بابا قدرت که با نام پارک ریحانه شناخته می‌شود، در انتهای بلوار فرودگاه مشهد قرار دارد.

کمپ بابا قدرت از کمپ‌زائر به پارک بانوان تغییر کاربری داده و این روزها این پارک مخصوص بانوان است.

نمازخانه، چندین چشمه سرویس‌بهداشتی، آبخوری و آلاچیق از امکانات رفاهی اصلی پارک بابا قدرت به حساب می‌آیند.

درختان انبوه، گیاهچه‌های سرسبز و گل‌های معطر کمپ بابا قدرت را به یکی از بهترین پارک‌های مشهد تبدیل کرده است. در این پارک امکانات ویژه‌ای برای ورزش بانوان نیز وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بانوان است.

موزه نان، باغ گیاه‌شناسی،‌ پارک جنگلی طرق و بوستان غدیر، معروف‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به پارک بابا قدرت هستند.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.