سواحل بندرعباس و جاذبه‌های لذت‌بخشی که تمامی ندارند

0

ساحل همه‌جوره‌اش خوب است! چه در جنوب باشد و چه در شمال! چه در ایران و چه در خارج! اصلاً اکثر مسافران فقط به عشق قدم زدن در کنار سواحل به شهرهای جنوب و شمالی کشور سفر می‌کنند. وقتی به شهرهای ساحلی سفر کنید، از همان ابتدای صبح که چشمتان را باز می‌کنید، دلتان می‌خواهد که سری به ساحل بزنید و از هوای خوش کنار دریا لذت ببرید. سواحل شمال کشور برای بسیاری از ما شناخته‌شده و آشنا هستند؛ اما آیا سواحل بندرعباس را می‌شناسید؟ سواحلی زیبا که از نظر ظاهری تفاوت بسیاری با سواحل شمال کشور دارند. چه تفاوتی؟ خب برای همین امروز قصد داریم تا با شما همراه شویم تا سواحل بندرعباس را به شما معرفی کنیم! پس با ما همراه شوید.

ساحل سورو بندرعباس

پارک ساحلی سورو بندرعباس جزو زیباترین سواحل بندرعباس به حساب می‌آید. این ساحل را از نظر زیبایی می‌توان با سواحل جزیره کیش یا حتی سواحل جزیره قشم مقایسه کرد. اگر قصد خرید بلیط هواپیما بندرعباس و سفر به این شهر را دارید، این پارک ساحلی یک تیر و چند نشان است و هم‌زمان از لذت‌بردن از زیبایی ساحل، می‌توانید از امکانات پارک ساحلی نیز بهره‌مند شوید.

  • امکانات

پارک ساحلی سورو دارای امکانات رفاهی، خدماتی و رفاهی کامل است. بسیاری از مسافران برای کمپ به این پارک می‌آیند و در آلاچیق‌های همین پارک چادر می‌زنند. این موضوع یک کار بسیار رایج در ایام تعطیلات نوروز به حساب می‌آید. در فضای پارک، زمین بازی مخصوص کودکان، سرویس بهداشتی، آبخوری، نمازخانه، بوفه، آبخوری، نیمکت و آلاچیق به چشم می‌خورد؛ پس حتی برای کمپ نوروزی نیز می‌توانید این پارک زیبا را انتخاب کنید.

  • تفریحات و جاذبه ها

پارک ساحلی سورو فضایی کاملاً خانوادگی و دوست‌داشتنی دارد. بسیاری از گردشگران کنار بلوار این پارک چادر می‌زنند و از آرامش دریا لذت می‌برند. ساحل پارک سورو جزو زیباترین سواحل بندرعباس به حساب می‌آید که کاملاً شنی است. پس می‌توانید با پای برهنه روی شن‌های ساحلی قدم بزنید و از زیبایی دریا لذت ببرید. همچنین در ایام نوروز می‌توانید شاهد مردم محلی باشید که با قایق موتوری به کنار ساحل می‌آیند تا مردم را به دل دریا ببرند و آن‌ها را با بخش‌های جذاب خلیج همیشه فارس آشنا کنند. فقط توجه داشته باشید که ساحل سورو امنیت چندانی هنگام شب ندارد.

پارک ساحلی غدیر بندرعباس

پارک ساحلی غدیر ساحلی مشابه با ساحل جزیره هنگام را در خود جای داده است. ساحل پارک غدیر بسیار آرام است و می‌توان آن را در زمره زیباترین سواحل جنوب ایران قرار دارد. فضای پارک کاملاً خانوادگی است و می‌توانید ساعت‌ها در آن حضور داشته باشید. این پارک زیبا در بلوار غدیر بندرعباس قرار دارد.

  • امکانات

در این پارک ساحلی انواع امکانات رفاهی و خدماتی در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد. مسافران می‌توانند از سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، حمام، آلاچیق، بوفه و… پارک استفاده کنند.

  • تفریحات و جاذبه ها

در این پارک ساحلی به روش‌های مختلفی می‌توانید سرگرم شوید. در وهله اول که می‌توانید روی شن‌های ساحلی قدم بزنید و از زیبایی دریا لذت ببرید. بعد نوبت به پیک‌نیک می‌رسد. گردشگران می‌توانند در آلاچیق‌های کوچک و بزرگ پارک زیلو بیندازند و از با یک وعده غذای خانوادگی، از هم‌جوابی با دریا لذت ببرند. در کنار تمامی اینها، چند ایستگاه کرایه دوچرخه نیز در این پارک تعبیه شده‌اند که می‌توانید دوچه کرایه کنید و از دوچرخه‌سواری در کنار ساحل لذت ببرید. در نهایت باید بدانید که جشنواره مجسمه‌های شنی استان هرمزگان نیز در همین ساحل برگزار می‌شود! پس به‌هیچ‌وجه آن را از دست ندهید!

پارک ساحلی ولایت بندرعباس

پارک ولایت در بلوار صدف بندرعباس قرار دارد. این پارک نیز کنار بهترین سواحل بندرعباس بنا شده است تا مردم بتوانند به بهترین شکل ممکن از زیبایی دریا بهره‌مند شوند.

  • امکانات

در این پارک امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، آبخوری، نمازخانه، زمین بازی کودکان، آلاچیق، قهوه‌خانه و سفره‌خانه، رستوران، بوفه و البته ایستگاه کرایه دوچرخه و اسکیت در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

  • تفریحات و جاذبه ها

پارک ساحلی ولایت جزو پارک‌های شلوغ و پرانرژی به حساب می‌آید. پارکی که در آن جنب‌وجوش در هر فصل ساحل وجود دارد و حتی در بین مردم محلی نیز بسیار مشهور است. در صورتی که به تفریحاتی همچون دوچرخه‌سواری و اسکیت علاقه‌مند هستید، باید بدانید که در پارک ولایت می‌توانید دوچرخه و کفش اسکیت کرایه کنید. البته همان طور که می‌دانید، امکان اسکیت روی شن وجود ندارد! به همین خاطر مسیر مخصوص اسکیت‌سواری نیز در این پارک تعبیه شده است. دوچرخه‌سواران اجازه ورود به زمین اسکیت را ندارند، به همین خاطر بخشی مخصوص آن‌ها نیز تعبیه شده است. البته در صورتی که دوچرخه‌های ساحلی با لاستیک‌های پهن را کرایه کرده باشید، می‌توانید به دل ساحل بزنید و حسابی از دوچرخه‌سواری در حالی که نسیم ساحلی به صورتتان می‌وزد لذت ببرید.

عکس کمپینک پارک ساحلی ولایت بندرعباس

در این پارک طی ایام نوروز، برنامه‌های مهیج مختلفی برگزار می‌شود. مثلاً می‌توانید از کنسرت‌های محلی یا برنامه‌های مهیج دیگر در این پارک دیدن کنید. جالب است بدانید مردم محلی نیز ایام آخر هفته به این پارک می‌آیند، داخل آلاچیق یا زیر سایه‌بان‌ها زیلو می‌اندازند و از میل کردن یک وعده غذای ساده کنار هم نهایت لذت را می‌برند.

پارک ساحلی دولت بندرعباس

در راهنمای سفر بندرعباس، حتماً نام پارک ساحلی دولت را به‌عنوان برترین سواحل بندرعباس دیده‌اید. این پارک ساحلی زیبا در بلوار رسالت جنوبی بندرعباس قرار دارد. بسیاری از گردشگران، این ساحل را از نظر زیبایی با سواحل جزیره هرمز مقایسه می‌کنند. پارک ساحلی دولت جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی بندرعباس به حساب می‌آید.

  • امکانات

در پارک دولت‌ بندرعباس می‌توانید از امکاناتی همچون پیست دوچرخه‌سواری، ایستگاه کرایه دوچرخه، ساحل شنی پاک، سرویس بهداشتی، آلاچیق، آبخوری، بوفه و رستوران بهره‌مند شوید. در اصل باید گفت که پارک ساحلی دولت بندرعباس، پارکی آرام و خانوادگی است که می‌توانید همراه با خانواده و با خیال راحت به آن سر بزنید. لازم به ذکر است بدانید در بخش شرقی پارک، یک پیست کارتینگ نیز وجود دارد.

  • تفریحات و جاذبه ها

پارک ساحلی دولت بندرعباس ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. می‌توانید از ساعات ابتدایی صبح به این پارک بیایید، یک آلاچیق آرام پیدا کنید. داخل آن زیلو بیندازید یا چادر بزنید. بچه‌ها در زمین بازی مخصوص به خودشان مشغول بازی شوند. سپس کمی در کنار ساحل و روی شن‌های داخل جنوب کشور قدم بزنید. بعد از مدتی می‌توانید سری به ایستگاه کرایه دوچرخه بزنید و یک دوچرخه ساحلی قدرتمند کرایه کنید. رکاب بزنید و سرعت بگیرید تا باد ساحل به صورتتان بخورد و موهایتان را تکان دهد. اگر هم از خودتان دوچرخه دارید، سراغ خرید بلیط قطار بندرعباس بروید تا بتوانیددوچرخه‌تان را همراه خود ببرید.

عکس پارک ساحلی دولت بندرعباس

کمی که خسته شدید، می‌توانید سری به کافه‌های کنار ساحل بزنید. کافه های بندرعباس میز و صندلی خودشان را در کنار این پارک ساحلی گذاشته‌اند تا مشتریان نهایت لذت را از آرامش ساحل ببرند. در نهایت می‌توانید با حضور در کارتینگ این پارک، خاطره‌ای هیجان‌انگیز را همراه خود به خانه ببرید. این کارتینگ پیست بسیار هیجان‌انگیز، استاندارد و دوست‌داشتنی دارد که می‌تواند مدتی را در آن سرگرم شوید. همه این‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا پارک دلوت را به هیجان‌انگیز‌ترین پارک ساحلی بندرعباس تبدیل کنند. به نظر ما که ارزشش رادارد حتی با خرید بلیط اتوبوس بندرعباس، خودتان را یک روز مهمان این ساحل کنید.

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، به نظر شما بهترین پارک ساحلی بندرعباس کدام است؟ اصلاً پارک‌های ساحلی بیشتر کیف می‌دهند یا به‌دنبال سواحل بکر و آرام‌تر هستید؟ به نظرتان تفاوت اصلی سواحل بندرعباس با سواحل شمال کشور چیست؟ کدام یک دنج‌تر هستند؟ در کدام یک بیشتر می‌توانید احساس آرامش کنید؟ نظرات خودتان را در باره سواحل بندرعباس و تفاوت آن با سواحلی شمالی کشور، با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید. در ضمن یادتان باشد که زمستان تا اوایل بهار بهترین زمان بازدید از سواحل جنوبی کشور به حساب می‌آیند! پس مراقب باشید تا از گرما خسته نشوید!

پارک ساحلی ولایت بهترین محیط خانوادگی را دارد.

ساحل دولت بهترین ساحل تفریحی بندرعباس است.

پارک ساحلی غدیر دنج‌ترین پارک ساحلی بندرعباس است.

زمستان تا اوایل فروردین بهترین زمان بازدید از سواحل بندرعباس است.

پارک‌های ساحلی به‌صورت 24 ساعته فعالیت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.