هاستل های ایروان | معرفی ۳۰ هاستل به‌صرفه و اقتصادی

10

امروزه همه قصد سفر به ارمنستان و ایروان را دارند و چه راهی بهتر از اقامت در هاستل های ایروان، برای تجربه سفری لذت‌بخش و کم‌هزینه؟ اما پیش از هرچیز شاید برایتان سؤال شود هاستل چیست و چه مزایا یا معایبی دارد؟ هاستل‌ها در واقع هتل‌هایی هستند که امکانات مناسبی را با هزینه‌ای کم به شما ارائه می‌دهند. در هاستل‌ها شما برای خود تخت اجاره می‌کنید و از امکاناتی نظیر دستشویی، حمام و در برخی مواقع آشپزخانه به‌صورت اشتراکی استفاده می‌کنید. اتاق‌های هاستل‌های ممکن است مختلط، مخصوص آقایان یا خانم‌ها باشد. از معایب هاستل‌ها می‌توان گفت که امنیت، سکوت، آرامش و نظافت کمتری نسبت به هتل دارد. مزایای هاستل‌ها نیز این است که با قیمتی بسیار ارزان‌تر امکاناتی نزدیک به امکانات هتل به شما ارائه می‌دهند. ارتباطات اجتماعی و لمس فرهنگ محیط در هاستل‌ها نیز تجربه شگفت‌انگیزی است. در این مطلب با ۳۰ تا از هاستل های ایروان آشنا خواهیم شد.

هاستل اِم جی اِی (MGA Hostel & Tours)

هاستل ام جی ای در ۶۰۰‌متری میدان جمهوری واقع شده و از این بابت جزء بهترین هاستل های ایروان محسوب می‌شود. این هاستل امکاناتی متعددی دارد. برخی از این امکانات شامل پارکینگ رایگان، شاتل فرودگاهی، اتاق‌های سیگار ممنوع، اینترنت رایگان، اتاق‌های خانوادگی، سرویس اتاق و بار می‌شوند. اگر اتاق‌هایی که تخت یک‌نفره دارند را اجاره کنید، تنها شبی ۹ دلار برای شما هزینه دارد. همان طور که در تصاویر می‌بینید، فضای بیرونی این هاستل حس خوشایند و آرامشی به شما القا می‌کند که اقامت شما را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

آدرس: 10 Movses Khorenatsi Street, Yerevan 0015, Armenia

هاستل اِنووی (Envoy Hostel & Tours | Yerevan)

اگر می‌خواهید فاصله کمی تا یکی از مشهورترین جاهای دیدنی ایروان، یعنی سالن اپرا داشته باشید، انووی جزء مناسب‌ترین هاستل های ایروان برای شماست. با اقامت در این هاستل فقط ۳ دقیقه پیاده‌وری تا سالن اپرای ایروان فاصله خواهید داشت. انووی نیز امکانات گوناگونی دارد که حس در خانه بودن را در شما زنده می‌کند. این امکانات شامل شاتل فرودگاهی، وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، پذیرش ۲۴ساعته و اتاق‌های سیگار ممنوع هستند. اقامت این هاستل حدوداً شبی ۱۴ دلار هزینه دارد که با توجه به موقعیت و امکانات مناسب هاستل ارزشش را دارد.

آدرس: 54 Pushkin St, Yerevan 0002, Armenia

هاستل اومبا (Umba Hostel)

نیز با ۸۰۰ متر فاصله از میدان جمهوری موقعیت مناسبی دارد که جزء مزیت‌های این هاستل است. اگر حیوان خانگی دارید، این هاستل گزینه مناسبی برای شماست؛ چراکه نگه‌داری حیوانات خانگی در اومبا مجاز است. از جمله امکانات متنوع اومبا می‌توان به اتاق‌های خانوادگی، اتاق‌های سیگار ممنوع، پارکینگ رایگان، شاتل فرودگاهی و اینترنت رایگان اشاره کرد. اگر می‌خواهید سفری ارزان به ارمنستان را تجربه کنید، هاستل اومبا هاستل خوبی برای شما به‌شمار می‌رود. این هاستل با فقط شبی ۶ دلار برای تخت‌های یک‌نفره جزء ارزان‌ترین هاستل های ایروان به حساب می‌آید.

آدرس: 11 Ara Sargsyan St, Yerevan 0001, Armenia

هاستل ایروان (Yerevan Hostel)

تصویری از هاستل ایروان

هاستل ایروان یکی از پرطرف‌دارترین هاستل های ایروان است که امکانات درجه‌یکی را با هزینه‌ای اندک به شما ارائه می‌کند. این هاستل تا میدان جمهوری ایروان فقط به‌اندازه ۳ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. خوشبختانه شما می‌توانید حیوانات خانگی خود را همراه خود در این هاستل بیاورید. قهوه‌ساز و چای‌ساز که در تمام اتاق‌های هاستل وجود دارد نیز جزء مزیت‌های هاستل ایروان به حساب می‌آید. اقامت در هاستل حدوداً شبی ۷ دلار هزینه دارد. اتاق‌های سیگار ممنوع، شاتل فرودگاهی، وای‌فای رایگان و پارکینگ رایگان نیز تعدادی از سایر امکانات این هاستل محسوب می‌شوند.

آدرس: 5 Tpagrichner St, Yerevan 0010, Armenia

هاستل آرم (Arm Hostel)

نظرتان درباره هاستلی کوچک، خودمانی و ارزان با موقعیت و امکاناتی مناسب چیست؟ هاستل آرم یکی از معروف‌ترین هاستل های ایروان است که تمام این مزایا را دارد. هاستل آرم دارای ۶ نوع اتاق است که هزینه‌های آن‌ها از ۷ دلار شروع می‌شود. محبوب‌ترین اتاق‌های این هاستل شامل هشت تخته مختلط، چهار تخته مختلط است؛ همچنین اتاق‌هایی مخصوص بانوان نیز در این هاستل وجود دارند. چشم‌انداز بی‌نظیر هاستل آرم در کنار فاصله کوتاه آن تا سالن اپرا و موزه تاریخ ایروان سفر راحت و لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. دقت کنید که ورود حیوانات خانگی به این هاستل ممنوع است.

آدرس: 29,10/1 Mesrop Mashtots Ave, Yerevan 0002, Armenia

هاستل باقرامیان (Hostel Baghramyan)

هاستل باقرامیان همان طور که از نامش پیداست، در خیابان مارشال باقرامیان و کوچه بلایند قرار گرفته است. اگر به دنبال اتاق‌های خصوصی و جداگانه هستید، این هاستل مناسب شما نیست؛ همچنین ورود حیوانات خانگی به هاستل نیز ممنوع است. طراحی داخلی این هاستل با رنگ‌هایی روشن و دل‌گشا، حال‌وهوای شما را ازاین‌رو به آن‌رو تغییر می‌دهند. باقرامیان امکانات قابل‌قبولی نیز نظیر اینترنت رایگان، سرویس فرودگاهی و پارکینگ رایگان دارد که اقامت شما را راحت و دل‌پذیر می‌کند. این هاستل با شبی ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ درام جزء ارزان‌ترین هاستل های ایروان است.

آدرس: Baghramyan 1st Blind Alley, House 9/1a – Yerevan, Armenia

هاستل بریج (Bridge Hostel Yerevan)

هاستل بریج یکی از زیباترین هاستل های ایروان است که اتاق‌های متنوعی را با امکانات فراوانی به مسافران ارائه می‌دهد. چهار نوع اتاق مختلف در این هاستل وجود دارند. اتاق‌های بریج شامل این گزینه‌ها می‌شوند: اتاق شش‌تخته آقایان، اتاق چهارتخته بانوان، اتاق دوتخته لوکس و اتاق دوتخته معمولی. هزینه اقامت در اتاق‌های دوتخته بریج بین ۲۰ تا ۲۵ هزار درام است. اگر دنبال سفر مقرون‌به‌صرفه‌تری هستید، ما اتاق‌های چهار یا شش تخته را پیشنهاد می‌کنیم. هزینه این اتاق‌های حدوداً شبی پنج تا هفت هزار درام هستند. در این هاستل نیز امکان ورود حیوانات خانگی وجود ندارد.

آدرس: 41 Khanjyan St, Yerevan 0001, Armenia

هاستل بیوواک (Hostel Bivouac)

هاستل بیوواک علاوه بر موقعیتی مناسبی که دارد، جزء بهداشتی‌ترین هاستل های ایروان محسوب می‌شود. صبحانه‌های لذیذ بیوواک به‌صورت سلف‌سرویس همراه با منظره چشم‌نواز ایروان به شما ارائه می‌شود. اتاق‌های بیوواک به‌صورت شش‌تخته یا ده‌تخته هستند. اقامت در این اتاق‌ها بین ۴۵۰۰ تا ۷۵۰۰ درام هزینه دارد؛ البته اگر کودک کمتر از ۱۲ سال همراه خود دارید، هزینه او هزار درام است. موقعیت بی‌نظیر این هاستل باعث شده بتوانید به‌راحتی به تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ارمنستان در ایروان دسترسی پیدا کنید. از جمله این دیدنی‌ها می‌توان به مسجد آبی، سالن اپرا و پارک عشاق اشاره کرد.

آدرس: 9 Ghazar Parpetsi St 8, Yerevan 0002, Armenia

هاستل جی آرز هاوس (JR’s House)

تصویری از هاستل جی آرز هاوس

اگر دنبال ارزان‌ترین هاستل های ایروان هستید، هاستل جی آرز هاوس گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این هاستل امکانات متعددی را با هزینه‌ای کم به مهمانان خود ارائه می‌دهد. برخی از این امکانات شامل پارکینگ رایگان، اتاق‌های سیگار ممنوع، سرویس اتاق، اینترنت پرسرعت رایگان و حمل‌ونقل فرودگاهی می‌شوند؛ همچنین قهوه‌ساز و چای‌ساز در تمام اتاق‌ها موجود است. شما می‌توانید فقط با شبی ۵ دلار از اقامت در این هاستل و امکانات بی‌نظیرش بهره‌مند شوید. جی آرز هاوس یکی از بهترین هاستل‌ها برای زوج‌های جوان است؛ پس پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

آدرس: 4/1 James Bryce St, Yerevan 0019, Armenia

هاستل دِ رومز (The Rooms Hostel Yerevan)

تصویری از هاستل دِ رومز

یکی دیگر از مشهورترین هاستل های ایروان نزدیک به میدان جمهوری، هاستل د رومز است. این هاستل با فقط ۷۰۰ متر فاصله از میدان جمهوری، در قلب تپنده ایروان قرار گرفته و جزء محبوب‌ترین گزینه‌های گردشگران دنیاست. امکانات فراوانی برای راحتی شما در این هاستل تعبیه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به حمل‌ونقل فرودگاهی، سرویس اتاق، اینترنت پرسرعت رایگان، پارکینگ رایگان و اتاق‌های سیگار ممنوع اشاره کرد. هزینه میانگین اقامت برای تخت‌های تک‌نفره در این هاستل تقریباً شبی ۱۰ دلار است. ایام کریسمس و تغییر فصل ممکن است روی این قیمت‌ها تأثیر بگذارد.

آدرس: 53 Pavstos Buzand Street, Yerevan 0010 Armenia

هاستل دومینو (Domino Yerevan Hostel)

تصویری از هاستل دومینو

بی‌شک می‌توان هاستل دومینو را جزء گران‌ترین هاستل های ایروان دانست. این هاستل با موقعیت مناسبی که دارد، فقط ۱۰۰ متر با مسجد آبی و ۹۰۰ متر تا موزه تاریخ ارمنستان فاصله دارد. اتاق‌های دومینو به ۳ دسته تقسیم می‌شوند: اتاق‌های دوتخته، اتاق‌های دارای تخت دوطبقه و اتاق‌های دارای تخت دوطبقه و تخت دونفره. هزینه اقامت در این هاستل از شبی ۲۱ دلار شروع می‌شود؛ البته اگر شما فرزند دارید، این هزینه‌ها به‌شدت کاهش می‌یابند؛ چراکه هزینه اقامت کودکان زیر دو سال رایگان است! کودکان کمتر از ۱۲ سال هم می‌توانند از تخت‌های موجود استفاده کنند و شبی یک میلیون درام بپردازند.

آدرس: 5 Paronyan St, Yerevan, Armenia

هاستل رافائل (Rafael Hostel)

تصویری از هاستل رافائل

اگر دنبال یکی از ارزان‌ترین هاستل های ایروان هستید که فقط ۶ دقیقه از مرکز توریستی ایروان فاصله دارد، هاستل رافائل گزینه مناسبی برای شماست. رافائل تا خانه اپرا ایروان نیز فقط ۱۰ دقیقه پیاده‌روی دارد. اتاق‌های سیگار ممنوع و اتاق‌های خانوادگی این هاستل جزء محبوب‌ترین انتخاب‌ها میان گردشگران هستند. سرویس اتاق و تهویه هوای مطبوع اتاق‌ها، هاستل رافائل را یکی از تمیزترین اقامتگاه‌های ایروان تبدیل کرده است. وای‌فای رایگان و حمل‌ونقل فرودگاهی نیز اقامت شما را لذت‌بخش‌تر خواهند کرد. برای اقامت در اتاق‌های دارای تخت‌های یک‌نفره در این هاستل، باید تقریباً شبی ۶ دلار بپردازید. 

آدرس: 3 Teryan St, Yerevan 0001, Armenia

هاستل ریپابلیک اسکور (Republic Square Hostel)

تصویری از هاستل ریپابلیک اسکور

ریپابلیک اسکور یکی دیگر از محبوب‌ترین هاستل های ایروان است که در محلی مناسب از شهر قرار گرفته است. اگر به خرید کردن علاقه دارید، این هاستل به‌درد شما می‌خورد. این هاستل فقط ۶۰۰ متر با میدان جمهوری ایروان فاصله دارد. برخی از امکانات ریپابلیک اسکور شامل حمل‌ونقل فرودگاهی، سرویس اتاق و اتاق‌های سیگار ممنوع می‌شوند. چای‌سازها و قهوه‌سازهایی که در تمام اتاق‌های هتل قرار دارند، شما را برای روزی دیگر از ماجراجویی در ایروان آماده و پرانرژی می‌کنند. برای اقامت در اتاق‌ها با تخت یک‌نفره این هاستل با حدوداً شبی ۶ دلار پرداخت کنید.

آدرس: 3 Pushkin St, Yerevan 8910, Armenia

هاستل زبرا (Zebra hostel)

تصویری از هاستل زبرا

هاستل زبرا یکی از بهترین هاستل های ایروان است که فقط به‌اندازه ۱۰ دقیقه پیاده‌روی تا پارک پیروزی فاصله دارد. شما می‌توانید در یکی از ۳۱ اتاق این هاستل اقامت کنید و از خدمات وای‌فای پرسرعت رایگان بهره ببرید. تلویزیون هاستل نیز برای سرگرم کردن شما وجود دارد و برنامه‌های متنوعی پخش می‌کند. زبرا یکی دیگر از هاستل‌های شهر ایروان است که اجازه همراه داشتن حیوانات خانگی را به شما می‌دهد. هزینه متوسط اقامت در اتاق‌هایی با تخت‌های یک‌نفره حدوداً شبی ۱۱ دلار است؛ البته این قیمت ممکن در ایام سال نو و تغییر فصل متفاوت باشد.

آدرس: Gyulbyekyan str. 19, Yerevan 0019, Armenia

هاستل ساخاروف (Hostel Sakharov)

تصویری از هاستل ساخاروف

اگر دنبال اقامتگاهی با قیمت مقرون‌به‌صرفه و محیطی پاکیزه می‌گردید، هاستل ساخاروف را از دست ندهید. ساخاروف یکی از مناسب‌ترین هاستل های ایروان است که با موقعیت مناسبی که دارد، ۶۰۰ متر با میدان جمهوری فاصله دارد. با اقامت در این هاستل، می‌توانید به‌راحتی سراغ دیدنی‌های گوناگون ایروان بروید و از قدم زدن در شهر لذت ببرید. ساخاروف امکانات متعددی را برای راحتی مهمانانش ارائه می‌دهد. ورود حیوانات خانگی نیز در این هاستل بلامانع است. شما می‌توانید با پرداخت فقط شبی ۶ دلار، در اتاق‌های دارای تخت‌های تک‌نفره این هاستل اقامت کنید.

آدرس: House 4, Sakharov Str, Yerevan 0091, Armenia

هاستل سنتر (Center Hostel)

تصویری از هاستل سنتر

اگر دنبال ارزان‌ترین هاستل های ایروان هستید، بهتر است سراغ هاستل سنتر نیز بروید. هاستل سنتر فقط به‌اندازه ۳ دقیقه پیاده‌روی تا میدان جمهوری فاصله دارد و از این نظر جزء گزینه‌های محبوب گردشگران محسوب می‌شود. هنگام اقامت در هاستل سنتر، فراموش نکنید که از قهوه‌سازها و چای‌سازهایی که در تمام اتاق‌ها قرار دارند استفاده کنید و صبح خود را شاد و پرانرژی شروع کنید. سرویس حمل‌ونقل فرودگاهی و اینترنت رایگان را نیز از دست ندهید، تا سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید. اتاق‌هایی با تخت تک‌نفره در این هاستل، تقریباً شبی ۵ دلار هزینه دارند.

آدرس: 4, AM, 0010, Vardanants St, Yerevan 0010, Armenia

هاستل شات لاو (Shat LAV hostel)

تصویری از هاستل شات لاو

هاستل شات لاو یکی از تمیزترین هاستل های ایروان است که با دکوراسیونی ساده و محیطی خودمانی، حس خوبی را در ازای هزینه‌ای مناسب به شما القا می‌کند. این هاستل حدود ۹۰۰ متر با میدان جمهوری ایروان فاصله دارد. از جمله نزدیک‌ترین دیدنی‌های ایروان به شات لاو، موزه تاریخ ارمنستان است که به‌اندازه ۱۲ دقیقه پیاده‌روی تا آن فاصله دارد. اینترنت رایگان، حمام‌های اختصاصی و کمدهای اتاق‌ها جزء امکاناتی است که راحتی اقامت شما را تضمین می‌کنند. جالب است بدانید کارکنان پذیرش این هاستل به زبان‌های انگلیسی، روسی و فارسی تسلط دارند و می‌توانند به شما کمک کنند.

آدرس: 29 Tigran Mets Ave, Yerevan 0070, Armenia

هاستل فمیلی (Family hostel)

نمایی از هاستل فمیلی

هاستل فمیلی یکی دیگر از بهترین هاستل های ایروان است که ۱۱ دقیقه پیاده‌روی با میدان جمهوری فاصله دارد. امکانات متعددی نظیر بار، اینترنت وای‌فای رایگان، خدمات اتاق، تراس، تلویزیون و چای‌ساز در همه اتاق‌ها در این هاستل وجود دارند که اقامت دل‌نشینی را برای شما رقم می‌زنند. یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های این هاستل، میزهای بیلیارد آن است. در این هاستل نیز امکان ورود حیوانات خانگی وجود ندارد. درمجموع هاستل فمیلی می‌تواند اقامت لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد؛ پس پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

آدرس: 98 Nalbandyan Street Entrance from the Yard, apt.26, 0002, Armenia

هاستل فایند آرمنیا (FindArmenia Hostel)

تصویری از هاستل فایند آرمنیا

اگر هاستلی درجه‌یک با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌خواهید، بد نیست سری به فایند آرمنیا بزنید. این هاستل یکی از برترین هاستل های ایروان است که اتاق‌هایش به سه دسته تقسیم می‌شوند: اتاق‌های شش‌تخته مختلط، اتاق‌های هفت‌تخته و اتاق‌های دارای تخت دونفره. خوشبختانه برخی از مشهورترین جاهای دیدنی ایروان با این هاستل فاصله بسیار کمی دارند. پارک عشاق در ۳۰۰متری، آبشار ایروان در ۵۰۰متری و سالن تئاتر و باله ارمنستان در ۹۰۰متری این هاستل قرار دارد. هزینه اقامت در فایند آرمنیا از شبی ۱۲ دلار شروع می‌شود. توجه کنید که نمی‌توانید حیوانات خانگی را به این هاستل بیاورید.

آدرس: 10 Byron St, Yerevan 0009, Armenia

هاستل فرندشیپ (Hostel Friendship)

تصویری از هاستل فرندشیپ

هاستل فرندشیپ یکی دیگر از بهترین هاستل های ایروان است که با موقعیت مناسبی که دارد، دسترسی آن به دیدنی‌های مشهور شهر راحت است. این هاستل تا سالن اپرا و باله ارمنستان یک کیلومتر، تا موزه تاریخ ارمنستان ۶۰۰ متر و تا مسجد آبی فقط ۲۰۰ متر فاصله دارد. اتاق‌های این هاستل به دو دسته چهارتخته مخصوص آقایان و چهارتخته مخصوص بانوان تقسیم می‌شوند. بالکن اتاق‌ها و چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای که از شهر به شما نشان می‌دهند، سفر شما را رؤیایی‌تر و خاطره‌انگیزتر خواهند کرد. هزینه اقامت در هاستل فرندشیپ از شبی ۸ دلار آغاز می‌شود.

آدرس: 1 Yeznik Koghbatsi St, Yerevan 0015, Armenia

هاستل کاتون (KaTun Hostel)

نمایی از هاستل کاتون

هاستل کاتون یکی دیگر از گزینه‌های مناسب میان هاستل های ایروان است. این هاستل حدود ۱.۱ کیلومتر از میدان جمهوری فاصله دارد. اگر شما هم به خیره‌شدن به چشم‌انداز شهر از تراس علاقه دارید، می‌توانید سراغ این تجربه را در هاستل کاتون بگیرید. بی‌شک باغ موجود در محوطه نیز شما را مجذوب خود خواهد کرد. خدمات اتاق، وای‌فای پرسرعت رایگان، باربیکیو، چای‌ساز، قهوه‌ساز و تلویزیون جزء سایر امکانات متعدد این هاستل هستند. اقامت در این هاستل تقریباً شبی ۸ دلار هزینه می‌برد. اگر به این هاستل رفتید، بد نیست سری به کافه‌ها و رستوران‌های اطرافش نیز بزنید.

آدرس: Aygestan 3 street , building 9, Kentron, Yerevan, Armenia, 0070

هاستل کانتار (Kantar Hotel)

تصویری از هاستل کانتار

بی‌شک هاستل کانتار یکی از بهترین، گران‌ترین و شیک‌ترین هاستل های ایروان است. این هاستل فقط در یک قدمی میدان جمهوری قرار گرفته و تنها یک دقیقه با آن فاصله دارد! کارکنان مؤدب و خوش‌برخورد کانتار تجربه بی‌نظیری از اقامت را به شما ارائه می‌دهند. برخی از امکانات این هاستل شامل وای‌فای رایگان، اتاق‌های سیگار ممنوع، حمل‌ونقل فرودگاهی و امکانات مخصوص معلولان می‌شوند. شما می‌توانید حیوانات خانگی خود را نیز به هاستل بیاورید. برای اقامت در هاستل کانتار باید تقریباً شبی ۳۸ دلار هزینه کنید.

آدرس: 10 Deghatan St, Yerevan 0010, Armenia

هاستل کلاسیک (Classic Hostel Yerevan)

تصویری از هاستل کلاسیک

اگر تجربه متفاوتی از اقامت در هاستل می‌خواهید، هاستل کلاسیک مناسب شماست. این هاستل یکی از ارزان‌ترین هاستل های ایروان است. اتاق‌های هاستل کلاسیک شامل اتاق دوبله، اتاق دوتخته ارزان، اتاق هشت‌تخته مختلط، اتاق سه‌تخته و اتاق سه‌تخته با حمام اشاره کرد. نکته جالب درباره این هاستل این است که شما می‌توانید در مکانی مخصوص در این هاستل چادر بزنید و آنجا اقامت کنید! هزینه اقامت در هاستل کلاسیک از ۴ دلار شروع می‌شود؛ البته اقامت کودکان کمتر از دو سال، در صورت استفاده از تخت کودک هزینه‌ای ندارد.

آدرس: Kievyan Street 2-nd block,house 20 Yerevan 0028, 0028, Armenia

هاستل کلسی اند کوزی (Classy&Cozy Hostel)

تصویری از هاستل کلسی اند کوزی

همان طور که از نامش پیداست، هاستل کلسی اند کوزی فضایی شیک و در عین حال دنج و خودمانی دارد. تماشای آسمان ارمنستان از تراس‌های این هاستل در شب‌ها و لذت بردن از صبحانه آن در صبح‌ها، لذت تجربه سفر شما را دوچندان خواهد کرد. هاستل کلسی اند کوزی ۲ کیلومتر با میدان جمهوری فاصله دارد. برای هر شب اقامت در این هاستل، باید حدوداً ۸ دلار بپردازید. اگر شما هم دنبال ساختمانی مدرن، با کارکنانی خوش‌برخورد و امکانات گوناگون هستید، هاستل کلسی اند کوزی گزینه مناسبی برای شماست.

آدرس: Kond Street 8, Yerevan 0091, Armenia

گرند هاستل (Grand hostel Yerevan)

تصویری از گرند هاستل

گرند هاستل (Grand hostel Yerevan) یکی از لوکس‌ترین هاستل های ایروان بوده که داری فضایی بی‌نهایت شیک و زیبا برای اقامت مهمانان است. در این هاستل امکانات متعددی برای رفاه حال مسافران و خلق تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای آن‌ها ارائه شده است. از محبوب‌ترین امکانات ارائه شده در این هاستل می‌توان به استخر روباز، مجموعه ورزشی، سرویس فرودگاه، وای‌فای رایگان، صبحانه رایگان، رستوران، مرکز خرید و… اشاره کرد. 

آدرس: 5 Tpagrichner St, Yerevan 0010, Armenia

هاستل گلاید (Hostel Glide)

تصویری از هاستل گلاید

اگر به دنبال هاستلی دنج با قیمت مناسب در ایروان هستید، هاستل گلاید (Hostel Glide) بهترین گزینه‌ برای اقامت شما در ایروان است. این هاستل برای مسافران و مهمانان اتاق‌های خصوصی و خوابگاه‌های مشترک با فضایی تمیز و زیبا ارائه کرده است، تا افراد بتوانند بر‌اساس نیازشان محل اقامت خود را انتخاب کنند. شما در این هاستل می‌توانید از امکانات متعددی همچون سرویس اینترنت رایگان، سرویس فرودگاه، پارکینگ اختصاصی و… استفاده کنید. باید اشاره کنیم که در این هاستل بر‌خلاف اکثر هاستل های ایروان، امکان ورود حیوانات خانگی نیز وجود دارد. 

آدرس: 1 House 16/1, Hakob Hakobyan St, Yerevan 0033, Armenia

هاستل مینی تیگرانیان ۵ (Mini Hostel Tigranyan 5)

نمایی از داخل هاستل مینی تیگرانیان ۵

هاستل مینی تیگرانیان ۵ (Mini Hostel Tigranyan 5) جزء محبوب‌ترین هاستل های ایروان برای زوج‌های جوان است؛‌ چرا‌که این هاستل توانسته است اتاق‌هایی مجهز با فضایی دل‌نشین و تمیز برای اقامت افراد فراهم کند. جالب است بدانید که در این هاستل اتاق‌های خانوادگی نیز وجود دارند تا خانواده‌ها در صورت تمایل در اتاقی مشترک و مجهز، اقامت داشته باشند. این هاستل همچنین برای رفاه حال مهمانان امکاناتی همچون وای‌فای رایگان، پارکینگ اختصاصی رایگان، سرویس فرودگاه و… نیز ارائه کرده است. 

آدرس: 1 этаж, 5, 38 Nikoghayos Tigranyan St, Yerevan 0051, Armenia

هاستل وگری (Hostel Vagary)

تصویری از هاستل وگری

میان ارزان‌ترین هاستل های ایروان، هاستل وگری (Hostel Vagary) را می‌توان بهترین گزینه دانست. این هاستل با‌‌ وجود اینکه هزینه کمی برای اقامت دریافت می‌کند؛ اما امکانات و شرایط بسیار فوق‌العاده‌ای را برای مهمانان خود فراهم کرده است، تا ضمن کسب رضایت آنان، تجربه‌ای دل‌نشین از اقامت را برایشان خلق کند. از امکانات محبوب ارائه شده در این هاستل می‌توان به وای‌فای رایگان، پارکینگ اختصاصی رایگان، خدمات خشک‌شویی و… اشاره کرد. 

آدرس: 72, Movses Khorenatsi 30/72 Мовсеса Хоренаци 30, 0018, Armenia

هاستل ولکام فرندز (Welcome Friends Hostel)

هاستل ولکام فرندز (Welcome Friends Hostel) از بهترین هاستل های ایروان از لحاظ ایجاد فضایی دل‌نشین و منحصر‌به‌فرد برای مهمانان است. اتاق‌های این هاستل به زیبایی طراحی و دیزاین شده‌اند. مبلمان اتاق‌ها دارای کیفیتی عالی بوده و تشک‌ها و بالش‌ها همگی طبی هستند. هاستل ولکام فرندز در قلب شهر ایروان واقع شده است و به همین دلیل دسترسی به نقاط مختلف شهر از این هاستل بسیار سریع و راحت است. امکاناتی که در این مجموعه برای میزبانی از مهمانان در نظر گرفته شده است شامل اینترنت رایگان، سرویس فرودگاه، صبحانه رایگان و سرویس خشک‌شویی می‌شوند. 

آدرس: 0002, 75 Yeznik Koghbatsi St, Yerevan 0002, Armenia

هاستل یور (Your Hostel)

تصویری از یور هاستل

هاستل یور (Your Hostel) یکی از بهترین هاستل های ایروان از لحاظ موقعیت قرار‌گیری در شهر است. این هاستل در مرکز شهر واقع شده و دسترسی آن به سایر نقاط شهر به‌راحتی برای مسافران امکان‌پذیر است. در این هاستل اتاق‌هایی شش‌‌تخته (دارای بالکن با چشم‌اندازی زیبا از شهر)، دو‌تخته و یک‌تخته (تخت دو‌نفره برای زوجین) با فضایی مینیمال، تمیز و مرتب برای مهمانان وجود دارند. از جمله امکاناتی که هاستل یور به مهمانان ارائه می‌دهد می‌توان به اینترنت رایگان، پارکینگ، سرویس فرودگاه و دستگاه‌های چای‌ساز و قهوه‌ساز برای تمامی اتاق‌ها اشاره کرد.

آدرس:‌ 57, 5 Koryun St, Yerevan 0025, Armenia

اقامت با ره بال آسمان در هاستل های ایروان چطور بود؟ شما هتل های ایروان را می‌پسندید یا هاستل‌ها را؟ کدام هاستل‌ها را بیشتر دوست داشتید؟ آیا هاستلی در این لیست جا ماند؟ یادتان نرود مطلب راهنمای سفر ایروان را نیز مطالعه کنید تا سفر بهتری را تجربه کنید. در آخر هم فراموش نکنید نظر یا پیشنهادتان را برای ما کامنت کنید.

قیمت هاستل‌ها نسبت به هتل‌ها بسیار ارزان‌تر است؛ همچنین هاستل‌ها امکان برقراری ارتباطات اجتماعی و لمس فرهنگ محیط را به شما می‌دهند.

هاستل‌ها ممکن است سطح بهداشت، امنیت، سکوت و آرامش کمتری نسبت به هتل‌ها داشته باشند.

هاستل کانتار تنها یک دقیقه پیاده‌روی تا میدان جمهوری فاصله دارد!

شما می‌توانید در هاستل کلاسیک چادر بزنید و در چادر اقامت کنید.

به‌طور کلی خیر؛ اما اقامت کودکان زیر دو سال در این هاستل رایگان است.

10 نظرات
  1. حیدر می گوید

    عالی و مفید بود

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      ممنونیم که مطلب رو گذاشتین و نظرتون رو فرمودین.

  2. ابوالفضل می گوید

    سلام ما که مستر کارت نداریم بهترین روش برای روز هاستل چیه دوست عزیز..

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. امکان تهیه مسترکارت در ایران هم فراهمه. اما توصیه ما به شما اینه که قبل از رزرو هاستل، اون رو از نزدیک ببینید. در واقع هاستل خیلی شبیه هتل نیست که عکس و واقعیتش به هم نزدیک باشند، ممکنه اون چه در ذهن شماست و اونچه به چشم می‌بینید، تفاوت کنه. ضمناً هرگز هاستل رو برای بیشتر از ۲۴ساعت رزرو نکنید تا اگه از محیطش راضی نبودید، بتونید جای دیگه اقدام کنید.

  3. مهناز می گوید

    مرسی که با ذکر جزئیات هاستل های ایروان رو معرفی کردید. هاستل ها برای اقامت در سفر مجردی یا سفر متاهلی بدون بچه کوچیک خیلی مقرون به صرفه و مناسب هست.

    1. بانو تقیان می گوید

      زنده باد مهناز عزیز برای توضیحتون.

  4. بهناز می گوید

    سلام‌جناب احمد زاده. ممنونم از اطلاعات عالی. شما ایروان زندگی میکنین یا فقط اطلاع رسانی کردین؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام بهناز عزیز، آقای احمدزاده یکی از نویسنده‌های خوب ما هستند و ایران زندگی می‌کنند.

  5. مجتبی می گوید

    عالی بود.ممنون🙏🙏

    1. بانو تقیان می گوید

      سپاس از شما مجتبی عزیز. ممنونیم برای حس خوبی که دادید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.