بهترین رستوران های یزد | تجربه بهترین آش شولی و کباب‌های ناب یزدی

0

همیشه باید برای سفرتان برنامه‌ریزی داشته باشید. مثلاً در صورتی که قصد سفر به یزد را دارید، ابتدا باید اقدام به خرید بلیط هواپیما یزد کنید. سپس باید به‌دنبال هتل مناسب بگردید. جاهای دیدنی یزد را بررسی کنید و حتی به‌دنبال بهترین رستوران یزد نیز باشید. در این مقاله قصد داریم به بخش خوشمزه سفر، یعنی رستوران های یزد اشاره کنیم. با ما همراه باشید تا برترین رستوران های یزد را بهتر بشناسید و غذایی خوشمزه را نوش جان کنید.

رستوران ایتالیایی دراگون یزد

رستوران ایتالیایی دراگون جزو شیک‌ترین کافه رستوران های یزد محسوب می‌شود. این کافه رستوران در بلوار دانشگاه قرار دارد و پاتوق دانشجویان به حساب می‌آید. فضای داخلی این رستوران را بسیار شیک و زیبا طراحی کرده‌اند. به‌طوری که حس بسیار خوبی از فضای داخلی آن می‌گیرید. همان طور که از نام این رستوران مشخص است، انواع غذاهای ایتالیایی را در آن سرو می‌کنند. بر اساس نظرات مشتریان، کیفیت غذاهای این رستوران بسیار عالی‌ است و می‌توانید طعم پیتزاهای خوشمزه را در آن بچشید. از نظر بسیاری از اهالی یزد، این رستوران بهترین پیتزاهای یزد را دارد. البته توجه داشته باشید که دراگون یک کافه رستوران است و حتی امکان سیگار کشیدن در فضای داخلی آن نیز وجود دارد. بخش کافه دارای منویی بسیار کامل است و می‌توانید بعد از غذا، دسر و نوشیدنی خوشمزه‌ای نیز سفارش دهید.

آدرس: یزد، صفاییه، بلوار دانشگاه، خیابان مجدالمعماء

رستوران تالار حاجی آشپز یزد

اگر از مردم محلی یزد درباره بهترین رستوران‌های این شهر سؤال کنید، قطعاً از هر 10 نفر، 9 نفر رستوران تالار حاجی آشپز یزد یا همان رستوران تالار را به شما معرفی می‌کنند. این رستوران غذاهای بسیار باکیفیت سنتی و خوشمزه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. رستوران تالار در ساختمانی شیک و مجلل قرار دارد. هنگامی که وسیله نقلیه خودتان را پارک می‌کنید، نگهبان به استقبالتان می‌آید و درب را برایتان باز می‌کند. مشتری‌مداری و رفتار عالی با مشتری سرلوحه کار رستوران تالار حاجی آشپز یزد است. البته با این همه ظاهر شیک و رفتار عالی، شاید نگران قیمت منوی آن شوید. نگران نباشید، قیمت منوی این رستوران چندان گران نیست و جزو رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

آدرس: یزد، بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن

رستوران ترمه و ترنج یزد

از نام ترمه می‌توانید متوجه شوید که این رستوران در فضایی سنتی و بسیار زیبا قرار گرفته است. این رستوران حس نوستالژی را در شما بر می‌انگیزد. احساس می‌کنید که در کافه رستوران‌های سنتی قدیمی حضور دارید. فضای داخلی رستوران ترمه و ترنج یزد بر اساس سبک معماری سنتی شهر طراحی شده است. در کنار میز و صندلی‌های شیک و امروزی، چندین و چند تخت سنتی با پشتی‌های ترمه دور رستوران قرار داده‌اند. وسط رستوران هم حوضی چندطبقه و فیروزه‌ای تعبیه شده است تا فضای رستوران را بیش از پیش باصفا کند. درب و پنجره‌های چوبی، شیشه‌های رنگی و خلاصه هر المانی که شما را به یاد معماری سنتی یزد بیندازد، در این رستوران به چشم می‌خورد. اگر گذرتان به رستوران ترمه و ترنج یزد خورد، بهتر است حتماً طعم چلوکباب‌های آن را بچشید. چلوکباب‌های این رستوران بسیار لذیذ هستند و شهرت بسیاری هم دارند.

آدرس: يزد محله فهادان

رستوران سزار یزد

از نام رستوران سزار می‌توانید حدس بزنید که این رستوران جزو رستوران‌های ایتالیایی و فرنگی یزد محسوب می‌شود. رستوران سزار را باید در زمره شیک‌ترین رستوران های یزد قرار دارد. این رستوران ظاهری بسیار شیک و امروزی دارد. نورپردازی در آن به‌شکلی شیک و دوست‌داشتنی انجام‌شده است. رستوران فضایی نسبتاً تاریک دارد و روی هر میز به شکل حرفه‌ای نورپردازی شده است. زمانی که وارد رستوران می‌شوید، احساس می‌کنید که در شیک‌ترین رستوران‌های پایتخت حضور دارید. در این رستوران دنج و زیبا، به‌صورت تخصصی انواع غذاهای ایتالیایی سرو می‌شود. غذاهایی از قبیل انواع پیتزا، لازانیا، پنه، اسپاگتی و پاستا همگی به طور حرفه‌ای توسط سرآشپز معروف مجموعه آماده می‌شوند. پس در صورتی که به غذهای فرنگی علاقه‌مند هستید، حتماً سری به رستوران سزار یزد بزنید.

آدرس: یزد، میدان ابوذر، خیابان سنبل

رستوران سنتی حمام خان یزد

آیا تا کنون در حمام غذا خورده‌اید؟ اگر متولد دهه 40 یا 50 باشید، حتماً یادتان هست که در گذشته چندین ساعت در حمام‌های عمومی حضور داشتید و یک لقمه نان و گوشت کوبیده با نوشابه شیشه‌ای در حمام چقدر می‌چسبید. خب پس برای تکرار این تجربه، بهتر است سری به رستوران سنتی حمام خان یزد بزنید. حمام خان یزد جزو جاهای دیدنی یزد به حساب می‌آید. این رستوران جزو معروف ترین رستوران های یزد است. حتی اهالی شهرها و روستاهای اطراف، با خرید بلیط قطار یزد به‌صورت یک روزه به این شهر سفر می‌کنند و سری به این رستوران می‌زنند. همان طور که متوجه شدید، رستوران درون حمامی قدیمی قرار دارد که قدمت آن به اوایل دوران قاجار باز می‌گردد. حمام را به‌صورت کامل بازسازی کرده‌اند و در حال حاضر به رستورانی شیک و امروزی تبدیل شده است.

آدرس: یزد، خیابان قیام، میدان خان، کنار مسجد ملا اسماعیل، رستوران سنتی حمام خان یزد

رستوران سنتی خوان دوحد یزد

اگر به‌دنبال هتل های سنتی یزد بگردید، قطعاً بارها و بارها با نام اقامتگاه سنتی خوان دوحد یزد رو‌به‌رو خواهید شد. اقامتگاه سنتی خوان دوحد یزد در خانه‌ای تاریخی و قدیمی واقع شده است. به همین خاطر مسافران را به حال‌وهوای گذشته یزد می‌برد. در این اقامتگاه سنتی، بخشی با عنوان رستوران سنتی نیز تعبیه شده است. این رستوران فضای بسیار باصفا و دوست‌داشتنی دارد و شما را به یاد فیلم‌های قدیمی همانند پهلوانان نمی‌میرند می‌اندازد! استفاده از این رستوران سنتی برای عموم مراجعان آزاد است و نیازی نیست که حتماً در این اقامتگاه اقامت داشته باشید. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه یزدی سرو می‌شود. البته برای جلب سلیقه تمام مشتریان، منوی فست‌فود نیز در این رستوران وجود دارد. اگر گذرتان به رستوران سنتی خوان دوحد یزد افتاد، حتماً آش شولی سنتی و معروف آن‌ها را امتحان کنید.

آدرس: یزد بلوار عاصی زاده، کوچه سنگریزه

رستوران سنتی فیروزه یزد

اصلاً سفر به یزد باید هم همراه با بازدید از جاهای تاریخی و رستوران‌های سنتی باشد. رستوران سنتی فیروزه نیز جزو رستوران‌‌های سنتی بسیار باحالی است که از حضور در آن خسته نمی‌شوید. فضای داخلی آن به‌خوبی طراحی شده است. در هر وجب از این رستوران می‌توانید شاهد المان‌های سنتی معماری بومی یزد باشید. این رستوران در خانه‌ای تاریخی و قدیمی واقع شده است. در بخش میانی رستوران همانند ساختمان‌های قدیمی یزد، حیاطی بزرگ و دل‌باز به چشم می‌خورد. رو‌به‌روی حیاط، ایوانی بزرگ قرار دارد که گروه موسیقی به‌صورت زنده در آن موسیقی زنده اجرا می‌کنند. دور تا دور حیاط هم میز و صندلی یا تخت‌های سنتی چیده‌اند. در میان حیاط نیز حوضی فیروزه‌ای باصفا وجود دارد. خلاصه که در یک کلام این رستوران جزو باصفاترین رستوران های یزد است. منوی رستوران فیروزه نیز شامل غذاهای سنتی و فرنگی می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان امام، خیابان مهدی، جنب بانک رفاه، رستوران سنتی فیروزه یزد

رستوران سنتی مظفر یزد

رستوران سنتی مظفر در دل هتل سنتی مظفر یزد قرارد ارد. این هتل 3ستاره در ساختمانی تاریخی قرار دارد که قدمت آن به سال 1266 می‌رسد. جالب است بدانید فردی با نام مظفر که جزو تاجران بزرگ یزدی بود، در آن سال دستور ساخت این خانه را صادر کرد. این خانه کاملاً به سبک قجری ساخته شده است و فضایی بسیار زیبا دارد. نهایتاً در سال 1389، خانه قدیمی مظفر را به هتل سنتی مظفر تبدیل کردند. در دل این هتل سنتی، رستورانی زیبا و باصفا وجود دارد که استفاده از آن برای عموم مراجعان آزاد است. با حضور در این رستوران، احساس می‌کنید که در تاریخ سفر کرده‌اید. منوی رستوران سنتی مظفر نیز شامل غذاهای سنتی ایرانی می‌شود و کیفیت بسیار مطلوبی دارد. در اصل می‌توان آن را در فهرست بهترین رستوران های یزد از نظر کیفیت و خدمات قرار داد.

آدرس: یزد، میدان آزادی، خیابان مطهری شمالی، کوچه خلفِ باغ، جنب مخابرات

رستوران سنتی والی یزد

در خیابان امام یزد همین طور که قدم می‌زنید، با ساختمانی قدیمی رو‌به‌رو خواهید شد که آن را با نام هتل والی یزد می‌شناسند. قدمت این ساختمان به دوران صفویه بازمی‌گردد و حدود 400 سال قدمت دارد! در سال 1385، اقدام به بازسازی این بنای زیبا و تاریخی کردند. در نهایت پس از اتمام بازسازی، خانه تاریخی والی به هتل سنتی والی تبدیل شد. در بازسازی این هتل سه‌طبقه به تمام نکات معماری سنتی توجه داشتند. در نمای بیرونی و داخلی می‌توانید شاهد وجود انواع المان‌های معماری سنتی بومی یزد در دوران صفویه باشید. به محض ورود به ساختمان والی، محو فضای دلپذیر آن خواهید شد. بخشی از این هتل، به رستوران سنتی والی اختصاص یافته است. این رستوران جزو بهترین رستوران های یزد است و حتماً باید طعم آش شولی و کباب‌های خوشمزه آن را بچشید. فضای رستوران نیز همانند هتل، فضایی کاملاً سنتی و دوست‌داشتنی است. همچننین می‌توانید انواع نوشیدنی و دمنوش سنتی یزد را در این رستوران سفارش دهید.

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، روبه‌روی شاهزاده فاضل

رستوران سنتی هتل داد یزد

وقتی صحبت از بهترین هتل‌های یزد می‌آید، حتماً باید نام هتل داد را در صدر فهرست نوشت. هتل داد هتلی چهار ستاره است؛ اما خدمات آن هیچ کم از هتل‌های پنج‌ستاره لوکس یزد ندارد. فضای این هتل و رفتار پرسنل آن به‌حدی عالی است که احساس می‌کنید در خانه خودتان حضور دارید. در دل این هتل نسبتاً نوساز که به سبک معماری سنتی یزدی ساخته شده است، رستورانی بسیار شیک و سنتی وجود دارد. غذاهای این رستوران بی‌نظیر هستند و از بهترین مواد اولیه تشکیل می‌شوند. فضای رستوران بسیار آرام و دوست‌داشتنی است. مشتریان می‌توانند از فضای داخلی یا میزهایی که بیرون رستوران چیده شده‌اند استفاده کنند. استفاده از خدمات رستوران برای عموم مراجعان آزاد است و فقط محدود به مسافران هتل نیست. منوی رستوران نیز شامل انواع غذاهای سنتی و فرنگی می‌شود و هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد.

آدرس: یزد، خیابان دهم فروردین

رستوران سنتی هتل شرق یزد

اگر به یزد سفر می‌کنید، باید با اقامت و حضور دراماکن تاریخی، حس واقعی یزد را تجربه کنید. هتل شرق یزد در خیابان مسجد جامع یزد قرار دارد.  هتل شرق در ساختمانی تاریخی واقع شده است که قدمت آن به اوایل دوران قاجار باز می‌گردد. فضای داخلی این هتل به‌خوبی بازسازی شده‌ است و به‌خوبی المان‌های سنتی معماری بومی یزد را در آن رعایت کرده‌اند. بخشی از هتل شرق یزد، به رستوران آن اختصاص یافته است. مدیریت هتل، با سلیقه تمام بهترین بخش هتل را به رستوران اختصاص داده است. پشت‌بام هتل سنتی شرق یزد را به رستوران سنتی آن تبدیل کرده‌اند. بخشی از آن زیر آفتاب و بخشی دیگر زیر سایه‌بان و کنار پنجره‌های قدی است که چشم‌اندازی رؤیایی به شهر تاریخی یزد هم دارد. این رستوران انواع غذاهای سنتی و فرنگی را به مشتریان ارائه می‌دهد. فضای رستوران سنتی هتل شرق یزد بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد است.

آدرس: یزد، خیابان مسجد جامع، کوچه ششم، رستوران سنتی هتل شرق یزد

رستوران شاه مردان یزد

رستوران شاه مردان یزد را بی‌تردید می‌توان یکی از زیباترین رستوران های یزد دانست. این رستوران در گذر فرهنگ و هنر قرار دارد و همانند ماه شب 14 در این گذر می‌درخشد. طراحی رستوران را به شکلی بسیار خلاقانه از ترکیب معماری سنتی و مدرن انجام داده‌اند. شیشه‌های رنگی درب ورودی رستوران و سردرب زیبای آن، چشم هر عابری را به خود جذب می‌کند. در فضای داخلی رستوران، میزهای چوبی قهوه‌ای سوخته گرد با رومیزی‌های ترمه سنتی به چشم می‌خورند. منوی رستوران نیز شامل انواع غذاهای سنتی و فرنگی می‌شود. پس هر سلیقه‌ای را می‌تواند راضی نگه دارد. مشتریان نیز درباره این رستوران نظرات کاملاً مثبتی می‌دهند. پس باید انتظار غذاهای خوشمزه و باکیفیتی را از این رستوران داشته باشید.

آدرس: یزد، خیابان کاشانی، گذر فرهنگ و هنر

رستوران مارکوپولو یزد

چرا نام این رستوران مارکوپولو است؟ شاید مارکوپولو اولین‌بار در یزد در این رستوران غذا خورده باشید! مارکوپولو جزو باصفاترین رستوران های یزد به حساب می‌آید. این رستوران روی بالا پشت‌بام یک ساختمان قدیمی قرار دارد. زمانی که روی پشت‌بام قرار داشته باشید، می‌توانید مناظری خیره‌کنننده از جاهای دیدنی یزد را شاهد باشید. به‌خاطر گرمای هوا و تابش مستقیم نور آفتاب، بهتر است فقط شب‌ها را برای مراجعه به این رستوران انتخاب کنید. البته روزهای پاییز و زمستان نیز این رستوران حال‌وهوای خاصی دارد. رستوران مارکوپولو یک رستوران سنتی است؛ اما چند غذای فرنگی نیز در منوی آن به چشم می‌خورد. بهتر است زرشک‌پلو و کباب کوبیده رستوران مارکوپولو را حتماً امتحان کنید.

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، خیابان مسجد جامع، کوچه ششم، هتل سنتی شرق (اورینت)

رستوران نگین یزد

شاید در شهر یزد، بارها و بارها نام رستوران نگین به گوشتان بخورد و با خودتان بگویید که مگر چه غذای خاصی دارد که اینقدر معروف است؟ وقتی وارد فضای رستوران می‌شوید، با خودتان می‌گیید که چه فضای ساده‌ای هم دارد! اینجا دیگر کجاست که اینقدر معروف شده است! بعد سرتان را که پایین بگیرید و زیرچشمی نگاهی به غذاهای سایر مشتریان بیندازید، همانجا می‌خواهید با مشتریان دیگر هم‌سفره شوید و یک قاشق از چلوگوشت او را میل کنید! غذاهای رستوران نگین بسیار خوشمزه هستند و از بهترین مواد اولیه تهیه می‌شوند. همچنین حجم غذاهای رستوران نگین یزد نیز بسیار کافی است و شاید هر پرس برای یک نفر بیش از اندازه هم باشد. پس اگر به‌دنبال غذای خوشمزه هستید و فقط به دکوراسیون رستوران اهمیت نمی‌دهید، بهتر است سری به رستوران نگین بزنید.

آدرس: یزد، میدان شهدای محراب، بلوار مدرس

رستوران هتل جاده ابریشم یزد

هتل جاده ابریشم جزو اقامتگاه‌های سنتی باحال و باصفای یزد است. این هتل در ساختمانی قدیمی قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. در بخش میانی ساختمان هتل جاده ابریشم، حیاطی با حوضی بزرگ و دلباز به چشم می‌خورد. دورتادور حیاط نیز حجره‌های کوچک و بزرگ مختلفی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. فضای داخلی این هتل کاملاً سنتی است و می‌توانید با پیشینه مردم یزد به‌صورت کامل آشنا شوید. بخشی از هتل نیز به رستوران سنتی اختصاص یافته است. برای استفاده از این رستوران حتماً نیازی نیست که در هتل اقامت داشته باشید. بلکه عموم مراجعان می‌توانند طعم غذای خوشمزه رستوران هتل جاده ابریشم یزد را بچشند. در این رستوران انواع غذاهای سنتی خوشمزه سرو می‌شود و باید حتماً طعم چلوکباب آن را بچشید.

آدرس: یزد، خیابان مسجد جامع، کوچه تل خاکستری

رستوران هتل مشیرالممالک یزد

هتل مشیرالممالک یزد نیز از دیگر هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی یزد به حساب می‌آید. این اقامتگاه در ساختمانی قدیمی قرار دارد که قدمت ان به دوران قاجار باز می‌گردد و به فردی با نام مشیرالممالک تعلق داشته است. هتل مشیرالممالک یزد را بی‌تردید می‌توان در زمره بهترین هتل های یزد قرار دارد. اگر اهل تجربه زندگی سنتی به سبک قدیم هستید، بهتر است حتماً سری به این هتل بزنید. بخش وسیعی از هتل مشیرالممالک یزد به رستوران سنتی اختصاص یافته است. رستوران هتل مشیرالممالک یزد فضایی بسیار بزرگ، سنتی و در عین حال لذت‌بخش و دوست‌داشتنی دارد. غذاهای رستوران هتل مشیرالممالک یزد کیفیت بسیاری دارند و باید حتماً طعم کباب کوبیده آن را بچشید. در ساعاتی از شبانه‌روز، موسیقی زنده نیز در فضای رستوران پخش می‌شود تا لذت حضور در آن را دو چندان کند.

آدرس: خیابان انقلاب، بولوار مشیر

رستوران هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار یزد نیز در زمره انواع اقامتگاه سنتی یزد محسوب می‌شود. این هتل در ساختمانی قدیمی قرار دارد که قدمت آن به اوایل دوران قاجار باز می‌گردد. پس با حضور در آن می‌توانید زندگی به سبک قجری را تجربه کنید. در دل این ساختمان قدیمی و تاریخی، رستورانی سنتی باصفا و بسیار باکیفیت نیز وجود دارد. تخت‌های رستوران دورتادور حوض چیده شده‌اند و روی هر تخت بالش و پشتی سنتی تعبیه شده است. فضای داخلی این رستوران بسیار باصفا طراحی شده و با حضور در آن حال دلتان خوش می‌شود. رو‌به‌روی حیاط، ایوانی زیبا به چشم می‌خورد. این عین محل حضور گروه موسیقی زنده سنتی است که شب‌ها برنامه اجرا می‌کنند. هتل ملک التجار یزد جزو بهترین رستوران های یزد است و حتماً باید سری به آن بزنید.

آدرس: یزد، خیابان قیام، بازارچه پنجه علی

کافه خانه دوست یزد

هر چه از زیبایی کافه رستوران خانه دوست بگوییم کم است. به تصاویر بالا نگاه کنید. این رستوران روی لبه پشت‌بام یکی از ساختمان‌های یزد قرار دارد. میز و صندلی‌های این کافه بسیار بامزه هستند. سرو غذا نیز بسیار جالب و داخل ظروف سنتی انجام می‌شود. به منوی این کافه رستوران که نگاهی بیندازید، حسابی گرسنه می‌شوید. در منوی این کافه رستوران، انواع دمنوش سنتی و غذاهای سنتی خانگی سرو می‌شود. مثلاً می‌توانید کتلت، کوکوسبزی یا عدسی سفارش دهید. آشپز این مجموعه نیز همواره تلاش می‌کند تا غذاها را به همان طعم سنتی و خانگی تهیه کند. به این ترتیب با حضور در کافه خانه دوست، احساس می‌کنید در خانه خودتان حضور دارید.

آدرس: یزد، محله شاه ابوالقاسم، جنب مدرسه احرامیان

کافه رستوران ایرانی قدیمی یزد

کافه رستوران ایرانی قدیمی یزد در ساختمانی تاریخی و قدیمی واقع شده است و درون آن را نیز به‌خوبی بازسازی کرده‌اند. این کافه رستوران منویی کاملاً سنتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌هد. فضای داخلی کافه کاملاً سنتی است و باید در دخمه‌هایی بنشینید که به شکل سنتی برای هر خانه طراحی شده‌اند و دارای پشتی و فرش هستند. طراحی دکوراسیون کافه رستوران سنتی ایرانی قدیمی به‌خوبی انجام‌شده است. همچنین اگر اهل قلیان هستید، باید بدانید که قلیان در این کافه برای مشتریان سرو می‌شود. با توجه به بسته بودن محیط، در صورتی که به دود قلیان علاقه خاصی ندارید، بهتر است یک کافه رستوران دیگر را برای وقت‌گذرانی انتخاب کنید.

آدرس: یزد، خیابان مسجد جامع، انتهای بازارچه صرافها

کافه رستوران بام یزد

همان طور که از نام این کافه رستوران مشخص است، روی پشت‌بام ساختمانی قدیمی واقع شده است. روی پشت‌بام ساختمانی را به‌صورت سنتی دکور کرده‌اند و با کمک تخت‌های سنتی، فضایی بسیار دنج را برای مشتریان به وجود آورده‌اند. معمولاً مشتریان کافه رستوران بام یزد، شب را برای حضور در آن انتخاب می‌کنند. شب‌ها وقتی که چراغ‌های شهر روشن می‌شود، یزد در لباس نور فرو می‌ورد و شاهد مناظری خیره‌کننده خواهید بود. در این کافه رستوران انواع چای، دمنوش، غذاهای سنتی همانند کباب و جوجه‌کباب و قلیان سفارش دهید.

آدرس: یزد، ابتدای خیابان مسجد جامع، بعد از بانک ملی

کافه رستوران فوکا یزد

کافه رستوران فوکا جزو بزرگترین و معروف‌ترین رستوران های یزد به حساب می‌آید. این کافه رستوران فضایی بسیار شیک و زیبا دارد. در هر بخش این کافه رستوران، طراحی و دکوراسیون خاصی به چشم می‌خورد. به همین خاطر می‌توانید بر اساس سلیقه، هر جایی که می‌خواهید بنشینید. فضای باز یا فضای بسته؟ روی پشت‌بام یا در فضای حیاط؟ حق انتخاب با مشتری است! کافه رستوران فوکا منویی بسیار متنوع نیز دارد. در این منو می‌توانید انواع غذای فرنگی و سنتی را در کنار هم سفارش دهید. همچنین امکان سفارش از منوی کافه و حتی قلیان هم وجود دارد.

آدرس: یزد، خیابان مسجد جامع، نرسیده به مسجد جامع

کافه عدسی پناهنده یزد

اگر به غذاهای سنتی علاقه‌مند هستید و طعم و کیفیت غذا از ظاهر و لوکس‌بودن رستوران برایتان اهمیت بیشتری دارد، اهمیت سری به کافه عدسی پناهنده بزنید. این کافه عدسی فضایی بسیار ساده و دنج دارد و در بازار واقع شده است؛ اما همیشه جمعیت بسیاری در آن حضور دارند. همان طور که از نام این کافه مشخص است، عدسی‌های آن حرف ندارد. البته انواع غذاهای سنتی دیگر را نیز کنار عدسی سرو می‌کند. گاهی مشتریانی کافه عدسی فقط به عشق عدسی‌های آن، حتی از شهرهای اطراف اقدام به خرید اتوبوس یزد می‌کنند تا این غذای ایرانی و پرازخاصیت را اینجا سرو کنند.

آدرس: یزد، خیابان قیام، میدان خان، بازار چیت سازی

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظرتان درباره بهترین رستوران های یزد چیست؟ آیا تا کنون به استان یزد سفر کرده‌اید؟ به نظرتان زیباترین رستوران این شهر کویری در مرکز ایران کدام است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

رستوران هتل داد را می‌توان بهترین رستوران یزد دانست.

کافه رستوران ایران قدیمی را می‌توان بهترین کافه سنتی دانست.

کافه خانه دوست باصفاترین کافه یزد است.

رستوران دراگون بهترین رستوران فرنگی یزد است.

کافه فوکا و رستوران تالار جزو زیباترین رستوران‌های یزد هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.