هتل های سنتی یزد | شبی لوکس و آرام در دل کویر

0

شهر یزد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مرکز ایران است. این شهر جزء مناطق کویری به حساب می‌آید و آرامشی بی‌نظیر و عالی در آن احساس می‌شود. یزد به‌عنوان شهری توریستی و پرمخاطب در ایران است و همه‌ساله گردشگران بسیاری با خرید بلیط وسایل نقلیه مختلف مانند خرید بلیط هواپیما یزد از این شهر دیدن می‌کنند. به همین خاطر می‌توانیم شاهد هتل‌های لوکس و هتل‌های سنتی مختلفی در این شهر باشیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین هتل های سنتی یزد را به شما معرفی کنیم. به این ترتیب اقامتی آرام را در شهر بادگیرها تجربه خواهید کرد.

هتل ارگ جدید یزد

امروز قصد داریم تا مقاله‌مان را با هتل ارگ جدید یزد آغاز کنیم. این هتل یکی از بهترین هتل های سنتی یزد محسوب می‌شود. هتل ارگ جدید یزد در 2 طبقه ساخته شده است و 150 اتاق مختلف دارد. این هتل در سال 1393 افتتاح شده است. به همین خاطر می‌توان آن را جزء جدیدترین هتل های سنتی یزد نیز دانست. حتی در تابستان نیز لازم نیست نگران گرمای سوزان شهر یزد باشید؛ زیرا در نمای بیرونی از آجر و کاهگل استفاده شده تا حس‌وحال سنتی را منتقل کند. رستوران این هتل نیز یکی از بهترین رستوران های یزد شناخته می‌شود. در برخی از اتاق‌ها مسافران می‌توانند از چشم‌انداز رشته‌کوه‌های شیرکوه لذت ببرند. این هتل در فاصله 10دقیقه‌ای از مرکز شهر و 15دقیقه‌ای فرودگاه واقع شده است.

آدرس: یزد، صفائیه، بلوار شهیدان اشرف، انتهای بلوار مناجات، کنار پارک مهرآوران

هتل باغ مرشد یزد

برخی از هتل‌ها دارای ظاهری سنتی هستند. این در حالی است که برخی دیگر از هتل‌های سنتی، واقعاً در ساختمانی تاریخی قرار دارند. هتل باغ مرشد جزو قدیمی‌ترین هتل های سنتی یزد محسوب می‌شود. قدمت ساختمان اصلی این هتل به حدود 280 سال پیش باز می‌گردد. تصور کنید که مثلاً شاه عباس صفوی نیز در این خانه حضور داشته است! جالب اینجاست که بدانید این ساختمان روی ساختمان دیگری بنا شده که به زرتشتیان تعلق داشته و قدمت آن به حدود هزار سال پیش باز می‌گردد. این خانه به‌خوبی بازسازی شده است و هر نوع امکانات رفاهی و خدماتی و اقامتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

آدرس: یزد، بلوار بسیج، روبه‌روی شهرداری، کوچه مسجد الرحمن

هتل باغ مشیر الممالک یزد

هتل 4 ستاره باغ مشیر الممالک در حاشیه بافت قدیمی شهر زیبای یزد قرار دارد. این هتل در باغی قدیمی جا خوش کرده که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. در سال 1379 این باغ با تغییراتی کامل به هتلی لوکس و 4 ستاره تبدیل شد. هتل مشیر الممالک 13هزار مترمربع وسعت دارد و در سال 1382 به‌عنوان اولین هتل باغ ایرانی با تجهیزات سنتی شناخته شد. در این هتل با وجود ظاهر سنتی، امکانات کاملاً مدرن و امروزی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. جالب اینجاست که بدانید نام ساختمان هتل باغ مشیر الممالک در فهرست آثار ملی ایران نیز وجود دارد. در این هتل می‌توانید همانند شازده‌های قجری اقامت کنید.

آدرس: یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

هتل تاریخی لب خندق یزد

هتل تاریخی لب خندق یکی دیگر از قدیمی ترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. این هتل زیر مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای مهر شهر یزد است. قدمت ساختمان اصلی این هتل به دوران قاجار باز می‌گردد. در سال 1389 بعد از مرمت و بازسازی کامل، ساختمان قدیمی قجری محله لب خندق، به یک هتل عالی و لوکس تبدیل شد. این هتل در خیابان قیام و نزدیک بازارهای قدیمی یزد قرار دارد. پس با اقامت در این هتل دسترسی شما به بازارهای قدیمی یزد نیز کار ساده‌ای خواهد بود. این هتل 2 طبقه دارد و دارای 11 باب اتاق با ظرفیت‌های مختلف است. به‌دلیل محدودیت تعداد اتاق‌ها، فضای هتل همیشه بسیار آرام و ساکت است.

آدرس: یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق

هتل جاده ابریشم یزد

هتل جاده ابریشم یکی از باصفاترین هتل های سنتی یزد است. این هتل یک ستاره دارد و جزو ارزان ترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. هتل جاده ابریشم مجموعاً 9 اتاق دارد و امکانات کاملی از جمله پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس اتاق و اینترنت را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. هر اتاق مجهز به سرویس بهداشتی، کولر گازی، یخچال و چای‌ساز است. هتل جاده ابریشم در بافت قدیمی شهر و نزدیک مجموعه امیر چخماق قرار دارد.

آدرس: یزد، خیابان مسجد جامع، کوچه تل خاکستری

هتل داد یزد

اگر بخواهیم لیستی از بهترین هتل های سنتی یزد آماده کنیم، رتبه اول، دوم و سوم را باید به هتل داد یزد اختصاص دهیم. این هتل بی‌تردید یکی از زیباترین هتل های سنتی یزد است که فضایی بسیار آرام و دوست‌داشتنی دارد. هتل داد به‌خوبی تداعی‌کننده معماری قدیمی کویری ایران است. فضابندی این هتل را به‌خوبی انجام داده‌اند و هر یک از مسافران فضای شخصی منحصر‌به‌فردی دارند. داخل هر اتاق به‌خوبی طراحی شده است و شیشه‌های رنگی به شما حس‌و‌حال قجری می‌دهند. هر اتاق به تمام امکانات رفاهی و خدماتی مجهز است و با اقامت در این هتل هیچ کمبودی را احساس نخواهید کرد. نظافت در این هتل به‌خوبی رعایت می‌شود و صبحانه‌های جانانه‌ای انتظار شما را می‌کشند.

آدرس: یزد، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک ۲۱۴

هتل سنتی آواسا یزد

هتل آواسا هتل چندان بزرگی نیست؛ اما بسیار باصفا است. این هتل در سال 1397 افتتاح شده است و می‌توان آن را جزو جدیدترین هتل های سنتی یزد دانست. هتل آواسا در نزدیکی بافت قدیمی قرار دارد و دارای حدود 800 مترمربع زیربنا است. این هتل 3طبقه مجموعاً با 27 باب اتاق از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. هتل سنتی آواسا فضایی بسیار آرام و دوست‌داشتنی دارد. مسافران با اقامت در هتل آواسا حس‌وحال زندگی آرام گذشته را خواهند گرفت.

آدرس: یزد، خیابان مهدی، کنار پارک وحشی بافقی

هتل سنتی پارس یزد

هتل سنتی پارس نیز جزو آن دسته از هتل های سنتی یزد است که در خانه‌ای قدیمی و تاریخی قرار دارد. قدمت این خانه به دوران قاجار باز می‌گردد. البته در سال 1396، پس از بازسازی کامل و جامع این خانه به هتلی سنتی تبدیل شد. این خانه را با دقت تمام بازسازی کرده‌اند تا ظاهر سنتی آن حفظ شود. به همین خاطر می‌توانیم شاهد نمای خارجی کاهگل و نمای داخلی آجرهای سفالی باشیم. در بخش میانی ساختمان هتل، حیاطی دل‌باز به چشم می‌خورد. در میان حیاط حوضی با سنگ مرمر خودنمایی می‌کند و دور آن را با گلدان‌های مختلف تزئین کرده‌اند. در کنار این حوض تختی سنتی قرار داده‌اند که مخصوص استراحت مسافران است.

آدرس: یزد، خیابان فهادان، کنار درمانگاه قائم

هتل سنتی خوان دو حد یزد

هتل سنتی خوان دو حد یزد، یکی از معروف ترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. این هتل در سال 1393 افتتاح شده است. به همین خاطر می‌توان گفت که هنوز وسایل آن قدیمی نشده و در عین حال تجربه کامل برای پذیرایی از مسافران را دارند. در طراحی این هتل از سبک معماری صفوی و قاجاریه به‌خوبی استفاده شده است. در هر بخش این هتل، یک المان سنتی ایرانی به چشم می‌خورد. اگر به هنر معماری علاقه‌مند هستید، می‌توانید از تماشای هشتی ورودی، کلاه‌فرنگی پشت‌بام، حوض هشتی، سه دری، پنج دری، بادگیر، تالار و اتاق‌های تودرتو با شیشه‌های رنگی لذت ببرید. پرسنل این هتل بسیار مؤدب هستند و اکثر مسافران را راضی نگه می‌دارند.

آدرس: یزد، چهارراه بسیج، بلوار شهید عاصی زاده، کوچه سنگ ریزه

هتل سنتی رز یزد

هتل سنتی رز را می‌توان یکی از دنج ترین هتل های سنتی یزد دانست. این هتل در بافت قدیمی شهر قرار دارد. ورودی آن نیز یک ورودی کوچک واقع در یک کوچه باریک و سنتی است. البته کتاب را نباید از روی جلد آن قضاوت کرد. وقتی از این درب کوچک وارد فضای هتل می‌شوید، حیاطی بزرگ و دل‌باز جلوی شما قد علم می‌کند. این هتل 2طبقه مجموعاً 11 اتاق دارد. به همین خاطر معمولاً سکوت در این هتل حاکم است. پس اگر به‌دنبال آرامش و سکوت هستید، این هتل برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

آدرس: یزد، میدان شهید بهشتی، ابتدای خیابان امام، کوچه فرهنگ ۳

هتل سنتی رؤیای قدیم یزد

خب نوبت به هتل سنتی رؤیای قدیم یزد رسید. هتل رؤیای قدیم یزد یکی دیگر از باصفاترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. این هتل 3ستاره در یک ساختمان 2طبقه قرار دارد و با 11 باب اتاق از مسافران خود پذیرایی می‌کند. قدمت ساختمان اصلی هتل به حدود 200 سال پیش باز می‌گردد. تک به تک المان‌های سنتی ایرانی در این مجموعه به چشم می‌خورد. حتی طی بازسازی انجام‌شده در این هتل، هیچ تغییری در بافت سنتی آن ایجاد نکرده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که این هتل انواع تورهای یک‌روزه کویرگردی یا تور گردشگری داخل شهری را نیز برگزار می‌کند.

آدرس: یزد، خیابان سلمان فارسی، کوچه شهید کاردی، پارکینگ۲، هتل رؤیای قدیم

هتل سنتی کهن پایاب یزد

هتل سنتی کهن پایاب یزد در حقیقت یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهر به حساب می‌آید. این هتل ظاهری بسیار ساده و زیبا دارد و با 8 اتاق از مهمانان خود میزبانی می‌کند. هتل سنتی کهن پایاب یزد، فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده است. پس می‌توان آن را در بین جدیدترین هتل های سنتی یزد قرار داد. این هتل فضایی آرام و بسیار دوست‌داشتنی دارد و هزینه اقامت در آن چندان هم گران نیست.

آدرس: یزد، خیابان امام، خیابان فهادان، کوچه قبه دوازده امام، کوچه شیخی زاده، پلاک ۷۸

هتل سنتی کوروش یزد

هتل سنتی کوروش یکی دیگر از ارزان ترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. این هتل در محله نجفی یزد و داخل خانه‌ای 400‌ساله قرار دارد! تصور کنید در مکانی اقامت دارید که از دوران صفوی مردم در آن حضور داشته‌اند. اگر به تاریخ و فرهنگ مردم بومی علاقه‌مند باشید، حتی حضور در این خانه هم برای شما لذت‌بخش خواهد بود. البته توجه کنید که هتل سنتی کوروش یزد یک هتل 2 ستاره است. پس باید انتظار امکاناتی در حد 2 ستاره را از آن داشته باشید.

آدرس: يزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، نرسیده به زندان اسکندر، مقابل سازمان صنایع دستی و گردشگری

هتل سنتی مظفر یزد

هتل سنتی مظفر یکی از زیباترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. این سبک معماری را در بسیاری از خانه های تاریخی یزد مشاهده خواهید کرد. حیاطی بزرگ و دل‌باز با حوضی وسیع که به خنکی هوای داخل خانه کمک می‌کند. همچنین ایوانی بزرگ که در ضلع شمالی حیاط واقع شده است و سقفی قوسی‌شکل و گچ‌بری‌شده دارد. هتل سنتی مظفر یزد یک ساختمان 2طبقه است که مجموعاً با 19 باب اتاق پذیرای مهمانان خود خواهد بود. قدمت ساختمان اصلی این هتل به حدود 180 سال پیش بازمی‌گردد؛ اما دارای امکانات امروزی عالی است. در برخی از اتاق‌ها علاوه‌بر اتاق دوش، وان جکوزی‌دار نیز تعبیه شده است. پس می‌توان گفت که این هتل از نظر ظاهری و امکانات، جزو بهترین هتل های سنتی یزد محسوب می‌شود.

آدرس: یزد، میدان آزادی، خیابان مطهری شمالی، کوچه شهید بوکایی

هتل سنتی مهر یزد

هتل سنتی مهر یزد یکی دیگر از زیباترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. این هتل از نظر ظاهری شباهت بسیاری به سایر هتل‌های سنتی این شهر دارد. مهر یزد یک هتل 3 ستاره است و خدمات و امکانات مناسبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. بد نیست بدانید این هتل اولین و تنها هتل ایرانی است که موفق شده جایزه افتخار از سوی سازمان جهانی یونسکو را از آن خود کند. همچنین هتل سنتی مهر یزد دارای گواهی‌نامه کیفیت از مؤسسه  SGS نیز هست. این هتل در نزدیکی مجموعه امیر چخماق واقع شده و دسترسی بسیار مناسبی دارد. اکثر مسافران از کیفیت خدمات خرسند هستند و این هتل را در بخش نظرات به سایر مسافران پیشنهاد می‌کنند.

آدرس: يزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق

هتل سنتی هومان یزد

هتل سنتی هومان در سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است. به همین خاطر می‌توان آن را یکی از جدیدترین هتل های سنتی یزد دانست. این هتل به اولین تاجر طلای یزد تعلق داشته است و قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. خانه اصلی هتل سنتی هومان 2هزار متر وسعت دارد و دارای 3 طبقه مستقل است. در مجموع این هتل با 22 باب اتاق و سوئیت از مسافران پذیرایی می‌کند. فضای داخلی هر اتاق به اندازه کافی بزرگ است و امکانات لازم را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. همه اتاق‌ها بسیار تمیز و دارای سرویس تخت‌خواب هستند. همچنین در هر اتاق از اسباب شیک و کلاسیک استفاده شده تا حس‌وحال قجری را به مسافران انتقال دهند.

آدرس: یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق، کوچه ریسمانیان

هتل سنتی یزد

هتل سنتی یزد یکی از قدیمی ترین هتل های یزد به حساب می‌آید. این هتل در سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرده و به همین خاطر یکی از هتل‌های باتجربه در زمینه ارائه خدمات به مسافران است. هتل سنتی یزد در نزدیکی مجموعه امیر چخماق قرار دارد و دسترسی آن به مناطق تاریخی بسیار ساده است. این هتل در ساختمانی با قدمت 350 سال قرار دارد! البته شاید بسیاری از مسافران ترجیح دهند که داخل هتل‌های نوساز اقامت داشته باشند. به همین خاطر هتل سنتی یزد در سال 1398 از صفر تا 100 به‌صورت کامل بازسازی شد. این هتل 3 ستاره است و با 24 باب اتاق از مسافران پذیرایی می‌کند.

آدرس: یزد، میدان امیر چخماق، نبش حسینیه امیر چخماق، نبش کوچه عهدی

هتل صفائیه یزد

هتل صفائیه یکی از معروف ترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. حتی زمانی که به تصویر این هتل نگاه می‌کنید، متوجه عظمت‌ آن خواهید شد. این هتل جزء معدود هتل‌های 5 ستاره یزد است. پس باید هتل صفائیه را جزو گران ترین هتل های سنتی یزد نیز به حساب آورد. این هتل در بهترین منطقه یزد از نظر آب‌وهوا قرار دارد. به همین خاطر حتی در فصل تابستان نیز می‌توانید از خنکای هوای باغ این هتل لذت ببرید. برخی از اتاق‌ها دارای پنجره رو‌به‌باغ هستند که قیمت بیشتری دارند. در این هتل تمامی امکانات مدرن و امروزی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. پرسنل نیز رفتاری بسیار مؤدبانه دارند و مسافران را راضی نگه می‌دارند.

آدرس: یزد، صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی

هتل فاضلی یزد

هتل فاضلی یکی از زیباترین هتل های سنتی یزد است. فقط به تصویر بالا نگاه کنید. این هتل همانند یک تابلوی نقاشی از خانه‌های قجری می‌ماند. هتل فاضلی با وجود 3 طبقه، فقط 16 باب اتاق دارد. این یعنی فضای هر اتاق به اندازه کافی بزرگ و دل‌باز است. در هر اتاق امکانات رفاهی کامل و مدرن در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. قدمت این هتل به دوران صفویه بازمی‌گردد و در دوران قاجار و پهلوی نیز از آن استفاده می‌کردند. در حال حاضر این هتل یکی از بهترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید و فضایی بسیار آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی دارد.

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، خیابان مسجد جامع، میدان وقت‌الساعت

هتل فهادان یزد

هتل فهادان را با نام هتل موزه فهادان می‌شناسند. پس می‌توانید تصور کنید که این هتل تا چه حد قدیمی و زیباست. قدمت این هتل به حدود 250 سال پیش بازمی‌گردد. در دوران قاجار ساختمان اصلی این هتل یکی از معروف‌ترین و زیباترین ساختمان‌های شهر یزد بوده است. در حال حاضر این ساختمان 2‌طبقه با 30 باب اتاق و سوئیت میزبان مسافران عزیز شهر یزد است. فضای داخلی هتل به‌خوبی بازسازی شده است. همچنین در این هتل بهترین امکانات رفاهی و خدماتی را برای مسافران تعبیه کرده‌اند. برخی از اتاق‌ها دارای جکوزی، وان و سایر امکانات رفاهی لوکس هستند. پس می‌توان این هتل را یکی از بهترین هتل های سنتی یزد دانست.

آدرس: يزد، خیابان امام خمینی، خیابان فهادان، مقابل زندان تاریخی اسکندر

هتل فیروزه یزد

اگر به تصویر بالا نگاه کنید، متوجه شباهت معماری این هتل با سایر هتل های سنتی یزد خواهید شد. این هتل در سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است و دسترسی ساده‌ای به بافت قدیمی یزد دارد. هتل فیروزه دارای ساختمانی 2‌طبقه است که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. این هتل مجموعاً با 21 باب اتاق و سوئیت از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. حیاط دل‌باز و ایوان بزرگ این هتل را می‌توان یکی از نقاط قوت مهم آن دانست که بسیاری از مسافران از آن تعریف می‌کنند.

آدرس: یزد، خیابان مهدی، کنار بانک رفاه

هتل کاروانسرای مشیر یزد

هتل مشیر یک هتل 2‌ ستاره است که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. این هتل در دوران قاجار و به‌دست فردی با نام فتح الله مشیر الممالک ساخته شده است و قدمت 150ساله دارد. در سال 1375 بازسازی این هتل آغاز شد و در نهایت در سال 1385 این ساختمان قدیمی را به هتل کاروانسرای مشیر یزد تبدیل کردند. این هتل یکی از قدیمی ترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. پرسنل این هتل تجربه کافی در پذیرایی از مهمانان دارند و به همین خاطر اکثر مسافران با روی گشاده از آن خارج می‌شوند. دسترسی ساده این هتل به بافت سنتی و بناهای تاریخی نیز یکی از نقاط قوت هتل کاروانسرای مشیر یزد است.

آدرس: یزد، بلوار امام‌زاده جعفر، خیابان مصلی، بازارچه مشیرالممالک

هتل کهن کاشانه یزد

هتل سنتی کهن کاشانه یکی دیگر از قدیمی ترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. این هتل در سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده است. هتل کهن در خانه‌ای تاریخی که به اوایل دوره قاجار تعلق دارد واقع شده است. در این هتل می‌توانید از پایاب قنات و پشت‌بامی مشرف به مناظر بادگیرهای یزد دیدن کنید. این هتل شاید ظاهری نوساز و پرزرق‌وبرق نداشته باشد؛ اما بهترین خدمات را به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

آدرس: یزد، خیابان امام، بافت تاریخی، کوچه چهلم، کنار موزه سکه حیدرزاده

هتل لاله یزد

هتل لاله یکی دیگر از هتل های سنتی یزد است که در ساختمانی متعلق به دوران قاجار قرار دارد. این خانه در گذشته کاربری مسکونی داشته است. در سال 1382 پس از چند سال مرمت و بازسازی، این خانه قدیمی به هتل سنتی لاله یزد تبدیل شد. این هتل یکی از قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. هتل لاله با 40 باب اتاق از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. هتل لاله در کنار آب‌انبار تاریخی گلشن قرار دارد و می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. از نظر معماری نیز شباهت بسیاری بین این هتل و سایر خانه های تاریخی یزد مشاهده خواهید کرد. حیاط دل‌باز، حوض بزرگ، فواره زیبا و ایوانی وسیع جزو مهم‌ترین المان‌های معماری این هتل هستند.

آدرس: یزد، بلوار بسیج، کنار آب انبار تاریخی گلشن

هتل ملک التجار یزد

هتل سنتی ملک التجار را با نام هتل آنتیک ملک التجار می‌شناسند. این هتل یکی از زیباترین هتل های سنتی یزد به حساب می‌آید. هتل ملک التجار 4 ستاره دارد و با 22 باب اتاق از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. این هتل فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است و می‌توان آن را قدیمی‌ترین هتل سنتی یزد دانست. البته لازم به ذکر است در سال 1393، یک بار به‌صورت کامل هتل و اسباب آن را بازسازی کرده‌اند. پرسنل این هتل بسیار باتجربه هستند و همیشه باعث رضایت مسافران می‌شوند.

در کل شهر یزد به واسطه دیدنی‌های بی‌وصف و مثالش در طول سال مسافران زیادی را میزبانی می‌کند. بخشی از این مسافران به‌صورت گروهی و تورهای گردشگری با خرید بلیط قطار یزد یا بلیط اتوبوس یزد به این شهر سفر می‌کنند. در نتیجه نباید از تعداد زیاد و کیفیت بالای هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر تعجب کرد.

آدرس: یزد، خیابان قیام، بازار پنجه علی

خب دوستان عزیز و همراهان ره بال آسمان، نظر شما درباره هتل های سنتی یزد چیست؟ آیا تاکنون از استان یزد دیدن کرده‌اید؟ نظرتان درباره بافت سنتی خانه‌های مرکز ایران چیست؟ آیا می‌توان حتی بافت خانه‌های قدیمی کوچه‌‌پس‌کوچه‌ها را جزو جاهای دیدنی یزد دانست؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

هتل آنتیک ملک التجار قدیمی‌ترین هتل سنتی یزد است.

هتل داد زیباترین هتل سنتی یزد محسوب می‌شود.

هتل صفائیه را می‌توان گران‌ترین هتل سنتی یزد دانست.

تنها هتل 5 ستاره سنتی یزد، هتل صفائیه است.

هتل صفائیه یزد بزرگترین هتل سنتی یزد به حساب می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.