جزیره بورا بورا | بهشتی که انتظار گردشگران عاشق‌پیشه را می‌کشد

0

جزیره بورا بورا (Bora Bora Island)، با مناظر تماشایی بی‌همتا، آب‌و‌هوای همیشه خوش و تفریحات فراموش‌نشدنی، یکی از بهترین جاهای گردشگری دنیاست. این جزیره به‌اندازه‌ای جاهای دلبرانه دارد که عاشقان از سراسر دنیا برای سفرهای ۲نفره راهی آن می‌شوند. به لطف چنین ویژگی‌هایی، گردشگرانی که نرد عشق به معشوق باخته‌اند، بورا بورا را برای سفر رمانتیک انتخاب می‌کنند.

در این جزیره، بساط عیش‌و‌نوش و عاشقی مهیاست تا سفر عاشقانه به بورا بورا اولین هدف گردشگران این جزیره باشد. زیبایی‌های بورا بورا باعث شده گردشگران به این فکر بیفتند که جزیره بورا بورا کجاست و هزینه سفر به بورا بورا چقدر می‌شود. از آنجا که رسم داریم بهترین جاهای دیدنی دنیا را در سفرهای خارجی به گردشگران معرفی کنیم، در ادامه سری به جزیره بورا بورا فرانسه می‌زنیم تا با گشتی در این جزیره مقصد جدیدی را به فهرست گردشگری سفرهای خارجی خود اضافه کنید.

فهرست مطالب

جزیره بورا بورا کجاست؟

تصویری از پلی‌نزی فرانسه

جزیره بورا بورا کجاست پرسش اول گردشگران عاشق‌پیشه‌ای است که به‌دنبال جزیره‌ای دنج برای ماه‌عسلی رمانتیک می‌گردند. این پرسش رمانتیک پاسخی عاشقانه هم دارد، زیرا در دل اقیانوسی که آرامی از نام آن پیداست بورا بورا سر بیرون آورده است. جزیره‌ زیبایی که از آن صحبت می‌‌کنیم در تقسیم‌بندی‌های سیاسی قسمتی از ناحیه‌ای با نام پلی‌نزی فرانسه (French Polynesia) شناخته می‌شود. به همین دلیل نیز برخی از گردشگران این مکان را با نام جزیره بورا بورا فرانسه می‌شناسند.

به لحاظ زمین‌شناسی، بورا بورا جزیره‌ای آتش‌فشانی از مجموعه جزیره‌های انجمن (Society Islands) به حساب می‌آید.

تاریخچه جزیره بورا بورا | این جزیره متعلق به چه زمانی است؟

تصویری از تاریخچه جزیره بورا بورا

بومیان حدود ۴ سده پیش در این جزیره زندگی می‌کردند، بدون اینکه حتی نامی از بورا بورا به گوش جهانیان رسیده باشد. در سال ۱۷۶۹، جیمز کوک، جهانگرد بریتانیایی، به کمک یکی از اهالی هایئتی، با بورا بورا آشنا شد. مدتی بعد، انجمن مبلغین مذهبی لندن (London Missionary Society) عده‌ای را به بورا بورا اعزام کردند. مبلغین مسیحی، در سال ۱۸۹۰، کلیسایی در بورا بورا بنا کردند. منطقه بورا بورا تا سال ۱۸۸۸ ناحیه‌ای مستقل بود. در آن زمان فرانسه با لشکرکشی به بورا بورا آخرین ملکه این منطقه را وادار به کناره‌گیری از قدرت کرد.

به‌دلایل راهبردی، در جنگ جهانی دوم، بورا بورا به پایگاه تأمین آذوقه و سلاح آمریکا در جنوب اقیانوس اطلس تبدیل شد. خوشبختانه بخت با اهالی بورا بورا یار بود و به‌رغم پایگاه نظامی بودن این منطقه، آتش جنگ جهانی دوم بورا بورا را فرانگرفت. حضور آمریکایی‌ها در بورا بورا، زیبایی‌های این جزیره را بیشتر در معرض دید قرار داد. این شرایط باعث شد پس از جنگ جهانی دوم، آوازه زیبایی‌های بورا بورا میان گردشگران بین‌المللی سینه‌به‌سینه منتقل شود. زبان‌ تاهیتی و فرانسوی به‌عنوان زبان‌های اصلی اهالی بورا بورا به حساب می‌‌آید. خوشبختانه در چند دهه اخیر به‌اندازه‌ای گردشگر بین‌المللی روانه تاهیتی شده که مردمان این ناحیه زبان انگلیسی را نیز مانند بلبل صحبت می‌کنند.

بورا بورا اکنون قسمتی از قلمروهای آن سوی دریای فرانسه به حساب می‌آید و یکی از زیباترین جزیره های خارجی است.

جذابیت جزیره بورا بورا فرانسه | چرا یکی از دیدنی‌ترین جزیره‌های دنیاست؟

تصویری از مناظر تماشایی بورا بورا

بورا بورا جزیره‌ای با حدود ۳۰ کیلومتر مربع است که جمعیت آن از سال ۲۰۰۸ تاکنون حدود ۹هزار نفر ثابت مانده. به این ترتیب، می‌توان گفت کمتر جزیره‌ای را در دنیا سراغ داریم که از یک طرف، مناظر تماشایی بی‌همتایی داشته باشد و از طرف دیگر، به لطف جمعیت کم دنج و خلوت باشد.

تصویری از نارگیل های بورا بورا

بومیان بورا بورا در منطقه غربی این جزیره زندگی می‌کنند و تعامل چندانی با گردشگران ندارند. اینجاست که اقامتگاه‌های لب دریا شرایطی جانانه برای گردشگران مهیا می‌کند. جالب است بدانید به خوش‌مزگی نارگیل های بورا بورا در تمامی دنیا پیدا نمی‌شود. به همین دلیل، روزگار مردمان بورا بورا قدیم از تجارت نارگیل‌خشک می‌گذشت. جالب‌تر اینکه این روزها نارگیل های بورا بورا به دردسری برای گردشگران تبدیل شده. یک نارگیل رسیده چیزی حدود ۲کیلوگرم وزن دارد. افتادن یکی از این نارگیل‌های بورا بورا روی سر گردشگران باعث شده گردشگران از نزدیک‌شدن به درخت‌های نارگیل بورا بورا هراس داشته باشند.

این روزها بومیان بورا بورا به‌اندازه‌ای مشغول صنعت گردشگری در این منطقه شده‌اند که فرصت سرخاراندن پیدا نمی‌کنند.

بهترین زمان بازدید از جزیره بورا بورا فرانسه | چه فصلی از سال از همیشه تماشایی‌تر است؟

تصویری از بهترین زمان بازدید از جزیره بورا بورا فرانسه

بورا بورا برای گردشگران سرمایی و گرمایی هوایی معتدل دارد. در واقع، می‌توان گفت خبری از زمهریر زمستان و تموز تابستان در بورا بورا نیست. با نیم‌نگاهی به جدول‌های هواشناسی بورا بورا، متوجه خواهید شد که دمای این جزیره بهشتی در بیشتر روزهای سال از ۲۶ درجه گرم‌تر نمی‌شود. به لطف چنین آب‌‌وهوایی، در هر روز سال که راهی بورا بورا شوید، می‌توانید تنی به آب بزنید. آب‌و‌هوای خوش بورا بورا جزیره‌گردی را در این منطقه دلپذیرتر از هر جای دیگر دنیا کرده است. ناگفته نماند از آنجا که با منطقه‌ای نسبتاً استوایی سروکار دارید، بهتر است مواظب باران‌های موسمی باشید.

تجربه در ره‌بال آسمان ثابت کرده ماه‌های نوامبر تا آوریل، بهترین زمان سفر به این جزیره است. در این ماه‌ها، باران‌های ملایمی را در بورا بورا شاهد هستیم تا هوای این جزیره اردیبهشتی و باطراوت باشد. ناگفته نماند در ماه‌های دسامبر تا مارس، بورا بورا باران کمتری دارد. در این ما‌ه‌ها، بورا بورا خشک‌تر می‌شود و پشه‌ها به جان گردشگران می‌افتند.

باران‌های ملایم جلوی هجوم حشرات را نیز می‌گیرند تا بورا بورا به جزیره بدون حشره تبدیل شود.

هزینه سفر به این جزیره | تور جزیره بورا بورا چقدر هزینه برمی‌دارد؟

تصویری از فرودگاه‌های بین‌المللی رم

به‌اندازه‌ای از بورا بورا تعریف کردیم که مطمئنیم می‌خواهید بدانید هزینه تور جزیره بورا بورا چقدر می‌شود. اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که با سفری گران‌قیمت روبه‌رو هستید. منتها مطمئن باشید پول خود را دور نریخته‌اید و سفر بورا بورا به جان شما خواهد نشست.

تصویری از هواپیما فرودگاه‌های بین‌المللی رم

پرخرج‌ترین هزینه این سفر بلیط بورا بورا است. برای رسیدن به این جزیره باید ابتدا به فرودگاه‌های بین‌المللی رم، مسکو، فرانکفورت، پاریس و لندن بروید. از این فرودگاه‌ها پرواز مستقیم به جزیره پایته وجود دارد. این پرواز بسته به شهری که از آن حرکت می‌‌کنید، چیزی حدود ۲۳ تا نهایتاً ۳۱ ساعت طول می‌کشد. از قیمت بلیط پرواز بورا بورا که بگذریم، به خرج تفریحات این جزیره می‌رسیم. در این زمینه نیز نسخه واحدی برای گردشگران نمی‌توان پیچاند. دلیل این امر کاملاً مشخص است؛ بورا بورا به‌اندازه‌ای منطق تماشایی و سرگرمی‌های خاطره‌انگیز دارد که می‌ارزد هزاران دلار خرج این مسافرت کنید.

اکنون که صحبت از خوش‌گذرانی و تفریح در بورا بورا به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر در ادامه باهم به بهترین تفریح های جزیره بورا بورا نگاهی بیندازیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات، تفریح‌های دلخواه خود را انتخاب کنید و بودجه مناسبی را برای سفر به بورا بورا کنار بگذارید.

تفریحات این جزیره | لذت‌بخش‌ترین تفریح‌های دریایی بورا بورا کدام‌اند؟

وقتی از جزیره‌ای با میانگین دمای همیشگی ۲۶ درجه صحبت می‌کنیم، کاملاً مشخص است که تفریح‌های دریایی بی‌شماری دارد. قایق‌سواری، غواصی در آب‌های زلال با ماهی‌های شیطان‌ و بازیگوش و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز آبی در گوشه‌وکنار بورا بورا به چشم می‌خورد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر سری به این جزیره زیبا زدید، حتماً این تفریح‌های دریایی بورا بورا را امتحان کنید.
  • بازدید از باغچه مرجانی

در قسمتی کوچک از منطقه شرقی جزیره بورا بورا، باغچه‌ای مرجانی (Coral Graden) وجود دارد. این منطقه با عمق بسیار کم، چشم‌اندازی از مرجان‌های زیبا و ماهی‌های رنگ‌و‌وارنگ را به گردشگران عرضه می‌کند. بازدید از باغچه مرجانی ترفند‌های خاص خودش را دارد. بهتر است برای گردشگری در این منطقه از راهنماهای محلی کمک بگیرید.

  • آفرودسواری در بورا بورا

گردشگرانی که در کنار آرامش بورا بورا می‌خواهند کمی هیجان داشته باشند، بهتر است سراغ آفرودسواری بروند. آفرودسواری که از آن صحبت می‌کنیم با چیزی که در صحرا رایج است، تفاوت دارد. در آفرودسواری بورا بورا، گردشگران سوار بر خودروهای مجهز، گشتی در طبیعت‌وحشی بورا بورا می‌زنند. این گشت‌و‌گذار فرصتی را برای گرفتن عکس‌های خاص و تماشای مناظر بدیعی فراهم می‌کند.

  • شنا با ماهی‌های زیبا و بازیگوش

اگر به آبزیان اقیانوس علاقه‌ دارید حتماً به‌خوبی می‌دانید که به زیبایی ماهی‌های اقیانوس آرام در هیچ دریای دیگری وجود ندارد. در این منطقه ماهی‌های خوش‌رنگ‌و‌لعاب در کنار لاک‌پشت‌های بامزه به استقبال گردشگران می‌آیند. جالب است بدانید آب‌های بورا بورا کوسه‌هایی نیز دارد که گردشگران ماجراجو را به مصاف می‌طلبند!

سواحل این جزیره | جزیره بورا بورا سواحلی دارد که نظیر آن‌ها را ندیده‌اید!

گردشگران بورا بورا اعتراف می‌کنند که سواحل این منطقه با هیچ‌کجای دنیا قابل‌مقایسه نیست. برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به برنامه مسافرت‌های تفریحی سلبریتی‌ها بیندازید. امکان ندارد راهی بورا بورا شوید و در سواحل زیبای این منطقه چشمتان به یک یا چند سلبریتی سرشناس نیفتد.

پیشنهاد می‌کنیم در سفر بورا بورا حتماً سری به ساحل‌های زیر بزنید.
  • ساحل ماتیرا بورا بورا

ساحل ماتیرا بورا بورا (Matira Beach) شلوغ‌ترین ساحل این جزیره به حساب می‌آید. این محبوبیت بی‌دلیل نیست، زیرا ساحل‌گردی در این منطقه کاملاً رایگان است. تماشای امواج آرامِ اقیانوس و قدم‌زدن بر ماسه‌های نرم ساحل لذتی است که در کمتر جای از دنیا پیدا می‌کنید. زیبایی‌های ساحل ماتیرا بورا بورا باعث شده در گوشه‌و‌کنار این ساحل، اقامتگاه‌های ساحلی برپا شود. بساط عیش‌و‌نوش در ساحل ماتیرا همیشه به راه است تا این ساحل تفرجگاه اصلی گردشگران بورا بورا باشد. ناگفته نماند ساحل ماتیرا مکان نسبتاً شلوغی برای قدم‌زدن عاشقانه به حساب می‌آید. اگر هدف شما سفری رمانتیک به بورا بورا است، پیشنهاد می‌کنیم سواحل خلوت‌تر این منطقه را انتخاب کنید.

  • ساحل تفرجگاه چهارفصل بورا بورا

ساحل تفرجگاه چهارفصل بورا بورا برای گردشگرانی است که می‌خواهند ساحل‌گردی خلوت و اشرافی را تجربه کنند. برای رسیدن به این تفرجگاه باید از فرودگاه بورا بورا حدود ۱۵ دقیقه قایق‌سواری کنید. تفرجگاه چهارفصل بورا در کنار نمایی به دریا، جلوه‌ای از کوه سرسبز اُتِمانو (Otemanu) را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

رستوران های جزیره بورا بورا | بهترین رستوران‌های این جزیره کدام‌اند؟

در بورا بورا به‌اندازه‌ای به گردشگران خوش می‌گذرد که ناهار و شام را فراموش می‌کنند. به همین دلیل، سرآشپزهای رستوران‌های این جزیره غذاهایی درست می‌کنند که بوی خوش آنها از چند صد متری گردشگران را به رستوران می‌کشد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر سری به بورا بورا سفری داشتید، حتماً سری به این رستوران‌ها بزنید.
  • رستوران فرانسوی له کورِیل

 

برای شما گفتیم فرانسوی‌ها سال‌های سال است که در بورا بورا اقامت دارند. از طرف دیگر، شکم‌گردها بهتر از ما می‌دانند که بهترین آشپزهای دنیا فرانسوی‌اند. تمامی این شرایط دست‌به‌دست هم داده تا رستوران فرانسوی له کوریل (Le Corail) به یکی از بهترین رستوران های بورا بورا تبدیل شود.

  • رستوران سنت‌جیمز

سرآشپزهای رستوران سنت‌جیمز بورا بورا (St James Bora Bora)، بهترین غذاهای مدیترانه‌ای را برای گردشگران طبخ می‌کنند. این رستوران فضایی رمانتیک نیز دارد تا به مکانی مناسب برای شامی ۲نفره تبدیل شود.

اقامت در جزیره بورا بورا | بهترین جا برای اقامتی رمانتیک در بورا بورا کجاست؟

این جزیره به‌اندازه‌ای هوای معتدل دارد که می‌شود حتی در هوای آزاد شب را به صبح رساند. این شرایط باعث شده مسئولین گردشگری این منطقه، اقامتگاه‌های لوکسی را در فضای باز بنا کنند.

برای تجربه سفری هر چه رمانتیک‌تر در بورا بورا ما اقامتگاه‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم.
  • تفرجگاه سنت رِجیس

سنت رجیس (St.Regis) نام تفرجگاهی در بورا بورا با مساحتی حدود ۴۴ هکتار است. این تفرجگاه نمایی زیبا به ساحل مرجانی و کوه اتمانو دارد. تفرجگاه سنت رجیس از ویلاهای ساحلی تشکیل شده که روی آب دریا بنا شده‌اند. این طراحی باعث می‌شود گردشگران احساس کنند بر امواج دریا سوار شده‌اند.

  • تفرجگاه کنراد بورا بورا نوی

این اقامتگاه در یکی از خوش‌نماترین جاهای بورا بورا بنا شده است. تفرجگاه کنراد بورا بورا نوی (Conrad Bora Bora Nui)، در کنار منظره‌ای تماشایی به دریا، باغچه‌هایی سرسبز از گل‌های زیبای استوایی دارد. به لحاظ تعداد اتاق‌ها نیز با تفرجگاهی روبه‌رو هستیم که ۱۱۴ ویلا و سوئیت بزرگ دارد. از این تعداد حدود ۸۴ سوئیت روی آب قرار گرفته تا حتی در خواب نیز از زیبایی‌های ساحل دور نباشند.

مسیر دسترسی به جزیره بورا بورا

اکنون که متوجه شده‌اید جزیره بورا بورا کجاست، حتماً به این فکر افتاده‌اید که چگونه باید راهی بورا بورا شد. کاملاً مشخص است وقتی از یکی از زیباترین جزیره‌های دنیا صحبت می‌‌کنیم، مسیرهای دسترسی متفاوتی به این جزیره پیش‌ روی گردشگران قرار می‌‌گیرد.

برای رسیدن به بورا بورا، در هر کجای دنیا که هستید، باید ابتدا به پاپیتی (Papiti)، پایتخت پلی‌نزیای فرانسه بروید. این منطقه به رغم اینکه دورافتاده است، فرودگاه بین‌المللی بسیار پیشرفته‌ای دارد. خطوط هواپیمایی تاهیتی، نیوزیلند،‌ ایر فرانس و هاوایی ایرلاینز از مهم‌ترین خطوط هواپیمایی‌ هستند که گردشگران را به پاپیتی می‌برند. پس از رسیدن به پاپیتی، پرواز‌های بین‌ جزیره‌ای،‌ گردشگران را به فرودگاه بورا بورا منتقل می‌کنند. پرواز میان‌ جزیره‌ای که از آن صحبت می‌کنیم یکی از بهترین تجربه‌های گردشگران بورا بورا به حساب می‌آید.

در این پرواز، گردشگران از فراز ابرها فرصتی پیدا می‌کنند تا به تماشای مجموعه جزایری زیبا بنشینند که از دل اقیانوس آرام سر برآورده است.

جزیره بورا بورا از آن دسته مکان‌های دیدنی دنیاست که خاطره‌های خوش آن برای همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند. هزارویک تفریح در جزیره بورا بورا فرانسه وجود دارد که یکی از دیگری جذاب‌تر است. اینجاست که پیشنهاد می‌کنیم اگر اطلاعات سودمندی از خوش‌گذرانی در جزیره بورا بورا فرانسه می‌دانید، این اطلاعات را در قسمت نظرات با ره بال آسمان و دیگر گردشگران در میان بگذارید.

بورا بورا در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد.

ماه‌های نوامبر تا آوریل، بهترین زمان سفر به جزیره بورا بورا است.

بیشتر فرودگاه‌های بزرگ دنیا به بورا بورا پرواز دارند.

بازدید از سواحل مرجانی، گشت‌و‌گذار در کوه اتمانو و اقامت در تفرجگاه‌های بورا بورا بهترین تفریح‌های این منطقه به حساب می‌آیند.

سرآشپز رستوران سنت‌جیمز خوش‌مزه‌ترین غذاهای مدیترانه‌ای را برای گردشگران طبخ می‌کند.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.