جزایر قناری کجاست | سفر به جاذبه هایی طلایی

0

مناطقی در زمین وجود دارند که از نظر زیبایی، موقعیت جغرافیایی و شرایط آب‌وهوایی، خاص و شگفت‌آور هستند. در ایران خودمان از این مناطق ناب کم نیستند؛ اما در این سفر به خارج از مرزها رفته‌ایم و وارد اقیانوس اطلس شده‌ایم. ما قصد داریم در این نوشته از ره بال آسمان نگاهی به زیبایی‌ها و ویژگی‌های توریستی جزایر قناری داشته باشیم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید جزایر قناری کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد، تا پایان این مطلب با ما همسفر باشید.

جزایر قناری کجاست و در کدام قاره واقع شده است؟

هفت جزیره در کنار هم در آب‌های اقیانوس اطلس را جزایر قناری می‌نامند. جزایری که اسپانیایی و مراکشی یا بهتر است بگوییم، اروپایی و آفریقایی محسوب می‌شوند و زیبایی آن‌ها سبب شده است تا با عنوان بهشت اروپا در صنعت گردشگری معرفی شود. این هفت جزیره در حوالی ساحل کشور مراکش واقع شده‌اند و باوجود ادعای مالکیت مراکش، این مجمع‌الجزایر جزئی از مناطق خودمختار اسپانیا محسوب می‌شوند. جزایر قناری شامل جزیره‌های تنریف، گرن کاناریا، لانزاروته، لاپالما، لاگومرا، ال‌هیرو و فوئرته‌ونتورا هستند. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های تماشایی جزایر قناری را به شما معرفی خواهیم کرد.

پارک ملی تیده در جزیره تنریف

کشتی های تجاری و تفریحی سواحل قناری و پس زمینه پارک ملی تیده در جزیره تنریف

پارک ملی تیده، یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر جزایر قناری در جزیره تنریف است که سومین کوه آتشفشانی مرتفع جهان را در آغوش گرفته است. قدرتمندترین قله آتشفشانی در جزایر قناری واقع شده است و از نظر علم زمین‌شناسی این منطقه یک گنج محسوب می‌شود. پارک ملی تیده در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و در صنعت گردشگری جایگاه فوق‌العاده‌ای دارد.

از سواحل طلایی تا جواهر معماری در جزیره تنریف

سواحل خیال انگیز جزیره تنریف

وصف زیبایی‌های جزیره تنریف در میان جزایر قناری تمام‌نشدنی است و یکی از جاذبه‌های این جزیره، سواحل خیال‌انگیز آن است. این سواحل رؤیایی در جنوب جزیره تنریف، از مقاصد لوکس و فراموش‌نشدنی در صنعت گردشگری محسوب می‌شوند.

شهر تاریخی لا اور تابا | جواهر معماری سواحل قناری

اگر به بافت تاریخی علاقمند هستید، باید به منطقه «لا اورتابا» در جزیره تنریف بروید. هنوز در این منطقه خانه‌هایی با بالکن‌های چوبی و معماری سنتی جزیره دیده می‌شود. همچنین در این جزیره شهری با نام «سان کریستبال دلا لاگونا» واقع شده است که زیباترین بناهای معماری تاریخی را در آن می‌توان یافت. زیبایی ساختمان‌ها، کلیساها و ویلاهای این منطقه به حدی است که از این شهر با عنوان جواهر معماری یاد می‌شود.

پارک ملی تیمانفایا

تابلوی ورودی پارک ملی تیمانفایا

برای آنکه بدانیم، جزایر قناری کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد، باید با جاذبه‌های ارزنده و مهم آن آشنا شویم. پارک ملی تیمانفایا یکی دیگر از جذابیت‌های مجمع‌الجزایر بهشتی قناری است که در جزیره لانزاروته واقع شده است. برخلاف کوه آتشفشان جزیره تنریف که دیگر خبری از فعالیت‌های آتشفشانی در آن نیست، این جزیره دهانه آتشفشان فعالی دارد. مواد مذاب آتشفانی نقش مهمی در شکل‌دهی این جزیره و تغییر و تحول آن داشته‌اند. هرچند که طی یک دوره فعالیت آتشفشانی بی‌وقفه، بسیاری از روستاها خالی از سکنه شدند؛ اما با آرام‌گیری آتشفشان، خاک غنی این منطقه به بهشتی برای کشت‌ و زرع تبدیل شد. کوه آتشفشانی تیمانفایا در پارک ملی هم‌نام خودش واقع شده است و هنوز این کوه فعال است و جایگاه ویژه‌ای در میراث جهانی یونسکو دارد.

زیبایی‌های گرن کاناریا در جزایر قناری

لذت غذاهای بومی در کافه رستوران های ساحل گرن کاناریا

سواحل گرن کاناریا از بهترین ساحل‌ها در مجمع‌الجزایر قناری است و بهشتی برای سفرهای جزیره‌ای محسوب می‌شود. انواع امکانات گردشگری ساحلی در گرن کاناریا برای مسافران جزیره فراهم شده است. رستوران‌ها و کافه‌های خوش‌رنگ‌ولعاب، فروشگاه‌های چشمگیر و تفرجگاه‌های دریایی در این منطقه به بهترین شکل ممکن، برای گردشگران لحظاتی خاص و شیرین می‌سازند.

سواحل جزیره بزرگ فوئرته‌ونتورا

ساحل زیبا و وسیع در جزیره بزرگ فوئرته ونتورا

از ساحل‌های مدرن و پرامکانات گرفته تا سواحل بکر و بی‌نظیر، همه و همه در جزیره فوئرته‌ونتورا یافت می‌شود. این جزیره دومین بهشت از جزایر قناری است که در یونسکو به ثبت رسیده است. دنج‌ترین و خلوت‌ترین سواحل جزایر قناری در این جزیره واقع شده است و در عین حال یکی از موهبت‌های اقیانوسی برای تجربه ورزش مهیج موج‌سواری محسوب می‌شود. به‌خاطر قدرت وزش باد، این جزیره در بیشتر مواقع، دریایی مواج را در سواحل خود میزبانی می‌کند.

غار وردس در جزیره لانزاروته

غار وردس | غار آتش فشانی در جزیره لانزاروته در مجموعه سواحل قناری

غار وردس یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های زمین در جزایر قناری که در جزیره لانزاروته، در میان این هفت جزیره جا خوش کرده است. غار وردس درون یک کوه آتشفشانی واقع شده است و در نهایت به دریا وصل می‌شود. همین امر دلیل زیبایی فوق‌العاده آن است. ورود گدازه‌های داغ آتشفشانی به درون اقیانوس، سبب شکل‌گیری این غار شگفت‌انگیز شده است. درون این غار، علاوه بر سنگ‌های سیاه، سنگ‌های رنگارنگی از تناژ گرم قرمز و نارنجی خواهید دید که همگی آن‌ها حاصل واکنش‌های اکسید آهن و کلسیم کربنات است.

استراحت در ساحل شنی شهر پورته دل کارمن در جزیره لانزاروته

شهر «پورته دل‌کارمن» از دیگر جاذبه‌های جزیره لانزاروته است که با سواحل شنی خود میزبان گردشگران است. تاریخ این شهر با ماهیگیری گره خورده است و اکنون با بهترین امکانات گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌های خوش‌رنگ‌ولعاب، در صنعت گردشگری بسیار موفق عمل می‌کند.

به پارک گاراجونای بروید

پارک ملی گاراجونای در جزیره زیبای لاگومرا

پارک ملی گاراجونای یکی دیگر از جاذبه‌های جزایر قناری است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. برای لذت از پارک ملی گاراجونای باید به جزیره لاگومرا رفت. تنوع پوشش گیاهی، سبب جذابیت این پارک شده است و جریان رود نیز به این جزیره جنگلی و پارک ملی گاراجونای زیبایی بخشیده است.

شهر ساحلی لاس‌پالماس

هتل ساحلی در شهر زیبای ساحلی لاس پالماس

لاس‌پالماس از شهرهای ساحلی در جزایر قناری است که قدمت بسیاری دارد و علاوه بر زیبایی، از منظر تاریخی نیز حرفی برای گفتن دارد. در لاس‌پالماس جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بسیاری برای ماجراجویی وجود دارد. به‌عنوان مثال «کلیسای جامع سانتا آنا» یکی از جاذبه‌های تاریخی این منطقه است که به سبک معماری گوتیک بنا شده است و زیبایی هنر معماری و ارزندگی قدمت تاریخی، این جاذبه را خاص و تماشایی کرده است. موزه‌‌ها نیز از تماشایی‌ترین جاذبه‌ها در لاس‌پالماس هستند و در آن‌ها آثار باارزش هنری و تاریخی نگه‌داری می‌شود. از دیگر جذابیت‌های این شهر ساحلی، بازدید از خانه کلمب است که معماری زیبایی دارد. این خانه یک شب پذیرای «کریستوفر کلمب» بوده است.

بندرگاه سانتا کروز دلاپالما

بندرگاه سانتا کروز دالا پالما یکی از اولین بنادر اسپانیا

یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های جزایر قناری، بندرگاه تاریخی سانتا کروز دلاپالما است که از اولین بندرهای اسپانیا بوده است. منطقه‌ای ساحلی که بازرگان و تجار بسیاری را به خود دیده و اقامتگاه آن‌ها بوده است. ساختمان و ویلا‌های قدیمی لوکس در این منطقه، یکی از نشانه‎‌های عیان‌نشین‌بودن آن است. بازرگانان سرمایه‌دار بسیاری عمر خود در این بخش ساحلی جزایر قناری گذرانده‌اند. هنوز هم این منطقه، زیبایی اولیه خود را حفظ کرده و بکر و تماشایی مانده است.

سفر به جزایر رویایی قناری

بدون شک جزایر قناری یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا است. امکانات برجسته توریستی و ساخت بهترین هتل‌های استاندارد جهان، علاوه بر زیبایی طبیعت سبز و کوه‌های آتشفشانی، از نقاط قوت گردشگری در این مجمع‌الجزایر محسوب می‌شوند. با شروع زمستان و خنک‌شدن هوا، سفر به این مناطق در اقیانوس اطلس رونق می‌گیرد و مسافران بسیاری زیباترین روزهای عمرشان را تا پیش از تمام‌شدن بهار و شروع فصل گرما، در این جزیره‌ها سپری می‌کنند.

زمان دسترسی24ساعته
هزینه ورودیرایگان
آدرساقیانوس اطلس، نزدیک سواحل مراکش و اسپانیا، جزایر قناری.

در این مطلب سعی کردیم که مهم‌ترین جاذبه های گردشگری جزایر بهشتی قناری را به شما معرفی کنیم تا بیش از پیش با این منطقه آشنا شوید. به نظر شما کدام جزیره در دنیا قادر به رقابت با زیبایی و امکانات گردشگری جزیره های قناری است؟

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.