ساحل صخره ای چابهار | جایی برای رام شدن امواج دریا بزرگ

0

ساحل صخره ای چابهار امواج خروشان دریا را به مبارزه می‌طلبد. برخورد موج‌های خشمگین و بی‌قرار به پنهای صخره‌های سترگ این ساحل، جلوه‌ای از قدرت مادر طبیعت را به نمایش می‌گذارد. منظره رویارویی امواج و صخره‌‌های این ساحل به‌اندازه‌ای تماشایی است که سالانه گردشگران زیادی روانه ساحل صخره ای یا ساحل دریا بزرگ چابهار می‌شوند تا از طبیعت دریایی این ساحل لذت ببرند و نظاره‌گر امواج خروشان باشند. جذابیت‌های سواحل چابهار به اندازه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. به همین دلیل در ادامه خالی از لطف نیست اگر با هم به این جذابیت‌ها اشاره کنیم.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی چابهار، روی لینک زیر کلیک کنید:

جلوه‌گاهی از قدرت‌نمایی مادر طبیعت

دریا مظهر پاکی و آرامش است؛ اما امان از زمانی که دریا به‌ خشم بیاید و امواج خروشان را راهی سواحل کند. در این شرایط است که تقابل امواج سهمگین و ایستادگی صخره‌های بزرگ، تماشایی می‌شود و لحظه‌هایی هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را پیش‌روی گردشگران قرار می‌دهد. خوشبختانه ایران‌زمین به لحاظ مناطق گردشگری دریایی چیزی کم‌و‌کسر ندارد؛ اما در کمتر جایی از ایران با ساحل‌های صخره‌ای بزرگ طرف هستیم که امواج خروشان دریا را به رویارویی می‌طلبد. به همین دلیل اگر می‌خواهید قدرت مادر طبیعت را از نزدیک ببینید و به تماشای خشم دریا و شکیبایی صخره‌های عظیم بنشینید، پیشنهاد می‌کنیم سری به این ساحل صخره‌ ای بزنید.

بهترین زمان برای بازدید از ساحل صخره ای چابهار

رویارویی دریا با صخره های ساحل دریا بزرگ چابهار

همان طور که بازدید از تمام جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان در 365 روز سال، جذاب است، تماشای این ساحل هم در تمام فصل‌های سال جذابیت خاص خودش را دارد. اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از جذابیت این ساحل ببرید، پیشنهاد می‌کنیم مردادماه را برای سفر انتخاب کنید. در ماه مرداد وزش بادهای موسمی آغاز می‌شود و از آنجایی که وزش باد دلیل اصلی ایجاد امواج است، به هر اندازه‌ای که باد شدیدتری در منطقه بوزد، امواج خروشان‌تری ایجاد خواهد شد.

تصویری از آرامش دریای چابهار

از طرف دیگر برای اینکه گردشگری خود را در این ساحل تکمیل کنید، بهتر است صبح اول وقت و قبل از طلوع آفتاب راهی ساحل شوید. برخورد امواج خروشان دریا با پهنه سنگی ساحل در سپیده‌دم از همیشه جذاب‌تر است. بعد از طلوع آفتاب نیز پرتوهای طلایی خورشید بر ساحل و صخره‌های اطراف می‌تابد و حالتی شاعرانه و خاطره‌انگیز در ذهن تداعی می‌کند. در این حالت امواج دریا پس از برخورد با صخره‌های عظیم این ساحل به هزاران قطره آب تبدیل می‌شوند. پراکنده‌شدن قطره‌های آب در سکوت صبحگاهی یاد و خاطره سیاحت در چابهار را برای همیشه در ذهن گردشگران ماندگار می‌کند.

جاذبه های گردشگری ساحل دریا بزرگ چابهار

موسیقی موج های خروشان در آرامش ساحل صخره ای چابهار

انصافاً باید اعتراف کرد جذابیت تماشای امواج خروشان این ساحل به‌اندازه‌ای است که ساحل چابهار چیزی کم‌و‌کسر ندارد؛ اما باز هم به آن دسته از گردشگران عاشق‌پیشه‌ای که می‌خواهند در کنار دلدار خود پیاده‌روی خاطره‌انگیزی را در امتداد ساحل تجربه کنند، پیشنهاد می‌کنیم فرصت قدم‌زدنی عاشقانه را در این ساحل زیبا از دست ندهید. به همین منظور مسیری برای پیاده‌روی در کنار ساحل تعبیه شده است و وجود پارک و کافی شاپ ساحل صخره ای چابهار، به‌عنوان دیگر جذابیت‌های این ساحل شناخته می‌شود. از طرف دیگر از آنجایی که روزبه‌روز به تعداد گردشگران این ساحل اضافه می‌شود، هتلی در فاصله‌ای نزدیک با آن ساخته شده است که امکانات مناسبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

بهترین زمان سفر به چابهار و تماشای ساحل صخره ای چابهار

جذابیت‌های این ساحل تنها به امواج خروشان و صخره‌های بزرگ آن ختم نمی‌شود و بالاآمدن آب دریا، صدف‌های زیبا و سنگ‌های صاف و صیقلی را به ساحل می‌آورد و تماشای ماهی‌های کوچک‌و‌بزرگ جذابیت گردشگری در این منطقه را دوچندان کرده است. حتی اگر حوصله داشته باشید و به تماشای دریای دوردست بنشینید، ممکن است چشمتان به بازیگوشی نهنگ‌هایی که در انتهای دریا زندگی می‌کنند نیز بیفتد.

ساحل صخره ای کجاست و بهترین مسیر برای رسیدن به آن

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، میدان ناخدا، انتهای خیابان کارگر، بوستان ساحلی دریا بزرگ.

این ساحل که با نام «دریا بزرگ» نیز شهرت دارد، مکانی بسیار معروف در چابهار است؛ بنابراین کافی است خودتان را به جنوب ایران و پس از آن به چابهار برسانید و راهی این ساحل شوید. در کنار بازدید از این ساحل پیشنهاد می‌کنیم سری به دیگر مکان‌های جذاب چابهار مانند «پلاژ ساحلی تیس»، «کوه‌ های گل افشان»، «کوه‌ های مینیاتوری چابهار»، «روستای تیس» و «مسجد جامع تیس» بزنید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرسسیستان و بلوچستان، چابهار، جاده چابهار رمین، امتداد خیابان کارگر.

مطمئن هستیم سفر به این منطقه خاطره‌های خوشی را در ذهن گردشگران ماندگار می‌کند، در نتیجه اگر تاکنون به این ساحل سفر کرده‌اید و خاطره‌های خوشی از ساحل صخره ای چابهار دارید، این خاطره‌های جذاب را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌های ره بال آسمان به اشتراک بگذارید و ما را در خوشی‌های خود سهیم کنید.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.