دوچرخه سواری در کیش | رکاب‌زدن در بین درختان نارگیل

0

دوچرخه سواری در کیش از آن دسته تفریح‌های خاطره‌سازی است که حتماً باید امتحان کنید. این تفریح‌ برای گردشگران عاشق‌پیشه، مسافرینی که با کودکان خود راهی کیش شده‌اند و مجردها مناسب است. به‌لحاظ قیمت نیز انصافاً باید اعتراف کرد کرایه دوچرخه در کیش یکی از ارزان‌ترین تفریح‌های این جزیره رؤیایی به حساب می‌آید. دوچرخه‌‌ سواری در این جزیره ممکن است ساده به نظر برسد؛ اما اطلاعات جالبی دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه برای شما از دوچرخه سواری در جزیره کیش می‌گوییم. به شما قول می‌دهیم به‌لطف این اطلاعات، در کیش هم‌رکابِ دلدارتان شوید و از دوچرخه سواری در ساحل زیبای این جزیره حسابی لذت ببرید.

لذت دوچرخه سواری در کیش

عکس لذت دوچرخه سواری در بلوار جهان کیش

بی‌دلیل نیست که از دوچرخه سواری در جزیره کیش تعریف می‌کنند. مدت‌ها پیش در این جزیره مسیری ۷۵‌کیلومتری برای دوچرخه سواری احداث شد. این مسیر به‌سرعت به یکی از جاهای دیدنی کیش تبدیل شد؛ در نتیجه مدیران گردشگری این جزیره، مسیر دوچرخه‌سواری را بهینه‌ کردند و با اضافه‌شدن مسیرهای بیشتر، جاذبه‌های آن دوچندان شد. قسمتی از مسیری که از آن صحبت می‌کنیم، از کنار ساحل زیبای کیش می‌گذرد. قسمت‌هایی از این مسیر نیز به داخل شهر کشیده شده است. اگر تاکنون کیش رفته باشید، حتماً بلوار ساحلی این جزیره را می‌شناسید. این بلوار که با نام بلوار جهان نیز شناخته می‌شود، مسیر اصلی دوچرخه سواری است. دوچرخه‌سواران در این مسیر در بین پارک‌ها، پلاژها و دهکده‌های ساحلی کیش رکاب می‌زنند.

عکس لذت دوچرخه سواری در کیش

پس از گشت‌و‌گذار در این بلوار، به میدان جاسک می‌رسند و راه خود را در بلوار جاسک ادامه می‌دهند. در نهایت نیز با عبور از کنار مجموعه ورزشی میرمهنا، دوباره راهی بلوار جهان می‌شوند. در کنار مسیری که به آن اشاره کردیم، مسیرهای فرعی دیگری نیز برای دوچرخه سواری در کیش وجود دارد. اگر می‌خواهید دوچرخه سواری در این جزیره حسابی به شما خوش بگذرد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً نگاهی به راهنمای سفر کیش بیندازید تا با جاهای دیدنی کیش بیشتر آشنا شوید. همین طور مطالعه مقاله جشنواره ها و رویدادهای کیش هم خالی از لطف نیست. در این ایام، رفتن به کیش هم فال است و هم تماشا.

جایگاه های اجاره دوچرخه در کیش

عکس جایگاه های کرایه انواع دوچرخه

همان‌‌گونه که اشاره کردیم، دوچرخه سواری در جزیره کیش مسیری تماشایی و طولانی دارد. به همین دلیل چندین جایگاه در قسمت‌های مختلف جزیره به اجاره دوچرخه اختصاص داده شده است. یکی از این جایگاه‌ها در قسمت شرقی کیش قرار دارد. بازار مرجان، فاز دوم مجتمع صدف، اسکله تفریحی کیش، بخش غربی کشتی یونانی از دیگر جایگاه اجاره دوچرخه در کیش به حساب می‌آید. فانوس دریایی کلبه هور کیش نیز مکان دیگری است که در آن دوچرخه اجاره می‌دهند.

مسیرهای دوچرخه سواری در کیش

عکس مسیرهای دوچرخه سواری

جزیره کیش بی‌دلیل به یکی از جاهای دیدنی استان هرمزگان تبدیل نشده است. در این جزیره تا چشم کار می‌کند جاهای دیدنی وجود دارد. خوشبختانه مسیر دوچرخه سواری در جزیره کیش از این مکان‌های تماشایی می‌گذرد. جالب است بدانید در مسیر دوچرخه سواری، خبری از تردد خودرو نیست. به همین دلیل با خیال‌راحت، بدون نگرانی از برخورد با خودرو و موتورسیکلت می‌توانید رکاب‌ بزنید. این شرایط دوچرخه سواری را به یکی از تفریحات کودکانه کیش نیز تبدیل کرده است. در این تفریح هیچ خطری فرزندان دلبند شما را تهدید نمی‌کند. برای شما گفتیم یکی از معروف‌ترین‌ مکان‌های اجاره دوچرخه در کیش، پلاژی است که در بخش شرقی جزیره قرار دارد. با این حساب اگر مبدأ شما را این پلاژ قرار دهیم، در ابتدای راه به ساحل زیبایی می‌رسید که درختان نارگیل بر آن سایه افکنده است.

عکس مسیرهای دوچرخه سواری

اگر حوصله داشتید و از زیبایی‌های جزیره کیش سیر نشدید، مسیر را تا غرب جزیره ادامه دهید. در این مکان به محل کشتی یونانی‌ می‌رسید. سپس راه را به فانوس دریایی کلبه هور کیش ادامه دهید و از صخره‌های قارچی بگذرید. در نهایت با گذر از کنار بهترین مراکز خرید کیش و پارک‌های طبیعی زیبای این منطقه، دوچرخه سواری در کیش را به پایان برسانید.

انواع دوچرخه برای اجاره

اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم در کیش، دوچرخه‌های متنوعی برای سواری وجود دارد. به‌لطف تنوع این دوچرخه‌ها، حتی اگر دوچرخه‌سواری بلد نبودید، می‌توانید سوار سه‌چرخه شوید. دوچرخه‌های ۲نفره نیز انتخاب مناسبی برای زوج‌های جوان و گردشگران عاشق‌پیشه به حساب می‌آید. در کنار کرایه دوچرخه در کیش، می‌توانید اسکوتر و دوچرخه برقی نیز اجاره کنید. لازم به ذکر است تمامی دوچرخه‌های کرایه‌ای در این جزیره، کیفیت مطلوبی ندارند. به همین دلیل در انتخاب دوچرخه دقت بیشتری داشته باشید تا مشکلی در رکاب‌زدن برای شما پیش نیاید.

هزینه کرایه دوچرخه در کیش

عکس کرایه دوچرخه

خوشبختانه کرایه دوچرخه در کیش یکی از تفریح‌های ارزان‌قیمت در این جزیره است. با این حال ازآنجایی‌که به قول قدیمی‌ها هرچقدر پول بدهید، همان قدر آش می‌خورید، کرایه دوچرخه‌های برقی، سه‌چرخه و اسکوتر نسبت به دوچرخه‌های معمولی بیشتر است.

مدارک لازم برای کرایه دوچرخه در کیش

عکس مدارک لازم برای کرایه دوچرخه در کیش

برای کرایه دوچرخه باید مدرک شناسایی معتبری تحویل دهید. کارت ملی و گواهینامه از مدارک رایجی است که در ازای آن‌ها دوچرخه اجاره داده می‌شود.

محدودیت سنی اجاره دوچرخه در کیش

برای شما گفتیم دوچرخه سواری یکی از تفریحات کودکانه کیش به حساب می‌آید. به همین دلیل در کنار دوچرخه‌های مخصوص بزرگسالان، دوچرخه‌های کودکانه نیز در این جزیره کرایه داده می‌شود. به‌لطف این شرایط می‌توانید چندین دوچرخه برای همسر و فرزندان اجاره کنید و به دل جزیره کیش بزنید.

مدت زمان اجاره دوچرخه در کیش

تمامی دوچرخه‌های اجاره‌ای در جزیره کیش به مدت یک‌ساعت در اختیار رکاب‌زنان قرار می‌گیرد. ناگفته پیداست این مدت با پرداخت مبلغ بیشتری، تمدید می‌شود.

بهترین زمان برای دوچرخه سواری در کیش

کیش جزیره‌ زیبایی‌هاست؛ اما انصافاً فصل‌های گرمِ سال، حسابی سوزان می‌شود. با این حساب ازآنجایی‌که هرچقدر هوا خنک‌تر باشد، دوچرخه سواری بیشتر می‌چسبد، بهار، اواخر پاییز و زمستان، زمان مناسبی برای دوچرخه‌ سواری در جزیره کیش به حساب می‌آید. اگر هم تابستان راهی کیش شده‌اید و نمی‌توانید دربرابر وسوسه دوچرخه سواری جلوی خودتان را بگیرید، اول صبح، بعدازظهر و شب، زمان مناسبی برای دوچرخه‌سواری در این جزیره است. از آنجایی که همیشه خواستار سلامت وجود نازنینتان هستیم، پیشنهاد می‌کنیم ظهرها دور دوچرخه سواری در جزیره کیش را خط بکشید. زمانی که آفتاب در آسمان هست نیز حتماً ضدآفتاب بزنید و کلاه آفتابی به سر کنید.

دوچرخه سواری در کیش آرامشی به‌دنبال دارد که نظیر آن را در گشت‌و‌گذار از جاهای دیدنی کیش سراغ نداریم. امیدواریم اطلاعاتی که با شما در میان گذاشتیم، سفر کیش را به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای داخلی شما تبدیل کند. در پایان ازآنجایی‌که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان اطلاعات سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به جزیره کیش دارند، خواهشمندیم این اطلاعات مفید و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات، با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

بازار مرجان، فاز دوم مجتمع صدف، اسکله تفریحی کیش، بخش غربی کشتی یونانی از جایگاه‌های اجاره دوچرخه در کیش به حساب می‌آید.

بلوار جهان کیش که با نام بلوار ساحلی نیز شناخته می‌شود، مکان آغاز دوچرخه سواری در کیش است.

دوچرخه دنده‌ای، سه‌چرخه، دوچرخه ۲نفره، اسکوتر و دوچرخه برقی از وسایلی است که در مکان اجاره دوچرخه در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

دوچرخه در کیش با کارت ملی یا گواهینامه اجاره داده می‌شود.

با توجه به گرمای سوزان کیش، ظهرها هرگز دوچرخه سواری نکنید. در حین دوچرخه سواری نیز ضد آفتاب بزنید و کلاه آفتابگیر به سر کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.