کلبه هور کیش | خشم دریا در مقابل سرسختی خشکی

0

استان هرمزگان جاهای دیدنی بسیار زیبا و منحصر‌به‌فردی دارد. در جزیره کیش می‌توانید انواع جاذبه‌های دیدنی و تفریحات مختلف را تجربه کنید. در هر گوشه از این جزیره، خلیج همیشه فارس به‌نوعی خاص شما را مبهوت خود می‌کند. امروز قصد داریم تا به غربی‌ترین گوشه جزیره برویم. اینجا جدالی همیشگی بین موج و ساحل وجود دارد و ارتفاع موج‌ها تا چند متر می‌رسد و شما را شگفت‌زده می‌کند. با ما همراه باشید تا کلبه هور، یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش را بهتر بشناسید.

کلبه هور کیش کجاست؟

تصویری از غروب آفتاب کلبه هور کیش

کلبه هور در غربی‌ترین نقطه جزیره کیش قرار دارد. این کلبه در نزدیکی میدان هور کیش واقع شده است. باید گفت که این جاذبه از سایر جاهای دیدنی کیش همانند اسکله تفریحی فاصله بسیاری دارد. به همین خاطر باید برنامه بازدید از آن را در یک روز جداگانه بگذارید.

آشنایی با کلبه هور

کلبه هور در حقیقت یک دماغه ساحلی در غرب جزیره است. این دماغه بستری سنگی دارد. زمانی که باد با سرعت می‌وزد، موج‌ها جان می‌گیرند و از دور برای برخورد با این دماغه سنگی خیز برمی‌دارند. انگار که لشگری از قطرات آب دست‌به‌دست هم می‌دهند تا بر این ساحل سنگی غلبه کنند. گروه مدافعان ساحل نیز سینه سپر می‌کنند تا خط دفاعی آسیب نبیند. در لحظه برخورد خط حمله با خط دفاع ساحل، صدها هزار لشگر آبی از فشار مبارزه به آسمان پرتاب می‌شوند. صدای فریاد این لشگر شکست‌خورده در گوش شما می‌پیچد. سالیان سال است که این نبرد خونین بین ساحل و موج ادامه دارد. فعلاً که ساحل پابرجا باقی مانده و هر روز در برابر حمله موج‌های سهمگین از خود مقاومت نشان می‌دهد.

تصویری از کلبه هور کیش

گاهی دریا فرمان عقب‌نشینی می‌دهد. باد آرام می‌وزد و آتش‌بس موقتی در فضا حاکم می‌شود. هنگام غروب آفتاب، سرخی خورشید بر پیکر زلال دریا طنین‌انداز می‌شود. ماه در آسمان جای خورشید را می‌گیرد و به موج‌ها اجازه پیشروی می‌دهد. لنجی شکسته و به‌گل‌نشسته نیز سال‌هاست که ناظر این نبرد است. گویا گوشه‌ای آرام نشسته و برای این نبرد افسوس می‌خورد. گاهی پیکر او خانه‌ای امن برای استراحت پرندگان دریایی می‌شود. گاهی هم برای گردشگران ژست می‌گیرد تا خاطره‌ای زیبا را برای آن‌ها ثبت کند.

جاذبه‌های کلبه هور

  • تماشای برخورد موج با ساحل

نوع برخورد موج با ساحل کلبه هور بسیار زیباست. در لحظه برخورد، ارتفاع موج به حدود 3 تا 4 متر می‌رسد. اگر کمی اهل ماجراجویی باشید، خودتان را تا میانه دماغه می‌رسانید. در این حالت سرتاپای شما خیس آب می‌شود. پس بهتر است تلفن همراهتان را به دوستان خود بسپارید! موج قامت خود را به رخ انسان می‌کشد. حتی در تابستان نیز نسیمی خنک صورت شما را نوازش می‌کند. باد در موهای شما می‌پیچد و قطرات آب را روی پوست خود احساس خواهید کرد.

  • غواصی در کلبه هور

تصویری از غواصی در کلبه هور

آب خلیج همیشه فارس در نزدیکی کلبه هور جزیره کیش به‌مراتب زلال‌تر می‌شود. این مسئله باعث شده تا کلبه هور یکی از معروف‌ترین و بهترین سایت‌های غواصی در جزیره کیش باشد. عمق آب از شمال به جنوب افزایش پیدا می‌کند. عمیق‌ترین بخش سایت غواصی کلبه هور حدود 8 متر عمق دارد. اکوسیستم و طبیعت زیر آب کلبه هور بسیار تماشایی است. زمانی که سر خود را زیر آب می‌کنید، انگار دنیا وارونه می‌شود و آن روی خود را به شما نشان می‌دهد. فراموش نکنید دنیای زیر آب یکی از زیباترین بخش‌های طبیعت است.

  • ماهیگیری

تصویری از ماهیگیری در کلبه هور کیش

طی درگیری بین موج و ساحل، ماهی‌های بیچاره و بخت‌برگشته نیز به‌ناچار به‌سمت ساحل کشیده می‌شوند. البته این ماهی‌های نگون‌بخت از قضا بسیار خوشمزه هم هستند! ماهی‌های جنوب ایران جزء خوشمزه‌ترین ماهی‌های ایران هستند. گونه‌های مختلفی از ماهی همانند سنگسر، سرخو، هامور و همچنین انواع صدف، ماهی مرکب و میگو در نزدیکی این ساحل به چشم می‌خورند. اگر چشمان تیزبینی داشته باشید، می‌توانید در کنار ساحل شاهد عبور آن‌ها باشید. در این منطقه ممنوعیتی برای ماهی‌گیری در نظر گرفته نشده است. پس اگر اهل ماهی‌گیری هستید، می‌توانید چوب ماهی‌گیری را همراه خود بیاورید و البته اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید یک ماهی بزرگ و خوشمزه صید کنید.

  • لنج به‌گل‌نشسته

تصویری از کشتی به‌گل‌نشسته کلبه هور

در کنار این ساحل، لنجی قدیمی به‌‌گل نشسته است. کسی نمی‌داند چند سال از گوشه‌گیری این لنج قدیمی می‌گذرد؛ اما انگار سال‌هاست که این پیرمرد با چشمانی کم‌سو به ساحل خیره شده است. لنجی که روزگاری جوان بود و مسافران را در این دریای مواج به ساحل می‌رساند، حالا گرفتار گوشه‌ای از همین دریا شده است. شاید با تماشای این لنج قدیمی، به یاد زندگی بزرگ‌ترها بیفتید. افرادی که جوانی خودشان را صرف تربیت و رشد ما کردند و حالا در گوشه‌ای چشم به راهمان هستند.

  • تماشای غروب آفتاب

تصویری از تماشای غروب آفتاب در کلبه هور

تماشای غروب و طلوع آفتاب در هر قسمت جزیره کیش مزه خاصی دارد. بسیاری تماشای غروب را در اسکله تفریحی کیش ترجیح می‌دهند. برخی دیگر به ساحل مرجان می‌روند؛ اما باید بدانید غروب آفتاب در کلبه هور بسیار زیباست. به‌صورت کلی غروب خورشید در جنوب ایران بسیار عاشقانه است. زمانی که خورشید در آخرین لحظات از خلیج همیشه فارس خداحافظی می‌کند، منظره‌ای تماشایی به وجود می‌آید. البته زیباترین غروب خورشید در بین جزیره های ایران، متعلق به غروب جزیره کیش است. فقط زمانی که روی این ساحل سنگی بنشینید و شاهد غروب خورشید باشید می‌توانید زیبایی واقعی آن را درک کنید.

عبور از غار آبی

  • عبور از غار آبی

 

خب هیجان‌زده نشوید! این غار آبی فقط حدود 5 متر طول دارد و خیلی عمیق نیست؛ اما در هنگام مد عبور از آن می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. کمتر کسی درباره این غار می‌داند. این غار در دل ساحل قرار دارد و بازدید از آن فقط هنگام مد لذت‌بخش است. تصور کنید از میان این غار در حالی عبور می‌کنید که نیمی از بدن شما در آب است.

  • تجهیزات خاص کلبه هور

ساحل کلبه هور کیش

شاید بهتر باشد که این بخش را در قسمت امکانات ساحل هور قرار دهیم؛ اما دلیل کار ما این است که این تجهیزات بیشتر به یک نوع جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند. در این ساحل از تجهیزات آب‌شیرین‌کن استفاده کرده‌اند. یک دستگاه مخصوص، آب شور را با کمک نیروی باد از دل دریا به بیرون می‌کشد. سپس این آب را با کمک تجهیزات مختلف شیرین می‌کنند. جالب است بدانید این تجهیزات همگی با نور خورشید کار می‌کنند. علاوه‌بر این دستگاه، انواع آب‌گرم‌کن خورشیدی نیز در این مکان نصب شده است. شاید در آینده نزدیک ایران نیز جزء کشورهایی باشد که از انرژی خورشیدی به‌خوبی استفاده می‌کند.

  • عکاسی

تصویری از کلبه هور

اگر اهل عکاسی از مناظر طبیعی باشید، می‌توانید تصاویری بی‌بدیل را در این مکان به تصویر بکشید. البته بهتر است برای ثبت این تصاویر، از دوربین‌هایی باکیفیت که عملکرد سریعی دارند، استفاده کنید. در هر لحظه که موج ارتفاع می‌گیرد، می‌توانید تصاویری خیره‌کننده را به وجود بیاورید. غروب خورشید، لنج به‌گل‌نشسته، پرندگان دریایی و مناظر دریا هر کدام سوژه‌ای بکر برای عکاسی شما خواهند بود.

امکانات کلبه هور جزیره کیش

ساحل کلبه هور جزیره کیش را بعد مجموعه پارس سافاری کیش و پارک دلفین کیش می‌توان جزء مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن دانست. به همین خاطر می‌توانید شاهد وجود انواع امکانات رفاهی و خدماتی در این ساحل باشید. در کلبه هور آلاچیق‌های چوبی بسیار زیبایی تعبیه شده‌اند. شما می‌توانید در این آلاچیق‌ها استراحت کنید و از مناظر لذت ببرید. همچنین در این ساحل می‌توانید به‌صورت رایگان از باربکیو استفاده کنید. این باربکیو برای افرادی در نظر گرفته شده است که ماهی‌های تازه صید کرده‌اند و می‌خواهند دلی از عزا در بیاورند! همچنین می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های اطراف ساحل نیز استفاده کنید.

اقامت در نزدیکی ساحل کلبه هور

برای اقامت در کیش گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. بهترین هتل‌های کیش، در سرتاسر این جزیره دیده می‌شوند. در این بین هتل‌های زیر در اطراف ساحل کلبه هور هستند.

  • هتل اوتانا؛
  • هتل آفتاب شرق؛
  • هتل ترنج؛
  • هتل به کیش.

بهترین زمان بازدید از ساحل کلبه هور

تصویری از ساحل کلبه هور

بهترین زمان بازدید از ساحل کلبه هور را می‌توان به دو بخش مختلف تقسیم کرد. بخش اول بهترین زمان از نظر فصل است. از نظر فصل تفاوتی بین بهترین زمان سفر به کیش و بازدید از کلبه هور وجود ندارد. کیش یکی از گرم‌ترین جاهای دیدنی هرمزگان محسوب می‌شود. به همین خاطر 6 ماه دوم سال بهترین زمان بازدید از این جزیره خواهد بود. در بخش دوم، بهتر است غروب را برای بازدید از این ساحل انتخاب کنید. لحظه غروب خورشید یکی از زیباترین مناظری است که می‌توانید در جزیره کیش شاهد آن باشید. همچنین با نزدیک‌شدن به زمان مد، امواج شدت بیشتری پیدا می‌کنند. بهتر است حدود یکی‌دو ساعت مانده به غروب در این ساحل حاضر باشید و تا پایان غروب از مناظر لذت ببرید.

جاهای دیدنی نزدیک به کلبه هور جزیره کیش

مسیر دسترسی به کلبه هور کیش

مسیر دسترسی به کلبه هور کیش بسیار سرراست است. شما باید خودتان را به بزرگراه خلیج‌فارس برسانید. این بزرگ‌راه شما را از شرق جزیره به غرب آن می‌رساند. سپس باید از سمت خروجی شمالی یا خروجی جنوبی وارد خیابان جهان شوید. خیابان جهان را ادامه دهید تا به پارکینگ ساحل کلبه هور برسید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرسغرب جزیره کیش، خیابان جهان، میدان هور

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره کلبه هور کیش چیست؟ آیا تاکنون از این ساحل زیبا دیدن کرده‌اید؟ به نظر شما زیباترین جای دیدنی استان هرمزگان کجاست؟ آیا غذاهای محلی کیش را می‌شناسید؟ شما کدام یک از انواع سوغات کیش را برای عزیزان خود انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

 

ساحل کلبه هور در دماغه غربی ساحل صخره‌ای کیش قرار دارد.

بازدید از این ساحل مشمول هزینه نمی‌شود.

بله، امکان استفاده از پارکینگ این ساحل وجود دارد.

در این ساحل می‌توانید از امکاناتی همانند آلاچیق، باربکیو، پارکینگ، کافه، سرویس بهداشتی، آبخوری و غیره استفاده کنید.

لحظه غروب بهترین زمان بازدید از این ساحل است.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.