مراکز خرید رشت | چه چیز را از کجا بخریم؟

0

هرکسی با سفرش به رشت این سؤال را می‌پرسد که از کدام جاذبه‌های شهر بازدید کنم یا کدام رستوران های رشت غذاهای بهتر و خوشمزه‌تری را سرو می‌کنند. در کنار این‌ها، سؤال بزرگی هم درباره خریدکردن وجود دارد. همه ما پیش از سفرمان می‌خواهیم بدانیم از کدام مراکز خرید رشت لوازم ضروری یا سوغاتی‌هایمان را بخریم. در این مطلب به معرفی مراکز خرید رشت پرداخته ایم و می‌خواهیم شما را در خریدهایتان راهنمایی کنیم. پس پیش از آنکه برای خرید بلیط هواپیما رشت اقدام کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید و با بهترین مراکز خرید رشت آشنا شوید.

مرکز خرید گلسار

بدون شک گلسار از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید رشت به شمار می رود. این مرکز خرید با نمایی زیبا در بلوار گلسار رشت قرار گرفته است. مرکز خرید گلسار از 6 طبقه تشکیل شده است و در طبقه اول و دوم آن می‌توان از فروشگاه‌های لباس، بدلیجات، قهوه و ساعت خرید کرد. در طبقه سوم دفاتر تجاری هستند و در طبقه چهارم، یک فودکورت با غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ وجود دارد. گلسار برای خرید انواع پوشاک به‌ویژه لباس‌های زنانه مناسب است و افراد زیادی به این مرکز خرید سر می‌زنند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت‌های اینجا از نقاط دیگر شهر کمی بیشتر است و شاید مجبور شوید پول بیشتری با خود به همراه داشته باشید.

آدرس: رشت، بلوار گلسار

مرکز خرید ایرانیان

ایرانیان یکی دیگر از مراکز خرید رشت است که از قضا در فاصله کمی از مرکز خرید گلسار نیز واقع شده است. این مرکز خرید ساختمانی 6 طبقه دارد و در میدان باستانی شعار قرار گرفته است. در دو طبقه اول ایرانیان می‌توان به خرید انواع پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی با مارک‌های نسبتاً لاکچری پرداخت. در این طبقات صنایع دستی و تزئینی نیز به فروش می‌رسد و می‌توان لوازم جالبی برای زینت‌بخشیدن به خانه پیدا کرد. مرکز خرید ایرانیان امکانات خوبی دارد و یکی از نقاط مثبت آن، پارکینگ 4 طبقه‌ای است که مشکل جای پارک خریداران را به کلی برطرف کرده است.

از سوی دیگر یکی از بهترین کافه های رشت با نام کافه پاییز در این مرکز خرید قرار گرفته است. با این توضیح، هر وقت از پیاده‌روی و خرید خسته شدید، می‌توانید گلویی تازه کرده و به خودتان استراحتی بدهید. راستی، اگر در سفرتان به رشت از این مرکز خرید بازدید کردید، به‌خاطر داشته باشید که بوستان ملت رشت و پارک توحید هم در فاصله کمی از اینجا قرار دارند و می‌توانید برای گردش رویشان حساب کنید.

آدرس: رشت، بلوار گلسار، میدان باستانی شعار

مرکز خرید رز

مرکز خرید رز رشت دو شعبه دارد که یکی از آن‌ها در قلب شهر رشت و سبزه میدان واقع شده است و دیگری در کیلومتر 2 جاده انزلی قرار دارد. هر دوی این شعبه‌ها انتخاب خوبی برای خرید پوشاک مردانه و زنانه به حساب می‌آیند و در طبقه همکفشان انواع مانتو و پالتوهای زنانه، شال و روسری، و کیف و کفش به فروش می‌رسد. طبقه دوم مراکز خرید رز هم به پوشاک آقایان اختصاص دارد و انواع پیراهن و تیشرت، کفش و کتونی مردانه، شلوار جین و کتان را در این طبقه می‌توان پیدا کرد.

آدرس شعبه اول: رشت، سبزه میدان، جنب خیابان علم الهدی
آدرس شعبه دوم: رشت، کیلومتر ۲ جاده انزلی، سمت راست، روبه‌روی نمایندگی مدیران خودرو

پاساژ پله برقی

پاساژ پله برقی از قدیمی‌ترین مراکز خرید رشت است و تاریخ ساختش به سال 1356 بازمی‌گردد؛ همان زمانی که پله برقی‌ها از مدرن‌ترین ساخته‌های بشر بودند. جالب آنکه با رونمایی از این پاساژ مردم رشت با اولین پله برقی شهرشان روبه‌رو شدند و از آنجایی‌که پله برقی‌های فراوانی در این پاساژ وجود داشت به پاساژ پله برقی معروف شد. باید بدانید اگرچه این پاساژ طول عمر زیادی داشته است؛ اما دلیل بر آن نیست که اجناس خوبی در آن پیدا نشود. شما می‌توانید در این مرکز خرید پوشاک مردانه و زنانه را خریداری کنید، مانتو، شلوار، پیراهن و … از اجناس این پاساژ هستند. لوازم آرایشی و بهداشتی و کیف و کفش هم از دیگر کالاهایی است که در این پاساژ به فروش می‌رسد.

آدرس: رشت، میدان شهرداری، بازار بزرگ رشت، خیابان شیک

پاساژ سالار

پاساژ سالار یکی دیگر از مراکز خرید رشت است و در فاصله کمی از میدان شهرداری قرار دارد. این پاساژ بخشی از محله شهرداری است و یکی از سه بازار معروف این محله به حساب می‌آید. لوازم خرازی، لوازم قنادی و … از اجناسی هستند که در این پاساژ به فروش می‌رسند. خوب است اشاره کنیم که موقعیت پاساژ سالار امکان بازدید از دیگر جاهای دیدنی رشت را نیز مهیا می‌کند؛ مکان‌هایی مانند بازار بزرگ رشت، پیاده‌راه فرهنگی رشت، سینما میرزا کوچک خان.

آدرس: رشت، محله شهرداری، خیابان امام خمینی

پاساژ تمدن

یکی دیگر از مراکز خرید رشت، پاساژ تمدن نام دارد که در محله سبزه میدان جا خوش کرده است. این پاساژ درست در کنار پارک سبزه میدان قرار دارد و به‌عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مراکز خرید رشت شناخته می‌شود. در این پاساژ پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایشی و کیف و کفش فروخته می‌شود. خرید از این مرکز خرید فرصت آن را به شما می‌دهد تا از مکان‌هایی مانند میدان شهرداری، موزه مردم‌شناسی، پیاده‌راه علم الهدی، سینما سپید رود رشت و بازار بزرگ رشت نیز بازدید کنید.

آدرس: رشت، محله سبزه میدان، کنار پارک سبزه میدان

پاساژ بزرگمهر

بزرگمهر یکی دیگر از چهار مرکز خرید سبزه میدان است و فقط به فروش لوازم الکترونیکی اختصاص دارد. به همین خاطر شاید انتخاب خوبی برای خرید و گشت‌و‌گذار گردشگران نباشد. با این حال گذار تعداد زیادی از مردم محلی به این پاساژ می‌افتد و لوازم الکتریکی‌شان را از اینجا تهیه می‌کنند.

آدرس: رشت، سبزه میدان، خیابان آیت الله طالقانی

پاساژ کویتی

کویتی نام یکی دیگر از قدیمی‌ترین مراکز خرید رشت است. این پاساژ در خیابان شریعتی رشت قرار دارد و در فاصله کمی از پاساژ پله برقی، مهمانسرای کناره و مسجد کاسه فروشان است. جالب آنکه اغلب فروشگاه‌های پاساژ کویتی پارچه‌فروشی هستند و می‌توان جنس‌های مختلف پارچه را از این پاساژ تهیه کرد. علاوه بر این، در پاساژ کویتی فروشگاه‌های پوشاک و لباس‌های مجلسی زنانه هم دیده می‌شود.

آدرس: رشت، شریعتی، بین زرین پور و سمیعی

پاساژ علاالدین

تهرانی‌ها با شنیدن نام پاساژ علاالدین به یاد بورس موبایل و لوازم جانبی آن می‌افتند. جالب آنکه این نام، رشتی‌ها را نیز به یاد بورس لپ تاپ، موبایل و … می‌اندازد. اگر در میان مراکز خرید رشت، به دنبال جایی برای خرید موبایل و لپتاپ و اکسسوری آن‌ها هستید، باید به محله سبزه میدان رشت رفته و به همین پاساژ علاالدین سر بزنید. این پاساژ 4 طبقه دارد و 3 طبقه پایینی آن به فروش موبایل، لپ تاپ، تبلت، قطعات و نرم‌افزارهای موبایل، تعمیرات موبایل و… اختصاص پیدا کرده است. در طبقه چهارم این پاساژ هم دفاتر تجاری قرار دارند.

آدرس: رشت، بلوار لاکانی، بعد از شیرینی سهیل

پاساژ سپید رود

سپیدرود یکی از معروف‌ترین مراکز خرید رشت است و در خیابان آزادگان این شهر قرار دارد. داخل این پاساژ فروشگاه‌های متعدد و متنوعی وجود دارد که در آن‌ها کیف و کفش، لوازم تزئینی خانه، مانتو، روسری، صنایع دستی به فروش می‌رسد. از طرفی پاساژ سپیدرود در نزدیکی پیاده‌راه فرهنگی رشت، بازار بزرگ رشت، میدان شهرداری رشت، تندیس میرزا کوچک خان، ساختمان تاریخی شهرداری رشت و کتاب‌فروشی مژده قرار دارد. با این حساب چطور است بعد از آنکه خریدتان تمام شد، گشتی در این قسمت از شهر بزنید و با پیاده‌روی حال‌وهوای دل‌انگیز رشت را استشمام کنید؟!

آدرس: رشت، خیابان آزادگان

هپی لند

اگر مایلید در میان سوغات رشت پوشاکی برای فرزند خود یا عزیزانت تهیه کنید، هپی لند بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شاید تا به حال نام این مکان به گوشتان خورده باشد؛ چرا که هپی لند شعبه‌های زیادی در سراسر کشور دارد، یکی از این شعبات هم در ضلع غربی سبزه میدان رشت است؛ جایی که انواع پوشاک بچه‌گانه در رنگ‌ها و طرح‌های شاد و جذاب به فروش می‌رسد و برای سایزهای مختلف هم لباس‌های زیادی وجود دارد. در این مکان می‌توانید اجناسی با بهترین کیفیت را خریداری کنید و از خرید خود اطمینان کافی را داشته باشید.

آدرس: رشت، ضلع غربی سبزه میدان، بین بانک دی و بانک رفاه

مرکز خرید خاطره

خاطره از آن مراکز خرید رشت است که در شهرهای دیگر مانند انزلی هم شعبه‌هایی دارند. این مرکز خرید در خیابان شریعتی رشت قرار دارد و به‌عنوان یکی از گزینه‌های خوب خرید در شهر رشت شناخته می‌شود. در این مرکز خرید می‌توان انواع پوشاک زنانه و مردانه را خریداری کرد.

آدرس: رشت، خیابان شریعتی

پاساژ گهر

پاساژ گهر در خیابان انقلاب رشت قرار دارد. این پاساژ از مراکز خرید رشت به حساب می‌آید که به‌صورت تخصصی در زمینه تجهیزات کامپیوتر کار می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که به اینجا پاساژ کامپیوتری گهر هم می‌گویند. در این پاساژ می‌توان لوازم مرتبط با تکنولوژی را با اطمینان خاطر خریداری کرد و از راهنمایی تخصصی فروشندگان محصول بهره برد. قطعات کامپیوتر و بازی،‌ نرم‌افزار و… از تجهیزاتی هستند که در این پاساژ فروخته می‌شوند.

آدرس: رشت، خیابان انقلاب

بازار موبایل بین‌الملل

احتمالاً تا اینجای لیست مراکز خرید رشت فکر می‌کردید که علاالدین تنها بازار موبایل رشت است؛ اما باید بدانید که بازار موبایل بین الملل هم به فروش موبایل و اکسسوری آن اختصاص دارد. بازار بین الملل ساختمانی 3 طبقه دارد و در این طبقات می‌توانید انواع برندهای گوشی موبایل، قطعات و نرم‌افزارهای موبایلی را پیدا کنید.

آدرس: رشت، صیقلان، بلوار مطهری، خیابان راسته مسگران، روبروی بانک رفاه

هایپرمارکت گیلان مال

این روزها فروشگاه‌های چند منظوره سروصدای زیادی به پا کرده‌اند و هایپرمارکت‌ها یکی از معروف‌ترین برندها در این زمینه هستند. در حال حاضر در هر شهری می‌توان تعدادی هایپرمارکت را دید که مواد غذایی، پوشاک، لوازم آرایشی، ابزارآلات و… را به فروش می‌رسانند. خوشبختانه در شهر رشت هم یک هایپرمارکت وجود دارد و می‌توانید هر آنچه در دیگر نقاط شهر پیدا نمی‌شود را از اینجا خریداری کنید.

آدرس: رشت، بلوار دیلمان

بازار سنتی و بازار ماهی رشت

همان طور که حتماً می‌دانید در تمامی شهرهای ساحلی و شمالی بازار ماهی فروش‌ها وجود دارد و مردم ترجیح می‌دهند ماهی‌های خود را از این بازارها بخرند. در شهر رشت هم یک بازار سنتی وجود دارد که تازه‌ترین ماهی‌ها و همین طور ماهی دودی در آن فروخته می‌شود. البته ماهی تنها کالای بازار سنتی رشت نیست و در اینجا انواع ترشی و شیرینی مخصوصاً شیرینی خشکار هم وجود دارد. در این بازار می‌توانید از طعم لذیذ خوراکی‌ها و میوه‌ها و سبزیجات تازه لذت ببرید و روز خوبی را برای خود بسازید.

آدرس: استان گیلان، شهر رشت، میدان شهرداری، خیابان امام

به معرفی مهمترین مراکز خرید رشت پرداختیم و شما را با گوشه‌هایی از شهر آشنا کردیم که تاکنون برایتان ناشناخته بود. با خواندن این مطلب می‌دانید که از این پس خریدهایتان را در کدام قسمت‌های شهر انجام دهید و هرکدام از لوازم مدنظرتان در چه مرکز خریدی پیدا می‌شود. مجله گردشگری ره بال آسمان تاکنون اطلاعات خوبی از شهر رشت را منتشر کرده است و شما می‌توانید با خواندن راهنمای سفر رشت، اطلاعات بیشتری درباره این شهر شمالی و زیبا به دست آورید. همچنین فرصت آن را دارید تا در ره بال آسمان با رستوران های رشت، هتل های رشت و دیگر جاهای مهم این شهر آشنا شوید. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم پیش از آنکه برای خرید بلیط قطار رشت یا خرید بلیط اتوبوس رشت، اقدام کنید، گشتی در میان مطالب سایت بزنید و نظرها و پیشنهادهای خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مرکز خرید گلسار، ایرانیان، رز از بهترین مکان های شهر رشت برای خرید پوشاک و کیف و کفش هستند.

مرکز خرید علاالدین در خیابان لاکانی و بازار موبایل بین الملل در خیابان مطهری به‌عنوان بورس‌های موبایل در شهر رشت شناخته می‌شوند.

هپی لند یکی از بهترین فروشگاه‌ها برای تهیه پوشاک و کفش کودکان است. این فروشگاه زنجیره‌ای در شهرهای مختلف کشور شعبه دارد و یکی از شعبات آن در سبزه میدان رشت است.

بله، هایپرمارکت رشت در بلوار دیلمان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.