هزینه سفر به دبی را چگونه قبل از مسافرت برآورد کنیم؟

هزینه سفر به دبی را چگونه قبل از مسافرت برآورد کنیم

0

هزینه سفر به دبی زمانی دقیقاً برآورد می‌شود که تمامی جوانب مسافرت را در نظر بگیریم. برای این کار، باید ابتدا مسیرهای رسیدن به مقصد را بررسی کنیم. سپس با بررسی این مسیرها، بسته به بودجه‌ای که کنار گذاشته‌ایم، راه بهترین روش را در پیش بگیریم. سبک‌‌و‌سنگین‌کردن مخارج سفر به دبی با رسیدن به این شهر تمام نمی‌شود و هزارویک هزینه‌ دیگر را باید محاسبه کنیم. بیشتر مواقع، هزینه‌هایی مانند تفریحات، اقامت، خوراکی و خرید سوغاتی دقیقاً محاسبه نمی‌شود. این شرایط حساب‌و‌کتاب گردشگران را به هم می‌ریزد.

از طرف دیگر، همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، دبی امکانات مسافرتی برای طیف وسیعی از گردشگران فراهم کرده است. به لطف این امکانات، دست گردشگران برای بودجه‌بندی هزینه سفر به دبی باز است. این شرایط زمینه را به‌گونه‌ای فراهم می‌کند تا قیمت سفر به دبی را به سطح مطلوب برسانند. در این مطلب، سعی می‌کنیم تمامی جوانب برآورد هزینه سفر به دبی را پوشش دهیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات، قیمت سفر به دبی دستتان بیاید. با بودجه‌بندی دقیقی از مخارج سفر به دبی رهسپار سفری خاطره‌انگیز شوید.

توجه:
همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، دنیای اقتصاد ثباتی ندارد و هزینه‌های سفر به هر شهر و دیاری در بازه‌‌های زمانی متفاوت، تغییر می‌کند. در نتیجه، عدد و رقم‌هایی که در ادامه از هزینه سفر به دبی با شما در میان می‌گذاریم آماری کاملاً حدودی است. سعی همراهان شما در ره‌بال آسمان بر این است که با این آمار، آگاهی نسبی درباره هزینه سفر به دبی پیدا کنید. امیدواریم با این آگاهی بودجه‌ای مناسب را کنار بگذارید تا در سفر دبی حسابی به شما خوش بگذرد.

هزینه دریافت ویزای دبی

اولین هزینه‌ای که برای برآورد مخارج سفر به دبی باید محاسبه کنید هزینه ویزای دبی است. توجه داشته باشید که قوانین و هزینه‌های ویزای دبی در هر بازه زمانی متفاوت است. در نتیجه، بهتر است دقیقاً زمانی که عزم سفر به دبی کرده‌اید به فکر بررسی هزینه‌های ویزای دبی و قوانین دریافت آن باشید.

صدور ویزای دبی تنها با ضمانت شخص، شرکت یا سازمانی در این کشور برای گردشگران ایرانی انجام می‌شود. این ضامن در امارات به‌عنوان کفیل یا اسپانسر نامیده می‌شود. خوشبختانه نیازی نیست غم به دل خود راه بدهید، چراکه برای دریافت ویزای دبی روی کمک همراهان خود در ره‌بال آسمان با خیال راحت می‌توانید حساب باز کنید.

لازم به ذکر است قوانین دریافت ویزای دبی روزبه‌روز دشوارتر می‌شود. در نتیجه، این روزها به‌راحتی نمی‌توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. مدتی پیش هزینه ویزای معمولی و ۱۴روزه دبی چیزی حدود ۳۵۰ درهم امارات متحده عربی بود. گردشگران برای دریافت ویزای فوری ۱۴روزه باید نزدیک ۵۰۰ درهم کنار بگذارند و ویزای یک‌ماهه معمولی امارات حدود ۳۵۰ درهم و ویزای یک‌ماهه فوری حدود ۴۵۰ درهم برای مسافران آب می‌خورد.

لازم به ذکر است رعایت قوانین دریافت ویزای دبی اهمیت زیادی دارد. بی‌اطلاعی از این قوانین سفر به دبی خدای‌ناکرده شما را با خطر جریمه‌های هنگفتی روبه‌رو می‌کند. در نتیجه، حتماً قوانین ویزای دبی را رعایت کنید تا هزینه‌ای به هزینه‌های شما در برآورد قیمت سفر به دبی اضافه نشود.
  • نکات مهمی که برای دریافت ویزای دبی باید بدانید

نمایی از ویزای دبی

  • گردشگران برای دریافت ویزای دبی نیازی به سفارتخانه ندارند. در نتیجه، حتی بدون نیاز به حضور در سفارتخانه می‌توانید برای درخواست دریافت ویزای دبی اقدام کنید.
  • حضور پسران و دخترانی که ویزای آن‌ها به کمک ویزای همراهان صادر شده، بدون همراه در دبی جرم محسوب می‌شود و جریمه هنگفتی دارد. دبی در این زمینه سخت‌گیری شدیدی دارد و حتی ممکن است کار این فرد به زندان بکشد.
  • فقط کسانی مجاز به دریافت ویزای دبی هستند که اعتبار پاسپورت آن‌ها بیشتر از ۶ ماه باشد. در نتیجه، اگر پاسپورت شما در حال منقضی‌شدن است،‌ در محاسبه قیمت سفر به دبی، هزینه تمدید پاسپورت را اضافه کنید.

هزینه عوارض خروج از ایران به مقصد دبی

نمایی از خروج از ایران به مقصد دبی

یکی دیگر از هزینه‌هایی که غالباً در محاسبه قیمت سفر به دبی از قلم می‌افتد عوارض خروج از ایران به مقصد دبی است. پیشنهاد می‌کنیم این هزینه را که برای سفر اول هر ایرانی حدود ۳۵۰هزار تومان است کنار بگذارید.

جالب است بدانید هزینه عوارض خروج از ایران به مقصد دبی در سفرهای بعدی افزایش می‌یابد. به این ترتیب، اگر برای دومین بار راهی دبی هستید باید مقدار ۵۰درصد عوارض بیشتری بپردازید. این هزینه برای سفرهای سوم و بیشتر به مقدار ۱۰۰درصد به نسبت سفر اول افزایش دارد. در نتیجه، از سفر سوم به‌بعد به دبی باید حدود ۶۰۰هزار تومان برای عوارض خروج از ایران هزینه کنید.

ناگفته نماند هزینه عوارض خروج از کشور در هر سال نسبت به سال بعد متغیر است و این عدد سال‌به‌سال بیشتر می‌شود. پرداخت عوارض کار دشواری نیست و در فرودگاه می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید. برای انجام این کار نیاز به مدرک خاصی نیست.

  • افرادی که عوارض خروج از کشور شامل آن‌ها نمی‌شود

نمایی از عوارض خروج از کشور

  • ایرانیان مقیم کشورهای خارجی ؛
  • دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند؛
  • ایرانی‌هایی که در کشورهای خارجی شاغل‌اند و تأییدیه شغلی دارند؛
  • جانبازان و بیمارانی که برای درمان با مجوز راهی کشورهای بیگانه می‌شوند.

هزینه راه‌های مختلف سفر به دبی

بدون شک پرواز مستقیم به دبی اولین و راحت‌ترین گزینه برای رسیدن به این شهر است. منتها گردشگرانی را سراغ داریم که به فکر کاهش هزینه سفر به دبی هستند و می‌خواهند به‌غیر از مسیر هوایی، راه‌های دیگری را امتحان کنند. به همین دلیل، در ادامه باهم تمامی راه‌های مختلف رسیدن به دبی و هزینه این راه‌ها را بررسی می‌کنیم.

به کمک این اطلاعات، با توجه به بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اید، بهترین راه سفر به دبی را انتخاب کنید.
  • هزینه سفر به دبی از مسیر دریایی

نمایی از سفر به دبی از مسیر دریایی

این روزها سفر دریایی به دبی نسبت به گذشته رواج کمتری دارد. گردشگران زیادی را نمی‌شناسیم که این روش را انتخاب کنند. منتها از آنجا که سفر دریایی ماجراجویی‌های خاص خودش را دارد و عبور از خلیج زیبای فارس همیشه برای گردشگران ایرانی لذت‌بخش است، خالی از لطف نیست اگر در ادامه ببینیم مخارج سفر به دبی از مسیر دریایی از چه قرار است.

اول از هر چیز باید بدانید در بندر نمی‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. بهتر است دست‌کم یک هفته کاری قبل از حرکت کشتی، ویزای خود را دریافت کنید. سپس کافی است در هر کجای ایران که هستید، راه بندر لنگه را در پیش بگیرید. کشتی‌های مسافرتی این بندر را به مقصد دبی ترک می‌کنند. از آنجا که مسافرت دریایی به دبی مانند گذشته طرفدار ندارد، هزینه دقیقی برای بلیط کشتی دبی نمی‌توان محاسبه کرد.

نمایی از سفر به دبی از بندر لنگه

سفر به دبی از بندر لنگه چیزی حدود ۷ تا نهایتاً ۸ ساعت طول می‌کشد. سفر دریایی دبی، در کنار گذر از خلیج فارس و تماشای دریا، فرصتی برای گردشگران فراهم می‌کند تا بار بیشتری حمل کنند. به لطف این ویژگی، می‌توانید برای مسیر رفت، پرواز به دبی را انتخاب کنید. پس از اینکه از دبی با دستی پر از سوغاتی می‌خواستید بازگردید نیز به‌جای پرواز به ایران، مسیر کشتی را انتخاب کنید. در مسیر دریایی گردشگران به‌ازای هر نفر قادر به حمل ۵۰ کیلو بار هستند. اضافه‌بار بیشتر از این مقدار نیز هزینه بسیاری کمی دارد.

  • هزینه سفر به دبی با ماشین شخصی

نمایی از سفر به دبی با ماشین شخصی

گردشگران اهل‌دلی که نمی‌خواهند لذت رانندگی در جاده‌ را از دست بدهند سفر به دبی با خودروی شخصی را انتخاب می‌کنند. این روش ممکن است در نگاه اول خسته‌کننده به نظر برسد؛ اما به‌لحاظ هزینه‌ای با پرواز مستقیم به دبی قابل‌مقایسه نیست.

نمایی از کشتی ایران هرمز

برای رسیدن به دبی با ماشین شخصی باید در هر کجای ایران که هستید راه بندر لنگه را در پیش بگیرید. در این بندر شرکت‌های کشتیرانی برای انتقال خودروهای شخصی از ایران به دبی فعالیت می‌کنند. کشتی ایران هرمز یکی از کشتی‌هایی است که در هر سفر بیشتر از ۱۰۰ دستگاه خودرو را در آب‌های نیلگون خلیج فارس حمل می‌کند.

هزینه کاپوتاژ و بلاک بین‌المللی

 

برای اینکه در خاک مملکت بیگانه رانندگی کنید باید حتماً خودروی شما کاپوتاژ و پلاک بین‌المللی داشته باشد. در کنار این مدارک، هزینه دریافت گواهینامه بین‌المللی را نیز به هزینه سفر به دبی باید اضافه کنید. دریافت پلاک‌ بین‌المللی ۳ مرحله دارد. ابتدا باید به فکر کاپوتاژ خودرو باشید. سپس مرحله دریافت گواهینامه بین‌المللی را پشت‌سر بگذارید و در نهایت نیز برای پلاک بین‌المللی اقدام کنید.

کاپوتاژ خودرو شخصی برای رانندگی در دبی

نمایی از کاپوتاژ و بلاک بین‌المللی

وقتی از کاپوتاژ صحبت می‌کنیم، منظور صدور مجوز برای خروج خودروی شخصی از کشور است به‌مدت یک سال. این مجوز را اداره گمرک صادر می‌کند. برای دریافت کاپوتاژ باید برگ مالکیت خودرو را که به برگ سبز معروف است در کنار شناسنامه نیروی انتظامی خودرو، کارت اتومبیل و پاسپورت و شناسنامه مالک خودرو را همراه داشته باشید.

هزینه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم حدوداً چیزی نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. این هزینه‌ها در هر سال تغییر می‌کند. بهتر است قبل از برآورد کامل هزینه سفر دبی با ماشین شخصی، مبلغ دقیق صدور کاپوتاژ خودرو شخصی را از گمرک و کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جویا شوید.

لازم به ذکر است کاپوتاژ اعتباری یک‌ساله دارد و در طول این مدت، در کنار سفر دبی، می‌توانید از هر مرز دیگر کشور خارج و وارد شوید.

برآورد هزینه بنزین در سفر به دبی با ماشین شخصی

نمایی از پمپ بنزین در دبی

پس از برآورد هزینه‌های ویزا، پاسپورت، کاپوتاژ خودرو و گواهینامه بین‌المللی، نوبت به محاسبه هزینه بنزین می‌رسد. این هزینه بسته به شهری که در ایران از آن عازم دبی هستید تفاوت دارد. هرقدر از بندر لنگه دورتر باشید، به همان اندازه بنزین بیشتری مصرف می‌کنید و هزینه شما افزایش می‌یابد.

در دبی نیز بسته به مدت‌زمان گردشگری و جاهای دیدنی دبی که می‌خواهید از آن‌ها بازدید کنید، مصرف بنزین متفاوت خواهد بود. به همین دلیل، عدد و رقم دقیقی را نمی‌توان برای هزینه بنزین در سفر به دبی با ماشین شخصی برآورد کرد. به این نکته نیز اشاره کنیم که قیمت بنزین در امارات متحده عربی نسبت به ایران چندین برابر است. در نتیجه، هزینه‌ بنزینِ ماشین شخصی را در دبی با توجه به افزایش قیمت بنزین در امارات تخمین بزنید.

محاسبه هزینه حمل و نقل در دبی

نمایی از تاکسی‌‌های فرودگاه دبی

برای شما گفتیم که بنزین در امارات متحده عربی گران‌تر از ایران است. وقتی پای خود را در خاک امارات گذاشتید، محاسبه هزینه حمل‌ و نقل در دبی اهمیت پیدا می‌کند. تاکسی‌های فرودگاه دبی کرایه را بر اساس تاکسی‌متر محاسبه می‌کنند. این کرایه از ۲۰ درهم آغاز می‌شود و هر کیلومتر حدود ۱٫۶ درهم افزایش می‌یابد. بسته به مسیری که در دبی انتخاب کرده‌اید، هر مرتبه عبور تاکسی از عوارضی نیز مبلغ ۴ درهم را به کرایه اضافه می‌کند.

حمل‌ونقل داخل دبی نیز کرایه‌ای گران دارد. ورودی تاکسی‌های شهری دبی از ۳ درهم آغاز می‌شود. جالب است بدانید تاکسی‌های کرم‌رنگ کرایه‌ارزان‌تری نسبت به دیگر تاکسی‌‌های دبی دارند. برای کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل در دبی روی تاکسی‌های اینترنتی این شهر نیز می‌توانید حساب باز کنید. اوبر (Uber) و کریم (Careem) به‌عنوان دو تاکسی‌اینترنتی معتبر دبی شناخته می‌شوند.

به‌دلیل قیمت گزاف کرایه‌ تاکسی در دبی، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر راهنمای جامع سفر به دبی را مطالعه کنید. هرقدر که از جاهای دیدنی دبی آشنایی بیشتری داشته باشید،‌ مسیرهای نزدیک به هم را انتخاب خواهید کرد تا از این طریق، کرایه کمتری پیدا کنید.
  • هزینه حمل و نقل با متروی دبی

نمایی از حمل و نقل با متروی دبی

متروی امارات در بیشتر جاهای دیدنی دبی ایستگاه دارد. هزینه متروی دبی نسبت به دیگر روش‌های حمل‌ونقل در دبی ارزان‌تر حساب می‌شود. کارت‌های اعتباری الکترونیک متروی دبی با نام نول کارت در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. نول کارت در گروه‌های قرمز و نقره‌ای دسته‌بندی می‌شود و قیمت‌های متفاوتی دارد. نول کارت قرمز حدود ۱۲ درهم امارات قیمت دارد و نول کارت نقره‌ای ۲۵ درهم است.

هزینه اقامت در هتل در سفر به دبی

پس از بلیط هواپیما، هزینه اقامت در دبی گران‌‌ترین هزینه‌ای است که گردشگران در برآورد مخارج سفر به دبی باید در نظر داشته باشند. از طرف دیگر، دبی بیشتر از ۷۰۰ هتل دارد. در نتیجه، معمولاً گردشگران برای انتخاب بهترین و خوش‌قیمت‌ترین هتل دبی سردرگم می‌شوند. برای اینکه گرفتار چنین شرایطی نشوید، در ادامه باهم می‌بینیم هزینه سفر به دبی با اقامت در هتل چقدر تمام می‌شود.

برای برآورد هزینه هتل در دبی باید تعداد ستاره‌های هتل دلخواه، موقعیت مکانی آن و زمانی‌ را از سال که راهی دبی هستید در نظر بگیرید. این شرایط باعث شده تا آمار دقیقی برای اجاره اتاق‌ در هتل‌های دبی وجود نداشته باشد. در نتیجه، چاره‌ای نداریم به‌غیر از اینکه در بررسی هزینه سفر دبی، قیمت هتل را تقریبی محاسبه کنید.

  • هتل‌های ۱ستاره دبی، با اتاقی ۲نفره، چیزی بین ۵۰۰ تا ۱ میلیون‌ تومان به‌ازای هر شب؛
  • هتل‌های ۲ستاره دبی، با اتاقی ۲نفره، چیزی بین ۶۰۰ تا ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان به‌ازای هر شب؛
  • هتل‌های ۳‌ستاره دبی، با اتاقی ۲نفره، چیزی بین ۱ تا ۹ میلیون تومان به‌ازای هر شب؛
  • هتل‌های ۴ستاره دبی، با اتاقی ۲نفره، چیزی بین ۶ تا ۷ میلیون تومان به‌ازای هر شب؛
  • هتل‌های ۵ستاره دبی، با اتاقی ۲نفره، چیزی بین ۹ تا ۲۴ میلیون تومان به‌ازای هر شب.

همان‌گونه که اشاره کردیم، اقامت در بازه‌های زمانی متفاوت در دبی گران‌تر یا ارزان‌تر است. برای نمونه، با فرارسیدن کریسمس، تعطیلات نوروز و ماه‌های سپتامبر تا می، هزینه سفر به دبی افزایش چشمگیری می‌یابد. ماه‌های گرم دبی که از ژوئن تا آگوست هر سال آغاز می‌شود، هزینه سفر به دبی به مقدار چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و قیمت اجاره هتل‌ها نیز کمتر می‌شود.

هزینه تفریحات گردشگری در سفر به دبی

نمایی از تفریحات دبی

گردشگران برای سفر دبی ماه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا سفری تمام‌و‌کمال داشته باشند. به همین دلیل، خاطره‌های خوش این سفر با تفریحاتی که در آن داشته‌اند برای همیشه ماندگار می‌شود. مسئولان گردشگری دبی نیز که به این نکته آگاهی کامل دارند، هزارویک تفریح سرگرم‌کننده را در این شهر آماده کرده‌اند. این تفریحات گستره قیمت متفاوتی دارد و از تفریحات رایگان گرفته تا سرگرمی‌های اشرافی و گزاف را در دبی شاهد هستیم.

اینجاست که انتخاب تفریحی سرگرم‌کننده، سالم و خوش‌قیمت به کاری دشوار برای گردشگران تبدیل می‌‌شود. در ادامه، برای اینکه راحت‌تر هزینه سفر به دبی را با تفریحات این سفر محاسبه کنید، نگاهی اجمالی به حدود قیمت تفریحات دبی می‌اندازیم.

  • هزینه گردش در برج خلیفه دبی

کمتر زمانی فرصت پیش می‌آید تا از بلندترین برج دنیا آسمان آبی را به نظاره بنشینید. در نتیجه، اگر راهی دبی شدید، گشت‌و‌گذار در برج خلیفه را حتماً در برنامه گردشگری خود قرار دهید. ورودی بلیط برج خلیفه با توجه به تفریحی که به آن علاقه دارید تفاوت دارد. در نتیجه، به‌صورت میانگین می‌توان گفت برج‌گردی در این آسمان‌خراش زیبا چیزی بین ۱۶۰ تا نهایتاً ۷۰۰ درهم امارات هزینه برمی‌دارد. ناگفته نماند بازدید از آبنمای زیبای برج‌ خلیفه و فواره‌ تماشایی آن کاملاً رایگان است.

  • دلفیناریوم دبی

نمایی از دلفیناریوم دبی

گردشگرانی که به‌همراه خانواده راهی دبی هستند فرصت تماشای دلفیناریوم زیبای این شهر را از دست نمی‌دهند. در این دلفیناریوم، در کنار تماشای دلفین‌های بامزه و شیطان، شرایطی برای شنا به‌همراه دلفین‌ها وجود دارد. بلیط ورودی دلفیناریوم حدود ۹۰ درهم امارات قیمت دارد.

  • پارک آبی واید وادی

نمایی از پارک آبی واید وادی

پارک آبی دبی که به آن واید وادی هم می‌‌گویند در میان فهرست ۱۰ پارک آبی برتر دنیا به چشم می‌خورد. حیف است که راهی دبی شوید و سری به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین پارک‌های آبی دنیا نزنید. در نتیجه، مقدار حدودی ۳۵۰ درهم را برای ورودی پارک واید وادی به فهرست هزینه سفر به دبی اضافه کنید.

  • مرکز تفریحی لگولند

لگولند بهشت تفریحات کودکان است. این مرکز هر سرگرمی که فکرش را بکنید از شهربازی گرفته تا پارک آبی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. برای ورودی پارک آبی لگولند باید ۲۵۰ درهم به فهرست هزینه سفر به دبی اضافه کنید.

  • پارک آبی آتلانتیس دبی

نمایی از پارک آبی آتلانتیس دبی

اگر می‌خواهید در سفر دبی حسابی به شما خوش بگذرد، حتماً سری به پارک آبی آتلانتیس بزنید. این پارک در جزیره‌های اعیان‌نشین نخل جمیرا واقع شده است. سرزمین دلفین‌ها، سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز و تفریحات و سرگرمی‌های فراموش‌نشدنی در این پارک انتظار گردشگران را می‌کشد. هزینه بلیط ورودی پارک آبی آتلانتیس دبی حدود ۴۰۰ درهم امارات است. این هزینه نسبت به دیگر سرگرمی‌های دبی ممکن است کمی گران به نظر برسد؛ اما به شما اطمینان می‌دهیم از پولی که برای خوش‌گذرانی در پارک آبی آتلانتیس خرج می‌کنید هرگز پیشمان نخواهید شد.

  • هزینه تفریحات متفرقه دبی

به هر کجای مراکز گردشگری دبی که نگاهی بیندازید با تفریح و سرگرمی روبه‌رو خواهید شد. به همین دلیل، بد نیست قبل از سفر دبی در جریان باشید که قایق‌سواری در آب‌نمای دبی حدود ۷۰ درهم، تورهای سافاری بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ درهم و بالگردسواری حدود ۷۰۰ درهم هزینه دارد. جت‌اسکی سواری و فلای‌بورد نیز تقریباً ۴۰۰ درهم روی دست گردشگران خرج می‌گذارد.

هزینه قیمت غذاهای گوناگون در سفر دبی 

مطمئنیم شما هم با ما هم‌عقیده‌اید که دبی‌گردی با شکم گرسنه صفایی ندارد. از طرف دیگر، شکم‌گردی در میان هزارویک‌ رستوران رنگ‌و‌وارنگ دبی خودش نوعی تفریح و سرگرمی است. اینجاست که باید در جریان قیمت حدودی غذاهای گوناگون در دبی باشید تا وسوسه خوراکی‌های گران‌قیمت نشوید و هزینه‌ای گزاف روی دستتان باقی نماند.

بد نیست بدانید یک وعده غذای معمولی در رستورانی قابل‌قبول در دبی چیزی حدود ۴۰ درهم تمام می‌شود. یک وعده غذای ۲ نفره در رستورانی شیک و ‌اعیانی نیز حدود ۲۱۰ درهم قیمت دارد. اگر می‌خواهید بودجه‌بندی هزینه سفر به دبی را کمترین قیمت‌ها ببندید، بهتر است سری به رستوران‌های مک‌دونالد بزنید. در این مجموعه‌های غذایی یک وعده خوراکی فست‌فودی حدود ۳۵ درهم تمام می‌شود. تجربه نشان داده رستوران‌های آیکیا، بتاوی، اپریشن فلافل و فیش‌هات نیز از رستوران‌های خوش‌قیمت دبی به حساب می‌آیند.

هزینه خرید سوغاتی در سفر دبی

لطف پاساژگردی در دبی با خرید سوغاتی کامل می‌شود. در نتیجه، از آنجا که ما ایرانی‌ها رسم داریم دست‌خالی از سفر بازنگردیم، باید در برآورد هزینه سفر دبی قیمت سوغاتی دبی را نیز در نظر بگیریم. با توجه به اینکه دبی هزارویک سوغاتی دارد و بورس کالاهای شیک و برند‌های معتبر خارجی است، گردشگران با طیف وسیعی از تنوع کالا و قیمت‌ها روبرو هستند. در نتیجه برای اینکه آمار حدودی از قیمت سوغاتی دبی دست شما بیاید بهتر است بدانید عموماً قیمت هزینه پوشاک در دبی چیزی حدود ۲۰ تا نهایتاً ۵۰ درصد بیشتر از ایران است.

برای نمونه، یک شلوار جین با یکی از برندهای معتبر حدود ۲۵۰ درهم به فروش می‌رسد. کفش‌های معروف نایکی نیز در دبی از ۴۰۰ درهم به بالا فروخته می‌شود. پیراهن زنانه از برند‌های تراز اول قیمتی از ۲۰۰ درهم به بالا دارد و یک جفت کفش مردانه با چیزی حدود ۴۰۰ درهم به فروش می‌رسد.

چگونگی کاهش هزینه سفر به دبی

مسافرت زمانی حسابی خوش می‌گذرد که چیزی از تفریحات و سرگرمی‌های شهر دل‌خواهی که به آن سفر کرده‌ایم از قلم نیفتد. منتها لذت این خوش‌گذرانی وقتی به جان گردشگران می‌نشیند که بیشترین تفریح را در سفر با کمترین هزینه انجام دهند. در این زمینه، روی تجربه همراهان خود در ره‌بال آسمان حساب کنید و نکته‌هایی را که برای کاهش هزینه سفر به دبی با شما در میان می‌گذاریم در دفترچه مسافرتی خود یادداشت کنید:

  • فستیوال‌های فروش دبی را زیر نظر بگیرید

اگر به قصد خرید کالاهای خوش‌قیمت راهی دبی هستید، فستیوال‌های فروش این شهر را زیر نظر بگیرید:

  • زمستان‌های هر سال از ژانویه تا فوریه فروشندگان دبی آتش به مالشان می‌زنند. در این ماه‌ها بهترین کالاهای دبی را با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید خریداری کنید.
  • تابستان نیز از ژوئن تا جولای که گرمای هوا به اوج می‌رسد، زمان برگزاری جشنواره تابستانی دبی است. در این جشنواره کالاهای دبی با کمترین قیمت ممکن در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.
  • فرارسیدن ماه مبارک رمضان در دبی کاهش چشمگیر قیمت خوراکی‌های این شهر را به دنبال دارد. در ماه می هر سال فستیوالی با نام بازار سفر عربی در دبی برگزار می‌شود. این فستیوال فرصت مناسبی برای خرید کالاهای دبی با قیمتی مناسب است.
  • بازارهای محلی دبی مانند پنج‌شنبه بازار پارک اسطوه ۳، بازار زعبیل، بازار محلی ساحل جی.‌بی‌.آر، بازارچه سیلیکون اوسیس، مینا بازار، بازار پارچه دبی، شنبه‌ بازار البراشا، و شنبه بازار پارک زعبیل از بازارهای معروفی است که قیمت کالاهای آن با دیگر مراکز خرید دبی تفاوت چشمگیری دارد.
  • در محله‌های قدیمی دبی همه‌چیز ارزان‌تر است

نمایی از محله بستکیه دبی

هزینه سفر به دبی را با خرید و گشت‌و‌گذار در محله‌های قدیمی دبی مانند محله بستکیه به میزان چشمگیری می‌توانید کاهش دهید. در این محله، سوغاتی‌های بسیار خوش‌قیمتی فروخته می‌شود. جالب است بدانید در بستکیه با پرداخت فقط یک درهم می‌توانید قایق‌سواری کنید و با حدود ۳ درهم گشتی در موزه دبی بزنید.

همراهان ره بال آسمان، هزینه سفر به دبی را از ابعاد مختلف باهم بررسی کردیم تا چیزی از قلم نیفتد و برآورد کاملی از مخارج سفر به دبی داشته باشید. امیدواریم به لطف این اطلاعات، سفری حساب‌شده برای دبی ترتیب دهید و حسابی خوش بگذرانید. از آنجا که تجربه حرف اول را در مدیریت هزینه‌های سفر می‌زند، پیشنهاد می‌کنیم شما هم اگر برآوردی از هزینه سفر به دبی دارید، تجربه‌های سودمند خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر گردشگران در میان بگذارید.

هزینه‌های ویزا، عوارض خروج از کشور، بلیط پرواز، اقامت، تفریحات، خوردوخوراک و خرید سوغاتی از مهم‌ترین چیزهایی است که برآورد هزینه سفر به دبی باید در نظر بگیرید.

محله بستکیه ارزان‌ترین محله دبی به لحاظ قیمت سوغاتی و تفریحات به حساب می‌آید.

در فصل‌های گرم سال سفر به دبی ارزان‌تر تمام می‌شود.

پرواز هواپیما بهترین روش رسیدن به دبی است، به شرط اینکه بلیط‌های چارتر و لحظه‌آخری خریداری کنید تا هزینه سفر به دبی کاهش یابد.

بازدید از موزه‌ها و تفریحات آبی کنار دریا از ارزان‌ترین تفریحات دبی به حساب می‌آیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.