برج خلیفه دبی | آسمان‌خراشی که چرخ نیلوفری را به زیر آورد

0

برج خلیفه دبی یادگاری از تمدن مدرن بشری است که بیرق خود را به‌‌عنوان بلندترین آسمان‌خراش دنیا در سینه سپهر گردون جای داده. این برج پس از افتتاح سریعاً به یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی تبدیل شد تا گردشگران با حضور در برج خلیفه کرانه آسمان را به تماشا بنشینند. مسئولان گردشگری امارات برج خلیفه را به مکانی تمام‌عیار برای سرگرمی و تفریح مسافران تبدیل کرده‌اند. این شرایط باعث شده گردشگران پس از رسیدن به دبی، راه برج خلیفه را در پیش بگیرند.

این برج به‌اندازه‌ای سرگرمی دارد که یک روز کامل را می‌توانید به گردشگری در اطراف آن اختصاص دهید. جایگاه برج خلیفه در میان تمامی جاهای دیدنی دبی به‌اندازه‌ای است که به‌راحتی نباید از کنار آن گذشت؛ در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی دبی هستید، حتماً سری به بلندترین آسمان‌خراش دنیا بزنید. از آنجا که گردشگری در برج خلیفه زمانی حسابی می‌چسبد که اطلاعات کاملی از این برج داشته باشید، در ادامه باهم نگاهی به ماجرای ساخت برج خلیفه می‌اندازیم و به جاهای دیدنی این برج اشاره می‌کنیم.

فهرست مطالب

برج خلیفه کجاست؟

برج خلیفه دبی که از آن صحبت می‌‌کنیم بخشی از پروژه گسترش و مدرن‌سازی دبی در منطقه‌ای با نام داون‌تاون (Downtown) دبی به‌ حساب می‌آيند. در نتیجه، اگر می‌خواهید بدانید برج خلیفه کجاست، باید راه محله دان‌تاون دبی را در پیش بگیرید. هدف اصلی از ساخت این محله در دبی، ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری است. به همین دلیل، در کنار این برج، با گستره متنوعی از جاهای دیدنی دبی روبه‌رو هستید.

تصویری از شهر دبی

محله داون تاون در خیابان شیخ زاید (Sheikh Zayed Road) و همسایگی خیابان آل وصل (Al Wasl) در شمال غربی دبی قرار دارد. این منطقه از جنوب به الخلیج التجاری و از شمال شرقی به منطقه‌های تجاری زابل ۲ (Zabbel 2) و مرکز تجاری ۲ (Trade Center 2) منتهی می‌شود. حضور برج خلیفه در این منطقه باعث شده گردشگران در کنار بازدید از این برج تماشایی، فرصتی برای تماشای فواره دبی پیدا کنند.

این منطقه یکی از محله‌‌های اشرافی دبی شناخته می‌شود و منازل اشرافی در آن وجود دارد. دبی مال (Dubai Mall)، هتل رو داون‌ تاون (Rove DownTown)، هتل پالاس داون تاون و بیمارستان مِدکِر (Medcare Hospital) از مناطق نزدیک برج خلیفه به‌ حساب می‌آیند.

ماجرای ساخت برج خلیفه دبی | آسمان‌خراشی که چرخ نیلوفری را به زیر آورد

آدمیان از دیرباز تاکنون سودای به زیرآوردن چرخ نیلوفری را داشته‌اند. انصافاً هم باید به بشر حق داد؛ زیرا هیچ‌چیزی در این دنیا به‌اندازه تماشای سپهر نیلگون آرامش‌بخش نیست. برای اثبات علاقه بشر به دستیابی به آسمان‌ کافی است نگاهی به اسطوره‌های ملل مختلف بیندازید. فردوسی، حکیم سخن، در داستانی به پرواز کی‌کاووس با تختی از عقاب‌های تیزتک اشاره می‌کند. رؤیای غلبه بر آسمان در اسطوره‌های سامری با نمرود و اساطیر یونانی با ایکاروس نیز به چشم می‌خورد.

تصویری از دبی

بشر این رؤیا را سالیان سال در قالب داستان‌های هیجان‌انگیز در سینه‌ نگه داشت تا اینکه فناوری‌های نوین راه آدمیان را برای تسخیر آسمان باز کرد. ساختمان‌های بلندی در قالب آسمان‌خراش‌های عظیم سر به فلک گذاشت تا انسان در اوج آسمان آشیانه اختیار کند.

اجرای ساخت برج خلیفه نیز یکی از رؤیاهای بلندپروازانه امیران دبی بود که در سال ۲۰۰۴ آغاز شد. همان‌گونه که می‌دانید، در آن زمان دبی روزگار خوبی را به‌لحاظ گردشگری سپری می‌‌کرد. درآمد اصلی امارات متحده عربی از نفت و گردشگری تأمین می‌شد. این شرایط شیوخ امارات را به این فکر وادار کرد که به‌جای تکیه بر درآمدهای نفتی، با ایجاد جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد دبی، این شهر را به مرکز گردشگری منطقه تبدیل کنند. یکی از این جاذبه‌های گردشگری، ساخت بلندترین آسمان‌خراش دنیا بود.

این آسمان‌خراش که بعدها برج خلیفه دبی نام گرفت، مکانی با کاربردهای مختلف است. ۳هزار منزل مسکونی، ۹ هتل اشرافی از اهداف اولیه ساخت برج خلیفه به‌ حساب می‌آید. ۳ هکتار فضای سبز و دست‌کم ۱۹ واحد مسکونی در طبقه‌های بالای آسمان‌خراش نیز اهداف دیگری بودند که به این پروژه اضافه شدند.

برج خلیفه بنایی خاص در خاورمیانه | باشکوه و دیدنی

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum) چهره‌ اصلی در ساخت برج دبی شناخته می‌شود. این امیر اماراتی ساخت آسمان‌خراش‌هایی مرتفع مانند برج خلیفه را امری ضروری در شناخته‌شدن دبی در میان دیگر مناطق گردشگری منطقه می‌دانست. پروژه ساخت برج دبی در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و پس از فرازوفرودهای بی‌شماری در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید.

تصویری از برج خلیفه در دبی

درباره فرازوفرودهای ساخت این برج عظیم خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که شیخ‌های ثروتمند اماراتی برای ساخت این برج بودجه کم‌ آوردند. نزدیک به ۸۰میلیارد دلار برای ساخت برج دبی وام گرفته شد. به لطف این منابع مالی، ساخت برج به پایان رسید تا با یکی از باشکوه‌ترین نمادهای هنر معماری در منطقه روبه‌رو باشیم.

شگفتی‌های برج خلیفه | چرا باید حتماً از برج خلیفه دیدن کنید

از افتخارهای برج خلیفه همین بس که این برج رکورد بلندترین آسمان‌خراش دنیا را در اختیار دارد. جالب است بدانید قبل از به پایان رسیدن ساخت برج دبی، این رکورد در اختیار آسمان‌خراش تایپه ۱۰۱ (Taipei 101) در کشور تایپه بود. برج دبی دقیقاً ۸۲۸ متر ارتفاع دارد.

نمایی از برج خلیفه دبی

به لطف ارتفاع بسیار بلند این برج، آتش‌بازی‌های خیره‌کننده‌ای در مراسم و رویدادهای مهم امارات در برج دبی برگزار می‌شود. به شما قول می‌دهیم اگر در تعطیلات کریسمس با دیگر رویدادهای مهم امارات راهی دبی شده‌اید، آتش‌بازی‌هایی را در برج خلیفه ببینید که تاکنون نظیر آن‌ها را در هیچ کجای دنیا به چشم نظاره کرده‌اید.

چنین ارتفاعی باعث شده برج دبی رکوردهای باورنکردنی را از آن خود کند (این‌ها فقط قسمتی از رکوردهای باورنکردنی برج خلیفه به حساب می‌آید):

تصویری از بالای برج خلیفه

  • مرتفع‌ترین مسجد دنیا؛
  • مرتفع‌ترین استخر جهان؛
  • سریع‌ترین آسانسور دنیا؛
  • مرتفع‌ترین رستوران جهان؛
  • مرتفع‌ترین باشگاه شبانه دنیا؛
  • بلندترین آسانسور باری جهان؛
  • وسیع‌ترین بالکن (برای تماشای پیرامون آسمان‌خراش).
حضور در طبقه‌های بالای این برج، گردشگران را در فراز ابرها قرار می‌دهد. این نما جلوه‌ای فراموش‌نشدنی از شهر دبی و خلیج همیشه‌ فارس را پیش روی گردشگران می‌گذارد.

زندگی در برج خلیفه دبی | آرزوی بسیاری از توانگران

اغنیا و ثروتمندان از سرتاسر دنیا برای زندگی در برج دبی صف کشیده‌اند. انصافاً هم باید به طرفداران زندگی در این برج حق داد. طراحی این برج را یکی از بهترین شرکت‌های ساختمانی در تمامی دنیا انجام داده است. به همین دلیل در کنار بنایی مستحکم، به‌لحاظ زیبایی‌شناسی نیز با یکی از زیباترین آسمان‌خراش‌های دنیا طرف هستیم. این شرایط سوئیت‌های اشرافی برج دبی را به یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی اشراف و توانگران تبدیل کرده است.

راهنمای بازدید از برج خلیفه دبی | خاطره‌ای فراموش‌نشدنی

تصویری از برج خلیفه دبی

با توجه تعریف‌و‌تمجید‌هایی که از برج دبی داشتیم، مطمئنیم به این نتیجه رسیده‌اید که بازدید از این برج را به برنامه گردشگری سفر به دبی اضافه کنید. منتها وقتی از برجی با ۸۲۸ متر ارتفاع و ۱۶۳ طبقه مسکونی صحبت می‌کنیم، کاملاً مشخص است که با برجی طرف هستیم که برای خودش شهری است. جاذبه های دیدنی برج دبی به‌اندازه‌ای است که به‌راحتی در آن گم می‌شوید.

از آنجا که لحظه‌های گردشگران در سفر دبی طلاست، در ادامه به راهنمای بازدید از برج خلیفه دبی اشاره می‌کنیم تا ببینم هرکدام از جاذبه های گردشگری این برج در کدام طبقه قرار دارد.
  • آب‌نمای برج خلیفه دبی | بزرگ‌ترین آب‌نمای جهان

قبل از اینکه پا به برج خلیفه بگذارید، با آب‌نمایی روبه‌رو می‌شوید که لقب بزرگ‌ترین آب‌نمای جهان را در اختیار دارد. این آب‌نما به‌اندازه‌ای بزرگ است که فواره‌های خروشان آن از چند صد متری خودنمایی می‌کند. آب‌نمایی که از آن صحبت می‌کنیم حدود ۱۳ هکتار مساحت دارد. طراحی آب‌نمای برج خلیفه بر عهده شرکتی آمریکایی با نام وی.‌اِی‌.‌تی دیزاین (VAT Design) واگذار شده‌ است. این شرکت ید طولایی در طراحی آب‌نماهای عظیم دارد و تاکنون جایزه‌های بین‌المللی معتبر بی‌شماری را از آن خود کرده است.

تصویری از آبنمای برج خلیفه

در آب‌نمای برج دبی، حدود ۶۶۰۰ چراغ با ۲۵ رنگ دیدنی روشن می‌شود. این چراغ‌ها در زیر آب با فضایی حدود ۲۷ متر در کنار هم چیده شده‌اند. ارتفاع فواره‌های آب‌نمای دبی به حدود ۱۵۰ متر می‌رسد. جالب است بدانید ساخت چنین آب‌نمای عظیمی نزدیک به ۲۱۸میلیون خرج روی دست مدیران گردشگری دبی گذاشته است. جالب‌تر اینکه همراه با فواره‌‌شدن آب به ارتفاع، ترانه‌های زیبایی پخش می‌شود که یکی از این ترانه‌ها، آهنگ «امواج» است. بیژن مرتضوی، خواننده و موسیقی‌دان برجسته کشورمان، ساخت این آهنگ را بر عهده دارد.

بازدید از آب‌نمای برج دبی کاملاً رایگان است. حتماً سری به این آب‌نما بزنید. قول می‌دهیم رقص آب و نورافشانی زیبای آب‌نمای دبی به یکی از خاطره‌های خوش شما از این سفر تبدیل خواهد شد.
  • پارک برج خلیفه دبی | یکی از سرسبزترین پارک‌های دبی

تصویری از پارک برج خلیفه

در کنار آب‌نمای تماشایی برج دبی، در این منطقه پارکی با مساحت ۱۱ هکتار نیز وجود دارد. چنین مساحتی شرایط را برای ساخت یکی از سرسبزترین پارک‌های دبی فراهم می‌کند. طراحان این پارک خوش‌سلیقگی به خرج داده‌اند و طراحی آن از ظاهر گلی با نام هایمنوکالیس الهام گرفته شده‌ است. این گل از تیره نرگسیان است و یکی از گل‌های خاص در سرزمین امارات متحده شناخته می‌شود. در کنار طراحی زیبا، این پارک فناوری‌های جالبی نیز برای تأمین آب دارد. تمامی آبی که برای سرسبزی برج خلیفه لازم است از سازوکار گرمایش و سرمایش داخل برج استخراج می‌شود.

بازدید از این پارک نیز یکی دیگر از تفریح‌های سرگرم‌کننده و رایگان دبی به‌ حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم اگر از گشت‌و‌گذار در بلندترین آسمان‌خراش دنیا خسته شدید، حتماً سری به پارک برج دبی بزنید.
  • هتل آرمانی | شیک و مجلل

تصویری از هتل ارمانی دبی

از پارکینگ که طبق معمول در طبقه‌های زیرزمین قرار دارد بگذریم به طبقه اول تا هشتم برج خلیفه می‌رسیم. هتل شیک و مجلل آرمانی در طبقه اول تا هشتم این برج قرار خودنمایی می‌کند. همان‌گونه که می‌دانید مجموعه هتل‌های آرمانی از اشرافی‌ترین هتل‌های دنیا به حساب می‌آید.

  • سوئیت‌های آرمانی | طراحی داخلی چشمگیر

تصویری از سوئیت‌های آرمانی

جورجیو آرمانی، طراح بین‌المللی که ید طولایی در صنعت پوشاک دارد، هنرنمایی خود را با طراحی سوئیت‌های آرمانی در هتل برج خلیفه ثابت کرده است. این سوئیت‌ها در طبقه ۹ تا ۱۶ هتل آرمانی خودنمایی می‌کند. سوئیت‌های آرمانی از پیشرفته‌ترین سوئیت‌ها در تمامی دنیا شناخته می‌شوند.

در کنار طراحی داخلی چشمگیر، نمایی زیبا به شهر دبی، صحرا و دریا نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.
  • لابی آسمان | مرتفع‌ترین آسمان‌خراش دنیا

وقتی از مرتفع‌ترین آسمان‌خراش دنیا صحبت می‌کنیم، کاملاً پیداست که چنین آسمان‌خراشی چندین آسانسور فوق‌سریع داشته باشد. برای راحتی گردشگران و افراد مقیم این برج، ۲ لابی آسمان در طبقه‌های ۴۳ و ۷۶ تعبیه شده است. این طبقه‌ها شرایطی برای تعویض آسانسور، تماشای دبی و پیرامون آن و استراحت گردشگران فراهم می‌کند.

  • رستوران اتمسفر برج خلیفه دبی | بلندترین رستوران دنیا

رستوران اتمسفر برج خلیفه دبی

رستوران های دبی یکی از دیگری کیفیت بیشتری دارد. منتها بعید می‌دانیم غذای هیچ‌کدام از این رستوران‌ها به کیفیت رستوران اتمسفر برج دبی برسد. این رستوران در ارتفاع ۴۲۲ متری از سطح زمین، مقام بلندترین رستوران دنیا را در اختیار دارد. رستوران برج دبی یکی از اعیانی‌ترین رستوران‌‌های دنیا به حساب می‌آید. این رستوران گردشگران را با لباس‌های معمولی راه نمی‌دهد و برای صرف غذایی خوش‌مزه باید حتماً لباس پلوخوری بر تن کنید.

  • به گردشگرانی که همراه دلدار خود راهی دبی شده‌اند و می‌خواهد شامی عاشقانه را تجربه کنند نیز پیشنهاد می‌کنیم دم غروب راهی این رستوران شوید. در این زمان می‌توانید در کنار صرف شام، غروب خورشید را از بلندای آسمان تماشا کنید و لحظه‌های عاشقانه‌ای را در کنار محبوب خود تجربه کنند.
رستوران اتمسفر برج دبی نمایی ۳۶۰درجه از دبی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. بهترین سرآشپزهای دنیا در رستوران اتمسفر دبی از مشتریان پذیرایی می‌کنند. بهتر است اگر می‌خواهید خودتان را حسابی تحویل بگیرید، وعده‌ای غذای شاهانه در رستوران اتمسفر دبی میل کنید.
  • دفترهای تجاری | شرکت‌های تجاری طرازاول

شرکت‌های تجاری طرازاول برای اینکه موقعیت خود را به رخ مشتریان و رقبا بکشند، ترجیح می‌دهند در برج‌های سربه‌فلک‌کشیده دفتر راه‌اندازی کنند. برای این منظور طبقه‌های ۱۲۵، ۱۳۵، ۱۳۹ و ۱۴۷ این برج به دفترهای تجاری اختصاص دارد.

  • سکوی تماشا | ارتفاع ۴۵۲متری از زمین

تصویری از دبی

اگر می‌خواهید دبی را با تمامی عظمتش زیر پا داشته باشید، حتماً به طبقه ۱۴۸ برج دبی بروید. این طبقه سکوی تماشا (Observation Deck) نام دارد. سکوی تماشا امکان مشاهده اطراف را در فضای باز برای گردشگران فراهم می‌کند. این سکو در ارتفاع ۴۵۲متری از زمین واقع شده است. در این سکو تلسکوپ‌های مجهز با امکانات واقعیت مجازی برای تماشای دوردست‌های دبی تعبیه شده است. جالب است بدانید در هیچ کجای دنیا، گردشگران نمی‌توانند در چنین ارتفاعی در فضای بیرون آسمان‌خراش‌ به تماشای محیط اطراف بنشینند.

اگر به لحاظ آب‌‌وهوایی در زمان مساعدی به سکوی تماشا برج خلیفه رفته باشید، می‌توانید سواحل زیبای ایران را از فراز این برج ببینید.

برج خلیفه دبی و ماه رمضان | فتوای جالب علمای اسلامی در دبی

نکته بسیار جالبی که درباره برج خلیفه وجود دارد، رمضان‌های این برج است. به‌دلیل ارتفاع زیاد طبقه‌های بالای برج خلیفه، خورشید از این طبقه‌ها حدود ۷ دقیقه بیشتر از روی زمین دیده می‌شود. از آنجا که طلوع و غروب خورشید سنگ‌محک مسلمانان برای فریضه‌های شرعی است، علمای امارات فتوای جالبی برای ساکنان برج خلیفه صادر کرده‌اند.

بر اساس این فتوا، مسلمانانی که در طبقه‌های بیشتر از ۸۰ این برج زندگی می‌کنند، باید پس از اعلام منادی مسجد، ۲ دقیقه بعد به فریضه‌های شرعی مشغول شوند و روزه خود را باز کنند. ساکنانی که در طبقه‌های کمتر از ۱۵۰ زندگی می‌کنند نیز ۳ دقیقه بعد از اذان می‌توانند روزه‌ای را که گرفته‌اند باز کنند.

به خاطر داشته باشید ماه رمضان در دبی خبری از نوشیدن خوراکی در ملأعام نیست. اگر می‌خواهید گردشگری در دبی و بازدید از برج دبی حسابی به شما خوش بگذرد، در ماه رمضان از سفر به امارات متحده عربی خودداری کنید.

بهترین زمان گشت‌و‌گذار در برج خلیفه دبی | تجربه‌ای به‌یادماندنی

دبی آب‌و‌هوای بسیار گرم و شرجی دارد. در نتیجه، فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان زمان مناسب‌تری برای گشت‌و‌گذار در برج خلیفه است. در بهمن ماه نیز که کریسمس از راه می‌رسد، شاهد برگزاری جشن‌های باشکوهی در این برج هستیم. مسئولان برج خلیفه در عید نوروز نیز فستیوال‌های باشکوهی را در این برج برگزار می‌کنند. البته این شرایط ازدحام گردشگر را برای برج دبی به دنبال دارد.

به گردشگرانی که می‌خواهند در روزهای خلوت سال راهی برج خلیفه شوند، اردیبهشت تا شهریور را پیشنهاد می‌کنیم.

بلیط و زمان بازدید برج خلیفه | وب‌سایتی برای خرید آنلاین

تصویری از برج خلیفه دبی

همان‌گونه که اشاره کردیم، برج خلیفه در روزهای پرگردشگر حسابی شلوغ است. با این حساب بهتر است که قبل از مراجعه به این برج، از وب‌‌سایت برج خلیفه بلیط آنلاین رزرو کنید. خوب است که بدانید بلیط بازدید برج خلیفه حدود ‍۱۲۰ دلار از هزینه سفر به دبی شما را به خود اختصاص می‌دهد. این بلیط امکان بازدید از طبقه ۱۴۸ و لابی‌‌ طبقه‌های ۱۲۴ و ۱۲۵ را برای گردشگران فراهم می‌کند. درهای برج خلیفه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب به روی گردشگران باز است.

برای اطلاعات بیشتر با واحد اطلاع‌رسانی برج خلیفه با شماره ۹۷۱۴۸۸۸۸۸۸۸+ تماس بگیرید.

جاهای دیدنی دبی | جذاب‌ترین دیدنی‌های منطقه

برای اینکه در سفر دبی بیشترین بازدید را در کمترین زمان داشته باشید، در ادامه به چندتا از جاهای دیدنی دبی اشاره می‌کنیم که فاصله کمی با برج خلیفه دارند.

  • سالن اپرا دبی | خوش‌صداترین خواننده‌های دنیا

تصویری از سالن اپرا دبی

سالن اپرا دبی در خاورمیانه نظیر ندارد و اگر طرفداران هنر هستید، حیف است که در بازدید از دبی سری به این سالن نزنید. خوش‌صداترین خواننده‌های دنیا در این سالن نغمه‌سرایی می‌کنند. در کنار اپرا، انواع موسیقی‌های سنتی، تئاتر و برنامه‌های سرگرم‌کننده در سالن اپرا دبی برگزار می‌شود.

  • دبی مال | یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید خاورمیانه

تصویری از مرکز خرید دبی مال

امیران دبی در کنار ساخت برج خلیفه، پروژه ساخت یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی یا بهتر است بگوییم خاورمیانه را آغاز کردند. این پروژه پس از پایان، دبی مال نام گرفت. هر برند بین‌المللی که فکرش را بکنید در دبی مال به چشم می‌خورد. اسکی‌سواری، آکواریوم دبی، باغ‌وحش‌ زیرآب و چندین گالری هنری از دیگر جاذبه های دیدنی دبی مال به حساب می‌آیند.

  • بازار البحار دبی | ظاهر سنتی و فروشگاه‌های محلی

تصویری از مرکز خرید البحار

پس از اینکه گشت‌و‌گذار در برج دبی به‌‌عنوان یکی از مدرن‌ترین مراکز گردشگری دبی به پایان رسید، راه بازار البحار دبی را در پیش بگیرید. این بازار فاصله چندانی با برج خلیفه ندارد. ظاهر سنتی این بازار و فروشگاه‌های محلی آن گردشگران را با طیف متفاوتی از کالاها روبه‌رو می‌کند. بازار البحار در جزیره‌ای کوچک نزدیک دبی مال واقع شده است.

معروف‌ترین برج‌های دبی | برج‌گردی در امارات متحده عربی

به شما قول می‌دهیم با یک بار بازدید از برج دبی، برج‌گردی را به برنامه‌ای دائم در سفرهای خود اضافه کنید. خوشبختانه در این زمینه نیز دبی دست گردشگران را باز گذاشته تا در کنار برج دبی، چندین برج سربه‌فلک‌‌کشیده‌ دیگر پذیرای گردشگران باشند.

  • برج العرب | تنها هتل ۷ستاره دنیا

تصویری از برج العرب دبی

برج العرب در سال ۱۹۹۹ ساخته شد و از آن زمان تاکنون لقب مرتفع‌ترین هتل دنیا را در اختیار دارد. طراحی این برج در نوع خود بی‌نظیر است. از دور که به آن نگاه می‌‌کنید، ظاهری شبیه به بادبان کشتی در ذهن تداعی می‌شود. همان‌گونه که حتماً به‌خوبی می‌دانید، قایقرانی و ماهیگیری ریشه در فرهنگ مردمان امارات دارد. برج العرب به‌اندازه‌ای برای اهالی امارات مهم است که نقش این برج بر روی اسکناس‌های این کشور نیز به تصویر کشیده‌ شده. برج العرب ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و تنها هتل ۷ستاره دنیا به حساب می‌آید.

علاقه‌مندان تماشای برج العرب باید راهی ساحل جمیرا دبی شوند.
  • آسمان‌خراش‌ مارینا ۱۰۱ | دومین برج بلند دبی

تصویری از برج آسمان خراش مارینا 101 دبی

این آسمان‌خراش‌ به‌عنوان دومین برج بلند دبی شناخته می‌شوند و لقب سومین آسمان‌‌خراش بلند خاورمیانه را از آن خود کرده‌‌ است. همان‌گونه که از نام این آسمان‌خراش پیداست، ۱۰۱ طبقه دارد. بیشتر طبقه‌های این آسمان‌خراش مسکونی هستند. در نتیجه، برج مارینا مرتفع‌‌ترین ساختمان مسکونی دنیا به حساب می‌آید. امکانات رفاهی پیشرفته‌ای در برج مارینا به چشم می‌خورد که زندگی اشرافی را برای ساکنین آن فراهم کرده است. برج مارینا ۱۰۱ دقیقاً ۴۲۶ متر ارتفاع دارد.

برای تماشای عظمت آسمان‌خراش مارینا ۱۰۱، راه محله مارینا در دبی را در پیش بگیرید.
  • برج شاهدخت | دومین برج بلند دبی

در دبی تا چشم کار می‌کند آسمان‌خراش‌های سربه‌فلک‌کشیده مشاهده می‌شود. یکی از این آسمان‌خراش‌ها که لقب دومین برج بلند دبی را از آن خود کرده، برج شاهدخت (Princess Tower) است. این برج بیشتر کاربردی مسکونی دارد و آسمان‌خراشی است که اشراف و توانگران سراسر دنیا آرزوی زندگی در آن را دارند. برج شاهدخت، آسمان‌خراشی ۱۰۱ طبقه‌ای است که ساخت آن در سال ۲۰۰۶ آغاز شد. پس از حدود ۶ سال برج شاهدخت دبی طی مراسمی باشکوه در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد.

برای تماشای برج شاهدخت راه محله جمیرا دبی را در پیش بگیرید.

مسیر رسیدن به برج خلیفه دبی

برج خلیفه دقیقاً در مرکز دبی قرار دارد. در هر کجای دبی که هستید باید راه مرکز شهر را در پیش بگیرید. بلوار محمد ابن راشد راحت‌ترین مسیر برای رسیدن به برج خلیفه است. اگر هم می‌خواهید از مترو برای رسیدن به این برج استفاده کنید، جالب است بدانید ایستگاه مترو فاصله چندانی با برج خلیفه ندارد. گردشگرانی که اتوبوس را برای رسیدن به برج خلیفه انتخاب کرده‌اند نیز باید سوار اتوبوس‌های شهری خط F13 شوند.

ساعات بازدید:۸ تا ۲۳
هزینه ورودی:حدود ‍۱۲۰ دلار
شـماره تـماس:۹۷۱۴۸۸۸۸۸۸۸+
وب‌سایت برج:www.burjkhalifa.ae
آدرس:امارات، دبی، مرکز شهر، بلوار محمد ابن راشد.

برج خلیفه در میان تمامی برج های دبی جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل، به گردشگران ره بال آسمان پیشنهاد می‌کنیم در سفر دبی حتماً سری به برج خلیفه دبی بزنند. از آنجا که مطمئنیم شما نیز به‌عنوان علاقه‌‌مندان گردشگری در دبی اطلاعات سودمند و خاطره‌های خوشی از برج خلیفه دارید، پیشنهاد می‌کنیم ما و دیگر گردشگران را در قسمت نظرات از این اطلاعات مفید و خاطره‌های خوش بهره‌مند کنید.

برای رسیدن به برج دبی باید به مرکز شهر دبی و محله داون‌تاون بروید.

برج دبی مرتفع‌ترین آسمان‌خراش دنیاست و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در اختیار گردشگران قرار می‌‌دهد.

آب‌نمای دبی و آکواریوم دبی از جاهای دیدنی نزدیک برج خلیفه به‌ حساب می‌آيند.

مرکز خرید دبی مال در همسایگی برج خلیفه واقع شده است.

سریع‌ترین آسانسور دنیا و رستوران آرمانی با نمایی ۳۶۰ درجه به پیرامون دبی را می‌توان از ویژگی‌های اصلی برج دبی نام برد.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.