بازار‌های عمده فروشی دبی | تجربه خریدی متفاوت و ارزان

0

دبی، ملقب به عروس امارات، مهم‌ترین و محبوب‌ترین قطب گردشگری در خاورمیانه است. آسمان‌خراش‌های حیرت‌انگیز، جزیره‌های مصنوعی خارق‌العاده، سازه‌های خلاقانه و تماشایی، سواحل رؤیایی و… همگی باعث شده‌اند تا دبی به شهری پر‌آوازه در جهان تبدیل شود. گذشته از بحث جاذبه‌های گردشگری، باید بگوییم که بسیاری از گردشگران برای خریدکردن به دبی سفر می‌کنند یا حد‌اقل زمان زیادی از سفر خود را در مراکز خرید دبی می‌گذرانند. به همین دلیل در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان قصد راجع‌به بهترین مقاصد دبی برای خرید، یعنی بازار‌ها و مراکز خرید عمده فروشی دبی صحبت کنیم. از‌این‌رو اگر عاشق خرید کردن هستید و می‌خواهید خریدی موفق، رضایت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه در دبی داشته باشید، توصیه می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید. 

دبی اوت لت مال | Dubai Outlet Mall

دبی اوت لت مال (Dubai Outlet Mall) از بهترین و محبوب‌ترین مراکز خرید اجناس تک و عمده در دبی است. در این مجتمع تجاری و تفریحی بیش از ۲۴۰ واحد تجاری مختلف مشغول فعالیت هستند که در آن‌ها اجناسی متنوع از انواع لباس گرفته تا کیف، کفش، عطر، جواهرات، مبلمان، کامپیوتر، موبایل و… از برند‌های مختلف عرضه می‌شود. جالب است بدانید که این مرکز خرید میزبان بالغ‌بر ۱۲۰۰ برند معروف و برتر جهانی است. تفاوت اصلی عمده فروشی دبی اوت لت مال با سایر عمده فروشی‌های دبی این است که اغلب اجناس در این مرکز خرید، در تمام طول سال با تخفیف‌های ۳۰ تا ۹۰درصدی عرضه می‌شوند. از‌این‌رو اگر به‌دنبال خرید عمده مقرون‌به‌صرفه و پر‌سود در دبی هستید، حتماً سری به دبی اوت لت مال بزنید. 

آدرس: Route 66 – Al Ain – Dubai Road – Dubai Outlet Mall – Dubai – United Arab Emirates

آدرس دبی اوت لت مال روی نقشه گوگل 

بازار نایف دبی | Naif Souq

در معرفی بازار‌های عمده فروشی دبی، نام بازار نایف دبی (Naif Souq) را نباید از قلم انداخت. این بازار از قدیمی‌ترین مراکز تجاری در عروس امارات بوده و مقصدی عالی برای خرید عمده به‌شمار می‌آید. خوب است اشاره کنیم که این بازار قدیمی در گذشته «بازار باکس» نام داشت و پس از بازسازی گسترده‌ای که در دهه ۱۹۸۰ انجام شد، «بازار نایف» نام گرفت. در این بازار طیف گسترده‌ای از انواع کالا عرضه می‌شود؛ با‌این‌حال بسیاری فقط برای خرید اقلامی همچون زعفران، عود، انواع عطر، ادویه و لباس‌های عربی به این بازار مراجعه می‌کنند. در‌نهایت اگر در‌خصوص قیمت اجناس در بازار نایف بپرسید، باید بگوییم که این بازار مقصدی عالی برای خرید انواع کالا با قیمت‌های مناسب و ارزان است. 

آدرس: Naif Street, Near Naif Police Station – Dubai – United Arab Emirates

آدرس بازار نایف دبی روی نقشه گوگل 

بازار مرشد دبی | Bazaar Guide

بازار مرشد (Bazaar Guide) را می‌توان به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین عمده فروشی دبی معرفی کرد. جالب است بدانید که بسیاری از واحد‌های تجاری این بازار، متعلق به ایرانیان است؛ به همین سبب بازار مرشد دبی، محبوبیت زیادی در میان گردشگران ایرانی دارد. قیمت اجناسی که در این بازار عرضه می‌شوند به‌قدری مناسب و ارزان است که امکان ندارد دست خالی از آن خارج شوید. از‌این‌رو اگر به‌دنبال خریدی مقرون‌به‌صرفه و رضایت‌بخش در دبی هستید، فراموش نکنید که در سفر به دبی حتماً سری به بازار مرشد بزنید. در‌نهایت خوب است اشاره کنیم که در این بازار بزرگ، علاوه‌بر واحد‌های تجاری رستوران‌های بسیاری نیز مشغول فعالیت هستند. در نتیجه شما می‌توانید پس از گشت‌و‌گذاری طولانی در بازار، به یکی از بهترین رستوران های دبی مراجعه کرده و با صرف غذایی خوش‌عطر‌و‌طعم خستگی را از تن به در کنید. 

آدرس: 8 23rd St – Deira – Al Sabkha – Dubai – United Arab Emirates

آدرس بازار مرشد دبی روی نقشه گوگل 

مرکز خرید دراگون مارت | Dragon Mart

مرکز خرید دراگون مارت نه‌تنها یک مجتمع تجاری، بلکه جزء جاهای دیدنی دبی به‌شمار می‌آید؛ چرا‌که فضای درون این عمده فروشی دبی بسیار زیبا و منحصر‌به‌فرد طراحی شده است. دراگون مارت در‌ واقع مرکز خریدی چینی است که در آن اجناسی متنوع از برند‌های مختلف چینی با قیمتی بسیار مناسب و ارزان عرضه می‌شوند. جالب است بدانید که این مجتمع تجاری با بیش از ۴۰۰ فروشگاه، بزرگ‌ترین مرکز خرید چینی خارج از کشور چین به‌شمار می‌آید. تنوع اجناسی که در این مرکز خرید عرضه می‌شوند به‌قدری زیاد است که می‌توان گفت هر‌نوع کالایی که در نظر داشته باشید، در این مرکز خرید به‌راحتی پیدا می‌شود. در‌نهایت خوب است اشاره کنیم که در این مجتمع علاوه‌بر واحد‌های تجاری، امکانات رفاهی و تفریحی نیز فراهم شده است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران‌هایی با منو‌های متنوع، بوفه‌های غذا، کافی‌شاپ‌ها، سالن‌های سینما و وسایل بازی برای کودکان اشاره کرد. 

آدرس: International City Al Awir Road Dragon Mart 1 – Dubai – Dubai – United Arab Emirates

آدرس مرکز خرید دراگون مارت روی نقشه گوگل 

مرکز خرید دراگون مارت ۲ | Dragon Mart 2

مرکز خرید دراگون مارت ۲ (Dragon Mart 2) نیز همچون دراگون مارت اصلی، مرکز خریدی چینی است که در آن انواع کالا از انواع پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و الکترونیکی، اثاثیه منزل و… از برند‌های چینی عرضه می‌شود. مرکز خرید دراگون مارت ۲ را می‌توان لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین عمده فروشی دبی دانست که قیمت کالاهای مختلف در آن بسیار مناسب و ارزان است. علاوه‌بر این‌ها در این مجتمع تجاری، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی از جمله سالن سینما، شهربازی، فودکورت، کافه، رستوران، اتاق مادر و کودک و… نیز برای رفاه حال بازدید‌کنندگان فراهم شده است. از‌این‌رو اگر در سفر به دبی به‌دنبال مرکز خریدی منحصر‌به‌فرد و لوکس هستید که قیمت اجناس مختلف در آن برای خرید عمده مقرون‌به‌صرفه باشد، پیشنهاد می‌کنیم سری به مرکز خرید دراگون مارت ۲ بزنید. 

آدرس:‌ Al Awir Road – International City – Dubai – United Arab Emirates

آدرس مرکز خرید دراگون مارت ۲ روی نقشه گوگل 

بازار طلای دیره دبی | Deira Gold Souk

بازار طلای دیره دبی (Deira Gold Souk) از منحصر‌به‌فرد‌ترین مراکز خرید دبی بوده و بزرگ‌ترین مراکز خرید طلا در جهان است. به همین سبب این بازار را به افرادی که قصد خرید طلا از بازار‌های عمده فروشی دبی را دارند پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا‌که در این بازار انواع  طرح‌ها و نمونه‌های طلا به‌راحتی با قیمتی مناسب پیدا می‌شود. از‌ سوی دیگر خوب است بدانید که قیمت طلا در این بازار بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های مشابهی است که در کشور‌های اروپایی به فروش می‌رسند. جالب است بدانید که در بازار طلای دیره دبی زیور‌آلات طلایی که دست‌ساز نیستند، به قیمت طلای خام به خریداران عرضه می‌شوند. تنوع بالا، قیمت ارزان، دسترسی راحت و… از مهم‌ترین دلایلی است که بسیاری از بازرگانان فعال در زمینه طلا و جواهرات، بسیاری از خرید‌‌و‌فروش‌های خود را به این بازار محدود می‌کنند. 

آدرس: Golden Star Hotel Building – Souk Deira St – Deira – Al Sabkha – Dubai – United Arab Emirates

آدرس بازار طلای دیره دبی روی نقشه گوگل

بازار ادویه جات دبی | Spice Souk Dubai

بازار ادویه جات دبی (Spice Souk Dubai) که دقیقا در کنار بازار طلای دیره دبی قرار دارد، بهترین مقصد برای خرید انواع ادویه‌جات، ترشی‌جات، گیاهان دارویی و… است. به محض قدم گذاشتن در این بازار رنگارنگ، طوفان عطر و بوی ادویه‌جات مختلف، مشام شما را پر کرده و زیبایی‌های منحصر‌به‌فرد این بازار چشمان شما را به خود خیره می‌کنند. از این‌ها گذشته، اگر قصد خرید هر‌نوع ادویه، ترشی، گیاهان دارویی و… را دارید، باید بگوییم که این بازار بزرگ‌ترین و بهترین عمده فروشی دبی در این زمینه است. از‌این‌رو توصیه می‌کنیم برای خرید انواع ادویه‌جات با‌کیفیت و مرغوب، حتماً به این بازار قدیمی و خوش‌رنگ‌و‌عطر در دبی سری بزنید. 

آدرس: 41 34th St – Deira – Al Ras – Dubai – United Arab Emirates

آدرس بازار ادویه جات دبی روی نقشه گوگل 

بازار سنتی دیره | Deira Old Souk

بازار ادویه جات و بازار طلای دیره که در بخش‌های قبلی معرفی کردیم، در‌واقع بخشی از بازار بزرگ و سنتی دیره (Deira Old Souk) هستند. این بازار سنتی قدیمی‌ترین عمده فروشی دبی است که تأسیس آن به سال ۱۸۳۰ میلادی باز‌می‌گردد. این بازار بزرگ شامل بخش‌های مختلف می‌شود و در هر بخش آن کالاهای مربوط به یک زمینه خاص عرضه می‌شوند. فضای بازار‌های سنتی دیره بسیار تماشایی بوده و طاق‌های چوبی و بادگیر‌های باز‌سازی‌شده پر‌رنگ‌ترین عناصری است که در بخش‌های مختلف این بازار خود‌نمایی می‌کنند. این مرکز خرید سنتی، مقصدی عالی برای خرید عمده انواع کالا در دبی بوده و شما می‌توانید هر‌نوع کالایی را با قیمتی ارزان در این بازار پیدا کرده و خریداری کنید. 

آدرس: 778X+V5H – Deira – Dubai – United Arab Emirates

آدرس بازار سنتی دیره روی نقشه گوگل 

بازار عمده فروشی پارچه دبی | Textile wholesale market Bur Dubai

از جمله پر‌ازدحام‌ترین بازار‌های عمده فروشی دبی که دارای فضایی سنتی بوده و برای گردشگران نیز جذابیت بسیاری دارد، بازار عمده فروشی پارچه دبی (Textile wholesale market Bur Dubai) است. از معماری باستانی سنتی و فضای شاد و دلنشین این بازار که بگذریم، به تنوع پارچه‌ها در فروشگاه‌های آن می‌رسیم. در این بازار هر جنس پارچه‌ای که بخواهید، با کیفیت‌های مختلف و قیمت‌های متنوع پیدا می‌شود. همچنین تنوع طرح و رنگ پارچه‌ها در بازار عمده فروشی پارچه دبی به‌قدری زیاد است که امکان ندارد قصد خرید پارچه‌ای را داشته باشید و دست خالی از این بازار بیرون بروید. در نتیجه اگر به‌دنبال مکانی مناسب برای خرید انواع پارچه با قیمتی مناسب هستید، بازار بزرگ و رنگارنگ پارچه دبی، بهترین مقصد برای شما است. 

آدرس: 57, Opposite to Abra – Ali Bin Abi Taleb St – Dubai – United Arab Emirates

آدرس بازار عمده فروشی منسوجات دبی روی نقشه گوگل 

جمعه بازار مسافی | Masafi, Friday Market

آخرین عمده فروشی دبی که می‌خواهیم معرفی کنیم، جمعه بازار مسافی (Masafi, Friday Market) است. بازار مسافی بازاری سنتی بوده و در میانه‌های جاده فجیره-دبی، در کنار دامنه کوه‌های هاجر قرار دارد. در این بازار سنتی می‌توان کالا‌ها و محصولات متنوعی از میوه و سبزیجات تازه گرفته تا صنایع‌دستی، سوغات دبی، فرش و قالیچه، لوازم خانگی و… را تهیه کرد. در این بازار سنتی چانه‌زنی برای گرفتن تخفیف از فروشندگان بسیار رواج دارد؛‌ از‌این‌رو اگر برای خرید هر‌نوع کالایی به این بازار رفتید، فراموش نکنید که برای گرفتن تخفیفی مناسب با فروشندگان چانه بزنید. در‌نهایت باید اشاره کنیم که در اطراف جمعه بازار مسافی مناظر کوهستانی بسیار زیبایی به چشم می‌خورند؛‌ در‌نتیجه حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، گشت‌و‌گذار در این بازار سنتی و تماشای مناظر اطراف آن خالی از لطف نیست. 

آدرس: Friday market – United Arab Emirates

آدرس جمعه بازار مسافری روی نقشه گوگل 

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان همان طور که وعده داده بودیم، بازار‌ها و مراکز خرید عمده فروشی دبی را به‌صورت کامل معرفی کردیم. در‌ نهایت پیشنهاد می‌کنیم که اگر هوای سفر به عروس امارات را در سر دارید، مطلب راهنمای سفر دبی را مطالعه کرده تا با جاذبه‌های گردشگری دبی، بهترین هتل های دبی، بهترین رستوران های دبی و… آشنا شده و راه‌و‌چاه سفر به این شهر گردشگری را بیاموزید. در‌ نهایت فراموش نکنید که اگر تا‌کنون تجربه خرید از مراکز خرید و بازار‌های عمده فروشی دبی را داشته‌اید، تجربیات و نظرات ارزشمند خود را در بخش نظرات، با ما و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید تا ما نیز از اطلاعات شما بهره‌مند شویم.

بازار طلای دیره دبی (Deira Gold Souk) از منحصر‌به‌فرد‌ترین مراکز خرید دبی بوده و بزرگ‌ترین مراکز خرید طلا در جهان است. به همین سبب این بازار را به افرادی که قصد خرید طلا از بازار‌های عمده فروشی دبی را دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بازار عمده فروشی پارچه دبی (Textile wholesale market Bur Dubai) بزرگ‌ترین و بهترین بازار عمده فروشی دبی در زمینه پارچه بوده و طیف گسترده‌ای جنس‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف پارچه در آن عرضه می‌شود.

دبی اوت لت مال، مرکز خرید دراگون مارت و مرکز خرید دراگون مارت ۲ مقاصدی مناسب برای خرید پوشاک در دبی هستند.

در این مرکز خرید اجناسی متنوع از انواع لباس گرفته تا کیف، کفش، عطر، جواهرات، مبلمان، کامپیوتر، موبایل و… از برند‌های مختلف عرضه می‌شود.

برای خرید انواع کالا از انواع پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و الکترونیکی، اثاثیه منزل و… از برند‌های چینی می‌توان به مراکز خرید دراگون مارت ۱ و ۲ مراجعه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.