بازار فردوسی مشهد | بهترین مرکز برای خرید پوشاک ارزان

0

درباره سیل گردشگرانی که هر سال از داخل و خارج به مشهد می‌آیند خبر دارید؛ شهر مشهد هرساله حدود سه برابر جمعیت تهران، از داخل و خارج کشور گردشگر دارد. این جمعیت معادل 25 میلیون گردشگر است. این حجم از جمعیت به امکانات بسیاری نیاز دارد که یکی از این امکانات مراکز خرید متنوع و بزرگ است. لیست مراکز خرید باکیفیت مشهد بسیار بلند است. در این لیست نامی به چشم می‌خورد که برای مشهدگردها آشناست. بازار فردوسی مشهد مرکز خریدی شناخته‌شده در این شهر است. اگر شما هم قصد دارید با این مجتمع تجاری آشنا شوید، کفش مناسب بپوشید، کارت پولتان را بردارید و دست ما را بگیرید تا با هم به این مرکز خرید برویم.

بازار فردوسی کجاست؟ | آدرس و مسیر دسترسی پاساژ فردوسی مشهد

اولین سؤال هر مسافری این است که مرکز خرید فردوسی کجاست و چطور به آنجا برویم؟ اگر با ماشین شخصی در مشهد تردد می‌کنید، برای رفتن به بازار فردوسی این آدرس را دنبال کنید: کوی طلاب، انتهای خیابان شهید مفتح، بازار فردوسی. می‌توانید اسم بازار فردوسی را در اپلیکیشن نشان وارد کرده و راهنمایی بگیرید.

نمایی ازایستگاه مفتح مشهد

برای تردد با مترو هم بهتر است از طریق خط ۲، خودتان را به یکی از ایستگاه‌های مفتح یا نبوت برسانید. از هر دو ایستگاه مترو تا بازار فردوسی هم راه چندانی نیست که هم با پای پیاده و هم با ماشین می‌توان طی کرد. خوبی پیاده‌روی این است که هر دو طرف مسیرتان پر است از مغازه‌های پوشاک و کیف و حوصله‌تان سر نمی‌رود. اگر حوصله وسایل نقلیه عومی را ندارید، می‌توانید تاکسی اینترنتی یا تاکسی خطی بگیرید. تاکسی‌ها از هر نقطه مشهد شما را به این پاساژ می‌آورند.

فاصله پاساژ فردوسی تا حرم

وارد پاساژ فردوسی مشهد که می‌شوید با حجم زیادی از جمعیت روبه‌رو می‌شوید. علت این شلوغی هم نزدیکی بازار به حرم امام رضا (ع) است. از حرم تا پاساژ فردوسی 37 دقیقه پیاده‌روی پیش روی شماست. اگر دوست دارید با اتوبوس بروید که اتوبوس بی‌آرتی خط ۸۳ هم از پایانه امام رضا حرکت کرده بعد از گذر از ورودی باب‌الرضا و عبور از زیرگذر حرم، به سمت میدان مفتح می‌رود. این خط اتوبوس را سوار شوید و در ایستگاه شهید مفتح پیاده شوید.

همان طور که در بخش قبلی گفتیم، خوشبختانه مترو در نزدیکی این مرکز خرید ایستگاه دارد. از ایستگاه بسیج یا شهدا سوار می‌توانید سوار مترو شوید و مابقی مسیر را همان طور که در بالا گفتیم، پیش ببرید.

معرفی بازار فردوسی مشهد

نمایی ازفضای داخلی بازار فردوسی مشهد

بازار فردوسی مشهد در زمینی به مساحت 30هزار مترمربع با زیربنایی به مساحت 7هزار مترمربع واقع شده است و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. این مرکز خرید در سال 1391 افتتاح شد و 725 واحد تجاری را در خود جای داده است. این مجتمع عظیم 4طبقه چندین درب ورودی از 2 خیابان اصلی و کوچه‌های مجاور به خود دارد و این موضوع دسترسی آن را بسیار ساده می‌کند. در اینجا می‌توانید از انواع فروشگاه‌ از جمله پوشاک بزرگسالان، سیسمونی کودک، جواهرآلات، طلا، بدلیجات، نقره، وسایل عروس و داماد، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر فروشگاه‌های متنوع دیدن کنید.

بازار فردوسی برای خرید اقتصادی بهترین گزینه موجود است. از سویی تنوع اجناس هم باعث می‌شود زمان کمتری از شما هدر برود. 

آشنایی با بخش تجاری مجتمع فردوسی مشهد

درباره بخش تجاری بازار بزرگ فردوسی مشهد باید بدانید که هر طبقه تفکیک مشاغل بی‌نظیری دارد. تفکیک طبقات این پاساژ ایده جالبی بود که اتفاقاً از آن استقبال شد. جداسازی طبقات به این معناست که هر طبقه اجناس خاصی دارد و شما لازم نیست تمام طبقات را جست‌وجو کنید تا آنچه را می‌خواهید پیدا کنید.

این یعنی به‌عنوان مثال شما می‌توانید در طبقه دوم این مجموعه، انواع فروشگاه لوازم عروس و داماد، ساعت، بدلیجات و طلا را بیابید. در طبقه اول روی همکف، انواع مزون لباس زنانه، مانتوسرا، روسری، کیف و کفش به چشم می‌خورد. در طبقه منفی یک یا همان زیرهمکف نیز می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص کودکان، انواع لباس و سیسمونی یا لوازم مربوط به نوزادان را تهیه کنید. طبقه همکف نیز به پوشاک خانم‌ها و آقایان اختصاص یافته است.

خلاصه اینکه تفکیک طبقات به شکل زیر است:

  • طبقه همکف لباس مردانه و زنانه؛
  • طبقه 1- لباس کودک و سیسمونی؛
  • طبقه 1 مرکز عمده انواع پوشاک، روسری، شال، مانتو، کیف و کفش؛
  • طبقه 2 ملزومات عروسی، وسایل عروس و داماد، طلا، جواهر، زیورآلات و ساعت.

نمایی ازفضای داخلی بازار فردوسی

این مجتمع مجموعاً 725 فروشگاه دارد که تقریباً تمامی آن‌ها فعال هستند. این تعداد فروشگاه باعث شده تا بتوانیم طیف بی‌نظیری از انواع برند و تنوع عالی از انواع محصولات را در این مرکز شاهد باشیم. به همین خاطر بر اساس ادعای مدیریت مجموعه، محال است از بازار بزرگ فردوسی بازدید کنید و کالای دلخواهتان را پیدا نکنید.

آدرسمشهد، کوی طلاب، انتهای خیابان شهید مفتح، بازار فردوسی
شماره تماس051325040016
صفحه اینستاگرامbazar.ferdowsi@
ساعات کاریهمه روزه از 10 صبح تا 10 شب
آدرس سایتhttps://ferdowsi2.com

امکانات بازار فردوسی مشهد

امکانات این مرکز تجاری با دیگر بازارهای مشهد متفاوت است. این پاساژ پا به‌ سن‌ گذاشته و امکاناتی معمولی و معقول دارد که شاید از نظر نوجوان‌ها کسل‌کننده به نظر برسد؛ اما باب‌ دل بزرگسالان است. حس‌وحال رفتن به این پاساژ مانند حال‌وهوای خانه مادربزرگ است؛ مکانی ساده با وسایلی کارآمد. بگذارید اینطور بگوییم؛ این پاساژ فود کورت ندارد که بتوانید از هر غذا لقمه‌ای بردارید؛ در عوض رستورانی دارد که غذاهایش طعم بهشت دارند. این مرکز خرید کاملاً یک مرکز خرید است و هرآنچه را نیاز یک مرکز خرید است، دارد. در ادامه امکانات این مرکز خرید را به شما معرفی می‌کنیم.

  • دسترسی آسان به اصناف خاص در طبقات مختلف؛
  • چندین لاین پله برقی برای تردد بین طبقات؛
  • سیستم اعلان و اطفای حریق هوشمند؛
  • سیستم دوربین و مانیتورینگ مداربسته؛
  • چند لاین آسانسور نفر بر و حمل بار؛
  • سیستم تهویه و هواکش به‌روز؛
  • بخش بازی کودکان؛
  • خودرو حمل کودک؛
  • دستگاه خودپرداز؛
  • دسترسی آسان؛
  • پله‌های اضطراری.

پارکینگ پاساژ فردوسی

نمایی ازپارکینگ بازار فردوسی

خوشبختانه بازار فردوسی مشهد دارای پارکینگ اختصاصی است و همه بدون محدودیت می‌توانند از آن استفاده کنند؛ اما از طرفی به دلیل شلوغی خیابان‌های اطراف، معمولاً بسیاری از مشتریان این مرکز خرید با معضل پربودن ظرفیت پارکینگ رو‌به‌رو خواهند شد و باید چند دقیقه‌ای منتظر بمانند تا یک جای پارک آزاد شود.

بازار فردوسی شماره 2 مشهد کجاست؟

با توجه به استقبال فراوان ساکنان مشهد از بازار فردوسی شماره 1 و با تکمیل‌شدن بخش تجاری آن، سرمایه‌گذاران مجموعه تصمیم به احداث فاز دوم این مرکز خرید گرفتند. بازار فردوسی شماره 2 مشهد در بلوار امت و دقیقاً پشت بازار فردوسی شماره یک قرار دارد. این مرکز با وجود آنکه در بافت سنتی و قدیمی مشهد واقع شده، یکی از مراکز لوکس و مدرن به حساب می‌آید و ظاهری بسیار زیبا دارد. این مجتمع 30هزار مترمربع زیر بنا و 4 طبقه کاملاً مجزا دارد.

بازار فردوسی شماره 2 را باید بورس کیف و کفش، عطر و ادکلن، بدلیجات، لباس زیر، لوازم آرایشی و بهداشتی، روتختی، ساعت، لباس مردانه، زنانه و بچه‌گانه، مانتو و روسری، اسباب بازی، سیسمونی، چادر و عینک آفتابی دانست. این مجتمع ظاهری به‌مراتب زیباتر و امروزی‌تر از بازار فردوسی شماره یک دارد و توانسته مخاطبان بسیاری را جذب خود کند. لازم‌به‌ذکر است که به دلیل تازه‌تأسیس بودن این بازار، می‌توانید از قرعه‌کشی‌ و جوایز مختلف خرید از این پاساژ نیز بهره‌مند شوید. همچنین باید اضافه کنیم که این مرکز نیز دارای پارکینگ طبقاتی است و نیازی نیست نگران جای پارک وسیله نقلیه خود باشید.

تفریح در بازار فردوسی مشهد

بازارگردی و لذت‌بردن از تماشای اجناس باکیفیت تفریحی است که در این مرکز خرید برای شما آماده شده است. اگر به دنبال ورزش‌های متنوع و دیگر تفریحات هستید، باید سراغ راهنمای سفر به مشهد بروید تا با جاهای تفریحی مشهد آشنا شوید. پاساژ فردوسی مشهد به غیر از لذت خرید، به شما خریدی اقتصادی هدیه می‌کند. باقدم‌زدن در طبقات این مرکز خرید متوجه می‌شوید که خریدی هیجان‌انگیز در انتظار شماست. قیمت اجناس این فروشگاه معقول است. خرید برای کودکان کوچک شکنجه است؛ پس آن‌ها هم با گریه‌کردن اعتراضشان را نشان می‌دهند. برای اینکه حفظ اعصاب خانواده‌ها مرکز خرید فردوسی ماشین‌های مخصوص حمل کودک تهیه کرده است. کودکان از سواری در این ماشین‌ها لذت می‌برند. محلی برای بازی کودکان در این پاساژ وجود دارد که برای عوض‌شدن حال‌وهوای بچه‌ها و شادشدنشان مناسب است.

جاهای دیدنی نزدیک به بازار فردوسی مشهد

وقتی آدم سفر می‌رود، زمانش محدود است و دوست دارد از آن زمان کم، حداکثر استفاده را بکند. برای همین جاهای دیدنی نزدیک به بازار را برایتان می‌آوریم تا بتوانید قبل یا بعد از خرید، سری هم به این جاها بزنید و زمانتان را مدیریت کنید.

بوستان امت

پارک پردیس قائم مشهد

بوستان امت نزدیک‌ترین فاصله را با بازار فردوسی مشهد دارد. افرادی بسیاری بعد از خرید برای رفع خستگی به این پارک می‌روند. نفس‌تازه‌کردن در این بوستان را از دست ندهید؛ فضای این پارک بسیار دلرباست. پوشش گیاهی جذاب و وسایل بازی کودکان ترکیبی است که این بوستان امت را خاص کرده است. شما از گیاهان لذت می‌برید و کودکان از بازی. بوستان امت تا فردوسی 8 دقیقه پیاده و 3 دقیقه با خودرو فاصله دارد.

گنبد خشتی

گنبد خشتی متعلق به دوران صفویه است و در دسته جاهای دیدنی مشهد قرار می‌گیرد. بنابر روایات این گنبد متعلق به امامزاده سید محمد از نوادگان موسی بن جعفر (ع) است. این گنبد در ابتدای بلوار طبرسی، کوچه گنبد خشتی و نزدیکی کوچه آسیاب قرار گرفته است. گنبد خشتی با بازار فردوسی مشهد 36 دقیقه پیاده و 11 دقیقه با خودرو فاصله دارد.

آدرس: ابتدای بلوار طبرسی، کوچه گنبد خشتی، کوچه آسیاب

خانه توکلی

خانه توکلی

خانه توکلی از شکیل‌ترین خانه‌های تاریخی در مشهد است. در سرتاسر خانه کاشی‌ها و آجرکاری‌های نفیسی استفاده شده است که باعث خاص‌شدن این خانه شده است. فضای این خانه برای گردشگران جذاب و برای عکاسان حیرت‌آور است. بین پاساژ فردوسی مشهد و خانه توکلی 41 دقیقه پیاده و 12 دقیقه با خودرو راه است.

آدرس: نواب صفوی ۷

آرامگاه نادر

نادرشاه افشار برای مشهدی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. نادرشاه از بزرگ‌ترین پادشاهان ایران بوده است. در زمان حکومت او پایتخت مشهد بوده است و به همین علت اکثر مراکز مهم مشهد متعلق به دوران افشاریه است. در آرامگاه این پادشاه علاوه مقبره وی، قسمت‌های دیگری هم وجود دارد. مقبره کُلُنل پسیان یکی از قسمت‌های مهم باغ موزه نادری مشهد است. موزه سلاح‌های افشاری در طبقه‌های همکف و بالای ساختمان اصلی واقع شده است. برای ورود به این آرامگاه باید ورودی پرداخت کنید. بازار فردوسی مشهد در فاصله 16 دقیقه‌ای با ماشین و 1 ساعته پیاده‌روی قرار دارد.

آدرس: مشهد، چهارراه شهدا

خب دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، شما به‌صورت کامل با پاساژ فردوسی مشهد آشنا شدید. آیا تا به حال از این بازار دیدن کرده‌اید؟ در مقایسه با بازارهای مجللی همانند برج آرمیتاژ مشهد یا برج سلمان مشهد نظر شما درباره این مرکز خرید چیست؟ آیا با احداث مراکز خرید جدید، این بازار از سکه افتاده است؟ به نظر شما بازار فردوسی 2 از بازار فردوسی شماره 1 طراحی بهتری دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

بازار فردوسی در بلوار مفتح، میدان گل‌شور قرار دارد.

این بازار همه روزه از 9 صبح تا 20:30 شب فعال است.

بله، این مجموعه دارای پارکینگ اختصاصی است.

بهترین مسیر برای دسترسی به این بازار، بلوار مفتح است.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار فردوسی، ایستگاه مترو شهید مفتح است که در بلوار طبرسی قرار دارد.

2.9/5 (10 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.