جاهای تفریحی مشهد | اوج سرگرمی در سرزمین خورشید

0

جاهای تفریحی مشهد به‌اندازه‌ای است که باید چندین سفر را برای گشت‌و‌گذار در تمامی این مکان‌ها اختصاص دهید. پارک‌های آبی، باغ‌وحش‌هایی با حیوانات زیبا، بوستان‌های سرسبز و مراکز مخصوص تفریح خانواده در گوشه‌و‌کنار مشهد خودنمایی می‌کند. به‌لطف این مکان‌ها، در کنار زیارت بارگاه امام رضا (ع)، فرصتی برای تفریح و سرگرمی پیدا می‌کنید. این شرایط گردشگری در مشهد را به سفری تبدیل کرده که هم فال است و هم تماشا. متناسب با هر برنامه‌ای که برای سفر ترتیب داده‌اید، مشهد سرگرمی خاصی برای شما دارد. به همین دلیل انصافاً باید گفت حیف است راهی مشهد شوید و حسابی در این شهر تفریح نکنید. در ادامه فهرستی پُروپیمان از مراکز تفریحی مشهد آماده کرده‌ایم. قول می‌دهیم به‌لطف این اطلاعات، سفری خاطره‌انگیز را در مشهد تجربه کنید و با خاطره‌ای خوش از دیار ضامن آهو به شهرودیار خود بازگردید.

جاهای تفریحی مشهد با جاذبه‌های طبیعی

گردشگری را سراغ نداریم که گشت‌و‌گذار در جاهای طبیعی را دوست نداشته باشد. با این حال گردشگری در جاهای طبیعی، زمانی حسابی خوش می‌گذرد که شرایط تفریح نیز در این مکان‌ها مهیا باشد. جاهای تفریحی مشهد در کنار زیبایی‌های طبیعت، سرگرمی‌های جذابی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

چالیدره مشهد

چالیدره،جاذبه های تفریحی مشهد

منطقه چالیدره مشهد مدتی است که به یکی از بهترین جاهای تفریحی مشهد تبدیل شده. چالیدره در ناحیه خوش آب‌و‌هوای طرقبه مشهد قرار دارد. این مکان تفریحی در دره‌ای زیبا قرار دارد و دریاچه‌ای با آب‌های زلال در آن خودنمایی می‌کند. منطقه تفریحی چالیدره چیزی حدود ‍۱۶۰ هکتار مساحت دارد. در این مساحت تا چشم کار می‌کند، سرگرمی‌های متنوع مشاهده می‌شود. تفریح‌های هیجان‌انگیز آبی،‌ رستوران‌های درجه‌یک با غذاهای اعیانی و کافه‌های دنج در چالیدره، بساط سرگرمی گردشگران را فراهم کرده است. در این منطقه در کنار سرگرمی‌های آبی، تفریح‌های هیجان‌انگیزی مانند بانجی‌ جامپینگ و تله‌‌کابین نیز وجود دارد.

آدرسمشهد، طرقبه، جاغرق، چالیدره
هزینه بازدیدورودی رایگان | بابت آیتم‌های مختلف باید هزینه جداگانه پرداخت شود.
بهترین زمان سفرفصل‌های گرم سال

طرقبه مشهد

طرقبه،یکی از جاهای تفریحی مشهد

طرقبه یکی از قدیمی‌ترین جاهای تفریحی مشهد به حساب می‌آید. با این حال هر چقدر زمان بیشتری می‌گذرد، جاذبه‌های گردشگری طرقبه بیشتر می‌شود. جالب است بدانید طرقبه به بهشت شکم‌گردها نیز معروف است. بهترین رستوران های مشهد در طرقبه خودنمایی می‌کند. در کنار رستوران های اعیانی، مراکز خرید بزرگی در طرقبه وجود دارد. آب‌‌و‌هوای این منطقه نیز به‌اندازه‌ای خوش است که از گردشگری در آن سیر نمی‌شوید. گردشگرانی که تاکنون به مشهد آمده‌اند با ما هم‌عقیده‌اند که سفر به این شهر بدون گشت‌و‌گذار در طرقبه کامل نمی‌شود.

اطلاعات بازدید طرقبه

آدرسخراسان رضوی، ۱۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد
هزینه ورودیرایگان
بهترین زمان سفرفصل بهار و تابستان

شاندیز مشهد

شاندیز مشهد،یکی از بهترین مناطق تفریحی مشهد

منطقه شاندیز مشهد، رقیب دیرینه طرقبه در میان دیگر جاهای تفریحی مشهد است. شاندیز نیز همانند طرقبه، بورس بهترین رستوران های مشهد به حساب می‌آید. رستوران پدیده شاندیز مشهد، حاج حسن و قرمه‌خوران از معروف‌ترین رستوران‌های شاندیز هستند. از طرف دیگر آب‌و‌هوای شاندیز، لذت گردشگری در این منطقه را دوچندان می‌کند. شاندیز مکان‌های زیادی دارد که به‌عنوان جاهای تاریخی مشهد شناخته می‌شوند. اگر اهل ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم صبح اول‌وقت سری به پاراموتور شاندیز بزنید. سپس صبحانه‌ای مفصل در یکی از رستوران های شاندیز نوش جان کنید تا عیش شما از گشت‌و‌گذار در جاهای تفریحی مشهد کامل شود.

آدرس۴۰کیلومتری غرب مشهد (انتهای بلوار وکیل آباد، به سمت راست)
هزینه بازدیدرایگان
بهترین زمان بازدیدفصل بهار و تابستان

بند گلستان مشهد

بند گلستان،از جاذبه های تفریحی مشهد

بند گلستان یکی از آب‌بند‌های قدیمی خراسان است. تاریخ ساخت این بند به دوران تیموریان باز می‌گردد. بند گلستان به‌لطف آبی که در آن ذخیره شده و طبیعت سرسبزی که دارد، سال‌هاست یکی از بهترین جاهای تفریحی مشهد شناخته می‌شود. اگر اهل کمپینگ هستید و از تماشای آب لذت می‌برید، بند گلستان مشهد همان جایی است که دنبال آن می‌گردید. بند گلستان به‌لحاظ مسافت نیز فاصله کمی با دیگر جاهای تفریحی مشهد در منطقه طرقبه و شاندیز دارد.

آدرس ۸ کیلومتری غرب مشهد، بعد از پارک جنگلی وکیل آباد، رودخانه گلستان
ساعت بازدید24 ساعته
بهترین زمان سفرفصل بهار

سد طرق

سد طرق،از مکان های تفریحی مشهد

در اطراف مشهد منطقه‌ای خوش‌ آب‌و‌هوا با نام طرق وجود دارد. در این منطقه سدی بنا شده که یکی از جاهای تفریحی مشهد است. سد طرق مشهد آبی نیلگون و آرام دارد. این سد نسبت به دیگر مناطق تفریحی مشهد، خلوت‌تر است. به همین دلیل اگر به‌دنبال آرامش هستید و می‌خواهید لب آب بنشینید و گذر عمر ببینید، سد طرق بهترین انتخاب برای شماست. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی سد طرق شدید، حتماً لوازم کمپینگ همراه داشته باشید.

آدرسخراسان رضوی، ۱۴‌کیلومتری جنوب شرقی مشهد، سد و منطقه گردشگری طرق
هزینه بازدیدرایگان
بهترین زمان سفرفصل بهار و تابستان

روستای کنگ کهن

روستای کنگ کهن،از مناطق تفریحی مشهد

روستای کنگ مشهد از دیرباز تاکنون به‌عنوان یکی از خوش‌‌آب‌و‌هواترین جاهای تفریحی مشهد شناخته می‌شود. این منطقه در ۱۹کیلومتری غرب طرقبه قرار دارد. با این حال جاده آسفالت آن باعث شده تا از دسترس گردشگران دور نماند. روستای کنگ کهن معماری پلکانی و زیبایی دارد. به همین دلیل نیز به این روستا، ماسوله‌ خراسان گفته می‌شود. هوای روستای کنگ به‌اندازه‌ای دل‌پذیر است که از گردشگری در این منطقه سیر نمی‌شوید. این روستا در کنار طبیعت سرسبز، تکیه و رباط قدیمی دارد و گورستان باستانی آن باعث شده تا به یکی از جاهای تفریحی مشهد با جاذبه های تاریخی تبدیل شود.

آدرساستان خراسان رضوی، ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و حدود ۳۰ کیلومتری مشهد
هزینه ورودیرایگان
بهترین زمان سفربهار و تابستان

پارک ها و بوستان های مشهد

پارک ملت،یکی از مکان های تفریحی مشهد

اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که مشهد بیشترین پارک را در تمامی قسمت‌های شمال شرق ایران دارد. در این شهر نزدیک به ۵۰۰ پارک کوچک‌و‌بزرگ خودنمایی می‌کند. به همین دلیل هر وقت که اراده کنید، می‌توانید در کمترین زمان ممکن سری به بوستان‌ ها و پارک های مشهد بزنید. با این حال در بین تمامی این پارک‌ها، پارک ملت مشهد، پارک هفت حوض مشهد، پارک خورشید مشهد، باغ ملی مشهد، پارک وکیل آباد، پارک ملی چهل بازه و زیست پارک مشهد وسعت بیشتری دارند. در این پارک‌ها تا چشم‌ کار می‌کند منظره‌های تماشایی از هنرنمایی مادر طبیعت مشاهده می‌شود. به‌لحاظ زیباشناختی نیز انصافاً باید گفت مسئولین گردشگری مشهد برای این پارک‌ها چیزی کم نگذاشته‌اند. اگر با خرید بلیط هواپیما مشهد به این شهر رسیده‌اید، می‌توانید سری به پارک‌های نزدیک فرودگاه، مانند پارک بانوان ریحانه بزنید.

پارک های آبی مشهد

سرزمین موج ‌های آبی مشهد،از مکان های تفریحی مشهد

مشهد تا همین یکی‌دو دهه پیش پارک آبی نداشت. با این حال فوج گردشگران، زمینه‌ای برای ساخت پارک های آبی فراهم کرد. اکنون تعداد پارک های آبی مشهد به حدود انگشتان یک دست می‌رسد. این پارک‌های آبی همگی سرپوشیده هستند و در تمامی فصل‌های سال می‌توانید آب‌تنی کنید. گردشگری در پارک‌های آبی انتخاب مناسبی برای مسافرینی است که همراه خانواده راهی مشهد شده‌اند. اگر دنبال مراکز تفریحی مشهد برای کودکان می‌گردید، پارک‌های آبی را حتماً به برنامه مشهدگردی خود اضافه کنید.

موج های خروشان

سرزمین موج ‌های آبی مشهد، مجموعه موج های خروشان، پارک آبی ایرانیان مشهد و پارک ساحلی آفتاب مشهد در گروه پارک‌های آبی مشهد قرار دارند. سرگرمی‌های این پارک‌ها به‌اندازه‌ای جذاب است که نه‌تنها در استان خراسان رضوی، بلکه در کل ایران نظیر آن‌ها را سراغ نداریم.

باغ وحش های مشهد

در این قسمت از معرفی جاهای تفریحی مشهد، به باغ‌وحش‌های زیبای این شهر می‌رسیم. مشهد دو باغ‌وحش بزرگ با انواع‌و‌اقسام حیوانات دارد. این باغ‌وحش‌ها در نوع خود در منطقه نظیر ندارند. به همین دلیل اگر به به دنبال مراکز تفریحی مشهد برای کودکان می‌گردید، سفر به باغ‌وحش مشهد را حتماً به برنامه گردشگری خود اضافه کنید.

باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد،مکان های تفریحی مشهد

باغ وحش وکیل آباد در پارک وکیل آباد مشهد گل سرسبد جاذبه های تفریحی این شهر به حساب می‌آید. این باغ‌وحش به‌لحاظ قدمت نیز یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی مشهد است. باغ وحش وکیل آباد چیزی حدود ۴۰هزار مترمربع مساحت دارد. در این مکان حدود ۱۲۰ گونه جانوری نگهداری می‌شود. قرارگرفتن باغ‌وحش در منطقه ییلاقی و خوش‌‌آب‌‌وهوایِ وکیل آباد، که یکی از خیابان های معروف مشهد است، لذت گردشگری را در این مکان چندین برابر می‌کند.

آدرسمشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، در مجاورت کوهستان پارک مشهد
هزینه ورودی۴۰ هزار تومان
ساعت بازدید8 صبح تا ۶ عصر

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد،یکی از جاذبه های تفریحی مشهد

باغ پرندگان در منطقه گردشگری تجاری سپادِ مشهد واقع شده است. در این منطقه چندین مرکز خرید بزرگ نیز وجود دارد. همان‌ گونه که از نام این باغ پیداست، زیباترین پرنده‌های ایران و جهان در آن نگهداری می‌شود. باغ پرندگان مشهد انتخاب مناسبی برای گردشگرانی است که می‌خواهند برای مدتی از هیاهوی شهر فاصله بگیرند و در کنار پرندگان خوش‌الحان به آرامش برسند.

آدرسمشهد، میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق
هزینه ورودی10 هزار تومان
ساعت بازدید۹ صبح تا ۹ شب
اکنون که صحبت از جاهای تفریحی مشهد به میان آمد، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر راهنمای سفر مشهد را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

پارک مخصوص کودکان

مراکز تفریحی مشهد برای کودکان به‌اندازه‌ای است که در یک سفر نمی‌توانید به تمامی آن‌ها سر بزنید. جاهای تفریحی مشهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، از بهترین مکان های سرگرمی مشهد برای کودکان به حساب می‌آیند.

کارالند (شهر مشاغل) مشهد

کارالند (شهر مشاغل)،مراکز تفریحی مشهد برای کودکان

توجه والدین مشهدی به آینده فرزندان دلبندشان باعث شده تا پارک های اختصاصی برای کودکان ساخته شود. یکی از این پارک‌ها کارالند مشهد نام دارد. این پارک، اولین شهر مشاغل کودک در منطقه به حساب می‌آید. در کارالند نمونه‌هایی کودکانه از شغل‌های بزرگ‌سالان شبیه‌سازی شده است.

اطلاعات بازدید از کارالند مشهد

آدرسمشهد. بلوار هفت تیر،کوی گلشن، مجنمع تجاری آرمیتاژ، طبقه سوم
هزینه بازدیدهز غرفه هزینه مجزایی دارد که به‌ازای آن می‌توانید ۲۰ دقیقه در غرفه بازی کنید
ساعات بازدید۱۰ صبح تا ۲۳
شماره تلفن05138335300
آدرس سایتkaraland.ir

شهربازی معارفی مشهد

شهربازی معارفی ،مراکز تفریحی مشهد برای کودکان

همان‌گونه که می‌دانید مشهد به پایتخت معنوی ایران شهرت دارد. این شرایط زمینه ساخت شهربازی معارفی مشهد را فراهم کرده است. در این پارک در کنار سرگرمی‌های هیجان‌انگیزِ مخصوص کودکان، تفریح‌هایی با رویکرد معرفت‌شناسی و آشنایی کودکان با دین و مذهب فراهم شده است. شهربازی معارفی در پارکینگ شماره یک صحن جامع رضوی قرار دارد. به همین دلیل اگر با خرید بلیط اتوبوس مشهد به این شهر رسیده‌اید، از پایانه مسافربری تا شهربازی معارفی مشهد فاصله چندانی ندارید.

آدرسمشهد، امام رضا، شهید اندرزگو، تقاطع باب الجواد
ساعت بازدیدساعت 9 صبح تا 1 بعد از ظهر و سمت عصر از ساعت 4 تا 9 شب

پارک مادر و کودک

پارک مادر و کودک،مراکز تفریحی مشهد برای کودکان

به مادرانِ گردشگری که به همراه فرزندان دلبندشان راهی مشهد شده‌اند، پارک مادر و کودک را پیشنهاد می‌کنیم. این پارک در کنار امکانات و سرگرمی‌های ویژه‌ برای کودکان و مادران، خدمات رفاهی برای مادران باردار نیز دارد. حضور آقایان در این پارک ممنوع است به همین دلیل مادران با خیال راحت می‌توانند همراه با کودکانشان در این پارک به تفریح و بازی بپردازند.

آدرسمشهد، امامت ۴۹
هزینه ورودیرایگان

کلوپ پاندا

کلوپ پاندا،مراکز تفریحی مشهد برای کودکان

یکی از بهترین مراکز تفریحی مشهد برای کودکان با فضای سرپوشیده، کلوپ پاندا است. کلوپ پاندا سرگرمی‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان دارد. بازی‌هایی جذابی مخصوص دخترخانم‌ها و تفریح‌های هیجان‌انگیزی مخصوص آقاپسرها در کلوپ پاندا خودنمایی می‌کند. در این کلوپ می‌توانید همراه با خانواده حضور داشته باشید. قیمت بازی‌های ان کلوپ نیز در مقایسه با برخی شهربازی‌های دیگر، معقول‌تر است. این پارک بازی برای بچه های کمتر از ۱۰ سال جذاب است؛ پس اگر کودکتان بزرگ تر است، این محیط برایش حوصله‌سربر خواهد بود.

آدرسمشهد، بلوار صیاد شیرازی، نبش صیاد شیرازی ۱۸
شماره تماس05138931358

هپی لند

هپی لند،مراکز تفریحی مشهد برای کودکان

تجربه ثابت کرده گردشگران پس از اینکه پایشان به مشهد می‌رسد، راه بارگاه امام رضا (ع) را در پیش می‌گیرند. به همین دلیل در اطراف حرم آقا امام رضا (ع)، تا دلتان بخواهد مراکز خریدی مثل بازار فردوسی مشهد و همچنین جاهای تفریحی خودنمایی می‌کند. یکی از مراکز تفریحی مشهد برای کودکان نیز در خیابان طبرسی واقع شده که فاصله کمی با حرم امام رضا (ع) دارد. این مرکز تفریحی با نام هپی لند شناخته می‌شود. هپی لند بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان دارد. فضای مخصوص شن‌بازی، اتاق خوانندگی و سرگرمی‌های هیجان‌انگیزِ کودکانه را می‌توان از ویژگی‌های اصلی هپی لند نام برد. هپی لند اتاقی هم مخصوص برگزاری جشن تولد دارد. اگر با خرید بلیط قطار مشهد، عازم این شهر شده‌اید، نزدیک‌ترین شهربازی به شما مجموعه تفریحی هپی لند است. با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌راحتی می‌توانید به‌سمت این شهربازی مهیج راهی شوید.

آدرسمشهد، بین طبرسی 27 و 29، مجتمع تجاری و تفریحی آرمیتاژ، طبقه 3
هزینه ورودی۵۰هزار تومان

قلعه سحرآمیز

اگر یکی از بهترین هتل های مشهد در اطراف بارگاه امام رضا (ع) را انتخاب کرده‌اید، قلعه سحرآمیز مکان مناسبی برای سرگرمی کودکان شماست. قلعه سحرآمیز در تمامی فصل‌های سال پذیرای گردشگران است. به‌لحاظ سرگرمی نیز هر تفریحی که فکرش را بکنید در قلعه سحرآمیز برای کودکان دلبند شما وجود دارد.

سرزمین عجایب الماس شرق

سرزمین عجایب الماس شرق،مراکز تفریحی مشهد برای کودکان

الماس شرق یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. در طبقه بالای این مرکز تفریحی، شهربازی سرپوشیده‌ای با نام سرزمین عجایب ساخته شده است. به‌لطف قرارگیری سرزمین عجایب در الماس شرق، فرصتی برای گشت‌و‌گذار در مراکز خرید مشهد پیدا می‌کنید. در این مراکز خرید می‌توانید بهترین سوغات مشهد را خریداری کنید و با دستی پر به دیار خود باز گردید.

آدرسمشهد، مجتمع تجاری الماس شرق، طبقه سوم و چهارم
ساعت بازدیدهر روز هفته از ساعت ۱۰ تا ۲۲

پارک علمی پرفسور بازیما

پارک علمی پرفسور بازیما،مراکز تفریحی مشهد برای کودکان

اگر به الماس شرق رفتید و شهربازی سرزمین عجایب شما را سرگرم نکرد یا کودکتان به اکتشافات علاقه‌مند بود، پارک علمی پرفسور بازیما به‌عنوان یکی از پارک‌های آموزشی مشهد مناسب شماست. این پارک در مجتمع تجاری وصال است که با الماس شرق چند قدم فاصله دارد. افراد در همه سنین در این پارک اطلاعات سودمندی فرا می‌گیرند و دامنه دانستنی‌هایشان گسترش پیدا می‌کند. در این پارک می‌توانید اطلاعات جالبی درباره پیدایش کره زمین و سایر سیارگان در کهکشان راه شیری به دست بیاورید، با سبک زندگی انسان‌های نخستین آشنا شوید، اسکلت و بدن تاکسی‌درمی‌شده برخی حیوانات و حشرات را ببینید، به دنیای پر از شگفتی بدن انسان وارد شوید و خلاصه خیلی چیزهای تازه یاد بگیرید.

آدرساستان خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری وصال، طبقه ۴+
شماره تماس05137115052
ساعت کارهر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب؛ هر سانس حدود یک‌ساعت‌ونیم.
هزینه بازدیدبلیط برای کودکان سه تا شش سال: 15هزار تومان
بلیط برای کودکان زیر سه سال: رایگان
اینستاگرامprofessorbazimaa@

شهربازی های مشهد

به گردشگرانی که همراه خانواده راهی مشهد شده‌اند و می‌خواهند حسابی تفریح کنند، شهربازی های مشهد را پیشنهاد می‌کنیم. تعداد شهربازی های مشهد بیشتر از انگشتان دو دست شماست. با این حال شهربازی هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، محبوبیت بیشتری در بین گردشگران دارند.

شهربازی پارک ملت

شهربازی پارک ملت،از مراکز تفریحی مشهد

شهربازی پارک ملت یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های ایران به حساب می‌آید. این شهربازی در پارک ملت ساخته شده است. به‌لطف هوای خوش بوستان ملت، گشت‌و‌گذار در این شهربازی حال‌و‌هوای دیگری دارد. به‌لحاظ بازی‌های سرگرم‌کننده نیز شهربازی پارک ملت برای تمامی سنین تفریح‌های جذابی دارد.

آدرسمشهد، بزرگراه وکیل آباد، بلوار امامت
شماره تماس05136048679
ساعت بازدید پارک۲۴ساعته
هزینه ورودی پارکرایگان
ساعت بازدید شهربازیشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۳:۰۰ و پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۳:۰۰
هزینه ورودی شهربازی۳ هزار تومان

اکسون پارک

اکسون پارک،از مراکز تفریحی مشهد

برج تجاری اکسون یکی از بهترین مراکز خرید مشهد است. در طبقه چهارم این برج، شهربازی سرپوشیده‌ای با نام اکسون پارک ساخته شده است. ماشین برقی، چرخ‌و‌فلک کودکان، بازی‌های واقعیت مجازی و سینما چندبعدی را می‌توان از سرگرمی‌های جذاب اکسون پارک نام برد. شهربازی اکسون پارک در کنار فاصله کم با مراکز خرید مشهد، به بهترین رستوران های مشهد نیز بسیار نزدیک است.

آدرسمیدان هفده شهریور، برج اکسون طبقه چهارم، شهربازی اکسون پارک
شماره تماس05133402500
ساعات بازدیدهمه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۲۳
هزینه ورودیورودی ۵۰ هزار تومان. به‌ازای هز بازی، مبلغ متفاوتی دریافت می‌شود

شهربازی سرزمین خورشید مشهد

شهربازی سرزمین خورشید مشهد،از جاهای تفریحی مشهد

اگر می‌خواهید با در یکی از شادترین جاهای تفریحی مشهد حسابی خوش بگذرانید، راه شهربازی سرزمین خورشید را در پیش بگیرید. این شهربازی به داشتن سرگرمی‌های بادی معروف است. شهربازی سرزمین خورشید با مساحتی حدود ۱۷هزار مترمربع، یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده مشهد به حساب می‌آید.

آدرسمشهد، خیام شمالی، روبه‌روی، بازار بین‌المللی سپاد
شماره تماس09154353876
هزینه ورودیورودی ۱۰هزار تومان. به‌ازای هر بازی، مبلغ مختلف پرداخت می‌شود
ساعات کاریهر روز ۱۸ تا ۲۴

هلیوم پارک مشهد

هلیوم پارک مشهد

هلیوم پارک یا همان تونل باد صبا یکی از جاهای تفریحی مشهد است که در کنار سرگرمی‌هایی برای کودکان، بازی‌های جذابی برای بزرگسالان دارد. اگر اهل هیجان هستید و می‌خواهید از ته دل بخندید، هلیوم پارک مشهد را امتحان کنید.

آدرسمشهد، بلوار خیام. بهارستان ۳. روبه‌روی مجتمع الماس شرق
شماره تماس09152200828
هزینه بازدیدهزینه استفاده از بازی برای هر نفر ۷۷ هزار تومان
ساعات بازدیدهمه روزه از ساعت 11:00 تا 22:30
آدرس صفحه اینستاگرامsaba.wind.tunnel@

شهربازی پارک وحدت مشهد

شهربازی پارک وحدت،از جاذبه های تفریحی مشهد

برای شما از جذابیت‌های پارک‌های مشهد گفتیم. یکی از زیباترین این پارک‌ها، بوستان وحدت مشهد است. در این پارک، شهربازی با سرگرمی‌های جذاب وجود دارد. سرگرمی‌های کودکانه و بزرگ‌سالانه‌ای در پارک وحدت مشهد خودنمایی می‌کند. شهربازی پارک وحدت به دیگر جاهای تفریحی مشهد نیز نزدیک است.

آدرسمشهد، میدان شهداي گوهرشاد، پنجراه، بلوار وحدت کنار مرکز بهداشت داخل پارکینگ آخر پارکینگ شهربازی وحدت
شماره تماس09150073666

شهربازی سرزمین بازی‌های سمگا مشهد

شهربازی سرزمین بازی‌های سمگا،از جاهای تفریحی مشهد

اگر می‌خواهید در ابتدای ورود به مشهد، حسابی سرگرم شوید، شهربازی سرزمین بازی‌های سمگا را پیشنهاد می‌کنیم. این شهربازی فاصله بسیار کمی با پایانه اتوبوس‌های بین‌شهری مشهد دارد. به‌لحاظ وسعت نیز سمگا یکی از وسیع‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده مشهد به حساب می‌آید. در کنار بازی‌های سرگرم‌کننده، در این شهربازی، کافه‌ای شیک و رستورانی مجلل برای گردشگران تعبیه شده است.

آدرسمشهد، انتهای خیابان امام رضا، داخل ترمینال امام رضای مشهد
ساعت بازدیدروزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 4 عصر تا 11 شب و روزهای جمعه و روزهای تعطیل نیز از 11 صبح تا 11 شب

پیست های اتومبیلرانی (کارتینگ) مشهد

پیست کارتینگ ارشاد،از مکان های تفریحی مشهد

جاهای تفریحی مشهد عموماً هرکدام هیجان خاص خودشان را دارند. با این حال کمتر مراکز تفریحی مشهد را سراغ داریم که به‌اندازه پیست‌ های اتومبیل‌رانی هیجان داشته باشد. خوشبختانه چندین پیست کارتینگ وجود دارد. هر کدام از این پیست‌ها با خودروهای مخصوص کارتینگ، خودروهای حرفه‌ای و مسیرهای پرپیچ‌و‌خم لحظه‌های سرشار از هیجان و شادی را برای گردشگران رقم می‌زند. مجموعه ورزشی آزادی (مشهد)، پیست کارتینگ ارشاد مشهد، کارتینگ اتکا و پیست کارتینگ جام جم از بهترین پیست‌ های کارتینگ مشهد به حساب می‌آیند. اگر دست فرمان خوبی دارید و دلتان برای هیجان تنگ شده، در سفر به مشهد حتماً سری به پیست‌های کارتینگ این شهر بزنید.

باشگاه های سوارکاری مشهد

باشگاه سوارکاری ارشاد مشهد،از مکان های تفریحی مشهد

جاهای تفریحی مشهد فقط در پارک‌ها و شهرباز‌های این شهر خلاصه نمی‌شود. مراکز تفریحی مشهد طیف گسترده‌ای از سرگرمی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. برای نمونه می‌توان به باشگاه های سوارکاری مشهد اشاره کرد. در این باشگاه‌ها اصیل‌ترین اسب‌های ایرانی به انتظار سوارکاران تیزتک نشسته‌اند. به‌لحاظ آب‌و‌هوا نیز باشگاه های سواری مشهد در مناطقی با هوای دل‌پذیر و منظره‌ای تماشایی قرار دارند. این شرایط باعث شده تا اسب‌سواری در باشگاه های سوارکاری مشهد به تفریحی تبدیل شود که از آن سیر نخواهید شد.

مجموعه سوار کاری باغ سبز، باشگاه اسب‌ سواری پارمیدا مشهد، مرکز پرورش اسب و سوارکاری سوران مشهد، باشگاه سوارکاری فردوسی مشهد، باشگاه سوارکاری ارشاد مشهد و باشگاه سوارکاری ملی مشهد از بهترین باشگاه های سوارکاری مشهد به حساب می‌آیند. تمامی این باشگاه‌ها مربیان کاربلدی دارند. به همین دلیل حتی اگر سوارکاری بلد نیستید، باز هم غم به دل خود راه ندهید؛ مطمئن باشید سرگرمی متفاوتی را در جاهای تفریحی مشهد تجربه خواهید کرد.

مراکز پینت بال مشهد

پینت بال شوت ایکس،از مکان های تفریحی مشهد

جاهای تفریحی مشهد به‌اندازه‌ای است که هرچقدر هم در این مراکز گشت‌‌و‌گذار کنید، باز هم سیر نمی‌شوید. با این حال بهتر است در بازدید از مراکز تفریحی مشهد، کمی تنوع داشته باشید و دنبال سرگرمی‌های خاص باشید. برای تغییر روحیه می‌توانید به باشگاه های پینت بال مشهد بروید. به‌خصوص اگر به همراه خانواده یا دوستان راهی مشهد شده‌اید، پینت بال انتخاب بسیار خوبی برای شماست. با حضور در مراکز پینت بال مشهد می‌توانید حسابی تفریح کنید و خاطره‌ای خوش از سفر به مشهد به یادگار بگذارید.

پینت بال ملت،از جاهای تفریحی مشهد

پینت بال شوت ایکس مشهد، پینت بال آیریس، باشگاه پینت بال جام جم مشهد، باشگاه پینت بال ملت، پینت بال آدرنالین مشهد و باشگاه پینت بال نامبر وان مشهد از بهترین مراکز پینت بال مشهد به حساب می‌آیند. در این مراکز پینت بال، فرصتی پیدا می‌کنید تا پنجه‌درپنجه رقبا بیندازید و حسابی خوش بگذرانید.

پیست موتورسواری مشهد

پیست موتورسواری ثامن،مناطق تفریحی مشهد

وقتی صحبت از جاهای تفریحی مشهد به میان می‌آید، کمتر کسی به پیست موتورسواری فکر می‌کند. با این حال از آنجایی که رسم داریم سرگرمی‌های خاص را پیش روی همراهان خود قرار دهیم، پیست های موتورسواری مشهد را پیشنهاد می‌کنیم. در مشهد دو پیست موتورسواری مجهز وجود دارد. این پیست‌ها مسیری پرپیچ‌و‌خم دارند که از موتورسواری هیجان‌انگیزی نوید می‌دهد. به‌لحاظ آب‌و‌هوا نیز هر دو پیست موتورسواری مشهد در منطقه‌ای با هوای دل‌انگیز و خوش‌منظره ساخته شده‌اند. اگر دستی در موتورسواری دارید و می‌خواهید نهایت هیجان را در سفر به مشهد امتحان کنید، سری به پیست‌ های موتورسواری مشهد بزنید. پیست موتورسواری شاندیز و پیست موتورسواری ثامن از پیست‌های معروف مشهد به حساب می‌آید. اگر پیست‌ های موتورسواری را به‌عنوان جاهای تفریحی مشهد انتخاب کردید، حتماً جای ما را خالی کنید و تک‌چرخ جانانه‌ای بزنید.

پیست های اسکیت مشهد

آکادمی تخصصی اسکیت مشهد سِبا

یکی دیگر از مراکز تفریحی که می‌توانید ساعات خوشی را در آن‌ها تجربه کنید، پیست های اسکیت مشهد هستند. خوشبختانه چندین سال است که این ورزش پرهیجان در مشهد جاافتاده و مراکز متعددی هم هستند که به شما این امکان را می‌دهند که با خیال راحت، به اسکیت بپردازید. البته اگر هم در این بازی هیچ تجربه‌ای ندارید، غم به دلتان راه ندهید. چندتایی آموزشگاه‌ مجرب در گوشه و کنار شهر هستند که از صفر تا صد اسکیت‌سواری را به شما یاد می‌دهند. اگر دوست دارید با پیست های اسکیت مشهد یا مراکز آموزش آن آشنا شوید، می‌توانید به مقاله‌اش مراجعه کنید. آنجا همکارمان به‌تفصیل همه چیز را برایتان نوشته است. کافی است روی لینک بالا بزنید تا مقاله برایتان باز شود.

سینماهای مشهد

مجموعه سینمایی هویزه،مکان های تفریحی مشهد

از آنجایی که می‌دانیم همراهان هنردوستی داریم، این قسمت از فهرست جاهای تفریحی مشهد را به سینماهای این شهر اختصاص دادیم. در مشهد چندین سینمای مستقل و مجموعه سینمایی با سالن‌های متنوع وجود دارد. این سینما‌ها به‌لحاظ اکران فیلم نیز همیشه جدیدترین آثار سینمایی ایران و جهان را به نمایش می‌گذارند. مشهدی‌ها مردمان هنردوستی هستند. این شرایط باعث شده تا بعضی مواقع در سینماهای این شهر جای سوزن‌انداختن نباشد. سینما آفریقا، مجموعه سینمایی سیمرغ، مجموعه سینمایی هویزه، سینما اطلس، سینما گلشن، سینما ویلاژ توریست و سینما پیروزی از معروف‌ترین سینماهای مشهد به حساب می‌آیند.

موزه های مشهد

باغ موزه نادری مشهد،مناطق تفریحی مشهد

با حضور در مشهد متوجه خواهید شد به شهری سفر کرده‌اید که در دل تاریخ ریشه دارد. تاریخچه غنی و فرهنگ اصیل مردمان این شهر زمینه‌ای برای ایجاد موزه های مشهد فراهم کرده است. این موزه‌ها گنجینه‌ای درخشان از اطلاعات و خاطره‌های روزگاران مردمان مشهد قدیم را پیش روی گردشگران امروزی قرار می‌دهند. به همین دلیل حیف است که در کنار بازدید از جاهای تفریحی مشهد، سری به موزه های این شهر نزنید. موزه بزرگ خراسان، موزه‌های آستان قدس رضوی، باغ موزه نادری مشهد، حمام مهدی قلی بیک، موزه آئین‌های پهلوانی، و موزه توس از جاهای تفریحی مشهد با جاذبه‌های تاریخی به حساب می‌آید.

پیست های اسکی

پیست اسکی شیرباد،مناطق تفریحی مشهد

هر گونه سرگرمی که فکرش را بکنید در فهرست جاهای تفریحی مشهد وجود دارد. این شهر ممکن است آب‌و‌هوای نسبتاً گرم و خشکی داشته باشد؛ اما کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده آن در فصل‌های سرد سال پوشیده از برف می‌شود. به همین دلیل اگر فصل سردی را برای سفر به استان خراسان رضوی انتخاب کرده‌اید، حتماً سری به پیست های اسکی مشهد بزنید. در این پیست‌ها شرایطی برای اسکی‌بازی هیجان‌انگیز وجود دارد. اگر هم اسکی بلد نیستید، غم به دل خود راه ندهید، در پیست های اسکی مشهد همیشه بساط برف‌بازی و تفریح به راه است. پیست اسکی شیرباد و پاتیناژ مشهد، به‌عنوان پیست‌های اسکی معروف کشور شناخته می‌شود.

اطلاعات بازدید از پیست اسکی شیرباد

آدرسخراسان رضوی، جاده مشهد چناران، دور برگردان گلمکان، 2 کیلومتر به سمت مشهد، سمت راست، انتهای دره دولت آباد
هزینه ورودی برای هر نفر (۱۴۰۱) ۱۵۰ هزار تومان
هزینه لوژ برای دونفر (۱۴۰۱) شروع قیمت از 300 هزارتومان
شماره تماس05137618495
وب‌سایتskishirbad.com

فهرستی که از جاهای تفریحی مشهد آماده کردیم فقط مُشتی است نمونه خروار. با این حال همان‌گونه که می‌دانید، همیشه سعی کرده‌ایم همسفران سخت‌گیری برای شما باشیم. به همین دلیل مطمئن باشید چیزی از مناطق تفریحی مشهد از قلم نینداخته‌ایم. در این فهرست در کنار جاذبه های تفریحی مشهد، به مراکز تفریحی مشهد برای کودکان نیز اشاره کردیم. امیدواریم به‌لطف این اطلاعات، یکی از بهترین سفرهای خود به مشهد را تجربه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان اطلاعات سودمندی از جاهای تفریحی مشهد دارند، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات خود را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

سرزمین موج‌های آبی، مجموعه موج‌های خروشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب از بهترین جاهای تفریحی مشهد با سرگرمی‌های آبی به حساب می‌آیند.

سرزمین عجایب، کارالند، کلوپ پاندا و شهربازی بوستان ملت از بهترین مراکز تفریحی مشهد برای کودکان هستند.

پارک ملت، پارک باباقدرت، زیست پارک مشهد، پارک هفت حضو و پارک خورشید مشهد از بهترین پارک های مشهد به حساب می‌آید.

پیست اسکی شیرباد، پیست موتورسواری، پیست کارتینگ و مراکز پینت بال از جاهای تفریح و پرهیجان مشهد هستند.

چالیدره، طرقبه، شاندیز، سد طرق، روستای کنگ و بند گلستان از جاهای تفریحی مشهد با جاذبه های طبیعی به حساب می‌آیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.