پیست اسکی فریدون شهر | هیجان و بازی در دل کوه

1

یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی که می‌توان در فصل زمستان و هوای سرد به آن پرداخت،‌ رفتن به یک پیست اسکی زیبا و طبیعی است. امروز هم ما می‌خواهیم سری بزنیم به پیست اسکی فریدون شهر. این پیست اسکی در اطراف اصفهان قرار گرفته است و حتی برای کسانی که اسکی بلد نیستند هم جای مناسبی است. اگر اصفهانی هستید یا قصد سفر به این شهر را دارید، تا انتهای این مطلب را بخوانید که یک فرصت عالی برای تفریحی هیجان‌انگیز است.

پیست اسکی فریدون شهر کجاست؟

پیست اسکی فریدون شهر

جالب است بدانید که این پیست، مرتفع‌ترین پیست اسکی ایران است. پیست اسکی فریدون شهر در ۱۸۰کیلومتری غرب اصفهان و ۶کیلومتری فریدون شهر قرار گرفته است. این پیست در ارتفاعات روستای چغیورت و در دامنه کوه‌های تسیخه قرار گرفته است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف اصفهان است که در فصل پاییز و زمستان افراد بسیاری از اصفهان و شهرهای اطراف به این پیست می‌روند.

معرفی پیست اسکی فریدون شهر

پیست اسکی فریدون شهر مرتفع‌ترین پیست اسکی ایران است و در اطراف اصفهان واقع شده است. این پیست تنها پیست اسکی استاندارد استان اصفهان است که شیب زمین در آن ۳۵ درجه و در برخی نقاط به ۷۰ درجه نیز می‌رسد. ارتفاع این پیست از سطح دریا چیزی حدود ۲۶۳۰ متر است. اگر به مرتفع‌ترین نقطه پیست برسید، این ارتفاع به ۳هزار متر نیز می‌رسد. جالب است بدانید که پس از مدت‌ها بسته بودن این پیست به دلیل کمبود بارش‌ها، وقتی در سال ۱۳۹۶ مجدداً باز شد، ترافیکی ۶کیلومتری در مسیر رسیدن به آن صورت گرفت. همین موضوع نشان می‌دهد که میزان استقبال از این پیست تا چه اندازه است. علاوه بر اسکی، تفریحات زمستانی دیگر مانند اسنوبرد و تله اسکی نیز در این منطه وجود دارد. همین امکانات و تجهیزات باعث شده است که این پیست میان مردم بسیار محبوب باشد.

امکانات پیست اسکی فریدون شهر

یکی از دلایلی که باعث شده این پیست به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی فریدون شهر تبدیل شود، امکانات فراوان آن است. حتماً مشتاقید بدانید که با رفتن به این پیست چه چیزی در انتظارتان است؟ مهم‌ترین نکته درباره اسکی کردن در این پیست این است که شما می‌توانید چوب‌های اسکی را از همین مکان اجاره کنید. از طرفی دیگر اگر تا به حال اسکی را تجربه نکرده‌اید، در پیست اسکی فریدون شهر می‌توانید به مدرسه اسکی بروید. در این مدرسه برای تجربه کوتاه اسکی به شما آموزش‌های ابتدایی داده می‌شود و پس از آن می‌توانید به‌راحتی یک اسکی کوتاه را تجربه کنید.

در این پیست، امکانات رفاهی فراوانی برای راحتی شما تدارک دیده شده است. از همه مهم‌تر اینکه نباید نگران جای پارک باشد؛ چراکه پارکینگی با ظرفیت ۱۵۰۰ ماشین در این پیست وجود دارد. یک مرکز درمانی نیز در نزدیکی پیست ساخته شده است تا هنگام بروز اتفاق ناگوار، امکانات لازم وجود داشته باشد. امکانات دیگری مانند سوئیتی کوچک برای اقامت شبانه، رستوران و کافی‌شاپ از دیگر امکانات این مکان هستند. اگر هم سردتان شد، می‌توانید به سالنی که مجهز به سیستم گرمایشی است بروید و خودتان را در آنجا گرم کنید.

جاذبه‌های گردشگری پیست اسکی فریدون شهر

همان طور که گفتیم، در این پیست اسکی علاوه بر اسکی می‌توانید ورزش‌ها و تفریحات دیگری را نیز تجربه کنید. برای این تفریحات نیازی به تجربه یا یادگیری نخواهید داشت و می‌توانید با خیالی راحت در کنار بقیه اوقاتی خوش داشته باشید. در واقع لیست تفریحاتی که در این پیست اسکی می‌توانید انجام دهید آنقدر طولانی است که حتماً گیج می‌شوید از کدام یکی باید شروع کنید. تفریحاتی مانند سورتمه‌سواری، تله اسکی، تله سیژ و زیپ لاین بخشی از تفریحات این پیست هستند. خبر خوب این است که شما برای تجربه تفریحاتی مانند سورتمه‌سواری یا زیپ لاین نیازی به هیچ آموزش یا تجربه‌ای ندارید.

افراد حرفه‌ای نیز در این پیست می‌توانند از امکانات حرفه‌ای آن استفاده کنند. بالابری که مخصوص اسکی‌بازان حرفه‌ای است یکی از این امکانات است. یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز و البته کمی خطرناک این پیست، تیوب‌سواری است. تیوب سواری تفریحی جدید است که در این پیست در دسترس است. درباره تیوب سواری باید این نکته را یادآوری کنیم که به علت خطرناک‌بودن باید مراقب ایمنی خود باشید و حواستان به تجهیزات ایمنی باشد. در کنار تمام این تفریحات، پیست اسکی فریدون شهر مکانی زیبا برای لذت بردن طبیعت سرد و درعین حال مهربان زمستان است. تماشای کوه‌ها برف‌پوش و بودن در فضایی که با هیاهوی مردم پر شده است،‌ لذتی عالی است.

هزینه تفریح در پیست اسکی فریدون شهر در زمستان ۱۴۰۰

بالابر و زیپ‌لاین۴۰هزار تومان
کرایه چوب اسکی۳۰ تا ۶۰هزار تومان
اسنوبرد۳۰ تا ۶۰هزار تومان
سورتمه‌سواری۲۰هزار تومان
تیوپ‌سواری۲۰هزار تومان
مدرسه اسکی۴۰هزار تومان
کرایه لباسحدود ۶۰هزار تومان
اقامت در سوئیت برای یک شب (بدون غذا)۱۵۰هزار تومان

اطلاعات بازدید

آدرس ۱۸۰کیلومتری اصفهان و ۶کیلومتری فریدون شهر، روستای چغیورت
آدرس پیج اینستاskiofbamiran
زمان بازدیداز پاییز تا اواخر فروردین ماه
ساعت بازدیدروزهای یکشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۴ تا ۱۶؛ روزهای پنج شنبه و جمعه، از ساعت ۹ تا ۱۶

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی فریدون شهر

  • پارک معلم؛
  • بوستان میدان آزادی؛
  • اشترانکوه؛
  • خوانسار.

مسیر دسترسی به پیست اسکی فریدون شهر

برای رسیدن به پیست اسکی فریدون شهر بهتر است که با ماشین شخصی خود بروید. درست است که این پیست در ارتفاعات قرار گرفته است؛ اما نباید نگران مسیر رسیدن به آن باشید؛ چراکه تمام مسیر جاده‌ها هموار است. مسیر رسیدن به پیست از طریق جاده اصفهان به الیگودرز امکان‌پذیر است. در این جاده باید وارد سه ‌راهی فریدون شهر بشوید. بعد از اینکه به شهرستان فریدون شهر وارد شدید، باید وارد جاده سیبک و سپس وارد سه راهی روستای چغیورت شوید.

اسکی و تفریحات ورزشی زمستانی دیگر میان مردم محبوبیت فراوانی دارند. پیداکردن یک پیست اسکی استاندارد همراه با امکانات فراوان نیز بهترین فرصت برای تجربه این ورزش‌های هیجان‌انگیز است. پیست اسکی فریدون شهر این فرصت یکتا را در اختیارتان قرار داده تا زمستانی پرخاطره داشته باشید. اگر شما نیز سری به این پیست زده‌اید و تجربه اسکی کردن در این مکان را داشته‌اید، با ما در ره بال آسمان در میان بگذارید.

این پیست در ۱۸۰کیلومتری غرب اصفهان و ۶کیلومتری فریدون شهر قرار دارد.

این پیست از امکاناتی مانند رستوران، کافی شاپ، مرکز درمانی و سوئیت جهت اقامت، برخوردار است.

تله اسکی، تله سیژ، سورتمه سواری، تیوب سواری و زیپ لاین از تفریحات این پیست هستند.

5/5 (1 نظر)
1 نظر
  1. آیت می گوید

    ممنون از راهنمایی مریم خانم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.